Pozdrav svima,vozim Logana 2006 god. Sa 1.5 dci motorom.Posto su nastupili hladni dani,sto je logicno da dizelu treba duze da postigne temperaturu,zanima me da li mu steti kraca relacija,posto od kuce do posla ima 3-4 km i po ovim hladnim danima stignem na posao a da radna temperatura nije postignuta a moram ugasiti auto,ima li neko slicnu situaciju ili neki savet?
Bilo bi idealno kada bi svaki automobil uvek mogao da se vozi na radnoj temperaturi, pogotovo motori sa turbinom. Naravno, u praksi nije tako. Mislim, ako bi se gledao neki prosek, da kod nas većina do posla vozi sličnu kilometražu. Nekad je moj tata išao na posao autom, a do posla je imao oko kilometar vožnje. Išao je autom, jer mu je auto trebao uvek nakon posla. I tada se vozio na kratkim relacijama.
Potičem iz grada koji je mali i tamo je normalno da svi prelaze malu godišnju kilometražu i da do posla imaju 2-3km vožnje. Uz normalnu vožnju, bez teške noge na gasu i uz odgovarajuće intervale zamene odgovarajućeg motornog ulja, mislim da nećeš imati razloga za brigu.
Citat: Veterinar poslato 15.11.2016. - 09:00
uz odgovarajuće intervale zamene odgovarajućeg motornog ulja
Veoma važan podatak :dobro:
Prilikom vožnje na kratkim relacijama zimi se javlja uvećan kondenzat (od vlažnijeg vazduha iz atmosfere) koji može da utiče na kvalitet podmazivanja. Javlja se on i pri dužim vožnjama ali uspe da ispari većim delom dok u kraćim se više taloži na dnu kartera posle gašenja. Naravno govorim o jako malim količinama, nisu to litri u pitanju :Smiley:
Kao što reče Veterinar, menjaj propisano ulje u propisanim intervalima kako fabrika kaže.
Citat: Mihajlo Petrovic poslato 15.11.2016. - 08:51
Pozdrav svima,vozim Logana 2006 god. Sa 1.5 dci motorom.Posto su nastupili hladni dani,sto je logicno da dizelu treba duze da postigne temperaturu,zanima me da li mu steti kraca relacija,posto od kuce do posla ima 3-4 km i po ovim hladnim danima stignem na posao a da radna temperatura nije postignuta a moram ugasiti auto,ima li neko slicnu situaciju ili neki savet?
Cenim da ćeš u ovakvom režimu skratiti vek motora na pola.Ako auto prodaš na vreme,onda to i nije bitno,o tome neka brine onaj koji ga kupi od tebe.
Dizeli se inače sporije zagrevaju od benzinaca.I prvobitno su zamišljeni za ozbiljne vožnje i ozbiljne vozače.Za vozikanje na kratkim relacijama benzinci su bolji (mada kratke vožnje smetaju i njima).
P.S.Vidim da imaš 23 godine.U tvojim godinama meni je za 3-4 km trebalo pola sata šetnje.I za to vreme bih stigao da doručkujem, spalim bar dve cigare i da dođem čio i rumen tamo gde sam pošao.
:to:
Opet, ne znam koliko godišnje prelazi Mihajlo, ali ako prelazi 5-6kkm, trebaće mu tridesetak godina da dođe do te kilometraže... :ne:
Citat: Veterinar poslato 15.11.2016. - 09:00
Bilo bi idealno kada bi svaki automobil uvek mogao da se vozi na radnoj temperaturi, pogotovo motori sa turbinom. Naravno, u praksi nije tako. Uz normalnu vožnju, bez teške noge na gasu i uz odgovarajuće intervale zamene odgovarajućeg motornog ulja, mislim da nećeš imati razloga za brigu.
Po mom skromnom mišljenju, ovo je suština. Naglasio bih da "lagana noga na gasu" vrijedi općenito za hladan motor a naročito u gradskim uvjetima vožnje, kako se turbina ne bi "cimala" pogotovo u režimu kad nije postignuta radna temperatura motora (naravno time i ulja!!).
Važno je i kada upališ hladan motor , neka odradi na leru 15 sec, da ulje ipak dođe do turbine pa onda polako :driver:
uvek tako, i leti i zimi, prvo ga upalim, pojas, nadjem muziku, i eto 15-ak sek rad u mestu
Citat: Vihor poslato 15.11.2016. - 13:00
eto 15-ak sek rad u mestu
I kada kreneš, bez velikog gasa! :to:
Mihajlo, dugoročno gledano, ako dizel koristiš samo ovako očekuj probleme u neko dugoročno razdoblje.
Začepljenje EGR ventila, katalizatora, čađ na ventilima, zakišeljenje (H2SO4) motornog ulja...
Dizel motor gledaj kao najobičniju peć, koju treba koristiti dugotrajno i solidno opterećenu.
Nece to bitno uticati na trajnost motora. Samo lagano po gasu, ne preko 2000rpm kod ubrzanja i to je to. U tom vremenskom periodu najvise mu odgovara takav rezim voznje. Jbga, nisu ti motori za kratke relacije ali dobro, vozimo to sto imamo.
Trenutno i ja mucim tu muku jer sam navikao sa prethodnim autom da vozim ostrije, ali sta cu... Do proleca vozimo se ovako a posle :driver:.
Citat: lovac poslato 15.11.2016. - 13:53
I kada kreneš, bez velikog gasa! :to:
a i cemu veliki gas :to: :respect:
... i obavezno obezbediti ljubimcima na četiri točka dobro grejanu spavaću sobu da se ne prehlade :cul
Previše mistifikacije. Turbina se podmazuje sa uljne magistrale, i po njenom položaju ulje će pre stići do turbine nego do bregaste.
Čađ - da ako je izbačen O2 (lambda) senzor.
EGR će da se zaprlja i ovako i onako. Najviše je otvoren na leru, pa ko hoće da sačuva čist EGR ne bi trebao nikada da spušta obrtaje ispod bar 2.000.
Savet isti kao i pre 30 godina - upališ auto, pustiš malo da se zagreje i voziš. Bez naglih ubrzavanja i usporavanja motorom dok se ne zagreje.
Auto se vozi svaki dan i mimo posla,uglavnom mi je dnevna kilometraza najmanje 50-60 km,uz to sipam samo Ultra D :) godinama je vozen na taj nacin,ujutro do posla a onda se uvek negde ode
Pa šta se onda zamaraš...Samo uživaj :driver:
Ovih par dana ova tema jako interesantna za nas traktordžije. Spamujemo svuda a već postoji slična tema :ne:
Elem...iskustvo sa domaćim dizelom nije baš za pohvalu.
Danas sam kao i juče imao akciju spašavanja. Opet Sorento 2.5 Crdi kome smo juče nasuli 5L maxxmotion na oko 20L NIS Ultra D. Očigledno to nije bilo dovoljno pa je noćas na -14c opet zaštrajkovao :banghead: Glavni krivac naravno NIS ali i loš proračun koji je vlasnik izveo nakon dolivanja maxx. Mislio je da je dovoljno :ne:
Danas nakon 25-30 verglanja i povremenih uspeha od par minuta na leru, proterao je malo toplog dizela, taman da ode do pumpe OMV i natoči novih 13L maxx. Gle čuda nakon toga prede auto kao maca i ugasi CE lampicu.
Kako priličan broj ljudi bude "iznenadjen hladnoćom u januaru" pa treba da "podigne nivo" parafinizacije na brzinu a ne zna kako se to radi evo malo matematike... Oni koji znaju neka preskoče dalji tekst :Smiley:
PRIMER: U kolima je neki dizel koji vam napravio problem na tempreaturi od -8c (kao Sorento od juče)
Uzmete tu temperaturu i oduzmete mu još 1c i u daljim proračunima računate kao referentnu za gorivo u rezervoaru -7c.
Pomnožite je sa količinom goriva koju mislite da je preostala u rezervoaru u ovom sl 20L. Probajte da realno ocenite ili čak precenite tu količinu.... 7x20=140 (bez minusa)
Količinu koju ste sipali dodatno u ovom sl 18L (5L+13L) pomnožite sa vrednošću -33 (i tu uzmite sigurnosnu rezervu na njihovih deklarisanih -35 pa oduzmite bar 2 35-2=33) .... 18x33=594
Saberite oba dobijena rezultata i podelite sa ukupnom količinom goriva (20L+18L=38L)
(594+140) / 38 = (-)19 što je sada aproksimativna tačka smrzavanja vašeg goriva. Naravno to pod uslovom da je maxx izdržljiv stvarno do tih -33c :ne:
Šta je to maxxmotion? Neki aditiv?
Za vikend sam imao peh sa gubitkom snage u toku vožnje i gašenjem motora. Da li je do goriva ili ne videćemo. Od prvog dana sipam na NIS benzinskim pumpama, G Drive...
Siguran znak za pojavu parafina u gorivu.
Pored navedenog problema su se pojavile lampice za ABS i elektroinstalacije, uz čudan zvuk ( nalik zujanju) kod zadnjih točkova.
@Goran25
Moj savet...sipaj neki aditiv. Pričaju ljudi kako je naš dizel dobar-loš a zapravo pokazalo se da sve zavisi od ture, kako procene da će vreme biti i koliko roknu bio-dizela unutra. Ako je količina bio dizela veća od 5% većina aditiva će imati probleme i biće manje efikasno.
Kod nas ima npr ovi:
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=43899 https://www.wynns.eu/product/ice-proof-for-diesel/
http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=42681 https://goo.gl/y9HwGr
Nešto svakako treba ali svako ima svoje rešenje i mišljenje.
Neki vole "zimske" dizele sa pumpi, drugi aditive :ne:
Što se tiče ABS ...možda ostala malo smrznuta ručna?
Zvuk pumpa rezervoara?
Hvala na savetima, računam kada sipam taj G Drive da tu stvarno ima nekog aditiva...u odredjenoj meri...očigledno nema uopšte ili jako malo.
Što se tiče ABS videćemo, vozilo je u servisu. Pokušavam da okačim 10mb video klip sa tim zvukom ali bez uspeha. Jasno se čuje iz pravca zadnjeg dela vozila
U zadnjih par jutara, čujem i ja neke zvukove, abs lampica nakon dužeg verglanja. S obzirrom da temperatura padne noću ispod -20, mislim da ću ignorisati do otopljenja :Smiley:
Definitivno loš dizel, preporuka da što pre potrošim sve i sipam na nekoj drugoj pumpi uz dodatak aditiva...Ultra Dizel...
Ja zimi kad god sipam dizel u kamionče uvijek ostavim uzorak, koji držim vani pored kamiona. Ujutru odmah vidim jeli gorivo "kristalizira" kao med ili ne. Tako pouzdano znam jeli gorivo valja za taj dan ili ne valja.
@Zoran
I ako se odvojio parafin? Ostaviš do proleća? :Smiley:
Zagrijem rezervoar sa grijačem na plin prije palenja.. U vožnji neće biti zastoja pošto je maska prekrivena za zimskih dana. Mada ruku na srce poslednjih 10 godina nije bilo potrebe za tim jer je gorivo zaista dobro. Juče je bilo -28*C oko 7h u stojčićima i nije bilo kristala.
ne vozim dizel,ali sam se ja nekada zabavljao sa aditivima.nikada nisam sipao benzin kao aditiv, sto su nekadasnji motori sve gutali. kolegi isto zaledilo gorivo,ali on je krenuo i posle 200 m stao i ugasio se auto. a kune se u nove eurodizele, mislim da po ovakvim hladnocama treba sunuti neki razblazivac cisto i radi manjeg nerviranja,...
Citat: hibernacija poslato 09.01.2017. - 18:54
mislim da po ovakvim hladnocama treba sunuti neki razblazivac cisto i radi manjeg nerviranja,...
Ja sam nekada u svoju Corsu sipao običan petrolej, jedna litra na rezervoar, i nikada nikakvih problema nisam imao.
Ne znam da li se to može uraditi i kod common rail motora.
Nisam baš stručan, ali mislim da je je petrolej destilat sličan dizel gorivu, zapravo, nešto između nafte i benzina ... :conf:
Citat: lovac poslato 09.01.2017. - 20:10
Ja sam nekada u svoju Corsu sipao običan petrolej.
Ne znam da li se to može uraditi i kod common rail motora.
Mislim da petrolej ne sme da se sipa u CR motore.
Ja, Bogu hvala, nisam imao problema sa paljenjem i vožnjom ovih hladnih dana. U subotu i nedelju je bilo -18 i upalio iz prve. U rezervoaru mi je (uvek) bosanski evrodizel 5, sa "Euro petrol" pumpe (bivši "Bobar"), bez ikakvih dosipanih aditiva.
Zahvaljujući vremenskim neprilikama imao sam mogućnost da testiram kvalitet dizela na NISu.
Da se ne lažemo, naslušao sam se i načitao raznih komentara po pitanju ocene kvaliteta dizela. Ne postoji pumpa gde se neko nije požalio na loš kvalitet goriva, ali sada mogu i da dokumentujem tvrdnju da je Ultra Dizel na NIS benzinskim pumpama izuzetno lošeg kvaliteta...
Daj dokument.
Citat: Goran25 poslato 09.01.2017. - 13:48
Pored navedenog problema su se pojavile lampice za ABS i elektroinstalacije, uz čudan zvuk ( nalik zujanju) kod zadnjih točkova.
ja kod nas u Podgorici sipam na Eko pumpama, nisam imao problema sa dizelom...temperature su zadnjih par dana bile oko -10c u 7 ujutro...
A kakvi ste sa hladnim startom?
Meni su evo godinu dana neispravna 2 grijaca, na -10 pali bez ikakvih problema, stavio sam nov Duracell akumuator...Doduse verlgla 10tak sekundi , ali upali svaki put... :to: A ako ugrijem 2 puta, upali bukvalno na pola kljuca
Nego interesuje me ovo, imam isti ovaj problem sa paljenjem lampice abs-a svaki put kad sam na snijegu?I abs bukvalno vise ne radi dok se ne spustim malo nize u toplije krajeve?3-4 puta mi se desavalo do sad? kao da smrzne neki senzor, elektronika?
na sve 4 iste zimske gume sam, i trudim se da sto vise koristim motorno...ali lampica zna da se upali sama od sebe bez diranja kocnice i tako svijetli 20tak minuta i za to vrijeme abs ne radi...Jedino sto mi pada na pamet je da se mozda kociono ulje malo "zgusne" kad je dosta hladno pa "aparat" za abs ne moze da pumpa dovoljno brzo pa ode u neki safe rezim?
Citat: Keka poslato 10.01.2017. - 11:04
Daj dokument.
Imam i fiskalne račune, uredno sačuvane kod svake dopune goriva... ukoliko radiš u NISu zamoliću te za kontakt osobu kome mogu podneti reklamaciju u pismenoj formi u cilju nadoknade troškova servisa i pretrpljenog stresa...
@Goran25
Na NIS sajtu imaš da popuniš reklamaciju. Iz iskustva ti kažem .. DŽABE.
Ono jes da su se javili odmah da je zavedena žalba i da kao šatro proveravaju sve navode..
Neki magarac na NIS pumpi u Darvinovoj uspeo da mi KOD TEK UPALJENE lampice (upalila se na semaforu ispred pumpe) naspe u rezervoar 55L. Inače prvo točenje iza Hit Auto radnje je bilo 47L a pri vožnji od 50tak km na razervi MAX stane 49L na Madjarskoj pumpi :ne:
Javljao se neki lik šef te pumpe i kaže dodjite da testiramo sa menzurom. Testirali kaže oni..menzura 1/2 l i naravno MALO laže ALI U TOLERANCIJI. Nije hteo da kaže koliko. Mrzelo me da idem pa sam rekao "Bravo!" i nikad više na NIS. Nisu ni drugi bolji ali ovo imam dokaz pa mi na duši lakše da me ne j..u kad već znam da kradu.
Ali probaj
Žalbe
http://www.nispetrol.rs/sr-lat/kontakt
ili
Call centar (0-24)
08 0000 8888
Szs
Upravo podneo reklamaciju na sajtu i putem call centra, odmah nakon toga sam dobio poziv, traže da im pošaljem na mail fiskalni račun sa pumpe gde sam poslednji put sipao gorivo- DEJTON kao i račun iz servisa na mail call.center@nis.eu
Sa novim informacijama,
Želim ti svu sreću :to:
Citat: szs poslato 10.01.2017. - 12:57
Javljao se neki lik šef te pumpe i kaže dodjite da testiramo sa menzurom. Testirali kaže oni..menzura 1/2 l i naravno MALO laže ALI U TOLERANCIJI. Nije hteo da kaže koliko.
Slican problem prijavio covek, izlazila ekipa da meri tacnost. Spominje se i zvanicna tolernacija:
A ja se posle cudim sto mi auto trosi 10l/100 km.... :-)1
Samo da javim da mi se reklamacija uvažila i da su iz NISa ispali jako korektni. Refundirani su mi svi troškovi nakon 3 dana. Menadzer pumpe odbija odgovornost i poziva se na kontrole koje nisu ustanovile nikakve nepravilnosti.
Goran
Svaka čast. :aplause: :hall:
Još da su se setili da časte za propao dan i nervozu....
Korektno, ali znaci i da imaju i te kako putera na glavi :ha: