1.5 dCi - merenje nivoa ulja

prethodna tema - sledeća tema

kovdejan

Da li neko može da mi kaže koji je fakultet potrebno završiti kako bi se uspešno izmerio nivo ulja u 1.5 dCi motoru gde je merna šipka integrisana sa poklopcem za ulje?

Šalu na stranu, deluje kao nemoguća misija. Kad se izvuče šipka, sa jedne strane je nešto iznad minimuma, a sa druge je razmazana preko maksimuma. Nakon prvog merenja, kad se pokuša ponovno merenje, razmazana je sa obe strane, doduše opet sa jedne manje, sa druge više.

Kada bi trebalo da se upali lampica za ulje, kad je blizu minimuma, ili kad je već otišla ispod?


Loganovac

Lampica za ulje pali se kad je smanjen pritisak ulja, daleko bilo, nema direktnu vezu sa nivoom.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kovdejan

Kad ga nema dovoljno, valjda opadne i pritisak? U uputstvu piše da je potrebno doliti ulje kada se izmeri na šipci da fali, odnosno kada se to signalizira lampicom. Kako da dolijem ulje kad ne znam ni koliko imam, plus i da znam da fali, koliko doliti a ne prepuniti sistem? Očajno su to uradili. Prvi auto da ne znam kako sa sigurnošću nivo ulja da izmerim.

glavonja3

Ja sa svom DCI mogu da vidim nivo ulja  :conf:

kovdejan

#4
Imao sam i svoje slike, ali su nestale sa kvarom telefona... Elem, dok ne uslikam ponovo, izgleda od prilike ovako:

https://www.capturownersclub.co.uk/threads/how-to-read-oil-level.6210/?__cf_chl_captcha_tk__=I1vccPuQbYo0UUcOm_QcFw_zjiO6FVD0wJkC8XS.uUk-1636748147-0-gaNycGzNCGU

ili ovako:


U pitanju je 1.5 blue dCi 95 KS, čisto tbog šipke da napomenem jer vidim da se razlikuju.

Loganovac

Svaka kontrola nivoa ulja podrazumeva sledeće:
1) auto mora stajati na ravnom
2) motor mora biti ugašen dovoljno dugo da se svo ulje slije u karter, u praksi bar 10-15 minuta

Razmisli sad, ako je auto na ravnom, površina ulja je horizontalna. Ako se merač uranja vertikalno trag na šipki moa da bude linija normalna na osu šipke. To što je jedna strana razmazana ne treba da te buni, nivo ulja odgovara nerazmazanoj strani (trag dakle nije obrisan nego razmazan).
Ali ako šipka nije uronjena pod pravim uglom onda će trag biti zakošen pa je merodavna ona strana sa zarezima. Ovo podrazumeva da se šipka ne može okretati oko svoje ose, već se samo nabode i iščupa bez uvrtanja.
E ako je zakošena i uvrće se onda ti je potrebna doza vidovitosti, ja bih opet smatrao da je merodavan najniži nivo traga ulja na šipki. Uostlom, ima dosta mesta između onih zareza za min i max, bitno je da je nivo negde između. Kad se upali sijalica već ozbiljno kasniš sa dolivanjem. Nemoj da slušaš 'majstore", redovno kontroliši nivo ulja, bilo i ostalo krucijalno za životni vek motora.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Andrix

Bas zbog tih razmazotina se prvo izvadi sipka pa obrise pa ponovo vrati i onda gleda...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Raja

...i radnja se ponovi dva, tri puta. Deo šipke, koji je potopljen potpuno u ulje (razmaz se zanemari) je stvarni nivo ulja. Nekada to bude teško očitati, ako
je ulje novonasuto a šipka žuta kao kod mene.

kovdejan

Stoji na ravnom, i mereno je posle 8 sati stajanja. Od drugog merenja nema ništa, tada praktično nije ništa vidljivo. Ne znam, ako je merodavno prvo merenje samo sa jedne strane, onda ispade da je na 10 hiljada km potrošio 1,5 cm ulja od prilike, pa koliko mu to dođe litara, litar recimo. Ni jedno ni drugo mi se ne sviđa, tj. niti da budem vidovit niti da troši ulje.

Loganovac

Motor mora da troši ulje. Litar na 10.000km nije mnogo. Možda čak negde skriveno i curka po malo. Pitanje za tebe, kad si prethodni put kontrolisao nivo ulja...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kovdejan

Nisam odavno. Možda od maja, juna, mesec pošto je promenjeno ulje. Tek tad se ništa ne vidi jer je ulje novo. Prošle godine sam se istresirao jer se vrtelo tu negde na četvrtinu/trećinu par meseci pre zamene. Nije uopšte prijatno jer se ne može pouzdano zaključiti koliko ulja ima, nekad se čini manje, nekad više. Prošli put sam sačekao redovan servis jer su rekli da je ok, da sigurno neće pasti nivo na minimum za dodatnih dve tri hiljade km. I nije palo, kako god da sam merio činilo mi se da je tu negde... Kažem činilo, jer nisam bio siguran  u merenje, isto kao ni sad... Sad sam pokušao sebe da poštedim tog nerviranja, ali nisam uspeo, i opet sam upao u taj začarani krug da me je strah da ne ostanem bez ulja a ne smem ni da dospem da ne preteram. Pogledajte fotografije na onom forumu ako niste, totalno je nepouzdano.

Na 1.4 mpi posle 220.000 km ne troši praktično ni gram ulja na 15.000 km. Možda padne nivo za maksimalno pola centimetra. Tamo je merenje lako, i koliko god puta ubodeš šipku dobiješ isti i jasan rezultat. Na dCi je to nemoguće.

Otići ću u servis pa nek provere. Kažu da sme malo da se očisti cevičica sprejom za kočnice jer je na bazi alkohola, pa odma i ispari, a nema razmazotina.

duster

Davno sam od mog majstora video trik za takve situacije kad je ulje novo a svetlo loše za očitavanje nivoa ulja. Majstor Jovica je uzeo parče krede i razmazao po šipki između dva zareza gde se očitava. Kad je sledeći put umočio u ulje i izvadio bilo je mnogo jasnije gde je nivo ulja. A za taj gubitak od, kako kažeš 1,5cm, na 10k km, rekao bih da nije ni pola litra što mene ne bi zabrinjavalo. Pogledaj u knjižici ili na netu koliko je na tvom automobilu u litrima između dva zareza (min-max) pa ćeš imati jasniju sliku. Čini mi se da je kod mene to 1 lit.

kovdejan

Nije u tome stvar, nema trikova tog tipa, niti bih stavljao kredu u ulje bez obzira na sve... :) Problem je što je ulje svuda, ne vidi se jasno granica nivoa. Ok je kad ti vidiš nivo pa gore malo razmazano, ali ovde nema nivoa, sve je razmazano i nejasno.

Loganovac

Citat: kovdejan poslato 13.11.2021. - 09:30
Kažu da sme malo da se očisti cevičica sprejom za kočnice jer je na bazi alkohola, pa odma i ispari, a nema razmazotina.

Sme čime god hoćeš, ali tek kad se cevčica izvadi napolje. Nemoj da ti padne na pamet da bilo šta takvo sipaš u ulje čak ni u malim količinama, pogotovo ne tako jak razređivač kao što je sprej za kočnice!
Što se krede tiče, opet možda je OK ako si siguran da neće ni trunčica otpasti sa šipke dok je uvlačiš i izvlačiš, a to je nemoguće. Ljudi, ulje je krv i limfa motora, što ne biste sebi u krv nemojte motoru u ulje!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

duster

Od te minimalne količine krede koliko ima u tragu na šipki neće sigurno biti nikakve štete. Zato uostalom i postoji uljni filter. Ali, ajde, neka svako radi kako mu volja. Imao sam najbolju nameru dokazanu u praksi. Ono što je takođe bitno je da se ulje meri 5-10-15-20 minuta nakon gašenja motora. Tako daje merodavne rezultate jer nije predviđeno da npr u slučaju vanredne situacije posle vožnje autoputem čekati nekoliko sati da se slije sve ulje u karter da bi izmerili koliko ga ima.