Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Razgovarao sam sa jednom tetom iz modričine laboratorije motornih ulja. Između ostalog pitam ja nju, šta vozi, koje ulje koristi i kada mijenja.
 Ulje Optima sity 10w40, sipa u Corsu i mijenja na 20 000 km. Rek'oh, pa to je predugačak interval. Ona kaže to je ništa, ljudi koji imaju probleme, ulje nisu mijenjali nikad...I bogami, ja ušuti.
 Sinoć pročitah da se ulje u plinskim motorima na gasovodu mijenja nakon 2500 Rh?
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Ko može,neka sipa Optimina ulja.Ovde,u Srbiji,njihovih ulja skoro da nema u prodaji.Verovatno ih je "oduvao" Gasprom,mada je i Optima u većinskom vlasništvu Rusa.
Optima Modriča je pre nekoliko godina jako modernizovala proizvodnju.Zatim,imaju važeće apruvele Mercedesa za neka ulja.Dalje,oni su i proizvođači baznih ulja,a ne samo blendara.Dalje,imaju mnogo dužu tradiciju od NIS/Nisoteca,isto kao i Galax .Dalje,počeli su proizvodnju polusintetičkih ulja još osamdesetih.
Da su dostupna,rado bih to koristio.

glavonja3

U Mere diskontu u Sapcu sam video u prolazu Viskol 10w40 ulje u kantici od 4 litre. Cena je 1.200 sto me je zaintrigiralo. Kakvo li je to ulje i taj proizvodjac?

Loganovac

Pored naravno renomea proizvođača (što reko moj otac, sledeći put će biti drugi put da čujem za to ulje), pravo pitanje je koje standarde zadovoljava i čije preporuke ima. Na sajtu imaju tri različite vrste ulja 10W40, za svaku piše različito. http://www.viskolgroup.com/kategorija-proizvoda/ulja-i-tecnosti-za-motore/

Meni je krajnje sumnjivo to što dve od naveden tri vrste ulja ne preporučuju za benzinske motore, jedno je za sve tipove dizel motora, drugo za "najnovije dizel motore teških komercijalnih vozila, autobusa, građevinske, rudarske i poljoprivredne mehanizacije koji ispunjavaju standarde o emisiji izduvnih gasova EURO 4 i EURO 5 klase UHPD". Naravno sva su "vrhunska", za ono prvo "uobičajeni period zamene je 60.000km  :ha: Jedino SUPER CAR ide u benzinske motore i ima kao zadovoljava RN0700, i naravno i ono je vrhunsko je li... 
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

glavonja3

Da, plus nijedno 10w40 na sajtu nije u pakovanju od 4 litre kao u prodavnici...

glavonja3

Pazario sam 4l Viskol ulja za 1.215din u Mere Sabac. Zove se 'Supercar SAE 10w40'.

S prednje strane vecim slovoma pise da je za 4-taktne dizel motore komercijalnih vozila a odnazad duzi tekst gde pise 'polisinteticko ulje za benzinske i dizel motore putnickih i dostavnih vozila, sa ili bez turbo punjenja'. Zadovoljava ACEA A3/B4, RN070 itd.

Ima rok trajanja - istekao pre neki dan 😆

Iskoristicu ga u roku od pola godine, pa javljam kakvo je na 'miris i ukus' tada.

dekiv68

#1491
Citat: Mare poslato 11.12.2023. - 17:30
Danas sam na 72000 km zamenio ulje i filter ulja. Dakle, skratio sam interval zamene ulja na 15k km.




Lepa kilometraža za relativno kratko vreme. Čini mi se da je JX, a ne TX

Mare

Nije taksi.  :)
Svaku dan putujem SM-BG-BG na posao.

Capriolo

I, koja je cena ovakvog redovnog servisa ?
Nekada davno, dok sam imao 307, on je imao propisan takav interval redovnih servisa.
Naizmenično jednom samo ulje motora i filter ulja, a sledeći put ulje motora i svi filteri. I tako u krug. Mislim da je interval izmedju takva dva susedna servisa bio 20.000 km ili godinu dana.

Mare

Malo manje od 10000 - samo ulje i filter ulja. Oko 1200 je litar ulja (ide 5 litara), filter ulja 1400, oko 2500 je rad servisa i podloška čepa Kartera oko 100rsd.

Keka

Ako je ulje RN17, komotno moze da se vozi 2 godine ili 30.000 km, sta pre nastupi, narocito na otvorenim relacijama koje ti prelazis.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

I ja verujem da je tako. Svejedno menjam na 15000km. To prati subjektivni osecaj da motor posle toga ima za nijansu drugačiji zvuk. O tome cu prekosutra, u odgovarajucoj temi.

Mare

Citat: Keka poslato 12.12.2023. - 19:20Ako je ulje RN17, komotno moze da se vozi 2 godine ili 30.000 km, sta pre nastupi, narocito na otvorenim relacijama koje ti prelazis.

Već sam pisao o tome - nakon 20000 km, uvek sam morao dolivati 2-3dl. Sada, na 15k km, nivo ulja nije mrdnuo, odnosno, ne toliko da sam morao dolivati. Tako da, iz ličnog iskustva, preporuke da interval bude oko 15k km.  :to:

saša61beograd

Slažem se potpuno.Oni koji pretežno voze u gradu,čak i ranije od 15.000 km.Trošak za ulje je smešno mali u odnosu na ostalo.
Za proizvođače je stvar nekog ekološkog prestiža da propišu dugačak rok za zamenu.Posledice toga kasnije plati vlasnik.
Na internetu ima bezbroj slučajeva da su motori upropašćeni zbog prekasne zamene ulja,a nema nijedan slučaj da je vlasnik finansijski propao zbog ranije zamene.
Takođe,dešavalo se da fabrike propišu neki interval,pa da ga kasnije skrate.Obrnut slučaj ne postoji.
Rok za zamenu ulja je procenjen nekim simulacijama u laboratoriji,sigurno ne realnim testiranjem od 200-300.000 km.Ko vozi u laboratoriji i teoriji neka sluša fabriku.Ko vozi u realnim uslovima i čuva svoju imovinu,treba da skrati fabrički propisan rok za zamenu.

MitarMrgulic

Tako je, uvijek treba težiti prema nekom intervalu koji je kraći...pogotovo kod ovih novih trocilindričnih motora, mislim da je napregnutost veća, ne može štetiti, ako se promijeni nešto ranije.

Ja sam uvijek poštovao preporuke proizvođača, pa čak i kad sam vozio Forda Ka, tamo sredinom 2000-ih, mijenjao sam ulje na cca 5000 km, koliko je bilo preporučeno, prijatelji i rođaci su mi se smijali....ali kad je Fordić prodat nakon udesa, sa nekih 160 000 km na satu, motor je bio kao singerica :)

Imao sam loše iskustvo sa Seat Toledom, kojeg sam kupio a bio je salonsko pa kasnije služb. vozilo auto -kuće.

Kupljen sa 150 hiljada km na satu, pogledao servisnu, kad tamo imao tek neka 4 mala servisa (neka long life ulja, koja idu do 25 kkm.). 

Na autu je ubrzo "prozviždala" turbina....

Novija auta koja mjere viskozitet ulja, već nakon 1 godine starosti, uglavnom signaliziraju promjenu, tako je kod mene na Opelu, nakon cca 5000 km, kod novog auta, mali ključić na tabli javio da se preporučuje zamjena ulja jer je auto bio kalendarski star oko 12 mjeseci...

Tako da za ovaj 1.0 motor u Daciji, koji još ima i plin, najmanji trošak je promjena ulja nešto ranije, svakako unutar jedne godine i 15 000 km.