startovanje dci motora

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

 :to:
Nikakav gas pri paljenju nije potreban. Ne vidim svrhu gasa, pogotovo kod jos "nepodmazane" turbine. Pogledacu uputstva sutra.
:welcome:

Zoran

Ako pali bez gasa onda sigurno ne treba jer elektronika to odradi.
Sam svoj gazda - vazda.

svrle

'bez dodavanja gasa' kako za dci tako i mpi motore, sto i pise u upustvu.

Wucko

kad sam preuzeo auto majstor u servisu je rekao: okreneš ključ ne do kraja nego u položaj ranije, sačekaš da se ugasi lampica za grejače i okreneš do kraja i pali se, gas nije potreban a ni kvačilo (ako je van brzine)... to sad po ovom vremenu traje 2 sekunde, videćemo na zimu koliko će trebati... a i ima u uputstvu, isto tako napisano samo malo "pametnije"

lovac

#19
Ovo, do sada izneseno, da se dci pali bez gasa, sa pritisnutim kvačilom, kada se ugasi signalizaciija grejača, jeste sasvnim OK, ali pri veoma niskim temperaturama ne funkcioniše baš najbolje.

To sam imao iskusiti ovih dana pri temperaturi od -15, pa i niže, na Zlatiboru.

Pošto živim na primorju, do sada nisam imao prilike isprobati svoj dci na tako niskim temperaturama, pa sam bio veoma iznenađen, što nije hteo upaliti ''iz cuga'' kao uvek, do sada.

Pri tako dubokom minusu sam konstatovao, da bez asistencije gasa neće da upali motor - i to tek pri nekoliko uzastopnih verglanja.

Naravno gas se pritiska oprezno, uz sitno pumpanje, da broj obrtaja, kada motor upali, ne prelazi 1500 - 1600.
I kada upali, potrebna je sitna asistencija gasa, jer se odmah ugasi.

Naravno, sve gore izneseno se odnosi na potpuno hladan motor (celu noć auto stajao napolju na snegu)

Kakva su iskustva članova?

Kako paliti motor, pri dubokom minusu?

Loganovac

Znači i dizlo ima dušu, ko Jugić?  :Smiley:


Bez šale, ako na -15 neće normalno da pali iako dobro vergla, nešto drugo nije u redu. Moli Boga da je gorivo, a prvo proveri grejače.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

vujanovgoran

Nesto ocigledno nije bas kako treba, ni prvi ni drugi Logan koji imam nisu pravili nikakav problem pri paljenju, kako pale na +40 tako pale i na -20. Kod prvog sam imao prilike da stoji nekoliko dana napolje na -27 i sa 2 neispravna grejaca, palio je kao mina, bez gasa.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Keka

Ljudi masovno kukaju da im je na -15 zaledio eurodizel.

Nikako da shvate da je eurodizel norma za sadrzaj sumpora, ne norma za otpornost na zamrzavanje (tj. kristalizaciju parafina).

Cim preti da udje u minus, treba sipati adekvatan aditiv, i mirni ste do -20. Reklame raznih pumpadzija macku o rep.

Dok sam vise vozio na dizel, bio sam vrlo zadovoljan Adeco aditivom, cini mi se da se zvao Diesel Flux -28.

https://www.adac.de/infotestrat/tanken-kraftstoffe-und-antrieb/benzin-und-diesel/diesel-im-winter/default.aspx?ComponentId=32883&SourcePageId=61719
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Sir Oliver

Dok sam vozio Clia II 1.5 dci, i posle stajanja napolju po nekoliko dana, palio je bez gasa, sasvim normalno. Eventualno obrne 2 kruga vise nego po toplom vremenu, ali je palio normalno.
Kada sam ga prodao, lik je otišao na Kopaonika sa njim, 10 dana ga nije mrdnuo. Kad je kretao kući, upalio ga sasvim normalno. Bez gasa, to mi je napomenuo...sećam se njegovog oduševljenja.
I drink to make other people more interesting.

lovac

Citat: Loganovac poslato 04.01.2016. - 22:09

Bez šale, ako na -15 neće normalno da pali iako dobro vergla, nešto drugo nije u redu. Moli Boga da je gorivo, a prvo proveri grejače.

Da je u pitanju gorivo, da se ono stvrdnulo, ne bi motor nikako radio (?) - kod mene je problem bio samo u startu. Kada motor upali, dalje nema nikakvih problema.

Stalno koristim gorivo Eko avio dizel. Nisam sipao nikakav aditiv, ali ću sada probati sa dodavanjem ovoga što mi je preporučeno malopre.
Nekada, dok sam vozio corsu D, zimi sam sipao petrolej u naftu.

A što se tiče grejača, indikacija njihovog rada mi deluje dobro: kada je jako hladno, signalna sijalica od grejača ''stoji'' najduže - možda tridesetak sek.

Ja zaista nisam naviknut na takve probleme jer kod mene na primorju, nema nikada minusa.

Ayrton

Citat: lovac poslato 05.01.2016. - 13:05
kada je jako hladno, signalna sijalica od grejača ''stoji'' najduže - možda tridesetak sek.
:conf:
Vozim dci već 5-6 godina i lampica se gasi posle tri-pet sekundi.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Lazar@

Meni je riknuo  grijac(ocitao dijagnostikom) i auto pali bez problema...jedino mi se desava da lampica stoji upaljena 8-9 sekundi(umjesto 4-5)...
Cak sam jedno jutro probao da upalim na -7 bez cekanja i upalilo auto bez problema :hall:

Turbo

I po najvecem minusu lampica gori najduze 5 sec.
30 sec. je mnogo.

Vihor

Po toplom vremenu 2-3 sekunde, pre neko veče oko -17 bilo, lampica se gasi posle 6-7 sekundi, bez gasa pali, sačekam 30-ak sekundi, radu mestu pa krećem.

:ne:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

lovac

I šta sad činiti?

Do sada zaista nisam imao nikakvih problema sa paljenjem, a činjenica je da sam sada prvi put bio sa autom na tako niskim temperaturama, tako da se problem nije mogao javiti.
Jutros je bilo znatno toplije (-5) i auto pali bez problema, kao i uvek, do sada.

Ostaje sumnja da je u pitanju gorivo - to se dijagnostikom ne može otkriti?
Proveriću grejače, kada se vratim kući - i šta ako se pokažu ispravni?

Ono, za ''tridesetak sekundi'' verovatno je subjektivni osećaj, ali je pri velikom minusu lampica gorela puno duže nego u normalnim okolnostima. I svaki put, pre nego što sam zaverglao, sačekao sam da se lampica ugasi, i tek onda počeo sa ponovnim verglanjem.
Jedno jutro sam verglao 3 puta, a naredno jutro čak 4 puta.

Zapravo, kod mene u HN, lampica se gasi odmah posle gašenja svih ostalih lampica.

Pošto se uskoro vraćam kući, takvu hladnoću neću sigurno doživeti do naredne zime - a tada ću sipati aditiv u gorivo, pa ćemo videti .....