Moje nedoumice i pitanja oko 9 meseci novog Sandera

prethodna tema - sledeća tema

sphex

Ne znam da li je temi mesto ovde, mod. prebacujte ako mislite da "ne ide"...ne zamerite ako vam se pitanja čine  :doh:

Elem, evo prošlo je već nekih 9 i po meseci od kako sam pazario novog Sandera 1.4 MPI (laureat plus paket) pa sam hteo da vidim sa vama šta mislite o mojim nedoumicama / pitanjima koja imam vezana za sam auto i ponašanje istog. Ja bi sve to i da proverim na prvom servisu, pa rekoh da li vredi uopšte, da nisam umislio, šta ja znam.
Da krenem redom:
1. Kočnice / diskovi se čuju, škripe kada stojim i blago puštam kočnicu (na nizbrdici/uzbrdici), taman na granici kada hvata - najmanji mogući pritisak na pedalu. Inače prilikom kočenja normalno sve radi, zvuk se ne čuje - ovo je od samog početka prisutno, dobio sam tada odgovor da će se to "razraditi". Nije, čuje se i dalje.
2. Zvuk koji čujem kad ubrzavam, najčešće je to u nekom rasponu oko 2000 do 2200 obrtaja, recimo u četvrtoj i petoj mada nije pravilo. Znači noga je poprilično na gasu, skoro na maksimumu pritiska pedale i čuje se jasno "krčuckanje". U jednoj od tema je neko rekao da je to do svećica i na tome se završilo. Jel još neko ima takav zvuk? Ovo sam primetio recimo na nekih 4000-5000 pređenih km. Prestaje čim se pusti pedala gasa.
3. Skoro sam primetio da iz auspuha kaplje voda. Sad baš za vikend, krenuo, hladan motor, ubrzo stao, ostavio auto da radi, vratio se i video baricu pri kraju auspuha i tečnost kako kaplje (pretpostavljam voda). Isto tako zna da pošteno zadimi iza, beo dim/magličast, u toku početnih par km, motor hladan, napolju hladnjikavo. To već odavno. Auspuh unutra crn.
4. Pojavila se korozija na izduvu / auspuhu, tačkice veličine do 2-4 mm, sa spoljne strane, površinski, krajnji deo / cev izduva... Skoro sam primetio, posle ove "zime".
5. A da, od skora, kako sam pročitao na forumu da je neko imao slične "zvukove" primetio sam da kad auto stoji na semaforu pa kad pritisnem kvačilo manje se čuje motor nego kad nije pritisnuto (brzina je u leru). Jel to normalno? Inače mi se nekako čini da se motor više "čuje" nego na početku, moguće je da tada nisam obraćao pažnju...npr. ostavim auto da mu radi motor, izađem napolje i nekako mi "štekće" kao da je dizelaš a ne benzinac  :)
6. Prvi redovan servis: ako auto koristim od ponedeljka do petka, na posao i nazad, gradska vožnja u smislu korišćenja autoputa tj, dela koji prolazi kroz grad (Beograd) i koji je u to vreme najopterećeniji (znači 70% pređenog puta je prva/druga, jedan deo ide u četvrtu/petu do 100 - 120 km/h - 20 % i 10 % je ostalo, druga-treća-četvrta), nivo ulja za sad malo iznad sredine (dosta je tamne boje i "oseća" se na ulje) - da li da odem sad kad sam nagazio 10000 km, ili da čekam 15000 km tj. godinu dana kako stoji u servisnoj knjizi za normalno koriščenje? Malo mi je teško da definišem da li je ovo moje normalno ili korišćenje u otežanim uslovima ili kako već, pa bi voleo da podelim sa vama "muku"

uh, eto nadam se da nisam preterao...svaka pomoć i savet dobrodošli  :aplause:
we brake for nobody!

Keka

@1-6: vozi i ne brini.

@2: bolje bi bolje da prebacis u manju brzinu ako toliko naglo ubrzavas, bolje ce ici i motor ce se manje muciti. Nije to dizelka.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


sphex

heheh, e Keko smirio si me ;)

A to za "krčuckanje" ili kako da ga nazovem, pa pazi recimo da postepeno ubrzavam, i prešao sam iz četvrte u petu na nekih 2500-3000 obrtaja ili nekih 80ak km/h, stisao sam papučicu gasa, broj obrtaja je pao na 2200, dok ne pređem 2500, čuje se taj famozni "krč" zvuk ;)
we brake for nobody!

LeNgenda

1. I kod mene isto, sasvim normalno. Normalno je i da struzu ujutru pri prvih par kocenja dok plocice ne "ociste" malo diskove.

2. Za to krcuckanje ne znam, ali to definitivno nije motor za pun gas na 2000 o/min. K`o sto rece Keka, stepen nize, pa pun gas ako treba.

3. Preko noci se auspuh ohladi, a kad tuda prodje vodena para koja je jedan od produkata sagorevanja, kondenzuje se i kapljucka, a sto je direktno povezano sa...

4. ...korozijom izduva. Ako se izduv ne ugreje dovoljno da ta voda ispari potpuno, nego posle kratke voznje gasis auto i voda zaostane u `ladnom aupuhu, eto ti korozije. Tome dodaj so i kamencice, plus malo kilaviji lim... Taksistima se to ne desava, kod njih je izduv uvek vreo jer ne gase motor po ceo dan.

5. Pricali smo o tome, normalno je da kod nas kvacilo malo zvrnda na leru zbog osobenosti konstrukcije. I to stektanje je upadljivo, ali normalno, pogotovo sto 1.4 na leru radi na prilicno niskih 750 o/min.

6. Vec su oni prepolovili servisni interval, na`rani prasice i cekaj neki dan pred registraciju, pa na servis.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

sphex

we brake for nobody!

silent

Ono pod 2 meni lici na detonacije/nepravilno sagorevanje u datom trenutku, kad se naglo doda gas. Jednom prilikom sam primetio istovetne simptome i na svom autu, prilikom naglog ubrzavanja u, recimo, cetvrtoj i na oko 2.200 obr. Moze da zavisi i od kvaliteta goriva.

3 - isto i ovde, to bi trebalo da je kondenzat. Auspuh kod mene nije crn, vise je siv i iznutra suv, nema garezi.

4 i 5  - takodje, i kod mene :)

Loganovac

#6
- Na 2000 obrtaja u petoj ne dodaje se veliki gas, em mučiš motor, em rasipaš gorivo. Nemam takve zvukove, ali znam da mogu da dolaze sa raznoraznih strana, ne znam ni za jedan uzrok koji bi nešto bio opasan po motor...
- Voda iz auspuha mora da izlazi (a i taj beo "dim" nije dim nego vodena para) dok se ceo izduvni sistem dobro ne zagreje. Vreli gasovi iz motora nailaze na hladan lim auspuha, pa se velika količina vodene pare kondenzuje i stvara ono što vidiš da curi iz auspuha. Sa zagrevanjem auspuha taj nataložen kondenzat počinje da isparava, pa je zbog toga poželjno ne gasiti motor sve dok se ne to ne desi, i to je objašnjenje zbog čega izduvni sistem brže strada u režimu vožnje pali-par kilometara-gasi (moj slučaj  :banghead:)...
- Kočaljke je važno da dobro koče, da li će zacvileti ili ispuštati neke druge zvuke pri slabom kontaktu paknova i diskova, ponajviše zavisi od samog materijala kočione obloge i stanja aktivne površine diska (stepen uglačanosti, eventualni risevi, korozija...). 99% da će sa prvom zamenom pločica problem nestati, ali ko da dočeka?  :hihi:

Sve u svemu, začin C!  :wind:

Auuu. al smo se primili, svi kao po komandi pišemo odgovor... :hihi:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

sphex

hehe primljeno k znanju ;)

p.s. svaka čast na revnosti i na humanosti - pomozimo drugu u nedoumici/nevolji ;)

p.s.s. a mora i da je zbog ponedeljka, prvog "radnog" dana u nedelji :)
we brake for nobody!

LeNgenda

Mi smo ti kao spasilacka sluzba, reagujemo unutar prvog sata... Meni trebala pomoc od Loganovca, ja iz auta preko moba mu pustio PP, unutar pola sata on odgovara dvaput. Ne bi brze odgovorio ni da imam njegov broj.

Samo ti pitaj i ne zaboravi prasice.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

sphex

heheh, prasići samo grokću zadovoljni ;) fala još jedared!
we brake for nobody!

dzule

sve je to ok.... i ja sam imao tj. jos uvek imam iste te nedoumice oko zvuka, krckanja, cvakanja i ostalih praporaca kako ih neko nazva...moj kum ima sandera samo od 1.6, i ja ga pre neki dan uhvatim lepo, ajd sad sedaj i da slusamo....sve se to cuje i na njegovom autu, a bogami i na mom sanderu sa istim paketom opreme,kao sto je i tvoj auto...
smrt za auspuh je upravo to sto ti se desava, resenje je izbusiti malu rupicu da ta voda otice, a ne ostaje, ali avaj onda gubis garanciju...meni je majstor za auspuhe govorio, dok sam vozio fiestu, da ko vozi uglavnom po gradu, i tako kratke relacije, kao sto moja zena najcesce vozi, 3,4 km, pa stane, pa posle par sati jos.... nema spasa, lonac riknjava brzo, i to je to.....godinu, dve maksimalno i eto, s tim sam se pomirio...devet meseci i sve je ok, za sad...pu da ne ureknem
a sto se tice ulja, pproteraj malo auto napolju van gradskog dela autoputa, pa onda vidi  da li imas takav osecaj
ali kao sto neko rece, terajjjjjjjjjjjjjjjj.....
problem je sto smo svi ektremno uspaniceni da li nasem autu nesto fali, k'o stevo zigon smo.....vidim po sebi....
ne brini, sve je to ok

sphex

pa da ;)

i to što kažeš, a posebno što mi je ovo prvi auto, pa stim u rok idu i sva ova pitanja i strahovi...

p.s. evo ima još jedna novost: juče sam pošteno nagario u rikverc (pogrešno sam krenuo da se spuštam ka garaži niz veoma strmu rampu), i ne da je zasmrdela lamela, nego za medalju - onako mešavina smrada zapaljene gume i nečeg metalnog, užas....a morao sam unazad, inače bi zakačio zid bokom. Skinuo sam joj par meseci života ;)
we brake for nobody!

saša61beograd

Pod tačkom 2:mislim da je Silent u pravu,probaj Evro-premijum,on bi trebalo da ima garantovanih 95 oktana.U svakom slučaju od 2000 obrtaja se ne ubrzava punim gasom.

sphex

hehe, evo jutros slučajno prvi put sipah premijum BMB, nisam gledao koji pištolj uzimam na EKO-u...
a realno šaltam iz niže u veću od 2500-3000 obrtaja, retko kad ispod...
we brake for nobody!

Aleks

Da nam je standard bolji verovatno se nebismo ponasali kao S.Zigon, nego stalno nesto osluskujemo, zagledamo...nije sve jedno, kupis nov auto i rodis mecku dok ga otplatis, a zalomi ti se neki krs! Svabu i ostale boli uvo, vozi 3 do 5 godina i menja, a vecina nas ko zna kada ce zameniti automobile koje trenutno vozi. Uf, al' odoh daleko...ma vozi, nisu oni zaradili nas nego mi njih!