Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Ja sam Lukoil naveo samo kao primer proizvođača ulja koji na svom sajtu prikazuje svako odobrenje za svako ulje,baš onako pošteno i ok.
A verujem da su im ulja dobra,bar onoliko koliko su skupa kod nas,a jesu skupa.

szs

Dobio predračun za RS mali servis. Vrsta ulja je promenjena, proizvodjač isti
5L ELF SOLARIS FULLTECH FE 5W30
762 RSD litar - 3812 RSD
sa porezom 4575 RSD

Naravno da me NE raduje ELF ali je dobro što su najzad prešli na ulje koje je preporučeno za dizele sa DPF
Internacionalne specifikacije OEM approval ACEA: 2007 C4/C3 RENAULT: RN 0720 Diesel sa DPF (osim 2.2dCi)
Inače u radnjama je kada se kupuje na litar x 5 jeftinije nego kod njih pakovanje 5L
a cena 5L je u radnji 3870 RSD
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

saša61beograd

Mislim da se ova novija ELF ulja (fulltech 5w30) ne prave u Rumuniji nego negde Franc/Belgija.Rado bih kupio francuski,da ne kažem "originalni",sxr 5w40 za 800 dinara litar kada bi bio Made in France.

Zoran

Nešković ima Optimu Magnum 5w40 po 9 KM za litar.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix


szs

Ipak bi radije ulje za prvu ugradnju. Tj ono koje se sipa u Renault/Dacia fabrici
SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AR-L 5W-30
CitatFully synthetic motor oil – Tailored to meet engine manufacturers' special requirements.
Designed to meet the demanding requirements of particular high-performance engines, including Renault and those requiring ACEA C4
Shell is currently the number one global lubricants supplier to the Renault-Nissan alliance for factory-fill lubricants
Passes an extensive range of performance tests to meet engine oil specification Renault RN0720
Specifications: ACEA C4; Renault RN0720
U maloprodaji skuplje od ELF za 50tak din
Sve priče tipa...."svako ulje samo da se menja" nekako padnu u vodu kad dodje da se plati zamena DPF zbog gareži koja se nataloži i ne može da je izbaci sam DPF u ciklusu sagorevanja
Prolazi polako vreme izbacivanja katalizatora i sl
Ali to  je samo moje mišljenje  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

saša61beograd

Mislim da možeš da budeš miran i sa Elf-om koji ima RN0720.U Profaco-u su ta ulja za trećinu skuplja od standardnog (rumunskog)programa i zato mislim da su iz matične rafinerije,Francuska,Belgija.Da li je Shell dugoročno bolji od Elfa-a,možda.Ali ako je RN0720 onda si miran,barem što se DPF-a tiče.
Ako je sada Shell fabričko punjenje,to je verovatno stvar nekog njihovog dila,a ne zato što je neko ulje presudno bolje od drugog.A kad izađeš iz garancije,onda si slobodan čovek,pa biraj.

Loganovac

Ja sam slobodan čovek, pa posle ove ture sa Nisotecom nameravam da probam japansko ulje - Eneos.  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

gari1809

Jedna stvar u vezi ulja mi nije jasna, a to je da ako ulje ima odobrenje od npr. Renoa i ispunjava zahtev RN0710 po čemu bi jedno ulje bilo bolje od drugog ako oba imaju isti sertifikat.

saša61beograd

Zato što svaka norma za ulje podrazumeva da je "nešto" u nekom intervalu,od-do.Negde je na donjoj granici,negde je na gornjoj.Na nama je da sa raspoloživim metodama,više intuitivno, provalimo šta je bolje.
Zatim,da li je ulje u kantici zaista onakvo kako propisuju norme na nalepnici.Ulje je smeša,sastav smeše varira,to ne kriju ni proizvođači ulja.
Državne institucije,banke i sl rade po zakonu.Ipak svako normalan dobro pazi kad ima posla sa državom ili bankom,jer je zakon mnogo elastična stvar.I naftne kompanije su u tom rangu,zato oprez nije na odmet.

szs

Možda može da se vidi ovde

U proseku svi testovi koje sam stigao da pogledam sa Shell prolaze bar duplo bolje nego sa ELF uljima (oštećenje)
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Loganovac

Iskren da budem, ne razumem šta se htelo pokazati ovakvim testovima kad nema nikakve sličnosti sa radnim uslovima u motoru gde uljni film pod pritiskom ne dozvoljava da metalni delovi uopšte budu u kontaktu. Teoretski. I tada se habanje svodi na eroziju koju sam uljni film izaziva relativnim kretanjem po površini metala. Da li je u ovom testu jedan metal u kontaktu sa drugim? Pa naravno kad se za minut onoliko izede. Kakve to veze ima sa habanjem klipova i cilindara? Uostalom, možda bi svinjska mast u ovakvom testu prošla bolje od svih sintetičkih ulja...  :laugh1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Znate sta meni nije jasno?
Ja sam na forumu prisutan od 2007 godine, niko nikad nije prijavio neki kvar ili negativan efekat na motor koristeci Elf ulje ili bilo koje drugo.
Cemu sad pljuvacina po Elfu nije mi jasno.  :ne:

Ayrton

Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

kiconix