Sandero vs Punto

prethodna tema - sledeća tema

LeNgenda

Daj Boze da ti je ono iznad sata samo parcijalna kilometraza... :help:
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

krle

 :ces:
Na kojoj nizbrdici si ovo uspeo da navučeš?  :Smiley:

DrJekyll

Citat: LeNgenda poslato 11.10.2010. - 09:16
Daj Boze da ti je ono iznad sata samo parcijalna kilometraza... :help:
Naravno da je parcijalna, imam sad oko 9 soma na satu.

A nozbrdica je na tom kilometru od Trstenika :)
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Keka

Ne priznajem :c1:

Nizbrdo se i  :sere: kotrlja  :lau:


Posto je tema Sandero vs Punto, pitanje: da li Punto moze ovo, makar i nizbrdo?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

#79
Opterecen sam kalkulacijama i non-stop nesto vrtim po glavi. Brojke, datumi, procenti... Ja to cak i sanjam. Pre neki dan Kiconix i ja smo razgovarali o tome koliko kosta Punto i njegovo koriscenje do trenutka dok se ne otplati. Kasnije mi djavo nije dao mira, pa sam uzeo i papir. Ovde cu samo o Puntu pisati, na primeru (valjda) srednjeg nivoa opreme, ciji naziv ne znam, a pazarila ga je moja bivsa zena. Vrednost polovnjaka za zamenu i troskovi pre dolaska vozila u ruke iznosili su oko 500 evra (nesto manje). Rate su 97 evra, na 7 godina, sto je 8150 evra. Ne znam koliko je kostala zastita, ali sam cuo da sapa-sistem kosta oko 210 evra sa popustom, pa cu tu opciju racunati. O.K., to je oko 8750 evra.
Ne znam koliko kosta registracija i servis na autu, ali racunam da uz redovno odzavanje, periodicne zamene guma i slicno, to moze kostati oko 400 evra godisnje (prosecno). Kupovinu CD-MP3 uredjaja sam uracunao u to, da ne budem pregrub. O.K., to je 2800 evra tokom otplate kredita.
Cenim da ljudi prosecno prelaze godisnje oko 15000 km. Ja predjem oko 30000, ali to je splet zivotnih okolnosti, nije blizu realnog za prosecnu porodicu. Oni koji imaju plin ce me izpraviti, ali cenim da je nesto preko 600 dinara moguca potrosnja plina na 100 km izrazena u dinarima. Lupicu da je to oko 6 evra (racunajmo i da je veci deo vozen po gradu, sto bi moglo biti realno). To je oko 900 evra godisnje za plin, sto je oko 6300 evra tokom perioda otplate kredita.


Sa tom racunicom Punto kosta sa upotrebom istog nesto ispod 18000 evra tokom perioda otplate kredita. Nesto preko toga zapravo, jer nisam racunao ugradnju plinskog uredjaja. Ako se ne bi ugradjivao plin, sve to bi iznosilo oko 21500 do 22000 evra. O.K., nije to mnogo. S druge strane, mnogi koje znam su samci (i samice, kako god zvucalo) koji su pazarili auto. Prosecna plata u Srbiji je nesto preko 300 evra, a sa mojom racunicom za prosecni Putno i njegovu eksploataciju trebalo bi mesecno izdvojiti oko 215 evra.  Ljudi..., a to je najpovoljnija varijanta, plinska. Punto.  4,5%...  

Ovo sam pisao nakon jucerasnje Kekinog komentara u drugoj temi o tome koliko ljudi koristi automobil bez saputnika. Koliko te varijante tek kostaju. Nisam ja imun na to. Spletom okolosti vozam se sam, a tokom dana predjem stotinjak km, koje bi prevozom isto tako presao, ali za mnoooogo , mnooogo vise vremena. Raspisao sam se. Deo teme odnosi se na Punto, a deo posta je kalkulacija o istom.

sanderoman

Aj da ponovim Punto je bombona od auta :lux: :lux: :lux:. Kome odgovara, potpuni je best bajjjj (sa ovakvim modelom finansiranja).

kiconix

Eh, sa takvim modelom finansiranja, Dacia bi rasturila trziste.
Nesto razmisljam, sa takvim uslovima i Mercedes bi bio povoljan.

Veterinar

Yup! Zamisli kako bi se prodavali ovi "nasi 7777" modeli sa takvim kamatnim stopama.

LeNgenda

Obrnuto, kako bi se prodavali da Punto nije povlascen? Vlajne bi samo prstale!
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Dexterslab

Za punta ne znam, ali evo kalkulacije za Logana (samim tim i za Sandera). Kupio sam ga 2008.godine u modelu Preferance za od prilike 8660eura *670 000 dinara, kupio sam lavlju kandzu 7000 din, registrovao ga 19,000 din, i placao rate  mesecenom iznosu od 167CHF 8,700din, ugradjen plin 450e, ugradjena muzika 350e (moj hir), sto znaci da u prvih nekoliko meseci ne racunajuci gorivo mene je ovo kostalo u startu 2700 ucesca+ostali troskovi oko 1500e, kao i 1 i po rata, 1870e iyadje to sve 6070eura, e sada se situacija drasticno menja..polovinom prosle godine rata skace sa 167, na 184 CHF, a vrednost CHF skace dramaticno, sto moju ratu dovodi do cifre od 14,000 dinara mesecno...a moje trenutno zaduzenje na kreditu 620 000 dinara, ako se pogleda pocetna cifra, ispadne da sam ja za skoro 3 godine otplatio samo 50 000dinara! :)))), zajedno stim dolazi do zamora materijala na potrosnim delovima, tako da su spone menjane, trap centriran, treba da se promene gume, plus redovno odrzavanje...e sada gledajuci sve ovo i cinjenicu da sam ja drzavni sluzbenik i da mi je plata zamrznuta od 2007.godine na 32000 din.... dodje mi da placem... hteo sam da prodam auto...ali taman kada su ljudi poceli da zovu napravio sam sudar...tako da i od toga nista....  Izvinjavam se sto je malo  :offtopic:, ali samo sam hteo da prikazem da mi nazalost Punto izgleda pristupacnije...
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

Veterinar

Realno stanje je u pitanju. Poredjenje u pogledu troskova je u pitanju. Nije off topic. 

silent

Ljudi, ove brojke koje ste naveli su porazavajuce. Znaci od prosecne srpske plate od oko 300e (i to ko je uopste srecan da ima posao i tu platu), mi dajemo za kola oko 200e. A, pazite, pricamo o najjeftinijim automobilima! Tuzna slika :(

Veterinar

Bas to sam hteo da iskazem tom racunicom. Za realno najpovoljniji auto i realno najpovoljniji pogon i realnu mesecnu kilometrazu i redovne mesecne troskove odrzavanja, prosecan stanovnik divne nam zemlje, sa prosecnom mu platom, mora izdvojiti 2/3 ukupnih mesecnih prihoda. Svetska ekonomska kriza postoji zbog autoindustrije. Tu se ljudi najlakse zalete, upuste u kredit i sl. Kod nas ce tek da se krizira. Placevi sa neuspesnim-lizing-automobilima su sve puniji, rekao bih.
  Da ne bismo preterali ovde sa ekonomskom svetskom krizom, vraticu se na Kiconixove i Lengendine stavove... Da Punto nije "povlascen" ili da se drugi autmobili mogu kupiti pod jednakim uslovima, siguran sam, ubedjen, da bi na ulicama bilo mnogo vise Sandera. Bolji je.

sanderoman

Citat: Veterinar poslato 21.10.2010. - 14:16
Svetska ekonomska kriza postoji zbog autoindustrije.
E da je sreca da je samo zbog toga nego ima tu jos mnogo caka a u sutini, nema veze sa autoindustrijom.

Veterinar