Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Keka i Kićo motorno ulje je neko bolje za dizele a neko za benzince isto kao i gume što su namjenjene zimske za zimu a ljetne za ljeto. Onaj ko ne razumije, njemu je svejedno sa gumama isto kao i sa uljima.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Ma Zorane ja tebe razumem u potpunosti ali dosla su neka druga vremena i druge tehnologije.

Zoran

Nivo sumpora u gorivu je smanjen ali su intervali zamjene ulja povećani. Kada se ulje mijenja često onda može kako hoćeš ali ovako...
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Pa da ponovim, druga vremena druge tehnologije.

sibelius

Citat: Loganovac poslato 08.02.2015. - 11:35
  Problem može da bude kad buzdovani u servisu naliju preko maksimuma, i to se može smatrati subjektivnom greškom o kojoj je bmillan govorio.
Iz navedenih razloga podržavam logiku "3/4" koje se i sam pridržavam.

koliko generalno moze da predstavlja problem ako se ulje sipa preko maximuma?
i postoji li bilo kakava(nazovi) tolerancija u tom slucaju tj do koliko je prihvatljivo tj neprihvatljivo

kiconix

Sta mislis, zasto na sipci pise min i max?

Loganovac

Da pokušam da odgovorim - naravno da neće sve da ode u PM za milimetar iznad maksimuma, kao što neće ni za milimetar ispod minimuma. Situacija je otprilike kao kad izvadiš iz fijoke čokoladu, a njoj juče istekao rok. 'Oćeš li da je baciš ili pojedeš?
Sve ima neke tolerancije, ništa nije idealno. Kolike su u ovom konkretnom slučaju, ne znam. Možda znaju Renoovi inženjeri, ali i tu treba imati u vidu da u realnim uslovima (krivine, usponi, ubrzavanja i usporavanja) površina ulja nije mirna niti horizontalna. A ni semerinzi nisu svi isti niti jednako otporni na povećan pritisak ulja. Dakle, nepoznanica velika. Dakle, da ne bismo lupali glavu neravnotežnom statističkom fizikom, najbolje je da se pridržavamo onoga što je jednostavno označeno na crti - min/max.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

sibelius

Citat: kiconix poslato 12.02.2015. - 14:18
Sta mislis, zasto na sipci pise min i max?
Citat: Loganovac poslato 12.02.2015. - 16:15
Sve ima neke tolerancije, ništa nije idealno. Kolike su u ovom konkretnom slučaju, ne znam. Možda znaju Renoovi inženjeri, ali i tu treba imati u vidu da u realnim uslovima (krivine, usponi, ubrzavanja i usporavanja) površina ulja nije mirna niti horizontalna. A ni semerinzi nisu svi isti niti jednako otporni na povećan pritisak ulja. Dakle, nepoznanica velika. Dakle, da ne bismo lupali glavu neravnotežnom statističkom fizikom, najbolje je da se pridržavamo onoga što je jednostavno označeno na crti - min/max.
nije da sam strucnjak ali sam se uvek pitao sta ako......
misljenja sam da ne bi smelo da bude problema...msm ne bi smelo i ne bi trebalo su dva rastegljiva pojma.....
a i renoovi strucnjaci su rastegljiv pojam....njihovi strucnjaci su obucavali ove nase strucnjake pa zato smo se po servisima nagledali kojecega i naslusali kojecega

zac

A bre ljudi, pisao sam 100 puta..meni su na prvom servisu sipali oko 0.5L ulja vise, zbog toga mi je probio semering na kolensatom vratilu i mastio mi kais...pa sam veliki servis radio na oko 30 000 km...Imate sve u mojoj temi.. Znaci nikako preko max....sto kaze Loganovac, prava ej nepoznanica kako ce koji semering odreagovati..  :c0:

Loganovac

Citat: sibelius poslato 12.02.2015. - 23:06
a i renoovi strucnjaci su rastegljiv pojam....njihovi strucnjaci su obucavali ove nase strucnjake pa zato smo se po servisima nagledali kojecega i naslusali kojecega

Potpuno pogrešno! Reno definitivno ima u timu vrhunske stručnjake, mislim da je iluzorno nabrajati sve njihove uspehe u svetu automobilizma. Međutim, ono što je evidentno je neviđen javašluk, a možda čak i zlonamerno činjenje u pojedinim našim servisima. Taj isti majstor koji je mnogima sipao ulje iznad maksimuma u svojim kolima to ne radi već poštuje preporuke proizvođača.
Postoji ona stara - "dobar" majstor nikad ne gubi mušteriju, popravi ti ono zbog čega si došao ali čačne još dve-tri stvari da biste se uskoro opet videli...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Upravo tako...samo oni u Kompresoru su mene, kao musteriju, izgubili za vjek vjekova... :kava:

speedo

Momci, da li je neko pronašao ikakve detalje vezane za Motrio ulje? Google još uvijek ništa ne pomaže, a vidim da se pisalo o Motrio ulju još i 2010. godine. Imam dosta solidnu ponudu za Motrio 5w 40, ali osim toga da se zove "super extra" (kakav glup naziv, btw.) ništa ne mogu da pronađem. Tehnički list npr., koji svi imaju objavljen online, od Modriče i Ine do Shella koji se sipa u Ferrari...

kiconix

Što se uopšte upuštaš u tu avanturu kad imaš Elf po odličnoj ceni a ne razmišljaš?

speedo

U servisu gdje sam do sada išao ove godine mi ulje računaju 25 eur (Elf, ne znam koliko tačno žele da naplate), filteri su po 15, odnosno 17.5 eur, tako da mi je sve to pomalo bezobrazno... U drugom (takođe ovlašteni servis) Motrio ulje i filteri su cirka 40 eur. Plus u ovom prvom je gužva, morao bih se tačno naručiti i nisi bili ljubazni da mi tačno specificiraju cijene, za razliku od ovog drugog. Otud i moja dilema, no nisam još ništa odlučio definitivno, pa pitam i ovdje za to ulje...

Keka

U gradu su ulje i filteri ukupno 23e (3x4.4+5+5e).

Ako zelis garanciju, to moras da platis.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!