Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

#1185
Nema potrebe da juriš INA ulje za menjač,jer ga nećeš naći.Menjačka ulja su specifična i treba se strogo držati preporuke Reno-a, a to znači Elf tranself nfj 75/80.
INA je,imam utisak,siroče kome većinski MOL radi šta hoće i godinama je na ivici opstanka i zatvaranja.Slično kao što je u Srbiji položaj Nisotec-a u sklopu Gazproma.Dobro bi bilo da podržimo naše lokalne proizvođače i brendove,kad već nude solidan kvalitet.To je nekoliko stotina radnih mesta,tamo i ovde,i to nije navažno.
I ja sam prošli vikend zamenio ulje,ovaj put Nisotec autoline,5/40 i Purflux Ls 932 (pre toga je bio Mann w 75).Rezultat ove kombinacije je trenutno gašenje lampice kod hladnog starta i uočljivo tiši rad motora,što se i može očekivati od novog ulja.
INA koju si sipao sigurno nema Renoov apruvel,kao ni Nisotec.Oni samo imaju nivo kvaliteta koji podrazumeva ta norma.Uostalom,u stare Dačije prve generacije bez problema može da se sipa svako ulje ACEA A3B4,API SN i C3.O Renoovim apruvelima treba da brinu oni sa DPF-om i benzinci od 2019. godine.

speedo

Situacija (da ne kažem problem) sa elfom ovdje je što se slabo zna ko je uvoznik i distributer, za razliku od Srbije. Odnosno ima uvoznik, ali u maloprodaje autodijelova dolazi nekim drugim putevima...bez deklaracije o uvozniku, porijeklu robe i drugim stvarima koje su se spominjale i ranije (isti brojevi na pakovanju, čep pakovanja kao na flaši koka-kole bez ikakve druge zaštite).

Ina motorno ulje koje sam sipao zapravo ima reno odobrenja RN0700 i RN0710. U prilogu pdf fajl sa kompletim karakteristikama ulja (šteta što kolega po autu sa bloga o motornim uljima nije aktivan na forumu pa da nam protumači sve ove oznake). Usput cijenom sasvim korektno i ispod čepa zaštitna folija, kao i uvijek kod ine, a i nekih drugih proizvođača.

Što se tiče ulja za mjenjač, poslao sam mail njihovoj komercijali ovdje pa ćemo da vidimo šta i kako će da odgovore.

silent

Zar NISOTEC AUTOLINE SINT SAE 5W-40, nema Reno specifikaciju? Pre neki dan pogledah na pumpi, na ambalaži je označeno da ima Renault RN 0700/0710 standard, kao i u specifikaciji na sajtu.

https://www.nisotec.eu/sites/default/files/NISOTEC%20AUTOLINE%20SINT%20SAE%20SAE%205W-40%2C%20PDS_0.pdf

saša61beograd

#1188
Nisotec ulje ima "kvalitetni nivo" koji znači da ulje odgovara onome što Reno propisuje za RN 0700/710.Tako tvrdi Nisotec,ali od Reno-a nema zvanične potvrde u formi apruvela.Da Nisotec ima taj dokument,to bi sigurno bilo prezentovano na sajtu i to bi NIS koštalo 5-10.000 evra.Meni lično je to bilo važno ranije,ali sam ove godine sipao Nisotec bez obzira što nema nijedan važeći apruvel,ono što je imao,isteklo je davno.Tražio sam vrlo uporno bilo kakvo negativno iskustvo sa Nisotecom,ali ga nisam našao.Mišljenja su uglavnom pozitivna,ili barem neutralna (dosta ljudi na forumu ga koristi).Gledajući Shell iz Turske,Total iz Rumunije,Manol iz Litvanije,Havoline iz Bugarske,nekako mi se učinilo da mogu da verujem i Nisotecu iz Srbije.To je bio moj rezon,a ti biraj kome ćeš verovati.

silent

Аха, о томе нисам размишљао, да заправо немају потврду од Реноа, у праву си.
Хвала на детаљном објашњењу  :ziveli:

п.с. И ја размишљам да га сипам ове године.

speedo

Citat: speedo poslato 19.05.2020. - 19:29
Što se tiče ulja za mjenjač, poslao sam mail njihovoj komercijali ovdje pa ćemo da vidimo šta i kako će da odgovore.

Da ne ostanem nedorečen u vezi ovoga.
Gospoda iz INA-e su bili dovoljno ljubazni da pronađu gdje imaju odgovarajuće ulje (Transmol 75W80) i da ga dostave na pumpu gdje je meni odgovaralo da ga kupim. Inače, njihovo obrazloženje, što nekih proizvoda ima, a drugih nema (govorim prije svega u uljima za motor i mjenjač) jeste da INA radi rebranding - mijenjaju dizajn i izgled pakovanja.

Da ne bude totalni offtopic drugu godinu zaredom nasuo Ina Ultra Plus 5W40.

Prije svega zadovoljan sam odnosom cijena/pouzdano porijeklo kod Ina proizvoda. Nadam se da ubuduće neće imati problema sa nabavkom...

silent

Хм, да ли је нормално да ми лампица уља остане упаљена 1-2 секунде након стартовања мотора? Дешава се кад ауто стоји 4-5 дана, чак и по овако топлом времену. Не дешава се када палим топао/млак мотор, тј. када је стајао неколико сати.

Zoran

Vjerovatno se isprazni filter ulja
Sam svoj gazda - vazda.

speedo

Meni se to ne dešava nikada, a auto zna da stoji i po 15 dana parkirano. Dešava se samo kod prvog paljenja nakon zamjene ulja.

szs

Nepovratni ventil na filteru?
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Veterinar

Kod mog starog dci motora bi gorila (recimo) tri sekunde prilikom prvog paljenja tokom dana. To me je sekiralo, ali nikad nije napravilo problem. Tako je bilo od prvog dana.

Zoran

Rafinerija ulja Modriča je detaljno ispitivala uticaj viskoznosti na vrijeme gašenja lampice. Rezultati su 0,8 do 1,4 sec
Sam svoj gazda - vazda.

miki-bgd

Desavalo se i meni ovo, nije dugo ali nekoliko sekundi. Pitao sam majstora u Krstevskom, kaze ako nije bas dugo, tipa 10 sekundi, nije problem.

Andrix

Citat: silent poslato 22.07.2020. - 13:36
Хм, да ли је нормално да ми лампица уља остане упаљена 1-2 секунде након стартовања мотора? Дешава се кад ауто стоји 4-5 дана, чак и по овако топлом времену. Не дешава се када палим топао/млак мотор, тј. када је стајао неколико сати.
I meni se to desava samo kod prvog paljenja kod zamene ulja, ali mislim da nije nista strasno. Mozda je zaprljan senzor pa mu duze treba da reg.pritisak.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Raja

Dvoumim se ovih dana da li da menjam ulje i filtere? Pošto malo vozim, prešao sam za skoro godinu ipo 6000km. Nije ni polovina
intervala (vremenski jeste) za zamenu.  Do proleća je još daleko (kad vršim zamene) a preći cu još možda 2-3000km do tada.
Šta da radim, "nisam školovala"?