Skorašnje poruke

#1
Uradi sam / Odg: Sam svoj majstor (motor 1...
Poslednja poruka astmario - danas u 16:57
Na Daciama nije kao na starim Renault motorima broj motora na pločici koja je zanitovana na motor? Znam da su ljudi na Renault 19 prebacivali pločice pri zameni motora.
#2
Uradi sam / Odg: Sam svoj majstor (motor 1...
Poslednja poruka speedo - danas u 16:09
Citat: slavko_bgd poslato danas u 09:26Možda nisu imali serijski broj motora kao u Srbiji (K9KE646D654321) već samo tip i homologacionu oznaku iz COC-a ( K9KE6), što je sasvim OK i što je praksa u velikom broju zemalja EU.

Nisu imali ništa, prazna rubrika u saobraćajnoj dozvoli, ali to vrijeme je prošlo...

Ukoliko vozilo ima odgovarajuću dokumentaciju (BiH saobraćajnu) uradi se atest koji nije sporan jer se ne mijenja ni snaga ni kubikaža motora. Ostaje samo pitanje šta se upisuje u rubriku ekološke norme zbog testa izvudnih gasova koji se vrši prilikom tehničkog pregleda.

Pitanje je i koje su razlike između ovih varijanti motora euro 3 i euro 4 (ecu, lambda sonde i drugo).

Da li se isplati mijenjati blok motora i da li će se isti toliko potrošiti da je zamjena jedino rješenje, vjerujem da Zoran to zna dobro izračunati.

#3
Uradi sam / Odg: Sam svoj majstor (motor 1...
Poslednja poruka Zoran - danas u 10:56
Hvala vam, puno ste mi pomogli.
 Bar mi je jednostavno zamijeniti prateće sisteme motora koji su kačeni na glavu motora, ako trebalo.
#4
Uradi sam / Odg: Sam svoj majstor (motor 1...
Poslednja poruka slavko_bgd - danas u 09:26
Možda nisu imali serijski broj motora kao u Srbiji (K9KE646D654321) već samo tip i homologacionu oznaku iz COC-a ( K9KE6), što je sasvim OK i što je praksa u velikom broju zemalja EU. Na taj način se najjednostavnije obezbeđuje da je vozilo i nakon zamene motora identičnih karakteristika i saobrazno prema svom WVTA/COC-u. Indeksi i serijski brojevi su od interesa za postprodaju i eventualno ne daj Bože za neko veštačenje vozila. 
 
Citat: Zoran poslato danas u 05:38Kupio sam jednog Logana jeftino da napravim još jednu prikolicu.
 Motor je 1.4 mpi euro 3.
 Jedno pitanje ( zlu ne trebalo) , Dali se umjesto motora 1.4 mpi Euro 4 može ubaciti isti takav Euro 3?

Tehnički - da, jer se K7J praktično ništa nije menjao tokom "emisione evolucije" vozila.  Da li je moguća ta zamena na osnovu propisa? To treba proveriti. Vozilo se homologuje kao jedinica, celina (WVTA = Whole Vehicle Approval Type) sastavljena od homologovanih ili nehomologovanih delova, podsklopova i sklopova. Emisioni normativ vozila ( ne motora već celog vozila sa datom pogonskom grupom) zavisi i od motora, i od menjača i od "periferije" odnosno upravljačkog sistema. Prosto rečeno: vozilo E03 sa katalizatorom u koje se stavi identičan motor iz vozila E02 bez katalizatora će i dalje biti E03. Ako se u isto vozilo E03 stavi identičan motor iz vozila E05 - ono neće postati E05 jer nije samo motor taj koji određuje normativ emisije. Cela priča je jako komplikovana i tehnički i sa aspekta propisa.
Zato se sve vezuje za COC odnosno WVTA a motor se vezuje za VIN.
Zato mislim da Kuba nema nikakvih problema u vezi s' tim :)
 
Citat: Loganovac poslato danas u 07:22U Srbiji cenim da je praktično nemoguća misija, verovatno bi moralo odraditi atest i homologaciju i ko zna šta sve ne, pogotovo imajući u vidu moguće troškove i vreme naspram vrednosti vozila.

Jeste misija ali nije nemoguća, što je mala sreća u nesreći onima koji moraju da zamene motor. Jer sve su češći slučajevi da popravka motora nije moguća i da je zamena jedino rešenje. U osnovi, sve je bazirano na poređenju podataka iz COC-a (upoređuju se predmetno vozilo i vozilo donator) i saglasnosti predstavnika proizvođača vozila. Ima cimanja i troškova, ali jeste izvodljivo i radi se. Sitne detalje administrativnog postupka zamene motora novim ili polovnim zaista ne znam i nadam se da ih nikad neću saznati...

   
#5
Uradi sam / Odg: Sam svoj majstor (motor 1...
Poslednja poruka MitarMrgulic - danas u 07:41
Vjerovali ili ne, u BiH postoje pojedini kantoni, dole na jugu, koji nemaju ili bar nisu imali upisivanje broja motora u saobraćajnu dozvolu (ima samo broj šasije), ne znam je li se to uredilo...

Vjerujem da bi promjena motora tehnički bila moguća, ako nije bilo nekih velikih izmjena u konstrukciji nosača motora, mjenjača, ako je samo pojačana eco norma.


Zoki, kao što reče kolega ispred, vjerovatno tehnički moguće, ali administrativno vjerovatno preskupo za tu vrijednost vozila.
#6
Uradi sam / Odg: Sam svoj majstor (motor 1...
Poslednja poruka Loganovac - danas u 07:22
Misliš da eventualno zameniš motor u Sanderu? Tehnički mislim da je 100% moguće, ali sve zavisi od tamošnjih zakona koji ne moraju da budu isti kao ovdašnji. U Srbiji cenim da je praktično nemoguća misija, verovatno bi moralo odraditi atest i homologaciju i ko zna šta sve ne, pogotovo imajući u vidu moguće troškove i vreme naspram vrednosti vozila.
#7
Uradi sam / Odg: Sam svoj majstor (motor 1...
Poslednja poruka Zoran - danas u 05:38
Kupio sam jednog Logana jeftino da napravim još jednu prikolicu.
 Motor je 1.4 mpi euro 3.
 Jedno pitanje ( zlu ne trebalo) , Dali se umjesto motora 1.4 mpi Euro 4 može ubaciti isti takav Euro 3?
#8
Lepo urađeno, svaka čast. Što se pomenutih sijalica tiče, imao sam ih davnih dana na loganu. Istina, prilično dobro osvetljavaju i isto tako svetlost fara deluje moćnije. Nažalost, iza ovog marketinški dobro osmišljenog imena, krije se prilično loša pouzdanost sijalica, tj. trajnost. Odkada sam prešao na običane Osramove, poslednju put sijalicu sam zamenio za vreme korone, pre tri godine. E sad, imajući u vidu da sam ove skuplje sijalice koristio pre skoro 10 godina, možda su od tada poboljšali trajnost istih. 
#10
DACIA / Odg: Koliko ste presli svojom ...
Poslednja poruka nik - 06.05.2024. - 21:27
 :offtopic:
FEBI BILSTEIN - 34295, nije bilo Hačinsona, ali i ovaj radi, evo sad će 2 godine bez problema.

Toliko o nosačima, da se vratimo na temu.