Zamjena disk pločica/diskova na Loganu

prethodna tema - sledeća tema

Keka

#30
Danas sam kupio i zamenio diskove i plocice. Uzeo sam ATE (made in Czech Republic). Uz diskove dolaze novi konusni torx srafovi, a uz plocice obicni srafovi i kablovi za signalizaciju istrosenosti (kod nas ne postoji).

Stari diskovi su originalni, Renault, presli 182.500 km, uz jednu obradu kod strugara na oko 120.000 km. Sada su poceli da tresu, prvo pri brzini 120 km/h, a nakon nekoliko dana i stotina km i pri brzini od 60-70 km/h.

Plocice su bile Motrio. Desna unutrasnja je bila znatno vise potrosena nego ostale (vidi sliku).

Metoda zamene-vec je sve receno: skidanje tocka (kljuc 19), skidanje kocionih kljesta (kljuc 13 i 17), skidanje nosaca plocica (kljuc 18) i skidanje starog diska (torx 40).

Ciscenje glavcine, postavljanje novih delova obrnutim redosledom.

Obavezno kontrolisati klizace, posto znaju da zaglave. Iako nisu bili zaglavljeni, nemam objasnjenje za drasticnu razliku u potrosenosti plocica na desnom tocku.

Posto su diskovi iz "coated" serije (fabricki je naneta antikorozivna zastita), nije potrebno odmascivanje, nego je preporuceno izvesti 5 laganih kocenja sa brzine 50 km/h do zaustavljanja. To sam i uradio, i vec posle treceg kocenja je bilo primetno povecanje kocione sile. Ipak, nije sve jos leglo na mesto, a proizvodjac preporucuje lagano kocenje prvih 200 km.

Jesam koristio rukavice, ali sam se ipak malo umazao. Ostajem duzan merenje debljine starih diskova, dok ne dodjem do kuce i sublera.

KoleZi Kiconixu puno hvala na vremenu, alatu i savetima.  :wave:

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


drzarkod

 :respect:...ovo radi a ulje menja kod majstora.... :cekicem:..... :lol1:

Loganovac

Nema čovek kad da menja ulje, uči...  :kava:

Ali za ovo svaka čast, naveo si me na razmišljanje... Izgubio sam naviku da prčkam oko auta, najviše zbog prezauzetosti, ali nešto mi se menjaju diskovi kad pogledam ove slike!  :lux:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Logično je da se troši najviše desna unutrašnja disk pločica iz razloga što je put po kraju mokriji i prljaviji nego po sredini. disk se uprlja u vožnji a kada zakočiš prljavština ga ostruže.
Sam svoj gazda - vazda.

bmiillan

drago mi je sto si se odlučio da uzmeš Ate, mada bi i RH radio posao, ovo je ipak kvalitet koji ne može
da se poredi.
nemoj na silu uzmi veci cekic

Keka

Vreme ce pokazati. Neka izdrze koliko su i fabricki, ja (i mozda buduci vlasnik auta) zadovoljni.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Keka

Ostao sam duzan debljinu skinutih diskova.

Blizu periferije 8,7 mm, blize centru 9 mm.

Gledao sam podatke za nov disk: debljina 12 mm, minimalna dozvoljena debljina 10,6 mm, sto znaci da je po strani dozvoljeno trosenje 0,7 mm  :fiju:

Po njima pri svakoj zameni plocica treba menjati i diskove.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

#37
Pošto nemamo uputstvo za zamenu diskova (dosta slika se izgubilo iz prethodnih postova), a ja se konačno pre par nedelja naterao da promenim iskrivljene Valeo diskove (pri kočenju bilo kao na talasima, pri brzinama iznad 100 km/h dobrano treslo) da postavim kratko uputstvo sa slikama.

Potreban alat:
Ključevi 13, 17 (obavezno viljuškasti) i 18.
Torx 40


Po podizanju vozila i skidanju točka pristupa se skidanju čeljusti. Potrebno je odvrnuti šrafove 13 koji vezuju čeljusti na klizne bolcne na nosaču čeljusti na dve pozicije (plave strelice na slici). Pri odvrtanju šrafova potrebno je ključem 17 viljuškastim blokirati klizne bolcne od okretanja, kao što je prikazano na slici.


Pošto se oslobode, čeljusti "svući" sa nosača u smeru od centra diska i skinuti stare pločice smicanjem u stranu. Voditi računa da se ne "prelomi" ili na drugi način ošteti kočiono crevo. Ja sam čeljusti po skidanju odložio na polusovinu, tako da crevo ne bude napeto niti uvrnuto.

Sledeće što treba uraditi jeste skidanje nosača čeljusti. Za to je potrebno odvrnuti dva šrafa 18 sa unutrašnje strane glavčine točka.


Sada je disk slobodan i može se skinuti sa glavčine. Prethodno je potrebno odviti sa TX40 dva torks šrafa koji ga drže za glavčinu. Ako je zapekao, pomoći se adekvatnim sredstvima ubedjivanja.

Takodje, da bi se izbeglo okretanje celog diska pri odvijanju torks šrafova, suprotan točak neka ostane na zemlji (menjati diskove jedan po jedan) i ubaciti menjač u 1. brzinu.

Pre postavljanja novih diskova i pločica, potrebno je čeličnom četkom i eventualno šmirglom očistiti glavčinu točka i ležišta pločica na nosačima čeljusti (plave strelice druga slika). Ne stavljati nikakva sredstva na očišćena mesta, posebno ne na glavčinu točka, jer će da zapekne, a onda na sledećoj zameni  :ranting: :banghead:


Takodje, potrebno je proveriti stanje gumene zaštite i pokretljivost kliznih bolcni (crvene strelice druga slika). Bolcna mora slobodno da se pomera aksijalno u ležištu bez otpora i zaštita mora stabilno da stoji u svojim ležištima (ne sme da spada kada se bolcna pomera). Po potrebi očistiti, razraditi i podmazati termootpornom mašću (ja nisam imao potrebe za ovim, ali sam imao pripremljenu termootpornu litijumsku mast).

Sve sklopiti obrnutim redosledom.
Pošto je zbog istrošenosti prethodnih pločica, kočioni cilindar na čeljustima znatno izvučen, pre montaže čeljusti isti vratiti u što je moguće "uvučeniji" položaj. Ja za tu svrhu koristim stolarsku stegu, a može i polugom ukrštanjem dva ključa uz oslonac na suprotnoj strani čeljusti.

Na slici se vidi stara pločica (stanje istrošenosti alarmantno).
:ziveli:

PS: Stavljeni ATE diskovi i pločice. Cene ovde i ovde