Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

zac

Ne znam sta su servisere ucili, ali ja od uvek, prilikom zemene, sipam ulje do MAX... :to:

bmiillan

ja sipam na 3/4 izmedju min i max, da eliminišem objektivne i subjektivne uticaje
nemoj na silu uzmi veci cekic

jasho


Loganovac

Mislim da ni jedno ni drugo nije pogrešno. Što reče bmillan, objektivni i subjektivni uticaji eliminišu se tako što povećavamo marginu, odnosno udaljenost od donje i gornje dozvoljene granice za nivo ulja. Na taj način obezbeđujemo se od grešaka očitavanja (recimo razmazivanje ulja na šipki prilikom vađenja iz cevi radi očitavanja), ali i od uticaja eventualno neravne podloge ili možda nedovoljno dugog vremena mirovanja motora pre očitavanja kako bi se svo ulje slilo u karter. Međutim , izlazi da bi onda optimalno bilo držati nivo na polovini između maksimuma i minimuma, margina greške je tada najveća. S druge strane, ovakav pristup zahteva često kontrolisanje nivoa ulja, iako na našim motorima realno nema potrebe preterivati sa tim. Nekada se znalo da vozač pre svake vožnje mora da proveri pored ostalog i nivo ulja u motoru, danas nam u servisu kažu da vozimo i ne mislimo na to do sledećeg servisa. Naravno, nema logike niti smisla ponašati se tako, ali takođe nema ni realne portebe svaki čas vaditi šipku. Potrošnja ulja je zaista minimalna, ali uvek postoji mogućnost da se nešto nepredviđeno desi i ulje počne da curi, iz tog razloga ima smisla napraviti malo veću rezervu, odnosno nivo podići na 3/4 razmaka od minimuma do maksimuma.
E sad, što se tiče ponašanja servisa i njihovih radnih uputstava, ne vidim nikakav problem da se u servisu, na idealno ravnoj podlozi, usipa na maksimum, samo je bitno da se pre merenja dovoljno sačeka da ulje slegne. Pogotovo imajući u vidu da je novougrađeni filter ulja tada prazan. Ima članova Foruma koji su potvrdili da uopšte ne dosipaju ulje između dva servisa jer nivo za 10-15 hiljada km još uvek nije pao na minimum. Problem može da bude kad buzdovani u servisu naliju preko maksimuma, i to se može smatrati subjektivnom greškom o kojoj je bmillan govorio.
Iz navedenih razloga podržavam logiku "3/4" koje se i sam pridržavam.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Rimad

Kod mene je mjera tačno 3l i bude oko 0.5-1cm ispod maksimuma. Tako stoji do slijedećeg malog servisa.

saša61beograd

Ne sumnjam da tehnička procedura propisana od strane Renoa kaže da se ulje naliva do maximuma,odnosno propisanih 3,3l.A da li ta procedura predviđa koliko dugo treba čekati da se staro ulje iscedi.Valjda će u servisu držati auto 3 sata dok se ne ocedi sve,hoće,hoće,kako da ne!A ako je ulje nedovoljno zagrejano,neće se iscediti ceo dan.U vezi sa tim,da li je propisana temperatura na kojoj se ispušta staro ulje?
Tri litra je sasvim dovoljno,bude 2-3 mm ispod max na šipki,barem kod mene.

glavonja3

Dolivam dok ne dodje izmedju pola i maksimuma. Stane onoliko koliko iscuri :) a nikad nisam dolivao za 120.000km niti sam primetio da imalo se smanjuje nivo. Cesto pogledam kakvo je stanje ulja i uvek zakljucim da je to gubljenje vremena...

Ayrton

U servisu Reno-Sava na Karaburmi, su mi na prvom servisu, pre oko 70000 km. sipali 4,8 l ulja i bilo ga je preko max. oko 0,8 cm! Kad sam pitao majstora zašto je nivo ulja tako visok (posle startovanja motora,(znači filter se napunio) i sleganja ulja od par minuta), rekao mi je : "Tako je rekao Reno!"
Nikad se nisam vratio kod njih!
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Aleksabgd

Poslednja 2 puta kada sam kupovao ulje u Profacu nisu imali sxr pa sam uzeo nf. Ako sad sipam sxr  i ako mi zafali 1-2dcl  prilikom zamene da li je nf kompatibilno za dolivanje?.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zee

Citat: speedo poslato 07.02.2015. - 22:43
NF ispunjava: API: SL/CF; ACEA: A3/B4; VW 502.00/505.00; BMW LL-98; MB 229.3; GM LLB025; PORSCHE


SXR:  API: SM/CF; ACEA: 07 A3/B4; RENAULT RN0710, RENAULT RN0700, svi benzinski i diesel motori bez DPF-a, osim za 2.2 dCi DPF

Dakle, za naša vozila ide SXR.

Ja sam sipao NF, ali mislim da je neko napisao da moze da ide u 1.4, kao sto rece kiconix.
Trebalo bi da menjam ulje skoro, pa ne znam da li da prelazim naSXR ili da ostajem na NF.  :ces:

Loganovac

A što bi prelazio?  :ces:

Pogledaj svoju servisnu knjižicu, tamo piše ACEA A3/B4, dakle NF.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

cika mili

Vezano za ovlašćene i sipanje ulja, na prvom redovnom servisu u Kompresoru su mi ( prema računu) ulili 5.2 L ulja, a prema podacima u taj motor ide 4.8. Prije par godina me na parkingu zaustavio čiča koji je imao isti model i rekao da su i njemu "nakrkali" više od dozvoljenog, te da to rade namjerno kako bi raz***ali semeringe...  :hm:

speedo

Citat: Loganovac poslato 09.02.2015. - 11:04
A što bi prelazio?  :ces:

Pogledaj svoju servisnu knjižicu, tamo piše ACEA A3/B4, dakle NF.

U mojoj knjižici piše ACEA A1, A2, A3 i A5, a isti je motor u pitanju - 1.4.

Loganovac

Koje je godište tvoj auto? Zee vozi 2006. Tada je pisalo ovo što sam naveo. Takođe, tada nisu dozvoljavali 10W40 a sad može. Tek kasnije su se dosetili da bi mogli i neka druga ulja da se sipaju...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.