Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

... što ne znači da treba i da sipaš 4 litra. Pri zameni uvek ostane nešto ulja, sipaj manje (recimo 3.5L) pa kasnije proveri i dolij. Kod mene (1.6 16V) staje po svim ćitabima 4.8L, uvek sipam 4L, dođe taman negde do pola merne šipke.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

papicdu1


kiconix

Ne znam koliko sipaju, 5 litara pakovanje, vratili pola litre.
:ne:

papicdu1

uzeo eneos 5-30,. 4 litre pakung,ako zafali deci ,lako dodam.

MitarMrgulic

Citat: Raja poslato 08.11.2022. - 09:04
Tačan podatak bi trebalo da piše u Korisničkom uputstvu za vlasnika vozila, rubrika: ulje u motoru. Mimo te informacije ne bih tražio nigde više.
Kod mene u uputstvu piše (u pitanju su starije generacije motora): Motori 1,4 i 1,6 nasipa se 3,35l ulja uz izmenu filtera za ulje. Oduvek sipam 3l
i nivo je uvek na 3-5mm od max nivoa.

I ja ludim zbog ovoga da u korisničkom uputstvu nema količine ulja koja ide u motor....kao da Dacia ima 15 motora u paleti, a ne dva-tri...


Šta im je teško napisati... u moj 1.0 Sce na fakturama servisa vidim da se nekad navode 3 litre, nekada 3,5, nekad 3,8 uglavnom, meni nakon mjerenja, ima malo preko max, blagog traga kada se šipka izvuče (postavljao sam sliku ovde).

Slijedeći servis ću dati napomenu, da neću da ulje ide preko max oznake.

saša61beograd


To "davanje napomene" traje od prvih dana ovog foruma i nije dalo rezultate.
A to što nema podatka o količini ulja,to ili je veliki propust,ili je bezobrazan način da se vlasnik za svaku sitnicu obraća ovlašćenom servisu i da ostane njihov rob zauvek.A ni oni ne znaju kolika je ta količina.Da znaju,ne bi sipali preko maksimuma.
Gledao sam na desetine uputstava za razne automobile i količina ulja je svuda bila navedena.Plus,navedena je i vrsta ulja,potrošnja ulja i čak negde i mnogo korisnih saveta.Kao i najkorisnija informacija,a to je koliko je ulja između min i max.Toga kod Reno-a nema.

Loganovac

Eto vidiš, a najbolji motori...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Andrix

Ja sam na netu video da u motor 1.0 TCE ide 4.1 l ulja, takodje znam da u moj 1.2 ide oko 3.8 l. Kazem oko jer se uvek sipa otprilike toliko, na sipki je skoro na max i ostane oko 2 dl u kantici. Kada se sipa u servisu, valja sipaju iz burica pa ne bi trebalo da naplacuju onaj npr. 1 dl, ali kad sam kupujes moras uzeti 5 l.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

#1463
Evo nakon pretrage na internetu, kao i analize nekih klipova na youtube, pronađoh da u motor 1.0 Sce ide 3,6 litara ulja, ukoliko se mijenja i filter.

Nakon zamjene, mehaničar na klipu, pokazao je i šipku za mjerenje, na kojoj je trag slično kao kod mene, nešto iznad maksimuma, uz smanjeni i stanjeni trag na šipci do cca 1 cm iznad max.

https://www.youtube.com/watch?v=_qPpNA_an74

Znači da je vjerovatno to-to.

Nekad su mi na fakturama malog servisa stavljali količinu ulja 3 litra, nekad 3,3 3,5, 3,8 pa nikada nisam bio siguran u količinu, ali uglavnom, to je negdje oko 3,5 litra.



MitarMrgulic

Jeste, kod mene je motor B4D oznake, ali toliko je podataka, da nije jasno šta je tačno, jedino Renault -Dacia može dati kvalitetnu informaciju.

Uglavnom, na više mjesta sam nalazio da je količina ulja nešto preko 3 litre...

Loganovac

Kakav je problem, sipaš 3 litra pa ako treba doliješ. Onaj lik  ga je udavio sa 3.6 litara, i još snima tutorijal!  :doh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Lepo posle zamene NAJPRE uspeš nešto manje ( ionako je uvek "servisna količina" ( količina za zamenu ) manja od ukupne količine ulja u sistemu (jer zavisno od konstrukcije motora, deo ulja pri zameni ipak nije moguće ispustiti ).

"Upališ" posle motor, pustiš da radi neko vreme na leru, ugasiš, sačekaš barem 15 minutra i proveriš opet nivo ulja. I dospeš koliko treba. Najbolje i sutra ujutro "na hladno" opet proveriš. I to je to.

Ne znam koliko je to realno imalo smisla, ali, dok sam sam menjao ulje na svojim kolima, ja bih to ostavio baš dugo da se dobro ocedi. Nekada baš dugo. Recimo, na zagrejanom motoru uveče odvrnem čep kartera (i filter ulja), a ujutro ga tek zavrnem. Jer, ako biste nakon "prvih 15-20 minuta curenja i kapanja" zamenili posudu u koju curi ulje i stavili drugu, do jutra bi u toj drugoj posudi našli još oko 2-3 dcl najcrnjeg ulja. Bar je tako bilo kod 1,6 i 2,0 HDI.

Zoran

Možda sam previše pi...... ali auto bez ulja nikad nebi ostavio nepotrebno dugo. Uvijek može zatrebati iznenada.
Sam svoj gazda - vazda.

LeNgenda

Citat: LeNgenda poslato 25.01.2022. - 14:43
G-Energy 5W40, bogme ima razlike u zvuku motora i pri jutarnjem paljenju i pri višim brzinama.

Subjektivni utisak mi je daleko bolji u odnosu na Elf i Nisotec.

Sad u gepeku, večeras u karteru, G-Energy F Synth 5W30, cena urnebesnih 628 dinara po litru na Gasprom pumpi.

Smućkano u februaru prošle godine.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.