Sandero - potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Osete i oni.
Bar litar na 100km.

MitarMrgulic

Tako je, osjete i turbo dieseli klimu, na potrošnji, cca 1,5 litar, ako je stalno uključena :)

slavko_bgd

Moj bivši C3 benzinac sa 1400ccm i 75ks, kojem je klima leti radila stalno, nije dizao za više od 1L plina po gradu. Automatska klima, uvek uključena u automatskom modu i osetilo se na snazi kad klima radi.  Na C5 2.0HDi 130KS nismo osetili kad jeste a kad nije uključena klima, isto automatska i uvek u AUTO modu. 
Doduše sve je moguće jer nisu isti kompresori i sistemi upravljanja radom klime na različitim automobilima, tako da verovatno moje iskustvo nije merodavno. 

kiconix

Ne pisem o opterecenju, ali je cinjenica da mora da trosi vise.
Npr, manje je osetim na ovom malom turbo nego na 1.6 16v

slavko_bgd

Naravno, svaki otpor motoru diže potrošnju goriva. Ali kod dizela manje nego kod benzinca. Iz razloga što je dizel-motor u svakom pogledu efikasniji i ekonomičniji od benzinskog.
Što se tiče tvog iskustva sa dva različita vozila, da, znam za to. Logan2 i Clio4 sa identičnim motorima 1.2 16V i 0.9tCe: uvek se kod Logana osetio rad klime, kod Clia gotovo uopšte nije ili ako jeste - mnogo manje nego kod Logana. Trik je u klima-sistemu i u kompresoru. Na novoj generaciji Renault i Dacia vozila to je sada zaista odlično izvedeno. A izvedeno je tako prvenstveno zbog smanjenja potrošnje goriva i emisije gasova.
Nadam se da ću imati prilike da se dočepam Sandera3 dok traje leto pa da ga malo testiram...


sokoll

Logan 3, noćni taksista u Bgd, prosek na prvih 2500km po Fuelio app. 7,9l plina.
Čak 2l manje od prošlog 1.6mpi Logana!
Stil vožnje približan, lagana noga u startu a posle metak :cul:
Ako mi je vožnja delom autoputa nikada preko 110-115km/h, preko gazele 90-95km/h u šestoj, ako me ne mrzi da prebacim  :)
Treba još reći da benzin gotovo da ne troši, čak i pri prvom startu bukvalno posle 1s prelazi na plin.

Prezadovoljan!

Capriolo

Citat: kiconix poslato 03.07.2022. - 19:53
Osete i oni.
Bar litar na 100km.

Ne, dizel ne pravi tu razliku potrošnje sa ili bez klime. Za poduženi vikend sam otišao BG-HN-BG (preko Tjentišta), sve sa upaljenom klimom (napolju je veći deo dana bilo preko 35), oko 1.040 km, prosek brzine 70 km/h i potrošnje (dizela) 4,4 po "blesimeteru" (4,52 po aplikaciji).
Čak da je i bilo potpuno bez klime, šanse nema da bi razlika potrošnje bila veća od 2-3 dcl. Pa ni kod benzinca.

slavko_bgd

Na moju žalost, kod benzinca raste potrošnja pod klimom. Dokaz je to da kada se prati dijagnostikom vreme ubrizgavanja goriva, onog trenutka kada se uključi kompresor klime poveća se vreme ubrizgavanja. Dizel nisam nikada kontrolisao tako pa ne znam. Ali znam da dizel to opterećenje kompresorom proguta k'o pas muvu :) Tako da - da, slažem se sa tobom za dizela i porast potrošnje goriva pod klimom.

kiconix

Ma ja sam pojeo g*vno, moja voznja i vasa na otvorenom nemaju veze.
Zaboravim da ljudi voze i na otvorenom.
Octavia 1.9 tdi, okruglo litar razlike.
Captur 1.0 tce je oko litar.

Loganovac

Prijatno.  :Smiley:

A to za litar razlike, ma aj'te molim vas... 20% više? Pa ne voziš hladnjaču, kompresor klime realno ne može da povuče više od par kilovata. Zamisli kućnu klimu, dvanaesticu, u kolima - na njoj je kompresor snage ispod 1kW (kod novijih invertorskih, kod starijih čak 1,3kW).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Evo, i tebi se izvinjavam.
Moj novcanik laze.

Capriolo

Verovatno u nekim uslovima eksploatacije kao posledica rada klima uredjaja na nekim vozilima može da se javi i ta razlika potrošnje koju ti pominješ.
Samo što svi mi vozimo u različitim uslovima.

kiconix

Pa ja ne mogu i necu da pricam o vasim uslovima voznje.
Vec smo sazvakali temu o gradskoj voznji i slozili se da spic u Bg i nekom drugom gradu nije isti.
Ja pricam samo svoja iskustva, snaci strogo gradska voznja u Bg.
Tako bih voleo da je ta razlika izmedju on i off AC u ta 0.2l, ali sipak.



Capriolo

Ja u BG u saobr. špicu, uz vožnju i po centru, sa TSI 95 ili yarisom 1,5, mogu da naguram prosek potrošnje i 10-12 litara bez ikakve agresije, leti ili zimi. Prosek brzine bude i po 14-15, retko preko 18 km/h.
Kako u tim uslovima uloviti koliki je eventualni uticaj rada klima uredjaja?
Mada, ja leti po gradu veoma retko i koristim klima uredjaj, čak i ako udjem u parkirana kola u kojima ima i preko 50 stepeni, jer je to meni za moj način upotrebe (relativno kratke vožnje) bez ikakvog praktičnog smisla (posebno ako bih želeo gasiti klimu par minuta pre gašanja motora, da se malo osuši isparivač).
Nemam bilo kakvo iskustvo o tome kako je (u energetskom smislu) satima voziti se po gradu sa pretežno upaljenim klima uredjajem (i uz česta otvaranja vrata). Možda je to zaista kao da sipaš vodu u bure bez dna.

kiconix

Vrlo jednostavno, pratis potrosnju bez klime i sa klimom.
Nije neka filozofija.
Za godinu dana sam presao 38kkm.
Svako sipanje belezim i pratim.
U mom poslu je taj 1l zagarantovan.