Dacia Jogger

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Kao sto rekoh.
Doplata u mom slucaju je bila 8000e.
Iako sam imao veliku zelju za hibridom, nisam nasao racunicu a ni novac.
Da pojednostavim, u to vreme 25kkm eura ispred zgrade i u dzungli saobracaja u bg je po meni bilo cisto ludilo.
I danas sam istog misljenja.
Za cenu Jogera cemo videti kad se pojavi kod nas.

silent

Citat: Veterinar poslato 01.03.2023. - 00:15
... ne znam zašto bi iko
kupio hibridnu verziju, osim zbog
pomenutog menjaca.

Можда зато што је осећај приликом доприноса заштити од "климатских промена" непроцењив :)


Citat: slavko_bgd poslato 28.02.2023. - 23:29
Menjač je tipa DHT sa HSG-om koji radi i sinhronizaciju, nema kvačilo, na motoru je specijalni plivajući zamajac, nema sinhrone i ima 12 kombinacija prenosa SUS/E.
Ako to nekome nešto uopšte znači za vožnju...

У прилогу је назван "dog box" ако се не варам, секвенцијални мењач сличан оном на тркачким аутомобилима.


Veterinar

Ako preracunam potrosnju CO2, po
fabričkim podacima potrosnje benzina
i plina, obe varijante produkuju slicnu
količinu u kilogramima.
Iskljuciva gradska voznja bi napravila razliku.

Loganovac

Garaža bi napravila još veću razliku, sigurno! :)
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Sve je racunica :)

U BiH imaju trenutno u ponudi 1,4 Suzuki Vitare, koje su mild-hibrid za oko 20 000 eura.

Međutim, elektromotor previše mali da sam nosi gradsku vožnju, a dodaje na masu auta cca 150-200 kg, čime povećava potrošnju, jedino isplativ kod isključivo otvorene ceste...

Super autić, međutim, svako ko ima 50% ili više gradske vožnje ga izbjegava....em komplikovan za održavanje nakon 7+ godina, em teži, em osnovni benzinac od 1,4 koji nije baš štediša, em ne pomaže u gradskoj vožnji :)

LeNgenda

Svrha mild hibrida je da kad krećeš sa semafora struja iz kondenzatora, bilo preko anlasera, bilo preko posebnog elektromotora, pomogne i smanji potrošnju goriva kad je najveća, pri pomeranju mase iz mirovanja.

I to je manje-više to.

Klasični hibridi rade to isto i još više, ali ni od njih nema vajde kad je vazduh previše gust, tj. pri višim brzinama i većim aero otporom.

Plug in hibrid ti daje dva auta u jednom; električni za po gradu do 50 km, a benzinski za sve ostalo.

Kako god, hibrid je upravo namenjen brdima i semaforima, ne autoputu.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Loganovac

Citat: LeNgenda poslato 03.03.2023. - 09:30
Kako god, hibrid je upravo namenjen brdima i semaforima, ne autoputu.

Mitre, to je suština.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Ok, mada mi to djeluje kao onaj start-stop sistem i priča o mostu i ćupriji... gasi i štedi gorivo, a nakon par godina na akumulatoru naplati tih 200 eura :):)

LeNgenda

Pitaj taksiste u Nišu koji rade sa 15-20 godina starim Priusima sa ugrađenim plinom.

Zamisli auto od 4,5 metara koji u gradu trosi 6 litara plina.

Mild hibrid ima svrhu, ali nema puno smisla.

Klasičan hibrid ima smisla i Renaultov klasičan hibrid je vrlo dobra tema za razmišljanje.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

slavko_bgd

Slažem se. Hibrid, a pogotovo P-hibrid je 2 u 1.

Malo matematike:
- prosečna cena kWh struje je 12.4 din od 1.1.2023.
- baterija novog Captura P-HEV je oko 9kWh (9,8kWh) kapaciteta i po WLTP-u "obećava" oko 65km čisto električne vožnje.
To mu dođe oko 14kWh/100km (realno vrlo moguće ako se vozi normalno) ili 174 din/100km.

Moja km u poslednja 3 meseca 2022 je bila negde oko 50km dnevno ili oko 1300km mesečno.
Ako bih takav auto punio u svojoj garaži i vozio samo na struju (izvodljivo), tih 1300km mesečno bi me koštalo na struju oko 2300 dinara.
Da, sigurno bi se tu potrošio i koji litar benzina. Neka i to bude još 2500 dinara, to je ukupno 5000 dinara mesečno. 
Najprbližniji Captur benzinac od 140ks bi mi trošio oko 8L/100km "eurosuper" benzina (100 oktana) što bi bilo oko 20000 dinara.
Odnos troškova je 1:4 u korist struje odnosno P-hibrida.
I na sve to - nema anksioznosti oko dopune baterije. Ako nema punjača - ima benzina.

Trenutni auto u kombinaciji benzin-plin me je koštao oko 16500din mesečno na bazi tih 1300km gradske vožnje za navedeni period.

Mild hibrid ima svrhu samo za onu najgoru gradsku vožnju, a to je da "razvuče" korišćenje stop-starta (S&S) i da kao što si napisao u "puzanju" doda koji Nm obrtnog momenta.
Krajnji efekat je <10% smanjenje potrošnje goriva i to je to.

Capriolo

Zanemaruješ u toj računici kolika je doplata da sa Captura kao klasičnog hibrida (tj. sa pogonskog sklopa koji će biti u Jogger-u) predješ na Captur kao priključni hibrid. Dosta to košta. Sada pogledah cenovnik u DE i doplata je zaista impozantna. I teško će to brzo da se isplati, jer i običan hibrid (u gradu) troši smešno malo. Ja posle nešto preko dva meseca vožnje Jazz-a po BG imam prosek gradske potrošnje ispod 4 litra i to samo zato jer "ne taksiram". Da po gradu vozim dnevno oko 50 km, koliko ti kažeš da su tvoje dnevne potrebe po gradu (a što podrazumeva manji broj klasičnih hladnih startova), prosek potrošnje može u gradu da bude i manji, bez problema oko 3,5.
Sem toga, nemaju svi mogućnist da na kućnoj (ličnoj garažnoj) utičnici preko noći dopunjavaju priključne hibride. Naravno, može to da se dopunjava i u javnim garažama, na javnim punjačima, ali, tada je i računica dopune bitno drugačija.   
Naravno, ko ima mogućnost da svaku noć kod sebe dopunjava bateriju PHEV-a i nalazi za sve to ličnu računicu, PHEV je za njega i ekonomski veoma dobro rešenje.

slavko_bgd

Uopšte nisam uzimao u obzir doplatu za PHEV u odnosu na HEV. Kod Britanaca za isti paket opreme razlika PHEV -HEV iznosi 4000GBP dok je razlika
između najskupljeg HEV-a i prvog nižeg paketa opreme PHEV-a oko 2000GBP.
Britanac koji za iste pare hoće da vozi PHEV-a umesto HEV-a mora da čučne dva paketa opreme niže. Pa ko voli nek' izvoli.
Kad pogledam cene Jogger-a u GB, razlika između Extreme TCE 110 i Extreme Hybrid 140 je 4100GBP i to mi već ima smisla.

Znači Britanci za šta god da se u'vate ode im 4000GBP iz džepa ili moraju dobro da čučnu :)


Capriolo

"Vrele gume" su izbacile video pod nazivom šta je isplativije Clio ECo-G ili Clio hibrid. Što je primenjivo i na isto pitanje kod Joggera.
Po Piroškom skoro da nema nikakve razlike u utrošku na ime samo goriva (ako se ECo G vozi na plin), ali, kako takodje reče, nije svakome sve samo u trošku na ime goriva. Tako da jedna i druga varijanta i imaju i nemaju smisla, a sve zavisno šta čovek želi i na šta je spreman na ime tih svojih želja.

saša61beograd

#223
Zanimljiva analiza hibridnih sistema u Dačiji.Zanimljiva onako uopšteno,a nezanimljiva za
konkretnu Dačiju.Ubeđen sam da hibridnu Dačiju nećemo videti u Srbiji,ne mogu da zamislim
da neko potroši tolike pare za hibridni auto koji se zove Dačija,pravi u Maroku,kome fali metar auspuha i koji ima
samolepivu tapetu umesto bočnih lajsni.Ako neko ipak to kupi,onda se izgubio svaki kriterijum oko
toga za šta se daje 25-30.000 evra.I to zbog neke relativne i sumnjive uštede u gorivu (4 litra na
100 km je trošio Logan Dci pre 15 godina).

Capriolo

Zašto ne možeš da zamisliš da neko u Srbiji kupi hibridnu Dačiju?
Najiskrernije, da u ovoj fazi života imam potrebu za karavanom ( a nemam više, jer su mi deca odrasla ), vrlo rado bih kupio Jogger-a hibrida. Sa prostog razloga jer za te pare nema novog karavana. A hibrida bih radije uzeo toga što je jači od TCE i što je automatik, a najmanje zbog toga što u gradu troši manje (jer za grad svakako ne bih koristio tako velika kola), pošto bih ta kola ionako najviše koristio za porodična putovanja van grada..