startovanje dci motora

prethodna tema - sledeća tema

Ayrton

Povela se velika rasprava na poslu,kako se "pale" dizeli.Jedni tvrde da treba da se pritisne papučica gasa i zavergla,a drugi tvrde da treba verglati bez gasa.Ja nisam baš siguran kako treba kod naših dizela (mislim na Loganu),a nemam ni Dacia uputstvo za korišćenje vozila,pa da tamo proverim.
Kako je preporučeno?
Kako je ispravno?Šta su mogući kvarovi i posledice?
Kakva su vaša iskustva po tom pitanju (nije bitno čiji motor i automobil)?
Zoki,kako na MB 508 D?
Ja , kako mi se čini, kad zaverglam i kad osetim da će "da primi",dodam malo gasa. Sa druge strane, sad kad o tome pišem, sve mi se više čini da držim gas i pre startovanja.Jednostavno,nisam siguran šta radim pri startovanju. :fiju:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Saša

Pritiskanje papučice gasa kod startovanja dizela je kod mene samo iz navike.
Navika, inače, potiče od paljenja benzinskih motora (Yugo).
Službeni Golf pali isto i sa stisnutom papučicom gasa i bez nje, što znači da je ne treba stiskati.
Prvo paljenje obavezno pritisnem kvačilo da olakšam start motora, vrućem motoru ne stiskam kvačilo.

Keka

Logan: Benzinci se pale bez gasa (uputstvo za upotrebu). Za dizele ne znam, verovatno isto bez gasa.

Kadet dizel: bez gasa i sauga kad je hladno nece ni da pomisli da upali. Tako pise i u uputstvu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

 :Smiley: :Smiley: :Smiley:

Pa šta vam rade toliki kompjuteri na tehnički najnaprednijim SUS motorima ako treba da drukate kao na Jugićima???

Sačekaš da odrade grejači, što reče čovek pritisneš kvačilo (naročito zimi, ja imam tu naviku pa uvek pritisnem) i zaverglaš.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ayrton

Ma kvačilo pritiskam uvek,to mi nije bila dilema! :ziveli:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

LeNgenda

Kvacilo uvek i nikad gas, ni kod dizela, ni kod benzinaca, elektronika pri davanju kontakta i pri verglanju ocitava vrednosti sa kojih vec senzora i sama pravi (izmedju ostalog i) smesu i njenu razmeru, tako da, osim kvacila da se rastereti motor, nista drugo ne treba pritiskati.

Npr. kod Renoa sa karticom, ako ne stisnes kvacilo, a pritisnes dugme za paljenje, auto samo da kontakt, mora da se stisne kvacilo da bi verglao. Ima jos dosta slicnih primera.

Razne akrobacije sa sauhom i gasom smo svi valjda jednom imali, ali sada za tim nema potrebe.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Aleks

Kod motora sa turbinom ne preporučuje se paljenje sa gasom je može da se desi da se turbina previše zavrti a da do nje ne stigne dovoljna količina ulja za podmazivanje. Više puta tako i ode turbina. Najpogubniji je hladan start sa dodavanjem gasa.

sphex

da li ima smisla i da li je vezano sa startovanjem gašenje svih signalnih lampica (sem simbola akumulatora i ulja) od trenutka okretanja ključa u kontakt položaj do konačnog obrtanja ključa i startovanja motora? Recimo da prođe 3-4 sekunde...
ne znam zašto ali se služim ovim principom, pa reko da li ima smisla ili da prekidam tu naviku ;)
we brake for nobody!

strucnjak79

Da, i ja uvijek sacekam da se sve pogase, iako se lampica grijaca davno ugasila. Cesto se zapitam da li je ovo cekanje OK ...

shole

#9
Za benzince ne smeta. Taman dok el.pumpa goriva odradi svoje.

Vihor

sacekam grejace, palim sa pritisnutim kvacilom, izbacujem iz brzine kad upali sacekam 5-10 sek, ubacujem u brzinu i picim.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Zoran

Ayrton, na MB508D stisnem kvačilo , dam skoro pun gas, zaverglam i čim prestanem verglati gas pustim skroz i on radi na leru. Jako je važno biti obazriv i nikakvo turiranje ne dolazi u obzir. Ako je motor hladan na instrument tabli imam točkić od štangasa malo ga pojačam prije nego zaverglam jer kad pustim gas on bi se ugasio.

P.S. Po mojoj računici navedeni Mb508D je ovih dana postao milioner (milion km je prešao).Mada je njegov tahograf davno bačen ja znam da sam ga kupio sa 600 000 km prije 16 godina i ja sam prešao 400 000 km. Uslikat ću ga pa ću postaviti u temu ostala vozila članova  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Žešči off, ali pitao je čovek...  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Loganovac,  :wave:, hvala na razumijevanju, jest tako je.
Sam svoj gazda - vazda.

LeNgenda

Vama dvojici plakete da se naprave, majke mi rodjene, neunistivi ste... :hall: :)
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.