Dacia Jogger

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Citat: Capriolo poslato 10.03.2023. - 11:31
Zašto ne možeš da zamisliš da neko u Srbiji kupi hibridnu Dačiju?
Možda je neko i kupi,jer se u Srbiji ionako dešavaju stvari koje nekad nisam mogao ni da zamislim.
Bitno je da je nećemo kupiti ni ti ni ja,pa da ne trošimo tastaturu uzalud.

Veterinar

Za tu razliku u ceni, a za prvenstveno
otvoren put, ne bih birao hibride. Sto se
snage tice, nekome ni 300ks nije
dovoljno (mom bratu, recimo), a za
mene licno, 1.0 tce motor ima sasvim
dovoljno snage.

Capriolo

Nije reč o potrebi za 300 ks :) Ni o odnosu od 5 kg po 1 ks :)
Već o 140 ks u vozilu koje kada je iole natovareno (putnicima i prtljagom) može lako da prebaci 1.800 kg (ako ćemo po knjizi, do skoro 1.890 kg), tako da nije isto kada u vangradskoj vožnji tu masu pokreće 90/100 ks.
Kao što nije isto imati na raspolaganju jedan ili drugi obrtni moment kada naidjete na uspon.
Ovakvo ili onakvo (medju)ubrzanje kada je u pitanju preticanje.
A takodje reč je i o automatiku. Da je automatik nešto što i inače ne biraju neki kupci Dačije (i da im nije stalo do ugodjaja), ne bi i danas postojao automatik (u nekim varijantama) i uz Logana, Sandera i Dustera. Uostalom, neki članovi ovog foruma već imau Dacie sa AT.
Tako da svaka roba ima svog kupca. A imaće ih i hibridni Jogger.

Mare

Sve će to biti super za taxi - hibrid, automatik i CNG uređaj. 😉

Veterinar

Tng. Da. Koja je razlika u visini registracije?

Capriolo

Jogger hibrid će pri registraciji biti oslobodjen godišnjeg poreza na upotrebu, a kao snaga motora koja je osnovica za obavezno osiguranje biće uzeta samo snaga SUS-a (91 ks).
ECO-G ima manju zapreminu motora, pa za njega godišnji porez na upotrebu i nije veliki, a obavezno osiguranje će za njega da košta kao i za hibrid.
Sve u svemu, u tom delu (cena registracije) mrtva trka.
Ali, ako pričamo o taksiranju (a to je neko iznad pomenuo), verujem da ima neke razlike ako vozeći po gradu radno vreme provedeš sa automatikom i sa manuelnim menjačem.

Mare

Taxi u SM ima Corole hybrid sa CNG - 350 dinara 100 km.

Capriolo

Čuo sam za to od jednog prijatelja iz Novog Sada.

Capriolo

New Dacia Jogger HYBRID review – best hybrid ever? | What Car?

https://www.youtube.com/watch?v=hq1--BlzFGg&ab_channel=WhatCar%3F

Interesantni zaključci na kraju.

Veterinar

#234
Upravo. Pri cemu upoređuje 1.0 motor i hibrid, ali se ne spominje plinska varijanta.
 Komentar je da će hibrid lako da dostigne brzinu na autoputu ako ima teret i pet putnika, ali ko ne meri performanse (u smislu uključivanja štoperice)bice apsolutno zadovoljan ponašanjem 1.0 motora.
 Nisam potkovan sto se mehanike tice, ali verujem da bi rezultati potrosnje hibrida bili bolji kada bi automatski menjac imao koji stepen prenosa vise. Veliku cenu hibrid ima za gotovo nikakav benefit.

Capriolo

Perfomanse govore da postoji razlika ta tri motora, posebno u medjuubrzanjima. Nekome će to da znači. Nekome ne. Slično i za ostale razlike tih pogonskih sklopova. Stvar ukusa. Nesporno, za samo jurcanje auto putem (kome je to fokus) neke razlike vredne pomena nema.

dekiv68


slavko_bgd

Citat: Veterinar poslato 13.08.2023. - 04:20Nisam potkovan sto se mehanike tice, ali verujem da bi rezultati potrosnje hibrida bili bolji kada bi automatski menjac imao koji stepen prenosa vise. Veliku cenu hibrid ima za gotovo nikakav benefit.
Ako ne računamo R(hod unazad) ovaj menjač sa 2xEV + 2xICE(SUS) ima 13 mogućih kombinacija stepena prenosa. 
Hibrid štedi gorivo u režimima u kojima SUS rasipa gorivo, a to je start, niske brzine i ubrzanja. 
Možda bi veća pogonska baterija poboljšala ekonomiju vožnje. Cena hibrida u odnosu na benefit je prostor za diskusiju i za lični izbor pri kupovini vozila. Dobro je dok postoji izbor, za razliku od npr Megane5 koji je isključivo električni.  

Capriolo

Dosta sam razmišljao na tu temu, da li bi baterija većeg kapaciteta kod hibrida donela bolju ekonomičnost.
Ja mislim da UGLAVNOM ne bi. Ovo baziram na mom iskustvu sa par hibrida koje sam probao. Renoov nisam probao, ali, mislim da su kod svih klasičnih hirbida neki osnovni principi isti (iako se skoro svi oni po mnogo čemu i dosta razlikuju).

Visokonaponska baterija se do 100% njene napunjenosti puni samo regenerativnim kočenjem. Dakle, treba da vozite duže nizbrdo i/ili sa otpuštenom papučicom gasa. I tada struju za punjenje obezbedjuje pogonski elektromotor, ali u funkciji generatora. Moje iskustvo kaže da vam treba nizbrdica od barem oko 5-6% u dužini od oko najmanje 2 km da bi se inercijalnim kretanjem (vožnjom "bez gasa") baterija kapaciteta od oko 1 kWh dopunila sa nivoa od 20% do nivoa od 100%.

SUS kao pokretač drugog elektromotora (starter-generatora), u normalnim okolnostima puni bateriju u rasponima od 20 do oko 60%. Uglavnom. Dakle, u pravilu, kada baterija padna na oko 20%, SUS se obavezno pali, a ugasiće se (verovatno) tek kada dodje na oko 60%. Ima dosta mogućih izuzetaka kada će SUS da se ugasi i pre tih 60%(možda i već na 30-40%) ili kada će možda da radi i do 80%. Ali, osnovna postavka mu je da puni u rasponu od 20-60%.

U periodu dok SUS radi i kao generator, motor,naravno, troši više goriva. I sa aspekta ukupne ekonomičnosti, težnja je da SUS kod hibrida radi što kraće.

Ako stavite bateriju dva puta većeg kapaciteta (npr. od oko 2 umesto od oko 1 kWh), a zadržite uobičajen algoritam, taj SUS bi vremenski radio duže da bi bateriju punio do oko 60%. Naravno, možete da promenite algoritam i odredite da SUS puni bateriju samo u rasponu 20-40%. Ali, čemu će vam onda onih preostalih 60% kapaciteta. Za nizbrdice od najmanje 4 km ? Koliko često imate takve nizbrdice? Naravno, postoje i one od 6 km (ima ih "milion"), ali, dosta je to retko u svakodnevnom saobraćaju za ogromnu većinu kupaca. A sve to uz uvećanje nabavne cene vozila i uvećanje mase vozila. I zašto bi to platio neki kupac koji obično po gradu vozi možda 1/3 ili 1/2 ukupnih godišnjih kilometara? Nije to ni interes proizvodjača.

Kapacitet od oko 1-1,2 kWh (uz odstupanja, zavisno od mase vozila ) je idealan, jer je sasvim dovoljan "da pokupi energiju" koje bi se uobičajeno "bacila" najčešćim inercijalnim kretanjima (a koja će se potom iskoristiti na naredna ubrzanja ili jednolika kretanja, dok u bateriji ima energije bar 20% kapaciteta).

Tako ja to vidim. Da veća baterija nema neki poseban smisao za klasične hibride.

Loganovac

Da se razumemo, inercijalno kretanje je kretanje bez dejstva bilo kakve spoljne sile. Dakle, malo pogrešno koristiš ovaj termin. Lepo si napisao rekuperativno kočenje, koje može da se odvija u slučaju pritiska na pedalu kočnice, ali takođe i pri otpuštanju pedale gasa, u zavisnosti od softvera. Jer kad otpustiš pedalu gasa sigurno ne želiš da vozilo ubrzava, pa će nizbrdo svakako doći do rekuperativnog kočenja, a po ravnom ima opcija: SUS u cutoff, ili SUS se gasi a preuzima elektromotor koji će (opet u zavisnosti od softvera) da manje ili više koči kako bi time simulirao kočenje motorom kod klasičnog pogona. Kao i uvek, sve će ovo da zavisi od mnogo drugih faktora, kao prvo od stanja napunjenosti baterije.
Kao drugo, lako je izračunati koliko energije je potrebno oduzeti vozilu rekuperacijom da bi se dopunila baterija. Međutim, od brzine kretanja, odnosno od otpora vazduha koji već koči vozilo, zavisiće potrebna dužina nizbrdice za istu količinu vraćene energije u akumulator. Hoću da kažem da je sigurno bar duplo duža nizbrdica potrebna ako voziš 100km/h nego ako voziš 60km/h.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.