Kvalitet farbe i problemi sa istom

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Citat: Loganovac poslato 09.01.2022. - 09:12
@nebojsam: Da li je fabrička boja ili je već krečen, odnosno da li je kupljen nov ili polovan?

Meni izgleda da je farban, ovo se ne događa na fabričkoj boji.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Ne mora da znači da je naknadno farban. Na kraju krajeva, to se vrlo lako ustanovi.

Ovo po mom amaterskom mišljenju mora da se skine do baznog sloja, možda i do podloge, i da se lakira kompletno.

Zato posetiti nekoliko farbara i saslušati predloge pa izabrati najpovoljnije.

nebojsam

Logan je 2008 godiste, kupio sam ga novog sa metalik bojom koju sam doplatio 300 eura, auto nije garaziran, ali opet nisam ocekivao da se ovako ljusti lak, izgleda da je bolje da nije metalik boja...

Capriolo

Citat: slavko_bgd poslato 27.01.2022. - 12:33
Ne mora da znači da je naknadno farban. Na kraju krajeva, to se vrlo lako ustanovi.

Ovo po mom amaterskom mišljenju mora da se skine do baznog sloja, možda i do podloge, i da se lakira kompletno.

Zato posetiti nekoliko farbara i saslušati predloge pa izabrati najpovoljnije.

Slažem se, pa i oko toga šta ovde jedino može da se uradi ( a da se uradi da to valja na duge staze ).
Na žalost, to je često potpuno neisplativo, posebno kada kola udju u velike godine i kada su niske tržišne vrednosti.
A čak i kao farbar malo ko će da pristane da ti ovo odradi kako treba.
Jedan farbar koga veoma dobro znam i baš je čarobnjak svoga posla, ne pravi raziliku (posmatrano po njegovoj jedinici mere) da li ti farba jedan "karoserijski komad", dva "komada", tri ... Uvek mu je "po komadu" ista cena. Pa i ako bi farbao celo vozilo, on bi to cenovno smatrao kao da ti farba npr. 13 "komada" (karoserije).

slavko_bgd

@nebojsam: niko ne očekuje ali eto desi se ponekad. Nemoj da ti to kvari sreću, dešavaju se i gore stvari.  :ziveli:

glavonja3

Moj stari Logan sa crvenom najjeftinijom bojom je ko Nebojsin, samo mnogo gore, recimo 20 puta vise ima ovih "rana" gde je otpao lak i sada se vidi bleda crvena boja na tim mestima. Ja sam ovo pripisao komsinici koja je na balkonu uzgajala cvece za prodaju i koristila hemiju. Isto tako cesto sam parkirao ispod raznog drveca sa cvetovima, polenom i smolom. Verovatno kombinacija ovoga, sve po malo je doprinelo...

astmario

Crvena je poznata po tome, pogledajte Fiate, Stila u crvenoj, Punta, svi su "sagoreli".

szs

Ptičiji izmet i jako sunce su često razlog
Naročito u crvenim nijansama, ne samo kod Dačije
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

boki01

Limari - Farbari imaju više teorija zbog čega se ljušti lak. Ono što je provereno, ljušte se i fabrički i naknadno farbani auti.

Ono što je posebno zanimljivo je da se najviše ljušti bordo crvena boja, a zatim obična crvena? Iz kog razloga, nema pouzdanog odgovora. Zatim dolaze sve druge boje, naročito metalik dok se ubedljivo najmanje ljušti bela boja.

Kod nas je uvezeno svojevremeno jako puno van automobila i svi su beli. Beli auti čine visok procenat od ukupnog broja automobila, a pravi je raritet videti beli auto kome se ljušti lak.

Ja mislim da ima više razloga zašto se ljušti lak na automobilima, a jedan od njih je poplava auto praonica i moda da se auto pere u njima. Takođe, aparati za pranje vozila pod pritiskom postali su jeftini i dostupni pa ih mnogi imaju u kućnoj radinosti. Šta vam još treba? Treba vam malo oštećenje laka, tačkica nastala od udarca kamenčića ili sitnog grada koji nije ulubio lim ali je oštetio lak. E to sitno malo "mikro" oštećenje vi tretirate mlazom vode pod pritiskom od 100 i kusur bari. I tako kreće da se ljušti...