Ispraznjen aku...

prethodna tema - sledeća tema

ppejic

Pražnjenjem ispod dozvoljenog napona, ćelija se ne može iskriviti već samo sulfatizirati resetka = :pop: => zamena novim

suncokret

 :hall: zahvaljujem na ovolikim replikama.

Ja ostavljam akumulator ovakav kakav je i vozim ga... Jedino mi je bila frka sto za akumulator kazu da je srce sistema, a buduci da danasnja kola sve rade preko kompjutera i senzora, ne bih da mi to postane slaba karika. Mozda sutra okrenem i servis da vidim sta ce oni da kazu. Razmisljao sam o dobrom punjacu, ali dobar punjac kosta dobru cenu, vecu nego dobar nov akumulator. Idealno bi bilo da odem kod elektricara da proveri i napuni, ali to opet traje dugo i morao bih da ostavljam kola. Ali nema veze, bice sve sredjeno.   :lau:

Loganovac

Imao bih mnogo štošta da repliciram cenjenom stručnjaku, autoru gore citiranih tekstova, jer mu je očigledno poznavanje osnova elektrotehnike oskudno, ali neka ostane na ovome. Dokaz za to su mnogobrojni slučajevi ljudi koji su prešli zavidne kilometraže bez dopunjavanja akumulatora punjačem. Pitanje za Zorana: da li si i koliko puta dopunjavao akumulator?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Loganovac, potpuno te podržavam. Nikada nisam dopunjavao akumulator ni na jednim kolima sem na kamiončiću preko zime mjesečno jedanput, jer ga tahograf prazni a ne koristim ga otprilike 4 zimska mjeseca.
Sam svoj gazda - vazda.

bmiillan

nećete valjda sada da presanete, postalo je zanimljivo, tek ste počeli sa ličnim vredjanjem  :offtopic:
nemoj na silu uzmi veci cekic

Aleksabgd

Evidentno je da strucnjaci nisu uvek u pravu .Na yugu sam imao slucaj da sam zbog neispravnog reglera totalno isusio nov proatomic akumulator koje je hermeticki zatvoren. Posto nisam znao sta je u pitanju otisao sam u servis da reklamiram gde su mi posle merenja napona ponistili garanciju i rekli da je akumulato otisao u vecna lovist posto je prepunjavao 2 meseca. Posto se nisam bunio majstor ga je busilicom otvorio  i tamo gde su mu celije sipao kiselinu da vidi da nece slucajno da drzi struju. Sutradan sam dosao  po akumulator a on mi je rekao da nema nista od nega . Posto sam tvrdoglav stavio sam ga na auto da vidim sta ce se desavati. Prosao je 1 dan, 2 dana, mesec, godina i tek nakon 2 godine je  izdahnuo.

hobbista

Ne vidim koji deo je licno vredjanje  :ne:

Imao sam slucajeva da mi se akumulator isprazni iz raznoraznih razloga. I pored toga, nikada ga nisam dopunjavao "na stolu" - upalim na kablove i potrudim se da potom vozim malo duze ili ga ostavim da radi u mestu neko vreme sa iskljucenim potrosacima. Ovo ga ne napuni skroz, ali bude dovoljno struje za paljenje. Takodje, narednih 4-5-6-7 dana izbegavam kratke relacije, odnosno cesto paljenje-gasenje. Posle toga sve bude OK  :cul:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

suncokret

Vladimir je zaista rekao nesto o cemu "bruje" sto domaci sto strani internet sajtovi i portali. Cesto se pise da alternator nije namenjen za punjenje praznog akumulatora, vec samo obezbedjuje redovnu napunjenost, tj. odrzavanje akumulatora. Da li je to samo teorija... najverovatnije. To sto je rekao Loganovac takodje ima smisla i te kako, pa verovatno zavisi o kojim kolima je rec, u kakvom su stanju delovi, kao i nacin kako alternator dopunjava prazan akumulator (duza voznja po autoputu).

Ali da ne bi sada nagadjali, zvao sam ovlasceni servis i receno mi je ovo sto je rekao i Loganovac i sto vecina nas i radi - sedi i vozi. Cak se i konsultovala sa kolegama na pitanje da li ima potrebe da se akumulator dopunjava preko punjaca u ovakvoj situaciji i kada je auto nov. Odgovor je ne - opusti se i vozi. :)

ex-user

Ispražnjen originalni u Sanderu posle 4 godine i 35000km... Kakva su iskustva sa Reanult-ovim akumulatorima kojih ima kod zvaničnih servisa, cena im je otprilike kao Varta ili Bosch...?
bla bla bla

zac

Ispraznjen ili je crkao...ako je samo prazan dopuni ga, mozda jos nije za bacanje..  Moja Varta se do sada praznila bar 5-6 puta...samo ga dopunim punjacem.

ex-user

Ispražnjen, upalio na kablove, i kasnije u toku dana još par puta. Ali pretpostavljam da ga je trebalo puniti, pa ispitati, i da mu je verovatno kapacitivnost smanjena, ima više od 4 godine, a ide uskoro zima... Nisam planirao da ga menjam, ali računam bolje sada da sam miran narednu zimu...?
bla bla bla

zac

Ako su ti tokom dana relacije bile kratke, on se nije mogao napuniti ni da je nov, treba mu bar 20-tak kilometara u kontinuitetu... Znaci skini ga i napuni punjacem...pa posle 12 h mirovanja premeri unimerom...ako i tada pokaze oko 12.7 -12.8 V mozda ima nade da je dobar..  :wave:

Loganovac

Cenim da nema šanse da toliko pokaže. Predlažem da svratiš do nekog "krštenog" autoelektričara da ti ispita kapacitet akumulatora, oni su opremljeni za to.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Treba probati pa videti.. mozda bi trebao i da se malo desulfatizuje na nekom impulsnom punajcu namenjenom za to..pa punjenje od 15-16 V ....radio sam to nekada i budili su se dubinski prazni akumulatori..kao sto je Trepca i Vesna...na zalost mom Rombatu ni to nije pomoglo.  :(

booky011

Uzivam da citam vase komentare , jer stvarno covek ima sta pametno i da cuje i nauci.
Loganovac , sve sto si ovde napisao i rekao , apsolutno si u pravu !
Pozz !
Ako kaniš pobediti , nesmeš izgubiti !