Letnje gume

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Meni je u planeti guma receno, zimske da, letnje ne.
Ja imam allseason Tigar.
Prezadovoljan.

Veterinar

Kod mene je tako iz iskustva. Zimskom i all season sam bio i zadovoljan sam, letnjom nisam. Ovo je proslo vreme, pre desetak godina, ali u medjuvremenu nisam cuo pohvale za letnju.

Lazar@

Kupljene 4X  Mishelin Pilot Sport 4 za one felne sto sam uzeo...
225/45/R17

dot2022, presle manje od 2k, jos imaju iglice na njima...uzeo od prijatelja






Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Kad ce neko da objavi tigrov tekst gde pise da je goodyear najgori na testu.
Cisto ravnoteze radi.

Mare

Tigar je loša guma i to je tako.

Loganovac

Samo u kontekstu ove teme, to valjda niko ne spori.
Ali onda je i Michelin loŝa guma i to je tako.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Mare

Besparica i niska kupovna moć primorava ljude da kupuju loše gume. Loša je u smislu da će već sledeće sezone biti plastika, da možda neće odraditi svoju ulogu u kritičnoj situaciji i slično. Što je opet ne čini ne bezbednom.
Za malu razliku u novcu ima boljih guma. Ko nema izbora, nema ništa protiv da pazaru Tigra, ali i da ne očekuje čuda.
Bio sam u toj poziciji, vozio Tigra na raznim kolima, u raznim uslovima, pa dajem sebi za pravo da komentarišem.
Ne znam kakav je Mišlen, kažu da je vrh. Ali zato i košta.

Capriolo

Po meni baš to što si naveo kao moguću osobinu jeftinije gume ( "možda neće odraditi svoju ulogu u kritičnoj situaciji" ) jeste dovoljan razlog da se ne kupi jeftina guma. Glava nema cenu.
A ako guma traje 40-50 kkm, kada razliku u ceni izmedju jeftine i neke bolje gume razliješ na te kilometre ( ili pogledaš koliko te košta gorivoza te kilometre), shvatiš da ta skuplja guma uopšte i nije skupa.

kiconix


Loganovac

@Mare  Vozio sam Michelin Energy Saver i to mi daje pravo da tvrdim da loŝiju nikad nisam imao na kolima, a imao sam čak i Tigar.
Govorim o aspektu road grip-a, odnosno da kažemo bezbednosti u neočekivanim situacijama.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Vozio si eko gumu, svaka eko guma ima akcenat na ekonomičnosti, niskom koeficijentu trenja. Da si vozio neku drugu tog (ilinekog drugog premium) brenda, utisak bio bio drugačiji.
A savremena vozila većinom dolaze u prvoj ugradnji sa eko gumama. Ne sva, ali, ogromna većina - da, da bi mogao da se deklariše nizak CO2.
Ako se želi bezbednost, ne kupuje se eko guma, ma kog brenda.

Keka

#1197
Energy saver linija je specificna, vozio sam je i ja. Izuzetno, ali izuzetno nizak nivo habanja, pa je posle 12 godina imala vise od 5mm profila. Ali je smesa potpuno izgubila svojstva, narocito na mokrom. To ne znaci da je bila losa u prvih par godina,
bila je odlicna.

Odavno je izbacena iz proizvodne linije. Ostao samo Primacy kao touring i Pilot kao sport serija.


Gore pomenuti testovi se odnose na nove gume.

Ne razumem potrebu da se uporno zabija glava u pesak i negira cinjenica da je Tigar (i srodni brendovi) dno dna u hijerarhiji guma i uporno se poziva na maticnu Michelin kompaniju. isto tako Sava ce biti drek u odnosu na Goodyear, Matador u odnosu na Continental, Laufen u odnosu na Hankook, Lassa u odnosu na Bridgestone.

Sve velike kompanije imaju cerka firme pozicionirane cenom i kvalitetom tako da pokriju kompletno trziste...za svakog po nesto. Jedino je diskutabilno da li razlika u ceni izmedju drek gume i premium gume opravdava razliku u kocenju na mokrom od 10 metara.

Continental-Barum, Euzkadi, General Tire, Gislaved, Mabor, Matador, Minerva(Belgium), Point S, Semperit, Sime Tyres, Viking, Uniroyal (Europe), Sportiva, Ameri*Steel, ContiRe, ContiTread, Hoosier Racing Tire

Goodyear-Dębica (Poland), Douglas, Dunlop (North America, Europe, Australia and New Zealand), Fierce, Fulda, Goodyear, Kelly, Sava (Slovenia), Pneumant Tires

Michelin-BFGoodrich, Kleber, Kormoran (Poland), Michelin, Orium, Riken, Taurus (Hungary), Uniroyal (North America), Tigar Tyres, Strial, Sebring, Stomil Olsztyn (Poland), Camso, Solideal, Achilles, Corsa

Hankook-Aurora, Hankook, Kingstar, Laufenn

Bridgestone-Firestone, Lassa, Fuzion, Seiberling (Latin America), Uniroyal (Australia), Dayton, Supercat (Australia and New Zealand), Fireforce (South Africa)
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Mene iskreno ne interesuje nijedan test.
Niti sam ikad kupovao gume po testovima, niti cu.
Isto tako se negira cinjenica licnog iskustva.
A moje iskustvo je MENI najbitnije.
Nijedan test ovog sveta nece to nadjacati.
Ne tvrdim da je Tigar i slicne gume najbolji na svetu ali meni je ovo sto je na kolima odlicno i necu menjati.

Keka

I onom na fijakeru je drveni tocak odlican i nece ga menjati, ali to ne znaci da ne postoji bolje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!