Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

VeDuS

Interesuje me kako vozite vase ljubimce.
Mislim minimalni.optimalni i maximalni broj obrtaja u pojedinim brzinama (sa i bez klime).
Ja imam neki svoj stil (kao i svako od nas) ali sad sam u periodu razrade pa sam kao penzioner posle 15-og u mesecu a i cini mi se da se Sanderica vuce u trecoj ko slinac a da mu je cetvrta nekako glavna.
Napominjem da ga sad vozim bez naglih ubrzavanja i ne preko 3000 obrtaja ali posle ... :wink:
Sta je najbolje za ovaj 1.4 motor u smislu dugovecnosti? (za vozace znam :lazy: :ziveli: :zloca:)

Veterinar

Ne mogu mnogo pametovati o 1.4, posto vozim dci, ali cini mi se da ja ovaj svoj Logush teram jos uvek kao da je u fazi razrade.  :hat:

brankovs

Vozim između 2-3000 obr/min,ali nekad ne mogu da izdržim pa ga malo cepnem do 5000,čisto da motor ne zaboravi kako to izgleda-voli visoke obrtaje :dance:,u situacijama kada treba dati gas ne razmišljam.

krle

Vozim u opsegu 2000-3000 o/min.  Na auto putu   3000-3500  kratkotrajno i do 4000 . U principu  izbegavam  visoke obrtaje motora,  pri ubrzavanju ne dajem "gas do daske" .Motori koji imaju klackalice ventila  ne  trpe male obrtaje u  većem stepenu stepenu prenosa, to je i štetno za ventile, pa ovo treba izbegabati.Motor se najbolje štiti ako se ne preteruje sa velikim obrtajima, optimalno je  oko 3000. 

markonikolic83

Uglavnom izmedju 2-3000rpm.Uglavnom ostrije ubrzavam dok ne postignem zeljenu brzinu.Ima i kad udavim auto,tipa vozim cetvrtom na 1500rpm(sto nije dobro).Povremeno volim da provozam neke deonice bez pandura i zavrtim motor i do 4-4500rpm.U preticanju nikad ne stedim,ali u sustini izmedju 2 i 3000rpm vozim preko 95% slucajeva.

Munze

Uglavnom menjam brzine na 3000 obrtaja, a sa ovim delom se slažem
Citat: VeDuS poslato 06.09.2009. - 21:46
cini mi se da se Sanderica vuce u trecoj ko slinac a da mu je cetvrta nekako glavna.
:to:

Keka

2-3k rpm
Povremeno neki izlet do 4-5k rpm.

Mislim da mu je druga glavna, moze od 20 do 80  :driver:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VeDuS

Pa to ispada da ga svi vozite u 95% slucajeva kao i ja sada na razradi !? :conf:
Nekako mi se cini da "slabo" vuce u trecoj a da je cetvrta prilicno elasticna i "razvucena" na veci opseg.
Ispod koliko obrtaja ne idete u 3.,4. i 5. brzini?Mislim uzbrdo ili pod teretom.Cini mi se i da mu klima "malo " davi tu trecu brzinu i da sporo navlaci i obrtaje i brzinu.
Da se razumemo - ja sam u principu zadovoljan ali eto da malo ispolemisemo sta je dobro za motor a sta za nas :hihi1:.
Na koliko u 5. , kad je najmanja potrosnja a da se ne muci ni auto ni ja,..... sve je ovo otvoreno za jednu "malu" polemiku ovde.
pozdrav !

kovdejan

Ja se trudim da ne silazim ispod 2000 obrtaja jer ispod toga osetim da se auto muči. Ispod prelazim jedino kad ga pustim da ide bez gasa u pojedinim situacijama. U 90 posto slučaja ga vozim kao i većina između 2000 i 3000 obrtaja. Na autoputu prošlog meseca kada sam išao i vraćao se iz Grčke vozio sam između 3000 i 4000 obrtaja, sa povremenim prekoračenjem i u više polje. Mislim da na našim magistralnim putevima nema ni potrebe ni uslova da se vozi preko 3000 obrtaja, osim ako niste "sadista" kao pojedinci pa ga u drugoj terate do 80.  :D

Keka

Svako ponekad dodje u situaciju da bude sadista i da krene da pretice a onda izadje traktor iz njive ili se pojavi baja u sumrak bez svetala :ranting:

4. i 5. su dugacke i radjene su za ustedu goriva, ne za performanse.

I da, benzinci vole da se vrte, pustite ga slobodno preko 4k rpm pa da vidite sta je zver  :hihi1:

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Citat: veterinar poslato 06.09.2009. - 22:39
Ne mogu mnogo pametovati o 1.4, posto vozim dci, ali cini mi se da ja ovaj svoj Logush teram jos uvek kao da je u fazi razrade.  :hat:
To se ponavlja. Verovatno svi koji imaju dugorocne planove sa auticem tretiraju isti kao da je u razradi 95% vremena.

jerotije

Izgleda da svi vozimo u proseku 2-3.000 obrtaja. Ja licno znam i da predjem 3.000, pogotovo na autoputu ali se nikada ne izivljavam sa kolima kao npr da ostro i brzo krecem, da ga izvlacim na veci broj obrtaja......
I jos nesto : uvek grejem auto pre prvog polaska, pa cak i leti. Treba ili ne treba neznam. Tako sam navikao jbga  :cul:

VeDuS

Ja mislim da ne moras i da mozes polako u prvih 1-3 kilometara (zavisi od spoljne temperature) da ga sasvim lepo zagrejes bez ikakvih problema pod uslovom da ga ne "kidas" i "cepas" odmah.
Mozda je to manje opasno od toga da ga fino zagrejanog "zadavis" u petoj na 60-70 km na h?

Veterinar

Ne treba ga grejati u mestu, samo lagano krenuti. Meni se desilo zimus da krenem na -15 stepeni i nakon 15 metara krenem da obilazim autobus koji je imao ukljucena sva 4 migavca, dugacki, bez putnika... On krene da daje gas kad sam bio na 2/3 njegove duzine, a tip mi izleti iz sporedne ulice u makaze... To je jedini put da mi je bilo skroz zao motora posto nemam pojma do koliko obrtaja sam doterao u drugoj. Hladan. Skroz. Evo, opet mi je zao auta, idem da ga operem.   :)

jerotije

Grejanje auta je dobra navika a pogotovo zimi.
Koliko puta znam zimi da upalim auto u garazi i ostavim ga da radi pola sata u mestu dok ja se ne istusiram, popijem kafu.......[taksista sam] i kad udjem u topao auto milina.....a napolju -10 c.
Kupio sam jedno rebrasto crevo malo veceg precnika [taman za auspuh] i kad upalim auto crevo sprovedem napolje da se nebih ugusio.
Dal sve to treba ili ne treba - neznam ali ja tako radim i svaki motor mi je trajao