Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Ja uvijek prvo kupim auto, registrujem, ugradim kuku, dobro odmjerim jeli to to što sam očekivao pa onda bez problema prodam onog dotadašnjeg, koji je zaradio ovog sledećeg.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Paa nije baš tako. Dugoročno sve planiram u okviru mogućnosti. Uz to nisam ovisnik ni o čemu(cigare, alkohol, žvake...) i sigurno mi je tako lakše. :wave:
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

O tome ti govorim - ima se. Ti si objasnio zbog čega. Većina vlasnika nije u stanju da isfinansira kupovinu novog auta bez prodaje starog.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

peras

Nakon 7 godina stepway 1,5 dci je prešao 100.000 km.  Osim redovnih servisa na 10.000km  i velikog servisa na  75.000km sa zamenom vodene pumpe, od vanrednih intervencija   pločice su zamenjene na  65.000 km premda nije bilo potrebno.  Unutrašnji retrovizor zamenjen zbog ljuspanja, kao i dihtung poklopca ventila koji je promenjen u prvoj godini  (u garanciji).  Sijalice i brisače neću da pominjem. Akumulator je i dalje fabrički. Sistem za upravljanje se  i dalje drži, (ništa nije menjano i sve je OK)  to potvrđuje da je trap robustan i moram reći da me je to prijatno iznenadilo. Fabričke gume (letnje) Continental počele da pokazuju znake starosti, a i dubina šare je blizu zakonskog minimuma.  Zimski set pneumatika je u mnogo boljem stanju.  Što se tiče motora osim čudnog kuckanja na leru koje se ponekad javlja od prvih dana  ali do sada nije izazvalo nikakve probleme sve je u redu. O ovome sam pisao ranije.  Nema potrošnje ulja,  crnog dima i povećane potrošnje goriva . Utisak je da je motor od 70 KS slab za ovu težinu auta, ali kako se dosledno pridržavam  ograničenja brzine ne uzimam to kao manu. Što se tiče potrošnje tu mogu da iznesem prilično precizne podatke jer sam beležio  sve.  Za 100.000 sipano je 5164 litara što daje prosek od 5.1/100km . Inače potrošnja se kretala u najpovoljnijim uslovima od 4.3 l do maksimalnih 7 l po gradu.  Najveći nedostatak po meni je što je lim na karoseriji prilično mek i što najmanji dodir od vrata drugih automobila skida farbu i stvara ulubljenja na limu. Korozije nema, barem ne na vidljivim mestima, proveravao sam  i unutrašnjost vrata, poda  za sada je sve OK. Inače kada sam kupio auto skinuo sam one plastične lajsne na pragovima  i rubovima i premazao crvenom litijumskom mašću, i tu korozije  za sada nema.   Takođe još jedna mana je loša izolacija, pa je buka na brzini većoj od 100 km prilična. Sam motor i nije tako bučan, koliko se čuje kotrljanje točkova i  razne vibracije od tvrde plastike, koja nije izbledela, za razliku od kedera na vratima  koji je na nekim mestima  pobeleo. Sedišta su u odličnom stanju, kao i ručica menjača I obloga volana. Gume na pedali kvačila i kočnice nisu uopšte istrošene.  Prisetih se da sam skidao tapacir prednjih desnih vrata jer  je voda ulazila unutra po kišnom vremenu ako auto nije parkiran na ravnom. Rešeno dodavanjem plastike u delu gde je zvučnik  s unutrašnje strane i promenom žive gume. Sve u svemu opšti dobar utisak kvare neke sitnice, ali sam ja do sada više nego zadovoljan.

szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

MitarMrgulic

Svaka čast Peras,

Uskoro ako Bog da, prelazim 90 000 km na Renault Meganu, pa kad stignem na 100 000, sjest ću i napisati sličnu recenziju.

Ovaj 1,5 dci se ponaša upravo tako kako si opisao, što se tiče potrošnje (kod mene na Meganu je 63 kW pa je nešto jači i na širim gumama, pa potrošnja prosječna, dobaci do 5,5 l).

Sretno i u novih 100 000 km :)

glavonja3

Ocekujem oko nove godine da predjem 200 hiljada pa cu ovde opisati kako sam prosao sa kolima.

Lazar@

#84
Citat: peras poslato 27.08.2018. - 22:35
Nakon 7 godina stepway 1,5 dci je prešao 100.000 km.  Osim redovnih servisa na 10.000km  i velikog servisa na  75.000km sa zamenom vodene pumpe, od vanrednih intervencija   pločice su zamenjene na  65.000 km premda nije bilo potrebno.  Unutrašnji retrovizor zamenjen zbog ljuspanja, kao i dihtung poklopca ventila koji je promenjen u prvoj godini  (u garanciji).  Sijalice i brisače neću da pominjem. Akumulator je i dalje fabrički. Sistem za upravljanje se  i dalje drži, (ništa nije menjano i sve je OK)  to potvrđuje da je trap robustan i moram reći da me je to prijatno iznenadilo. Fabričke gume (letnje) Continental počele da pokazuju znake starosti, a i dubina šare je blizu zakonskog minimuma.  Zimski set pneumatika je u mnogo boljem stanju.  Što se tiče motora osim čudnog kuckanja na leru koje se ponekad javlja od prvih dana  ali do sada nije izazvalo nikakve probleme sve je u redu. O ovome sam pisao ranije.  Nema potrošnje ulja,  crnog dima i povećane potrošnje goriva . Utisak je da je motor od 70 KS slab za ovu težinu auta, ali kako se dosledno pridržavam  ograničenja brzine ne uzimam to kao manu. Što se tiče potrošnje tu mogu da iznesem prilično precizne podatke jer sam beležio  sve.  Za 100.000 sipano je 5164 litara što daje prosek od 5.1/100km . Inače potrošnja se kretala u najpovoljnijim uslovima od 4.3 l do maksimalnih 7 l po gradu.  Najveći nedostatak po meni je što je lim na karoseriji prilično mek i što najmanji dodir od vrata drugih automobila skida farbu i stvara ulubljenja na limu. Korozije nema, barem ne na vidljivim mestima, proveravao sam  i unutrašnjost vrata, poda  za sada je sve OK. Inače kada sam kupio auto skinuo sam one plastične lajsne na pragovima  i rubovima i premazao crvenom litijumskom mašću, i tu korozije  za sada nema.   Takođe još jedna mana je loša izolacija, pa je buka na brzini većoj od 100 km prilična. Sam motor i nije tako bučan, koliko se čuje kotrljanje točkova i  razne vibracije od tvrde plastike, koja nije izbledela, za razliku od kedera na vratima  koji je na nekim mestima  pobeleo. Sedišta su u odličnom stanju, kao i ručica menjača I obloga volana. Gume na pedali kvačila i kočnice nisu uopšte istrošene.  Prisetih se da sam skidao tapacir prednjih desnih vrata jer  je voda ulazila unutra po kišnom vremenu ako auto nije parkiran na ravnom. Rešeno dodavanjem plastike u delu gde je zvučnik  s unutrašnje strane i promenom žive gume. Sve u svemu opšti dobar utisak kvare neke sitnice, ali sam ja do sada više nego zadovoljan.
Ja imam Stepvej 8 godina(2010), isti 1.5dci 70ks

Za sad sam presao 111 000km...
Osim malih servisa, i velikog servisa na taman oko 75k(5 godina starosti) promijenio sam lijevi kraj spone i stopu motora(kosku, kosta punih 20e)...
Ali sam promijenio 4 seta guma(prosjek 25-6k km), parkne barem 6 puta, i jednom diskove...Fabricki rombat akumulator izdusio posle 6 godina, zamijenjen duracell-om...
Ali to je sve potrosna roba, i zavisi od stila voznje  :wave:

Potrosnja mi se krece oko 6l, i sa tim nisam bas zadovoljan :zloca:


Od problemcica sam isto jednom imao curenje vode u kabini, rijeseno dok je auto bilo u garanciji...
Famozni problem trzanja na kvacilo se opet javlja sa vremena na vrijeme...(mada bih rekao da u mom kvacilu nije ostalo puno zivota, mozda 20tak hiljada km) To se javlja otkako je auto bio nov, u garanciji nisu priznali...Ne bih rekao da lamela reaguje na vrijeme, jer zatrese nekad i na ovih 50 stepeni, i na kisu i na snijeg...Uglavnom nisam jedini, i drugima sa foruma se desavalo  :dance:
Kozna obloga na volan je pocela da se guli, "srednji" retrovizor polako strada od vlage?
I imam problem sa kocnicama, konkretno diskovi i pakne koje prodaju kod nas u cg su uzasnog kvaliteta..Ne mogu da nadjem "normalne" brendove.


Uglavnom, nista ozbiljno, sve su to dosta sitni problemcici...Auto se pokazalo mnogo bolje nego sto je iko ocekivao, a i pouzdanije od polovnog superiornog japanca kojeg imam  :doh:



boldovao sam ti ovo za zvuk motora, daj link ka postu gdje si objasnio sta ti se desava...slusao sam moj dci kad se malo ugrije, radi normalno ali u odredjenim vremenskim razmacima se malko zacuje metalni zvuk, kao ventili ili dizna...Medjutim to se cuje samo od spolja, kad sam blizu haube, i tako radi evo 100k, tako da mislim da je to normalno :)
Isto ne trosi ulje, ne dimi, ide normalno, ali nekad jednostavno uspijem da cujem da malcice "zvekece"

glavonja3

Citat: glavonja3 poslato 28.08.2018. - 08:15
Ocekujem oko nove godine da predjem 200 hiljada pa cu ovde opisati kako sam prosao sa kolima.

Kola su presla 200 hiljada za vremenski period od 12 godina i koji mesec pride (~16.000 godisnje). Oprema je najmanja tada moguca: nema servo, nema abs, nema klimu, nema el. podizace. Motor 1.4 8v MPI. Vozena uglavnom bez gradskih guzvi i semafora, ali cesce nego obicno vozena po losijim seoskim putevima.

Dosada sam odradio redovnih servisa (preventivni pristup):

- malih servisa (ulje, filter ulja, filter vazduha): 15.
- velikih servisa (dva kaisa, roler, rashladna tecnost): 3.
- pumpa za vodu: 2.
- zamenjen originalni Rombat preventivno sa somborskim akumulatorom.
- svecice: 1 set.
- filter goriva: 1.
- centriranje trapa: 2 (oba puta manje odstupanje).

Kvarovi ('mora jer je crklo' pristup):
- Salter za zadnja stop svetla: 2.
- Zadnji kocioni dobos/cilindar zaribao (plus kociona tecnost): 1.
- Termostat: 1 (dve crtice je pokazivao godinama, definitivno je ovo uzrok vece potrosnje zimi, sada je prva zima kada je potrosnja za litar manja nego dosad, motor je bio pothladjen).

Potrosne stvari:
- Gume: dva seta letnjih i jedan zimskih (sve do maksimuma potrosene).
- Prednje sijalice H4: oko 4 seta (ne znam tacan broj, kada crkne jedna uskoro crkne i druga).
- Prednje pozicione sijalice: oko 3 seta (ignorisem promenu neki period kada crknu).
- Sijalica za tablicu odnazad: 1.
- Sijalica za sredisnju konzolu: 2 (vec dugo vozim sa crknutom tj. bez osvetljenja).
- Metlice: 1 set.

Ostalo:
- Farba (obicna crvena) je dobila ljigav sjaj, kao kod starih zastava, lada i golfova.
- Ljusti se zastitini sloj sa farbe, kao da ima preko nje neka providna folija. Oblik ljustenja je uzduzan. Ima ga sa gornje strane: hauba, krov, gepek. Ne znam uzrok ovome: fabricka mana, godine ili nesto nakapalo na kola.
- Popucala farba na kanalicima na krovu (budi usput receno, nigde nisam nasao koroziju!).
- Skupljanje prljavstine/blata oko cevi rezervoara i u prednjim kosevima na odvodu vode sa donje strane.
- Volan je postao rosav tj. ima rupice sa gornje strane volana. Stavio navlaku kao 'popravku'.
- Rucica kocnice visoko hvata, a jednom su spale sajle u putnickom prostoru.
- Odsjajna podloga na unutrasnjem retrovizoru propala, kao da je bila poplava pa se folija podigla i zamutila.
- Malo zamucenje 'stakla' prednjih farova.
- Otpala guma sa donje strane sofersajbne (ni neprimecuje se da fali).
- Slabije prska sa desne strane iako sam cistio prskalice.
- Povremeno ne radi prva brzina na brisacima: ili nece da krene ili nece da se vrati ili stane na pola sama od sebe (gremlini?).
- Ablender je 5-6 puta iskljucio svetla pri prebacivanju sa dugih na kratka. Polako se kvari...

Izdao me je samo jednom: nije hteo da se upali kada je senzor polozaja radilice bio zaprljan (i to samo kada je topao motor, u stvari kada su bili pakleni dani na asfaltnom parkingu). Posto sam ga skinuo i ocistio po uputstvu sa foruma, nije se kasnije javljao sa problemom.

Najveca mana je nestabilnost kada je jak bocni vetar. Ne znam da li je takvo ponasanje kola opasno i da li je tako na drugim kolima, ali stalno  moram da ispravljam volanom putanju u takvim situacijama. Ovo se vidi najcesce na autoputu kada duva kosava, kao i kada se zavrsava preticanje vecih kamiona. Mozda nemam balans stanglu?!?

Anegdote:
- Glodar je jednom izjeo kablove za struju u motornom prostoru i dva puta crevo za dovod goriva.
- Menjan retrovizor jer je razbijen u mimoilazenju.
- Limarija je na sa obe strane ulubljenja jer su druga kola nalegala na moja na parkinzima.
- Ukrali mi mangupi znak Dacije.

Ukratko: ne zalim, jer sam za male pare dobio nova kola i izvozao ih posteno bez puno ulaganja i kvarova.

MitarMrgulic

Svaka čast na korektnom postu, jednostavno da ljudi mogu vidjeti kako izgleda eksploatacija auta, do negdje polovine ili 2/3 njegovog radnog i životnog vijeka.

Nije bilo puno kvarova, koliko vidim, vanredne intervencije mimo propisanog održavanja, mogu stati u manje od 500 eura.

Cijenim poštene postove prema sebi i prema autu, Sarajevo je puno raznih fourmaša i interent petljanera, koji tvrde "da su vozili Golf 4  1,9 tdi cijelih 8 godina, a da ni gume nisu naduvali..." i sličnih priča :)

Svaka čast i sretno.

Nisi napisao je li ostaješ još na tom autu, ili ćeš ići na nešto novije?

glavonja3

Kavih 500 evra za vanredne kvarova  :-)1 Za navedene 3-4 stvari, trosak je maksimum 100 evra a u to je ukljucena i kazna/mito policiji za pronalazenje nerada prekidaca stop svjetala  :cul:

Kola nemaju klimu i nisu prijatna za voznju leti nikako. To je glavni razlog zasto ih zelim menjati. Ali polako, to je proces... Uzecu Daciju polovnu, ili cak novu ali tada sigurno najjeftiniju varijantu...

slavko_bgd

Ovo za nestabilnost pri jakom bočnom vetru i preticanju velikih vozila je normalna pojava za Logan. Auto ima visoku bočnu siluetu i veliki klirens od asvalta a sa svojih cca 1000kg mase može se smatrati laganim automobilom. Za mene, ove navedene osobine su prednost tog automobila a malo lošija vozna dinamika u ekstremnim uslovima koje navodiš je posledica toga...

brankovs

Od kako sam stavio distancere 20mm te pojave skoro da i nema.