Aditivi za gorivo

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Dakle, pre neki dan na redovnom servisu pomenem ljudima da mi se desilo par puta da, pre nego što prebaci na plin, motor štucne. Pa i da se ugasi. Pitaju me ljudi koliko vozim na benzin? Kažem - uglavnom dok ne prebaci na plin. I tu mi razviju teoriju (a Boga mi i praksu). Kažu da ne valja da benzin dugo čuči u rezervoaru jer pumpa stalno radi odnosno benzin stalno kruži od rezervoara do zagrejanog motora i nazad. Kažu da se posle dužeg vremena benzin pretvori u neku čudnu otrovnu supstancu koja je dvojici radnika u servisu opekla ruke kao kiselina(!). Dalje, desilo se, kažu, i da sj.be pumpu, kažu istopi se kao da je od voska(!). U skladu sa tim, preporuče mi da ne držim benzin u rezervoaru duže od mesec dana i da koristim neki aditiv za čišćenje dizni (kažu bilo koji, svi su dobri). Benzinske dizne ne rade dok voziš na plin i na njima može da se stvori naslaga koja ometa kvalitetno raspršivanje. :ces: (Kod stojadina se to ne dešava, već 4 godine nema ni grama benzina u rezervoaru pa ništa  :cool:).
Razmislim - ima logike. Kupim na OMV pumpi WYNN'S Injector Cleaner aditiv i postupim prema uputstvu - sipam u rezervoar i dopunim do vrha. Odlučio sam da vozim na benzin dok ne potrošim ovaj rezervoar, pa onda da nastavim po starom uz minimalno 10% kilometraže na benzin.
Da dodam, na ovom aditivu piše da
- čisti i održava i sisteme za gorivo u optimalnom stanju
- sprečava formiranje naslaga na ventilima, u usisnoj grani i komori za sagorevanje
- poboljšava performanse i neutrališe hladni start
- obnavlja pravilno raspršivanje goriva u spreju
- sprečava nepravilan rad u praznom hodu i trokiranje pri ubrzavanju
- podmazuje injektore, pumpu i gornji cilindar
- poboljšava sagorevanje, smanjuje štetnu emisiju
- sprečava koroziju i pojavu rđe u sistemu za gorivo
- produžava radni vek sistema za gorivo
Piše i da se preporučuje upotreba ovog aditiva na svakih 4.000km ili na 3 meseca.

Ispada da je toliko dobra stvar da mi dođe da uopše benzin i ne sipam već samo ovaj aditiv (da je samo malo jeftiniji) :Smiley: :whistling:
Vozio sam od tada tek stotinak kilometara (samo na benzin), palio ga više puta i nije štucnuo nijednom.  :aplause:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

To sa stucanjem pri prebacivanju nema veze sa diznama.

Onaj deo sa otrovnom supstancom, kiselinom, pecenjem ruku nogu i drugih organa te topljenjem pumpe od plastelina je  :hammer: i ko tako nesto prica treba ga javno  :brutal2:
Poenta je da benzin jednostavno izvetri, potrosis, dospes novi to je to.

Upotreba nekog aditiva za ciscenje dizni nije losa u slucaju voznje na gas, i ja ga licno koristim, i to Sonax i Wynn's i nisam primetio razliku.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Ponavljam, učinilo mi se pre prebacivanja, dok još radi na benzin.
Dalje, to su mi rekli u najviše hvaljenom servisu ovde na forumu...
A inače, slažem se sa svim tvojim konstatacijama.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Da se gorivo sje...e pri dugom stajanju to je tacno ali samo pri stajanju. Naime imao sam nekad jednog stranca koji je u sebi imao par litara benzina. Posle godinu dana stajanja sam izvadio potapajucu pumpu iz rezervoara, samo sam je bacio u djubre, sva se rastopila kao da je od smole.

Loganovac

E pa sad ti to objasni Keki...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Veruj ako hoces, ako neces ne moras. Ja sam samo rekao da je auto stajao u mestu preko godinu dana.

mladja73

Ma NASE gorivo...
Elem pre neku godinu sam kupio kosacicu na benzin. Nakon tri godine mi se raspadne crevo za gorivo. Zovnem ja servis uvoznika i onda sam cuo tu pricu da benzin ne treba drzati duze od mesec dana a najveci biser je da to originalno crevo ne postoji kao rezervni deo, jer japanci nigde u svetu nisu culi da je nekom to crevo iztrulilo!!! Jednostavo tako nesto se desava jedino kod nas. Secom majstori su mi napravili drugo od dve vrste nekih obicnih creva pa i dalje mogu kositi... E takav je kvalitet naseg goriva!!!  :mad6:
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Veterinar

Da osvezim temu... U poslednje vreme primetio sam da auto slabije vuce i da je glasniji na visokim obrtajima nego sto je ranije bio. Najverovatnije cu uskoro sipati neki od aditiva za ciscenje dizni. Primetio sam da je Wynn's dosta hvaljen kod nas. S obzirom da nisam do sada nista osim evrodizela sipao u rezervoar, interesuju me vas iskustva. Da li koristite aditive; koliko cesto; da li ste osetili razliku nakon upotrebe aditiva u slucaju da on nije koriscen duze vreme...?  Nadam se da ce se medju postovima naci i neki vezan za dizelase.  :wave:

Keka

Probao sam Wynn aditive za benzin na Loganu i za dizel na Kadetu. Nisam primetio neku razliku pre i posle, mada ni jedan auto nije ni imao manifestne probleme. Oba koristim preventivno, za benzin zbog voznje na TNG, a za dizel zato sto retko koristim auto.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Mandrak

#9
I meni su u servisu rekli da trebam da koristim aditiv jer smeša nije idealna (pročitano na računaru).
Uzeo sam Sonax, a interval mu je 5,000km.
Napomenuli su da zbog vožnje na gas nikada nemam više od dve crte benzina u rezervoaru.
Razloge je naveo Loganovac.

Zaboravih reći da su u servisu takođe rekli da se koriste aditivi koji su predviđeni za pun rezervoar, a ne za pola ili manje.

Dotični Sonax: http://www.mypicx.com/05082011/sonax_cistac_dizni/

mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

shole

Trebalo bi. LIQUI MOLY ima dobre proizvode.

lovac

#12
Da li se za dizel motor preporučuje korištenje aditiva i kojih?

Naime, u zimskom periodu, pri niskim temperaturama dizel gorivo zna da se ''zgusne'' pa je onemogućeno paljenje motora.
Kod starijih tipova motora (sa klasičnom boš pumpom) u naftu se dodavalo malo običnog benzina ili petroleja pa je problem bio rešen.
Ne znam da li se takav postupak sme primeniti i kod ovih savremenih common rail motora, kakav je ugrađen u sandero stepway?

Do kojih temperatura se euro dizel može bez problema koristiti, i na kraju, da li se preporučuje uopreba aditiva koji sprečavaju zgušnjavanje goriva, i koji aditivi se preporučuju za stepway-ev motor?

Izvinjavam se ako je ova tematika obrađena na forumu - molim link!

Zoran

Iz iskustva znam da euro dizel jako dobro podnosi minuse. Zimi poslije sipanja (u kamion) uzmem prozirno crijevo i malo navučem goriva u njega savijem ga u petlju i okačim na klin pod nastrešnicom. Prije palenja crijevo mrdnem i vidim u kakvom je stanju gorivo.Do -15*C sam pratio i nije bilo zgušnjavanja. Za aditive ne znam. Ranije sam sipao benzin i bilo je ok dok nije postojao euro dizel.Mala napomena:Ako je nafta već zgusnuta tada ti aditivi više ne pomažu ali benzin pomaže... :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Za dizel koristim Adeco Diesel FLux -25, cena je prihvatljiva i odlicno odradjuje posao. Sipao sam ga u sve vrste dizela.

Eurodizel u odnosu na obican dizel ima smanjenu kolicinu sumpora. Da li ima i aditive protiv kristalizacije parafina ne znam, ali ne bih voleo da ustanovim da nema.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!