Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Capriolo

Citat: saša61beograd poslato 13.12.2023. - 08:08Slažem se potpuno.Oni koji pretežno voze u gradu,čak i ranije od 15.000 km.Trošak za ulje je smešno mali u odnosu na ostalo.
Za proizvođače je stvar nekog ekološkog prestiža da propišu dugačak rok za zamenu.Posledice toga kasnije plati vlasnik.
Na internetu ima bezbroj slučajeva da su motori upropašćeni zbog prekasne zamene ulja,a nema nijedan slučaj da je vlasnik finansijski propao zbog ranije zamene.
Takođe,dešavalo se da fabrike propišu neki interval,pa da ga kasnije skrate.Obrnut slučaj ne postoji.
Rok za zamenu ulja je procenjen nekim simulacijama u laboratoriji,sigurno ne realnim testiranjem od 200-300.000 km.Ko vozi u laboratoriji i teoriji neka sluša fabriku.Ko vozi u realnim uslovima i čuva svoju imovinu,treba da skrati fabrički propisan rok za zamenu.

Da, dosta ima slučajeva da fabrike naknadno skrate servisni interval za zamenu ulja kada u garanciji počnu da crkavaju turbine.
Takav je bio salučaj i sa Euro 4 1,6 HDI 110, za koga je u inostranstvu najpre bio servisni interval 30.000 km, pa je posle oko dve godine prepolovljen za sva vozila sa tim motorom (a skratili su ga i za 2,0 HDI sa 25 na 15.000 km). U Srbiji je od samog starta bio na 15.000 km.
Trošak zamene ulja i filtera je smešan u odnosu na habanje i štetu koja nastaje suviše produženim servisnim intervalima.

Keka

#1501
Sve to smo vec vise puta culi jer ovde u Srbiji svi sve bolje znaju nego gomila nekih blesavih inzinjera po svetu. Doduse i meni je nekako logicno da je bolje da se prepolovi interval, ali je onda josjos bolje ako se jos jednom prepolovi, a bice josjosjos bolje ako se menja na 5000km. I onda stavite na sve to neki no name filter za ulje.

Price o laboratorijskim ispitivanjima kao jedinim merilima ne piju vodu

https://autoblog.rs/blog/auto/top-secret/2019/04/30/test-primerci-novog-land-rover-defendera-do-sada-presli-1-2-miliona-kilometara
https://vesti.mojauto.rs/Testovi/303459/Malibu-na-testu-presao-16-miliona-km
https://www.skoda-storyboard.com/sr/press_release/potpuno-novi-skoda-kodiaq-i-superb-strogi-testovi-u-ekstremnim-uslovima-uspesno-zavrseni/

Ono sto niko ne spominje jeste cinjenica da su motorna ulja znacajno tehnoloski napredovala, ako zanemarimo egzotiku 0W8, sada je 5W40 prosecno ulje koje moze da zamesa svaki srednjoskolac. Pre 40 god je vrhunac tehnologije bilo ulje 15W40 a na kadetu je predvidjena zamena bila na 5000km. Po vasim nacelima trebao bih da za svako paljenje sipam novo ulje.

Da ne spominjem ulja za komercijalna vozila (Castrol Vection 10W40 Approved by MAN for up to 120,000 km and Mercedes Benz, Volvo, and Renault for up to 100,000 km in accordance with their specifications).

Vase ulje vasa stvar, ali preterujete, bez konkretnih argumenata.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

#1502
Hm...
 Ispitivanja se rade flotno. To znaci da je Chevrolet upotrebio puno automobila koji su ukupno presli 1600000 km. OK, ali to znači da su pojedinačno presli manje od 10000km. Sta nam to govori o sklopu? Meni nista posebno.
  Konstruktori su strucnjaci, a mi smo laici. Ipak, zakljucismo sami da je bolje da se stavi keder pod haubu ili mrezica na "gril" ispod vetrobrana.
  Imao sam srecu da menjam automobile na otprilike 130000km u proseku. Ne znam kako ce biti u budućnosti i koliko ce automobili koje imam dugo da budu kod mene. Svakako imam zelju da budu u formi, jer dnevno prelazim uvek preko 100km. Zato ne mislim da sam bas preterao ako ulje menjam na 15000km.
 0.7 dinara po kilometru za "zuto ulje u motoru"? Voznja me kosta sest evra na sto kilometara , sto je veoma povoljno u današnje vreme, pa nije problem da pocastim motor.  :ne:   Dakle, ne na 5000, ali na 15000, to hocu.   

Nemam valjan argument, priznajem, ali imam svoj stil odrzavanja automobila. Pitao me jednom komsija zasto volim da je auto uvek cist, kada ce opet da se isprlja?
Rekoh mu da volim to.
On mi rece da je to bespotrebno.
Ja rekoh da mi se tako svidja.
On kaze;"Glupo je..."
Ja mu rekao da ne brise guzu kad bude kakio, jer ce sutra mozda opet da pusti cufticu.

Nisam imao argument. :wave:

Zoran

Ulja jesu dobra i premašuju zahtijeve prosječnog vozača. Smrt za motor i težak ispit za ulje je dobar put i teška noga vozača...
  Sistem podmazivanja stalno treba nadzirati da nebi došlo do zatajenja.
NPR, ako vam spadne lanac sa uljne pumpe ( a hoće), cijeli motor je uništen za manje od minute vremena...
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

#1504
Citat: Keka poslato 13.12.2023. - 23:34Sve to smo vec vise puta culi jer ovde u Srbiji svi sve bolje znaju nego gomila nekih blesavih inzinjera po svetu.
Inženjeri znaju sve i daju stručna rešenja i predloge.Ali,oni su samo deo personala,rade za platu i ništa ne odlučuju.Odlučuju neki drugi,čiji interes je najčešće suprotan od interesa običnog čoveka (kupca i konzumenta).
Političarima i korporacijama se ne sme slepo verovati.Naročito u današnje vreme i naročito u autoindustriji.

MitarMrgulic

Da, tako je, nova ulja više nisu kao onaj stari crni maslac nekada, nakon pokretanja motora, u djeliću sekunde ulje je u svakom ćošku motora, pa se više ni ne preporučuje bilo kakvo zagrijavanje auta u mjestu, minut-dva prije polaska.

U svakom slučaju, da ulje motor čuva-čuva, da ne treba pretjerivati-ne treba...danas su motorni sklopovi takvi, da motor i mjenjač bez problema "sahrane" ostale komponente, drugim riječima, sve manje auta ide u otpis radi potrošenosti motora, više radi trule limarije i drugih sklopova.

Pojavio se šampion na oglasima u BiH, 1,5 dci, koji je na taksiju otresao 512 000 km, ovo je najveća stvarna kilometraža koju sam vidio na dci motorima, jeste da je auto bio na taksiju u Mostaru, da je prelazio otprilike 200 km dnevno, da je uglavnom radio u top radnoj temperaturi, nakon pola miliona km, uopšte ne izgleda loše...

https://olx.ba/artikal/57307565 

Mare

#1506
Citat: Keka poslato 13.12.2023. - 23:34Sve to smo vec vise puta culi jer ovde u Srbiji svi sve bolje znaju nego gomila nekih blesavih inzinjera po svetu. Doduse i meni je nekako logicno da je bolje da se prepolovi interval, ali je onda josjos bolje ako se jos jednom prepolovi, a bice josjosjos bolje ako se menja na 5000km. I onda stavite na sve to neki no name filter za ulje.

Price o laboratorijskim ispitivanjima kao jedinim merilima ne piju vodu

https://autoblog.rs/blog/auto/top-secret/2019/04/30/test-primerci-novog-land-rover-defendera-do-sada-presli-1-2-miliona-kilometara
https://vesti.mojauto.rs/Testovi/303459/Malibu-na-testu-presao-16-miliona-km
https://www.skoda-storyboard.com/sr/press_release/potpuno-novi-skoda-kodiaq-i-superb-strogi-testovi-u-ekstremnim-uslovima-uspesno-zavrseni/

Ono sto niko ne spominje jeste cinjenica da su motorna ulja znacajno tehnoloski napredovala, ako zanemarimo egzotiku 0W8, sada je 5W40 prosecno ulje koje moze da zamesa svaki srednjoskolac. Pre 40 god je vrhunac tehnologije bilo ulje 15W40 a na kadetu je predvidjena zamena bila na 5000km. Po vasim nacelima trebao bih da za svako paljenje sipam novo ulje.

Da ne spominjem ulja za komercijalna vozila (Castrol Vection 10W40 Approved by MAN for up to 120,000 km and Mercedes Benz, Volvo, and Renault for up to 100,000 km in accordance with their specifications).

Vase ulje vasa stvar, ali preterujete, bez konkretnih argumenata.

Bili u Srbiji ili van nje, dovoljan argument za skraćenje intervala je primetna potrošnja ulja nakon 20000 km.

dekiv68

Što se tiče skraćenja intervala za zamenu motornog ulja ono se kod mene kreće po sledećem:
-Punto koristi ulje 10W40, interval za zamenu fabrički je 15k km, menja se na 10k km, normalno po konstrukciji troši ulje na bilo kojoj kilometraži od zamene (prešao 125k km)
-Sandero koristi ulje 5W40, interval za zamenu 20k km, menja se na 17k km, ne troši ulje (prešao 91k km)
-Audi koristi ulje 5W30, interval za zamenu 30k km, menja se na 15k km, troši ulje jer je prešao preko 240k km.

Što se tiče potrošnje ulja u motoru ona zavisi od konstrukcije i stanja istrošenosti motora. Lično mislim da bi ulje trebalo menjati u intervalu 15-20k km ili vremenski 1-2 godine

Andrix

Pre neki dan gledah coveka na jutubu, mehanicar iz Amerike. Kaze, vezano za turbo motore, kojih je sve vise, da se sto cesce menja ulje iako je interval sve duzi - kako koja nova kola izadju. Znaci njegova preporuka na 5-6000 milja, sto je oko 9000 km. Meni ce biti oko 10-12000 km godisnje.A samo zbog toga sto turbina dodatno raubuje ulje, spaljuje ga - velikim zagrevanjem, pogotovo ako se auto malo ne ostavi da  oladi ulje - u leru ili malim obrtima, posle voznje na visokim obrt. - auto put...Meni je nesto mnogo za moj auto na 30000, mada znam taxiste koji su kupovali novu Astru G, gde im je takodje bilo na 30000, neki su se drzali toga i prelazile su 500000+ km. A sto se tice potrosnje, evo za neki dan idem na prvi servis i mislim da mi je malo spao nivo od starta, za neku 1/4 izmedju zareza na sipci.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Ulje puno degradira i hlađenje klipova kod turbo motora.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

#1510
Citat: Mare poslato 14.12.2023. - 10:11Bili u Srbiji ili van nje, dovoljan argument za skraćenje intervala je primetna potrošnja ulja nakon 20000 km.
Ovo je sasvim očekivano jer su bazna ulja "razbijena" posle ove kilometraže.To je zato što je fabričko ulje Castrol GTX.A Castrolova GTX serija ulja je osnovna,jeftina,"konvencionalna",polusintetička serija ulja.To se vidi na sajtu Castrola i po ceni od oko 1200 dinara za litar,van ovlašćenih servisa.Ko hoće više,full sintetic,taj kod Castrola bira Magnatec ili Edge.
Fabrički Castrol GTX RN17 sigurno je solidno ulje i zadovoljava Renoovu normu.Ali je to ipak samo prosečno,"narodno" ulje za prosečne,"narodne" automobile kao što su Reno i Dačija.Da imam novu Dačiju,ja bih ga rado koristio,samo što bih ga menjao mnogo ranije nego što je propisano.
Ko hoće više od ulja,može,kad odrobija garanciju,da proba odgovarajući Motul ili Liqui Moly,koji zadovoljavaju normu RN17 i imaju Renoove apruvele.

Lazar@

Ja sam sipao ljetos  Ina Milenium 5w40 uz neki Likvi Moly hydro stossel aditiv sto sam dobio gratis kad sam kupio set kvacila...
Inu nikad nisam vozio ali sam je sipao jer sam vidio da je dosta hvalite na forumu...

Presao sam 7 000km i motor stvarno prede bas fino(cini mi se dosta ljepse nego lupam na Manol-u).Mislio sam da sad odradim servis pred januar i februar i minus temperature, ali iskreno cini mi se da nema potrebe, da slobodno mogu gurati barem do 10k, da ulje ima jos dosta zivota.

Vjerovatno cu je onda sipati ponovo na proljece...



Andrix

#1512
Pa cek, kako onda ovl.servisi menjaju to prosecno Castrol RN17 na 30000 ?? Ili je proizvodjac predvideo da se ulje manje na 30000 km /Dacia/ ali nije rekao koje ?
Sta nadjoh na sajtu Castrola:
Renault - Castrol GTX RN-SPEC 5W-30 RN 17 is a fully synthetic oil suitable for diesel and gasoline engines where RN17 is required.
Znaci da je full sintetika. Ja Castrol nisam mnogo koristio tokom zivota jer je bilo popularno za fals...Ali koje bi bilo bolje a da zadovoljava RN17?? Ja jedino ova nadjoh da zadovoljavaju RN17 standard,
-Castrol GTX 5W-30 RN17 Fully Synthetic Car Engine Oil

- Shell Helix Ultra Professional AR-L RN17 5W-30 Fully Synthetic Engine Oil

-Motul Specific Renault RN17 5w-30 Fully Synthetic Car Engine Oil

-Comma Eco-R 5w-30 Fully Synthetic Car Engine Oil

Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

#1513
Šta je full sintetic ulje?To nije precizno regulisano ni u EU.U Nemačkoj važi jedan kriterijum,u ostatku unije,drugi.
Postoje tri nivoa prerade nafte u bazno ulje od koga se prave motorna ulja;prva,druga i treća grupa baznih ulja,sa podgrupama.Koja grupa baznih ulja,koja mešavina i u kom odnosu je korišćena,od toga zavisi koliko je ulje "sintetičko".Pošto ovo nije precizno određeno,proizvođači mogu da pišu na etiketama šta hoće.
Ozbilljni proizvođači motornih ulja prave ulja u nekoliko nivoa kvaliteta,u zavisnosti koje bazno ulje,odnosno koja mešavina je upotrebljena.Shell ima HX7,HX8 i Ultra.Valvolin ima All climate i Synpower.Castrol ima GTX,Magnatec i Edge.Moguće je da ulja istog proizvođača,a različitih nivoa,zadovoljavaju iste norme,bar u startu i dok je ulje relativno novo.Da su Reno i Castrol upotrebili Magnatec ili Edge seriju za RN17 ulje,to bi bilo skuplje,a verovatno bolje od serije GTX.
Jeftino održavanje,jeftino ulje i dugačak rok za zamenu je nešto što raduje i privlači kupce,isti kao i bogata oprema.Zato je Reno propisao ovakvo ulje i ovakav interval za zamenu.Ko misli drugačije i čita između redova,može drugačije da održava svoj auto.Sve je stvar izbora.120.000 km sa tri zamene ulja,motor će sigurno izdržati.Kako će biti posle,to više nije briga Reno-a.

Zoran

Neki ( i sam sam takav) kupe kožne čizme i nose ih dok traju a da ih nikad ne namažu.
 Isto je i sa motorima. Svaki će izgurati garanciju...
Sam svoj gazda - vazda.