Antifriz

prethodna tema - sledeća tema

momo

Novi Sandero (mart 2011), prešao 2800km

Nivo rashladne tečnosti (antifriza) je bio na maksimalnom nivou,
kontrolišem ga na svaki mesec dana,
posle prvog ozbiljnijeg putovanja Subotica-Loznica (preko Iriškog venca) sam primetio da se nivo spustio za ~1cm.
Nisam primetio tragove antifriza ispod vozila.

Interesuje me da li je to normalna pojava, i koji antifriz Dacia preporučuje za dosipanje.

Unapred hvala na sugestijama.

Keka

Ne diraj nista dok ne dodje na minimum.

U Vidakovicu ce ti dati adekvatan antifriz.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Raja

#2
Jeste oprečno u odnosu na Kekinu tvrdnju "ne diraj ništa..." ali ja bih uradio ovako.

Dolij malo destilovane vode i prati stanje dnevno ili sedmično. Tragove antifriza potraži na spojevima gumenih creva (beli ili žuti praškasti trag). Nije normalno da auto troši
rashladnu tečnost.

Pročitaj temu : http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=228.0

Sanderos

Da li imaš ugradjen TNG?

Ako imaš ugradjen TNG, velika je verovatnoća da antifriz curi na T-komadima (2 komada), kojima se antifriz vodi ka isparivaču.
Imao sam isti problem i to je rešeno zamenom pomenutih T-komada.

Veterinar

Da li je nivo tecnosti kontrolisan dok je motor vruc? Ima li to veze?

Aleks

Ja bih poslusao Raju, proprati ga nekoliko dana - najbolje ujutru kada je hladan.

zac

#6
Ako je nivo bio nizi za 1cm, neposredno posle putovanja, onda je sve ok. Pogledaj ujutru, dok je motor hladan, kao sto ti je rekao Aleks.   :wave:
Tecnost se gleda samo na hladnom motoru, kad je vruc nivo je uvek nizi.

krle

Obrnuto je. Kod "vrućeg" motora nivo tečnosti za hlađenje raste.

zac

Hvala Krle, permutovao sam.  :conf:

krle

"Pazi pa ne pardoniši".  :zloca:

Svarog

Po rečima mog drugara automehaničara, normalno je da kod novog auta opadne nivo antifriza posle nekog vremena, tj. posle par hiljada km. Meni je nivo antifriza isto s novim autom bio pri maksimumu ali je posle par hiljada km, tj. posle godinu i nešto dana nekako naglo opao (tokom prošlog leta, auto kupljen u februaru, što mu dođe oko godinu ipo dana). Prvo je i meni palo na pamet da antifriz negde curi, ali kad je opao na otprilike 1 cm iznad minimuma onda je prestao da opada i to je tako bilo narednih par hiljda km, do drugog servisa. Elem, ja sam na drugom servisu to prijavio i isto su mi rekli (AK Kompresor) da je to normalno i da ne treba brinuti, ali su ipak dolili antifriz skoro do maksimuma. Do sada nivo nije opao iako sam od tada prešao još oko 3.000 km.

Loganovac

To bi neko trebalo da objasni.  :bonk:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

Ja sam čuo od majstora da se ponekad kod novih automobila dešava da motor u fabrici nije dobro "ozračen" pa nakon najčešće do 2kkm se malo spusti nivo tečnosti, što bemliga ima logike, ali posle godinu i više dana malo verovatno, al' ajd' sad budi pametan.

U svakom slučaju proveriti vizuelno spojeve creva i semering pumpe za vodu i redovnije (češće) pratiti situaciju u boci.

krle

#13
Možda je majstor u pravu  s obzirom da je Sandero "star" 4 meseca.


Gubici u sistemu nastaju i   putem isparavanja preko ventila na poklopcu ekspanzione posude.

Ja sam do velikog servisa prošle godine, odnosno za 4.5 godine ukupno dolio oko 0.5l antifriza.



Svarog

Objašnjenje koje sam ja dobio praktično sadrži i nikov i krletov odgovor. Kod mene je bilo i ostalo sve apsolutno suvo. Osim toga reče mi drugar da se navodni višak izbaci preko ventila ekspanzione posude, ali mislim da bi tada na njemu i samoj posudi trebalo da bude makar nekih tragova.  :ces: