Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

glavonja3

Citat: slavko_bgd poslato 12.08.2019. - 18:28
Što se tiče ulja, poslednje dve zamene sam vozio Castrol Magnatec 10W40 i to ulje je OK. Sledeće ulje će biti obavezno ful sintetika a presudiće veća viskoznost na 100*C pošto je motor već malo vremešan i već je u fazi da mu treba malo stabilnije i viskoznije ulje na višim temperturama. A to odprilike ispunjavaju ulja gradacije 10W60 jer im je indeks viskoznosti na 100C dvostruko veći nego kod 5W30 ili 10W40. Skuplja su oko 20-30% po litri u odnosu  na Castrol Magnatec koji sam pomenuo ali na moju potrošnju ulja i godišnju kilometražu to nije neka razlika.

Zasto starijem motoru treba viskoznije ulje na 100 C?

slavko_bgd


saša61beograd

Viskoznije ulje treba starijim motorima jer je kod njih sve po malo potrošeno i veći su svi zazori.Pre svega u ležajevima radilce i bregaste.Zatim zazori između cilindara i klipa i karika (zbog ovoga uglavnom i troše više ulja,a i zbog pohabanih gumica i vođica ventila).Zatim, uljna pumpa se troši i ne može da postigne pritisak i protok.Sve ove zazore "popuni" viskoznije ulje.
Ali nije sve tako jednostavno.Ulje "gušće" od propisanog donekle maskira problem,ali onda trpe turbina , VVT i hidro-podizači,ako ih motor ima.

Aleks

Moj motor ima skoro 290.000km.  Koristim Elf 5w30 full tech.  Menjam na 10k km bez potrebe za dolevanjem.  Od zamene do zamene nivo na meraču spadne za oko 3mm.
Nemam nameru da menjam ni brend ni gradaciju.

saša61beograd

Kilometraža nema veze (naročito kod Renoovih motora),oni jednostavno ne troše mnogo ulja,možda tek kad okrenu milion.
Nasuprot njima,ima ih koji su i kao novi trošili mnogo ulja (Tojotin 2,2 dizel i Fordov 1,8 benzinac u Mondeu i u oba slučaja fabrike su priznale grešku i nudile "srećnim" kupcima kojekakve nagodbe).
Fiat i Alfa benzinci pomalo troše ulje i o tome se piše po forumima.Meni lično nije baš jasna ova frka,naročito do oko 1 litar na 1000 km.Niti je skupo,niti je teško doliti ponekad malo ulja.Valjda što sam mator i kad sam počinjao da vozim ulje se kontrolisalo skoro svaki dan i nije mi vožnja ogadila zbog toga.
Jedino zaista ne znam da li veća potrošnja ulja može duguročno da ošteti katalizator.

Kocijas

Motor 1.2 16V. Godinama sam sipao Elf Evolution 900 NF 5W40, u poslednje vreme motor je poceo da trosi dosta ulja, 100ml na 1.000km. Na poslednjem servisu sipano isto ulje ali sa oznakom SXR umesto NF i potrosnja je minimalna, presao 10.000km od tad, potroseno tek 200ml. Ne znam u cemu je razlika ali ako neko ima slican problem neka proba SXR.

cika mili

Ukupna kilometraža Sandera?

Aleks

@saša
hteo sam reći da ne razbijam glavu oko izbora proizvođača a još manje oko gradacije. Pridržavam se preporuke proizvođača i za sada nema greške.
Inače,  radujem se svakom tvom postu u ovoj temi.

slavko_bgd

Citat: saša61beograd poslato 13.08.2019. - 14:08
Viskoznije ulje treba starijim motorima jer je kod njih sve po malo potrošeno i veći su svi zazori.Pre svega u ležajevima radilce i bregaste.Zatim zazori između cilindara i klipa i karika (zbog ovoga uglavnom i troše više ulja,a i zbog pohabanih gumica i vođica ventila).Zatim, uljna pumpa se troši i ne može da postigne pritisak i protok.Sve ove zazore "popuni" viskoznije ulje.
Ali nije sve tako jednostavno.Ulje "gušće" od propisanog donekle maskira problem,ali onda trpe turbina , VVT i hidro-podizači,ako ih motor ima.

Tako je, vrlo lepo je ovo objašnjeno. Naravno, ne može se uljem "zadihtovati" motor ali mu se može promenom gradacije malo produžiti vek.

Citat: saša61beograd poslato 13.08.2019. - 14:55

Fiat i Alfa benzinci pomalo troše ulje i o tome se piše po forumima.Meni lično nije baš jasna ova frka,naročito do oko 1 litar na 1000 km.Niti je skupo,niti je teško doliti ponekad malo ulja.Valjda što sam mator i kad sam počinjao da vozim ulje se kontrolisalo skoro svaki dan i nije mi vožnja ogadila zbog toga.
Jedino zaista ne znam da li veća potrošnja ulja može duguročno da ošteti katalizator.


Konkretno Alfa i "ozloglašeni" benzinski motori Twin Spark: koncepcija Alfinih vozila sa tim motorima je "kratak" menjač i visok krajnji RPM ( 7500 je max ) što vozilu daje dinamiku, startnost itd. Iz tih razloga tolerancije motorskih sklopova koje se podmazuju su nešto veće da bi se smanjilo trenje, otpori i gubici. Zato ti motori traže stabilnija ulja na višim temperaturama a načinom vožnje i potpuno ispravni motori ga troškare. Daleko je to od 1l/1000km. Moj motor (1,6TS 120ks)  sa 210kkm na satu ( ne zna se da li je prava ili dodavana kilometraža :)  ) sa sve balavljenjem ulja na karteru i semeringu radilice do menjača ne prelazi 0,25L/1000km ranije pomenutog Castrola. Znam jer pedantno vodim evidenciju.  Motor radi na plin zadnjih 10 godina a ne pamtim kad je u poslednje dve godine auto vožen van grada. Spadam u normalne vozače koji ne štede gorivo tako što voze na leru a volim i da je "nategnem" ponekad.  Alfa konkretno za ove motore deklariše do 0,6L/1000km kao normalnu potrošnju, Renault na primer za sve motore deklariše do 0,5l/1000km. U praksi je to daleko manje. Dalje, nije isto isparavanje ulja kod vozila koje se vozi između 1800 i 3500 RPM i kod vozila koje se vozi između 2800-5000RPM. Dizeli Fiat grupacije (koriste ih i drugi proizvođači vozila), konkretno JTD i JTDm motori su poznati kao robusni u smislu da prelaze enormno velike kilometraže i kao motori koji troše vrlo malo ulja. Isto kao i 1.5dCi.

Veća potrošnja ulja (veća od propisane od strane proizvođača) naravno da može oštetiti katalizator. Kao što ga može oštetiti ( čak i pre) višak goriva u izduvu. Katalizator je uvek posledica i nikad uzrok . Kod atmo-benzinaca se to dešava kada stvarno motor bude pohaban toliko da guta ulje i masti svećice ili je motor dobar a ulje loše. Kod dizela isto važi, s tim što se kod dizela uopšte kao konstrukciono mnogo robusnijih od benzinaca mnogo češće dogodi da strada turbina pa upropasti katalizator i dpf( gde postoji) ili da neispravne dizel-dizne upropaste i motor i sve iza motora. 

I slažem se s tobom da nit' je teško prekontrolisati ulje s vremena na vreme niti je skupo doliti ga ako treba. Ako motor ne troši ni malo ulja od zamene do zamene - ili ne valja motor, ili ne valja ulje ili ne valja vozač.   :ziveli:

maximumx7

Pozdrav. Moze li mi neko konkretno reci koliko litara ulja staje u motoru? U pitanju je Dacia Sandero Stepway 1.6.
Hvala

kiconix


saša61beograd

Na Mercedes Benzovom spisku ulja koja zadovoljavaju njegove norme i dalje stoje neka ulja FAM-a iz Kruševca,sa svojim komercijalnim imenom Fenix.A u rubrici proizvođač piše The Valvoline Company,Lexington,USA.Nestade ono FAM,nestade Kruševac,nestade Serbia,eto nam ga Lexington,USA.

Zoran

Ko god se neće brinuti o sebi, . ...
Sam svoj gazda - vazda.

Slobodan čovek

Citat: gari1809 poslato 22.07.2019. - 15:02
Погледај ово, ја сам са њим прешао 100.00 у сенику 1, 1.6 16 вентила а сада ево већ друга замена у логана 1,4 мпи са плином без проблема, ја презадовољан. Цена код нас за 4 литра је око 1500-1600 дин.
https://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=7705%20O.E.M.%205W-40

Шта мислиш о овом уљу? Исто испуњава API-SN. Има га у Лидлу.

http://www.pennasol.rs/motorna-putnicka/6-20-super-light-sae-10w-40.html#/25-pakovanje_ulja-1l



Иначе, колико тачно стаје уља у мој мотор? Да знам да ли да купим 4 или 5 литара.

Raja

3.2l-3.3l mada je sasvim dovoljno i 3l.