Ugradnja zadnjih kocionih diskova

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Budzenje je nekad bilo super stvar
Danas bi za to trebao atest.

Dansiland

5. kocioni bi svakako trebao da odredjuje silu zadnjih kocnica, samo je pitanje da li bi ta sila bila adekvatna. Da ne bude prejaka ili preslaba. To bi svakako moralo da se testira na valjcima na tehnickom.
Sajle su najmanji problem i mogu se izraditi po meri.

Sto se tice atesta, ne znam bas da li na tehnickom vizuelno pregledaju kocione sklopove i da li imaju podatak u glavi za svako vozilo sta je fabricka ugradnja, da li dobos ili disk. Jos nisam imao situaciju da je neko "zavirivao". Tamo su bitni podaci na grafikonu, odnosno propisana sila kocenja.

Loganovac

Ne znam kako je kod vas, ali na par mesta gde ja radim tehnički ne rade baš dilajle koje nisu svesne da još nisu videli Dačiju sa diskovijma na zadnjim točkovima, tako daaaa....  :ces:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Nadovezao bih se na nik-a: najmanji problem je mehanički izmenjati šta treba da se umesto doboša dobiju disk-kočnice. Najveći problem je dinamički stabilizovati vozilo tako da se pri kočenju ne dogodi blokiranje zadnjih točkova, naročito pri naglom kočenju pri većim brzinama. Tačno je da je na valjcima bitno da osovina ostvari silu kočenja veću od minimalno propisane i da razlika sile među točkovima bude u oviru propisane. Tačno je i to da je pri merenju sile na valjcima brzina vozila od tonu i nešto 0 km/h. Sigurno je da disk-kočnice ostvaruju veću silu kočenja od doboš-kočnica. Zna se da je pri kočenju najveće opterećenje na prednjim točkovima zbog naginjanja karoserije i pomeranju težišta ka napred i da je u tim uslovima najveća opasnost od blokiranja zadnjih točkova. Pouzdati se u ABS, da će ABS sprečiti blokiranje zadnjih točkova pri naglom kočenju - hm, možda.  U poslednjih 20-ak godina, vozila istog modela sa jačim motorima uz zadnje disk-kočnice obično imaju i neki vid dinamičke kontrole ( ESP, VDC, kako god) sa ciljem da dodatno koriguju i greške vozača i greške vozila. Sve u svemu, za malo estetike puno finansija i rada uz upitne rezultate u smislu bezbednosti. Lično, da je moj auto, u cilju ulepšavanja i bezbednosti pre bih uložio u lepe felne i kvalitetne gume nego što bih stavljao zadnje diskove. To je moje mišljenje a svako radi po svojoj odluci.

Dansiland

Ma ulozio sam ja u lepe felne i nove gume, pa me zato i kopkaju ti dobosi...  :bonk:
Salu na stranu, slazem se sa tobom Slavko i to mi je najveca nedoumica od starta, kako bi sve to u praksi funkcionisalo. Kao sto sam vec gore naveo, 5. Kocioni bi sigurno diktirao momenat aktiviranja zadnjih kocnica, ali koja bi sila bila i da li bi bila primerena to je vec velik znak pitanja... Na osnovu toga sto si napisao da se merenje vrsi na vozilu pri brzini od 0km/h, a u praksi je ta brzina daleko veca i to dovodi u pitanje pouzdanost merenja jer bi u praksi bila sasvim druga prica. Iskreno, o tome nisam razmisljao...  :c:

Sve u svemu, sad kad ga bolje pogledam, lepo njemu stoje i dobosi...  :Smiley:

saša61beograd

Iseci krug od nerđajućeg lima pa stavi između točka i doboša,nek komšije crknu od zavisti što imaš diskove pozadi!

Zoran

Nebi da ulazim u polemiku ali pri kočenju se ne pomjera težište vozila ali se samo dolazi do preraspodjele opterećenja sa zadnje osovine na prednju.
Promjena težišta bude kod cisterni koje nisu pune skroz ali to ovde nije slučaj :wave:
Sam svoj gazda - vazda.