Elem kao sto znamo auto iz salona dobijamo da prepumpanim gumama. Odem na pumpu proverim 2.7.
Ok smanjim na 2.2 kao sto pise, sednem za volan kad ono upali se indikator da su mi gume ispumpane tj nedovoljni pritisak.
Odem na jos jednu pupmu proverim pritisak isto 2.2 znaci niej valjda da su oba manometra na isti nacin losa...
Sad nisam pametan koliko to naduvati gume da se lapica iskljuci :banghead: i da li uopste dodavati (nesto mi se ideja ne svidja) ili voziti sa deklarisanim pritiskom?
Sta pise na vratima, koliko treba naduvati gume?
Do sada je bilo 2.2. pozadi, 2.0 napred, ili obrnuto. Kod nekih je bila jedna varijanta, kod drugih druga.
Lukoil pumpe imaju nove manometre u stubu, sa sve markicom od bazdarenja.
Kod mene je propisan pritisak 1,9 napred i 2,1 pozadi, ali sam i pozadi spustio na 1,9.
Na 2,1 kad je prazan skace kao jarac i oseti svaki kamencic. Kakav je tek osecaj za filing na 2,2+ :bonk:
Nego, od kada Logan ima merac pritiska u gumama? :conf:
Citat: Keka poslato 07.06.2015. - 17:22
Nego, od kada Logan ima merac pritiska u gumama? :conf:
I ja sam iznenadjen...ali super ako je tako. :lux:
Citat: Keka poslato 07.06.2015. - 17:22
Nego, od kada Logan ima merac pritiska u gumama? :conf:
To je postalo obavezna oprema za sva nova vozila. Mislim da je to uvedeno negdje oko oktobra prošle godine.
Pokazuje samo lampicu na tabli ili ima i posebno za svaku gumu?
Mnogo bi bilo da ima za svaku gumu :whistling: pokazuje samo lapmpicu :dobro:
Ne delim oduševljenje oko ovoga.Mislim da je ovo još jedna u nizu budalaština bez praktične vrednosti,a po normama i shvatanjima morona iz EU (ovo pod uslovom da je ovo zaista obavezan deo opreme).Uostalom u prvom postu teme je pokazano da ne radi kako treba-ako je pritisak normalan (2,2) lampica gori,a ako je nenormakan (2,7) ona ne gori.Nešto tu ne valja,a auto je nov,vozi onda nov auto u servis i tamo uživaj u glupim savetima i pretpostavkama onih stručnjaka.
Ako su zaista hteli nešto korisno,onda je merač trebalo da pokazuje jedan uzan optimalan interval,zatim da uzima u odzir temperaturu vazduha,površine puta i gume,da obračunava opterećenje,brzinu...Tada bi to nešto značilo.Ovako još jedna šarena igračka (lampica) koja kida živce i nema nikakvu praktičnu vrednost.
:jea: :hall: :Smiley:
Ja i dalje ne razumem o kakvom je indikatoru rec, posto na zvanicnom sajtu nema pomena o indikatoru pritiska u gumama.
Imas na britanskom dacia sajtu, nasi kao i u svemu kasne debelo sa osvezavanjem informacija.
Inace evo i senzora koji ide u Dacia automobile, a moze se pazariti kod brace kineza:\
http://www.aliexpress.com/item/OEM-407009322R-40700-9322R-40700-9322R-TPMS-tire-pressure-sensor-tire-monitoring-sensor-433MHZ-Case-for/32244249520.html
E sad, na bord kompjuteru bi trebalo da imas opciju da resetujes tu gresku sam, znaci pritiskas dugme za setanje po ekranima bord kompjutera, kada naidjes set TP ili TPMS ili nesto slicno drzis reset dugme, kao za kilometrazu, time postavljas novu podrazumevanu vrednost za pritisak guma.
Naravno, ako su ispravni, zalili se ranije ljudi da na Lagunama pravi velike probleme, cak ih i lomili pri zameni guma...
Blagodarim :hat:
Normalno da su ih lomili, ko da objasni srpskom vulkanizeru šta je to 1.4Nm... :Smiley:
I ko da plati slep kada ne moze da odsrafi tocak fabrickim kljucem jer su ga stegli jace "da ne otpadne" :-)
Srafic na senzoru se srafi silom 1.4 Nm , tocak se zavrce na mnooogo vecu silu od tih 1.4 Nm :wave:
Misliš moment...
da moment :bonk:
Citat: astmario poslato 08.06.2015. - 15:11
E sad, na bord kompjuteru bi trebalo da imas opciju da resetujes tu gresku sam, znaci pritiskas dugme za setanje po ekranima bord kompjutera, kada naidjes set TP ili TPMS ili nesto slicno drzis reset dugme, kao za kilometrazu, time postavljas novu podrazumevanu vrednost za pritisak guma.
Naravno, ako su ispravni, zalili se ranije ljudi da na Lagunama pravi velike probleme, cak ih i lomili pri zameni guma...
Hvala upravo tako postoji opcija SET TP !!!! :aplause:
Elem mogli su da malko update uputstvo. Kad sam uzimao auto onaj prodavac mi rece ovde podesavas vreme i meni delovalo logicno set time nesto... :bonk:
Potrebna mi je informacija ako neko zna.
Danas mi se na putu kući upalila lampica za signalizaciju niskog pritiska u gumi
(https://s31.postimg.org/wngykbqpj/index.jpg) (https://postimg.org/image/wngykbqpj/)
Stao sam i pregedao prvo odokativno i izgledalo mi je sve sasvim ok. Resetovao na ručici i na prvoj pumpi proverio pritiske u gumama. Sve super, bez razlike čak ni 0.01. Kasnije se više nije palila.
Pošto znam da nema realnog davača (gumeni ventili) nego ide preko ABS i razlike u brzini rotacije, interesuje me da li se još nekom dešavalo slično? I ako ima neko više informacija da podeli sa nama ovde.
Ne tvrdim ali mislim da je davač u ventilu :ne:
u ventilu
Bilo do skora. Sada je nešto drugo, a šta, ne znam. Prilikom preuzimanja vozila to objašnjenje su izostavili. Može biti da je baš kao što napisa szs
Taj davač u ventilu bi morao da u sebi ima manometar.A onda bi morao nekako (bežično !)da stalno šalje izmereni pritisak negde.Gde,kako,čini mi se mnogo komplikovano.
Mislim da ovo čudo ne meri uopšte pritisak u gumi.On koristi instalaciju ABS-a i ESP-a i upoređuje broj obrtaja točkova;kad u nekom dužem vremenu jedan točak pravi više obrtaja od ostala tri,on to tumači kao pad pritiska u gumi.Znači,još jedna jeftina softverska igračka,ograničene pouzdanosti.Nadam se da nisam u pravu.
Kada bi se (teorijski) na sva četiri točka ravnomerno i istovremeno spustio pritisak mnogo ispod propisanog,verujem da ne bi bilo nikakvog upozorenja.
U svakom slučaju,na ovo se ne treba oslanjati,nego pritisak kontrolisati manometrom,kao pre 50 godina.
saša61beograd
Početkom godine došlo je do promene načina merenja pritiska u gumama. Znam, jer sam prilikom preuzimanja auta zamenio fabričke gume drugim, pa je bilo reči o posebnim ventilima koji su se do tada ugrađivali i prestali. Meni su stavili standardne ventile. Senzor se jednom aktivirao, pa sam proverio pritisak i dopumpao gume.
Stigao naš Logan u Srbiju. E sad, pošto ćemo ga preuzeti sa letnjim gumama, a ja bih stavio zimske uskoro, zanima me - ako ne pokupujem senzore (tj. ventile sa senzorima), na koji način će greška biti indikovana? Svetlosni signal, zvučni, safe mod? Iskreno, ako je samo simbol, ću ga prelepim izolirkom ( :laugh1: ), ali ako pišti ili mi ne da da idem preko 100 km/h, onda moram drugačije.
Zameni gume a senzore ne diraj, bez obzira što preporučuju drugačije. Kaži vulkanizeru da obrati pažnju.
Na novom sanderu NEMA senzora u ventilima guma, pritisak se kontrolise na drugi nacin. Objasnjeno je u ranijim tekstovima kako. Verujem da je i kod novog logana isti princip.
Citat: Loganovac poslato 20.09.2016. - 04:16
Zameni gume a senzore ne diraj, bez obzira što preporučuju drugačije. Kaži vulkanizeru da obrati pažnju.
Razumem, ali ne razumem šta to znači. Gde je konkretno senzor (da skrenem pažnju majstoru) i - ako kupim druge felne na koje ću montirati zimske gume, kako će se manifestovati vožnja bez senzora? Da li moram da kupim i četiri senzora ako hoću da imam dva seta felni i guma? Na to sam mislio, ali nikako da se dobro izrazim. Lampice me ne zanimaju, nisam imao senzore ni do sada, ali me zanimaju sve ostale manifestacije u vožnji ako senzora nema.
Citat: Veterinar poslato 20.09.2016. - 07:53
Razumem, ali ne razumem šta to znači. Gde je konkretno senzor (da skrenem pažnju majstoru) i - ako kupim druge felne na koje ću montirati zimske gume, kako će se manifestovati vožnja bez senzora? Da li moram da kupim i četiri senzora ako hoću da imam dva seta felni i guma? Na to sam mislio, ali nikako da se dobro izrazim. Lampice me ne zanimaju, nisam imao senzore ni do sada, ali me zanimaju sve ostale manifestacije u vožnji ako senzora nema.
Danas sam bio kod vulkanizera. Moj je 2016 i ima indikaciju ali nema senzore u gumama. Možda neki imaju ali ovaj moj nema. Pogledaj sliku.
(http://s13.postimg.org/te3j9ic8j/20160920_095321.jpg) (http://postimg.org/image/te3j9ic8j/)
Bilo je neka rasprava o tim senzorima na renault megan jedan je crko i pojavila se greska, u ovlasteni servis su mu rekli da se se moze ponistiti greska preko kompjutera, jedan senzor je oko 100 e, a vozilo funkcionise bez problema ipak se posavetuj u ovlasteni servis.
Što se tiče manifestacije greške, u ptianju je samo svetslosni signal, bez zvučnog, a nisam primetio ni ograničenje brzine (mada za to nisam siguran, a u vezi tog senzora ama baš ništa u uputstvu ne piše).
Pre par nedelja sam opet imao (po drugi put) paljenje signala za pritisak u gumama i to dan nakon što sam na pumpi prekontrolisao pritisak, dopunio gde trebalo i odmah nakon toga resetovao senzor (i sve to sam radio na hladne gume). Sutradan na sred Fruške Gore pali mi se lampica za pritisak. Nakon 50-ak kilometara i par pauza i vizuelnih inspekcija naletio sam na vulkanizera gde se ispostavilo da je pritisak u redu. Opet sam ga resetovao i od tada sve u redu.
Počinjem da sumnjam u validnost senzora, što je problem, jer ako stvarno pritisak opadne a ja ne verujem indikatoru, gubi se čitav smisao postojanja istog.
Po mom ličnom mišljenu i četrdesetogodišnjem vozačkom iskustvu, senzori pritiska su apsolutno bespotrebna zezalica. (J.bo ih onaj ko ih izmislio! :cool: )
Citat: michaeldacia poslato 20.09.2016. - 10:36
Što se tiče manifestacije greške, u ptianju je samo svetslosni signal, bez zvučnog, a nisam primetio ni ograničenje brzine (mada za to nisam siguran, a u vezi tog senzora ama baš ništa u uputstvu ne piše).
Pre par nedelja sam opet imao (po drugi put) paljenje signala za pritisak u gumama i to dan nakon što sam na pumpi prekontrolisao pritisak, dopunio gde trebalo i odmah nakon toga resetovao senzor (i sve to sam radio na hladne gume). Sutradan na sred Fruške Gore pali mi se lampica za pritisak. Nakon 50-ak kilometara i par pauza i vizuelnih inspekcija naletio sam na vulkanizera gde se ispostavilo da je pritisak u redu. Opet sam ga resetovao i od tada sve u redu.
Počinjem da sumnjam u validnost senzora, što je problem, jer ako stvarno pritisak opadne a ja ne verujem indikatoru, gubi se čitav smisao postojanja istog.
Pošto sam skoro imao sličan problem malo sam procunjao netom i upoznao se sa sistemima za indikaciju pritiska.
I tzv Direct TPMS i Indirect TPMS
Da ne bih previše pametovao (jer to nisam) pogledj sam šta piše ovde
https://en.wikipedia.org/wiki/Tire-pressure_monitoring_system
AKO ti je indirektan sistem (kao kod mene) neophodno je posle resetovanja da voziš 20 do 60 min, što zavisi verovatno od proizvodjača softvera, kako bi sistem pokupio i "naučio" te normalne vrednosti. Sam sistem je jako glup i poredi neke parametre u memoriji koji su bili kada je sve "normalno" pa ako nastane razlika u brzini rotacije prvo 2 uporedna a onda i nekom višom matematikom i od preostalih 3 a koja traje XY vremena ...
Dakle prvo proveri da li imaš senzore pritiska. Najbolje pogledaj ventile. Ako su gumeni ventili 90% je verovatnoća da nema senzore. OBIČNO su senzori sa AL ventilima. Postoje doduše i sa gumenim ali su aftermarket i najčešće kinezi što samo po sebi može biti razlog :banghead:
OK. Dakle, voziću tokom godine 7 meseci na točkovima sa letnjim gumama na kojima su i senzori i voziću pet meseci na točkovima na kojima su letnje gume, nema senzora. Ne smeta mi lampica, senzore nisam imao ni ranije.
Da, ista prica, nabavio nove zimske ali sa drugim felnama bez senzora pritiska, leti nece biti signala, zimi ce biti. Razmisljao sa ebaya da uzmem 25era kom ali sad nisam stigo pa verovatno do godine.
Promenio letnje pneumatike zimskim, nije se upalila sijalička za pritisak u gumama, znači da meri pritisak na drugi način jer nemam nekakve specijalne ventile na novom kompletu guma+felna.
ili crknula sijalička (malo verovatno)
:conf: :ne:
Pretpostavio sam da će tako biti kad se zamene točkovi. :to:
Burazer preuzeo službeni MCV 2016, gori sijalička. Svratićemo do vulkanizera pa javljam šta je bilo.
Neka proveri pritisak u gumama i ako je ok neka resetuje sam na ručici :ne:
Citat: Daniel poslato 19.10.2016. - 09:03
Burazer preuzeo službeni MCV 2016, gori sijalička. Svratićemo do vulkanizera pa javljam šta je bilo.
gume fabričke ili ste menjali?
------------------------------
sad našao, kako reče neko gore
citiram
"Neka vozila opremljena su TPMS sistemo praćenja pritiska preko ABS/ESP sistem.U samom točku je standardni tubeles ventil. Ali preko ABS/ESP sistema vrši se preračunavanje obima točka. Ukoliko dodje do promene usled pada pritiska u točku, salje se signal kompjuteru koji izbacuje već poznati znak upozorenja."
Nakon promene letnjih pneumatika imao sam priliku da se upoznam sa navedenom lampicom. Pored nje se upalila i lampica koja označava neispravnu elektroinstalaciju ili pregrevanje goriva ( ako sam dobro pročitao u uputstvu).
Obe lampice su se ugasile nakon 20ak minuta vožnje, iz servisa su potvrdili da se senzori ne nalaze na gumama već felni i da je potrebno odredjeno vreme da se lampice ugase, nakon što učitaju zadate vrednosti.
Ne znam zašto bi se lampice gasile kasnije. S druge strane, ja sam stavio četiri felne sa gumama bez senzora, lampica za pritisak u gumama se upalila, naduvao sam gume (jedna imala znatno niži pritisak) i pritiskom na "Set tp" (ne sećam se tačnog postupka) lampica se odmah ugasila i nije se palila kasnije. :ces:
Za senzor na felni su mi pored servisa gde sam menjao gume rekli i u ovlašćenom servisu gde je vozilok upljeno, da se navodno taj senzor nalazi na samoj felni i da ga ne treba dirati... inače nov kod njih je 6.000 dinara po komadu....
To me je dodatno demotivisalo za kupovonu novih felni, proveriću na forumu da li je neko od kolega sa Dusterom imao priliku da menja felne.
Vihor? :ne:
Napravio komplet zimske sa felnama, kad je doslo vreme zamenio i nisam imao nikakav signal za pritisak u gumama, stavio celicne bez senzora. Il mi ta sijalicka ne radi ili je u pitanju gornji post tj
citiram
"Neka vozila opremljena su TPMS sistemo praćenja pritiska preko ABS/ESP sistem.U samom točku je standardni tubeles ventil. Ali preko ABS/ESP sistema vrši se preračunavanje obima točka. Ukoliko dodje do promene usled pada pritiska u točku, salje se signal kompjuteru koji izbacuje već poznati znak upozorenja."
Od početka 2015. izgleda da su prešli na drugi sistem (preko ABS-a) praćenja pritiska u gumama. To je podatak sam našao na engleskom forumu.
Očigledno. I bolje je tako, kad već imaš informaciju o obimu točkova (to se znači setuje na opisan način sa ispravnim pritiskom u gumama) i imaš senzore koji daju informaciju o brzini obrtanja svakog točka pojedinačno, zašto bi komplikovao život skupim i nepouzdanim senzorima pritiska u gumama?
Kad sam menjao gume pre mesec dana, radnici mi rekoše da nisu primetili nikakve senzore na felni. A pošto mi je lampica definitivno ispravna (odnosno, već mi se tri puta palila :c: ) prilično sam siguran da je u pitanju računanje preko ABS-a. Hteo bih da dodam, da otkada sam počeo da primenjujem savete koje sam pročitao na forumu, ne pali mi se više bespotrebno, a to je pre svega da ne treba da se resetuje sistem odmah nakon podešavanja pritiska u gumama, nego tek nakon 10ak minuta vožnje od dopumpavanja/ispumpavanja, da bi sistem imao vremena da obradi nove podatke.
Citat: michaeldacia poslato 09.12.2016. - 10:35
Kad sam menjao gume pre mesec dana, radnici mi rekoše da nisu primetili nikakve senzore na felni.
Možda malo zbunjuje jer je o ovome pisano na više mesta..
Ako hoćeš možeš o tome da pogledaš ovde gde i piše koliko je potrebno stvarno za reset:
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=8255.msg184934#msg184934
Ako ti je za utehu, nema niko na Dačijama posle kraja 2015 pa ni ja a evo i slike kao dokaz.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=8255.msg184926#msg184926
szs, ja sam baš o tome i pisao ranije na forumu :) A i upravo tvoje savete sam iskoristio (hvala puno na tome, od tada sam tek ukapirao "foru" :hall: ). Inače, pri menjanju guma sam samo hteo da definitvno potvrdim da nema nikakvih fizički pristunih senzora na felnama, obzirom da i dalje ima oprečnih mišljenja na forumu.
Danas skoro u dan posle godinu dana http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=9077.msg183224#msg183224
se upalila indikacija LP iz čista mira na sred autoputa od Šimanovaca ka Rumi.
Naravno "fake" :jea:
Proverio na pumpi i sve 4 na idealnom pritisku kao i pre mesec dana kada sam ih pumpao za odlazak na more.
E sad... Siguran sam da sam pre godinu dana, nekoliko dana nakon pomenutog dogadjaja, objašnjavao gospoJi kako da to resetuje ako se pojavi. Moguće da je bilo i nedelju dana posle, nisam 100% siguran. i Čisto mi zazvonilo u glavi da nije VREMENSKI limitirano da se ponekad resetuje??? :ne:
Trebalo bi povremeno proveriti pritisak u gumama, i nakon toga resetovati na dugme. Mozda sistem ako dugo nije resetovan tera vlasnika da uradi ono sto je trebao, a nije.
Kod "indirektnih" sistema za nadzor pritiska u pneumaticima dešava se da iako je sa pritiskom sve u redu sistem aktivira upozorenje ako jedan ili više točkova naiđe na neravnine na kolovozu. To se već dešavalo i dešavaće se. Nema nikakvog vremenskog ograničenja za kontrolu i reset. Način rada sistema već su lepo objasnili Goky, Goran25 i Loganovac.
Uopšte ne sumnjam u objašnjenje rada "roll-radius based iTPMS". Medjutim, u mom slučaju niti je bilo razlike u pritiscima niti vidljivih, osetnih neravnina ili zakrpa na putu. Čak ni posle zamene letnjih guma na gume za sve sezone nisam resetovao (znam da treba ali nisam :ne: ). Seo i vozio i nije se ni palilo ovih 10 meseci nakon zamene guma.
slučaj 1
Ibarska, malo pre Lipovice (kod Jorge), nisam video neravnine ni kolotrage ali ajde to je Ibarska pa da kažemo da je možda bilo, laganica vožnja, bez obilaženja i sl, brzina oko 80kmh, temp OKO 36c, pritisak u letnjim gumama bez razlike-idealan, dve osobe u kolima bez dodatnog opterećenja.
slučaj 2
Autoput, na oko 2/3 do Rumskog skretanja, idealno ravno, brzina oko 110, opuštena vožnja, bez obilaženja i sl, temp OKO 30c, pritisak u gumama za sve sezone bez razlike-idealan, dve osobe u kolima bez dodatnog opterećenja.
Zajedničko im: Pritisak sasvim ok, da su bile 2 osobe i da je bio toplo :ne:
Zato pomislih da nije nešto vremenski da natera nas lenjivce?
Moglo bi da bude.Zato što ovo nije merač pritiska,nego relativne razlike u pritisku jedne gume u odnosu na druge.Zapravo,ne razlike u pritisku,već u obimu/prečniku (što je posledica pada pritiska).
Teorijski,neki "lenjivac" bi mogao da se osloni samo na podatke od "merača" i da godinama ne kontroliše pritisak.Ako bi pritisak padao ravnomerno na sve četiri gume,ovakav "merač" ništa ne bi javio.Vizuelno,guma izgleda normalno i sa 2/3 pritiska i neko lenj i naivan bi tako mogao da vozi dugo,a bez upozorenja.Možda je fabrika imajući u vidu manjkavost ovog sistema softverski primorala "lenjivca" da posle nekog vremena zaista proveri pritisak,onako kako se to radi.
Provjeravati povremeno, pogotovo u jesen, bar jedanput mjesečno (kada je plata )
Citat
kada je plata
:woo-hoo: :Smiley:
Interesantna pojava, primećena pre i potvrđena sada, opet ... Juče sam preobuo auto, zimske gume otišle na tavan. Na njima su bile 16'' felne koje su nasledjene od Stepwaya. Pošto povremeno u prtljažniku imam nešto više robe, u svim gumama pritisak je bio 2.2. Obuvene fabričke 15"" (mislim da smo računali da je obim gotovo, ali ne i potpuno, isti). U njima isti pritisak. Nakon 50 km pali se indikator lampica pritiska u gumama. Šta konstatuje?
Da je precnik guma promenjen.
Resetuj pa javi, mislim da ce problem biti resen.
U slucaju da si vec resetovao prilikom zamene, proveri ponovo pritisak.
Ako ni to nije, onda :ne:.
Ne resetujem prilikom zamene. Resetovao cim se upalila. Naravno, sve je u redu. Interesantno je da se lampica pali nakon 50-60km.
Citat: Veterinar poslato 10.04.2018. - 22:06
Interesantno je da se lampica pali nakon 50-60km.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=8255.msg184934#msg184934
Softverski sistem (bez fizičkog davača na felnama) i zahteva izvesno vreme/predjene kilometre, da bi izanalizirao razliku u obrtajima na točkovima :ne:
Obim točka je približno isti, ali obim felne nije, a senzor se nalazi na ventilu a ventil je na felni... jblga, možda zato baguje...
Greska.
Nema senzora.
Meri precnik preko abs-a.
A jel?! Ja mislio da ima senzore. :(
I da ima ništa se ne bi promenilo. Obim felne ne igra nikakvu ulogu, jedino je ukupan obim točka bitan.
Danas smo pisali u drugoj temi, pa da nastavimo ovde, na pravom mestu. Nisam siguran u ovo, ali mislim da je poenta da se pritisak u gumama namesti na odgovarajući, a onda resetuje "tp", dugim pritiskom na kraj desne ručice. Nakon toga senzori registruju odstupanja od tih, zadatih vrednosti. Grešim li?
Tako je.
@veterinar
Grešiš. Novi Logan II i novi Sandero II nemaju senzore pritiska u gumama. Oni mere prititak u gumama preko ABS-a to jest preko broja obrtaja točkova. Ako je pritisak u gumama isti , a oba točka na istoj osovini imaju isti pritisak u gumama, obim točkova je isti. Broj obrtaja osovine je isti po pređenom kilometru, ABS senzor na svakom točku šalje signal računaru koji broji koliko se neki točak puta okrenuo za neki određenu put(kilometar ) . Ako je na istoj osovini sa jedne strane točak pritisak 2,2 a na drugoj strani 2,0 , obim točkova nije isti,( razlika je svega par milimetara 1-2 mm), točak na kojem je manji pritisak u gumi napravi više krugova u odnosu na točak sa višim pritskom na određenom rastojanju i onda računar primeti razliku i šalje signal da se pali lampicu za pritisak u gumama. U ovom sistemu uvek postoji mogućnost greške jer pri prolasku kroz krivinu čak i sa istim pritiskom u guma, levi i desni točak ne pređu isto rastojanje( jedan se više puta okrene od drugog) zato se tek greška pojavljuje posle 30-60 km kada računar shvati da postoji neka razlika. Ovo je mnogo jeftiniji sistem od senzora u svakom točku. Svaki senzor košta, rade na principu rfid signala ,domet im je nekoh 20-30cm, pored senzora mora se i imati i prijemnik koji je blizu točka , i uređaj koje skuplja sve signale i prikazuje ih na ekranu, e samo tamo kod jeftinijih modela prikaže kao i kod Dačije signalnu lampicu , kod skupljih modela čak i koji je točak mekši a u kod luksuznih verzija čak i koliki je pritisak u svakoj gumi.
Pa sad, tema je o senzorima a ne o nacinu merenja.
U novim generacija koriste taj nacin merenja preko ABS-a ali starije imaju senzore za pritisak.
:ne:
Dragane, reče ti da Vetrinar greši, ali ne reče kako se onda setuje (resetuje) pritisak u sistemu koji detektuje razliku broja obrtaja o kome je on i govorio. Lako je kad postoje senzori u ventilima, kako je kad to ide preko ABS senzora?
@Loganovac
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=8255.msg184934#msg184934
Sumirano na jednom mestu za sva buduća pitanja ovog tipa:
1 Pojava signala na tabli
2 Zaustaviti se što je pre moguće a da se ne ugrožava bezbednost. Provera i eventualna dopuna pritiska
3 Na BC naći TP mod i pritisnuti taster na ručici sa desne strane volana par sekundi dok se ne izgubi signal na tabli
4 Voziti auto najmanje 20tak min da ABS zapamti nove vrednosti broja rotacija svakog pojedinog točka. To će biti referenca za dalji rad sistema.
Onda, kako shvatam, nisam pogrešio.
Već sam pisao o tome da se meni pali lampica svaki put nakon zamene točkova (zimski - letnji i obrnuto, različite veličine felni su u pitanju ) nakon nekoliko desetina kilometara. Tada samo resetujem tp na opisani način i do iduće zamene je mirna situacija (ako ne padne pritisak u nekoj gumi, naravno).
Treba mu vremena da pokupi podatke.
Taman tih par desetina km.
Jasno mi je to, ok. Međutim, Dragan Logan je napisao da se lampica pali ako je u nekoj od guma niži pritisak (što je neosporno), ali situacija koju opisujem je drugačija. U svim gumama je isti pritisak (odnosno oko fabričkih preporuka), ali zbog razlike u veličini točkova (iako je malo odstupanje), pali se lampica, jer je sistem prilikom prethodnog reseta zabeležio drugačije vrednosti.
Sve je to logicno. :dobro:
Jasno, posle dužeg praćenja broj obrtaja levog i desnog točka bi trebalo da budu isti ako su prečnici isti i eventualna razlika ukazuje na problem. Međutim, treba uzeti u obzir da u Srbiji ima daleko više levih krivina od desnih, imali smo tu tvrdnju pre više godina na Forumu... :Smiley:
Poenta mog prethodnog posta nije bila da se meni objasni procedura, nego da čovek obrazloži gde je Veterinar pogrešio, ja smatram da nije.
Verovatno u broju levih u odnosu na desne krivine. :Smiley:
:too: Nikako da objasnim kolegi koliko krivina ima od Prilike do Ivanjice za oko 8km :ziveli:
Citat: Loganovac poslato 23.04.2018. - 07:28
Međutim, treba uzeti u obzir da u Srbiji ima daleko više levih krivina od desnih
Ovo je donekle tačno,to znaju oni koji su vozili trke na Ušću.Kako je na nivou cele Srbije,jbmlg?I priča se da su neki od trkača zaista različito duvali leve i desne gume.
Ovo je bilo u davna vremena kad nije bilo indikatora pritiska nego se koristio zastareli manometar.
Znaju i konji koji su trčali po hipodromu. :Smiley:
Za razliku od mog iskustva sa Loganom koji je 2016. godište i koji preko ABS registruje razliku u broju okretanja točkova, Lodgy (2015.) ima senzore na ventilima. Senzor i ventil su celina, deo sa senzorom se fiksira za felnu i to tako ostaje, sto znaci da ce retko ko imati dva seta felni, pošto je to neisplativo. E sad, drndanjem, zamenom letnjih/zimskih guma svake godine (dvaput) mislim da sanse rastu da se senzor osteti. Pošto sam upravo platio senzor 3960 dinara i družio se sa dva vulkanizera, a ucitavanje senzora sam dobio na poklon (ne znam koliko kosta, ali zamena jednog senzora realno kosta bar 40 evra), verujem da ću, kad dodje vreme za zamenu guma, preći na all season varijantu.
Edit:
Signalizacija na displeju ne moze trajno da se obustavi. Na nekim starim modelima je moglo. Posle nekog vremena, ako konstantno gori lampica za loš pritisak u gumama, pali se i lampica ubrizgavanja i to crvena (crveni kvadrat sa cik-cak crtom u sebi). Po uputstvu za upotrebu, paljenje takve lampice je upozorenje, podrazumeva trenutno zaustavljanje vozila i gašenje motora bez ponovnog pokretanja. Naravno, pošto znam zašto se upalila lampica (uz zvucno upozorenje, kratko), ugasio sam auto, ponovo upalio i na displeju je sijala samo lampica za pritisak. Posle nekog vremena se ponovilo isto, pa verujem da sa neispravnim senzorom mogu da voze samo oni kojima ne smetaju lampice, a nisam od tih. Mislim, lampica za pritisak mi ne bi smetala, ali crvena upozoravajuca bi. Pomisao na potencijalni problem koji zanemarujem jer verujem da je sve zbog senzora na gumama mi ne bi dala mira.
U servisu kažu da je vek trajanja senzora desetak godina.
Hm. Razmišljam sada. Da li za reset indikatora postoji minimalni pritisak? Logično je da postoji, ali mi je palo na pamet da bi možda moglo , u slučaju kada se indikator nalazi na ventilu, da se resetuje pritisak u trenutku kada su svi ventili poskidani. U tom slučaju bi svi ventili mogli da stoje u nekoj kutijici u autu, a na točkovima da budu obični. Pretpostavljam da ne može to tako, kako je mali Perica zamislio, ali ako bi moglo "nuliranje", na jednoj atmosferi, to bi bilo skroz lepo. :dobro:
Kako sam primetio da u svim gumama (tri gume na kojima nisam zamenio ventil sa senzorom) pada pritisak kroz nekoliko dana, svratio sam danas kod vulkanizera. Sva tri ventila pustaju pomalo. :banghead:
Sad smo se dogovorili da poskida sve i stavi obicne...
Citat: Veterinar poslato 26.02.2019. - 11:30
Posle nekog vremena, ako konstantno gori lampica za loš pritisak u gumama, pali se i lampica ubrizgavanja i to crvena (crveni kvadrat sa cik-cak crtom u sebi). Po uputstvu za upotrebu, paljenje takve lampice je upozorenje, podrazumeva trenutno zaustavljanje vozila i gašenje motora bez ponovnog pokretanja. Naravno, pošto znam zašto se upalila lampica (uz zvucno upozorenje, kratko), ugasio sam auto, ponovo upalio i na displeju je sijala samo lampica za pritisak. Posle nekog vremena se ponovilo isto, pa verujem da sa neispravnim senzorom mogu da voze samo oni kojima ne smetaju lampice, a nisam od tih. Mislim, lampica za pritisak mi ne bi smetala, ali crvena upozoravajuca bi.
Sam sebe cu da demantujem. Za ventile, ciji vek trajanja očito nije dug, nisam želeo da dam 15000 dinara. Niti želeo, niti mogao.
U petak ću da pokušam nešto. Kako nije bio problem u senzoru, nego u ventilu, pokušaću sva četiri senzora da zalepim za jednu felnu (felnu rezervnog tocka) i da montiramo gumu tako. Taj tocak ce biti postedjen maksimalno, ta felna nije u planu da se stavlja na auto, jer sada imam rezervni set, a guma je neka kineska, neupariva polovna. Ako ta ideja da rezultat biću izuzetno zadovoljan.
Kako misliš, da svi senzori očitavaju pritisak u gumi rezervnog točka? Teško...
Ovo na slici je senzor. On se lepi na felnu. Ja ne znam po kom principu radi, ali, kako ima rupicu na sebi kontam da tu meri pritisak. Ne znam, nadam se da ne ispadam smešan mnogo.
Ako skinem gumu i sve senzore zalepim za felnu, naduvam gumu na 2.4 i stavim je u prtljaznik, možda dobijem ono što sam želeo. :ne:
Drzim fige za ideju al mi se cini da to tako jednostavno nece ici.
:ne:
Nadam se da gresim.
Ne znam. Senzor je na ventilu, ali kako mi se cini, to je samo zbog pozicije. Taj deo koji sam slikao ima na sebi rupicu, pa kontam da je to bitan deo, a ventil je samo zgodan za pozicioniranje.
Kako na našim automobilima nema indikacije koja guma je ispustila (dakle, ne znam da pusta leva prednja, nego samo da je neka u problemu), kontam da pozicija senzora (odasiljaca) u odnosu na "antenu", nije bitna, nego je bitno da stizu cetiri signala sa vrednostima zadatim prilikom reseta. Pojma nemam, ali ni od koga nisam dobio odgovor kako to zaista funkcioniše, pa sam voljan da probam. :ne:
Mislim da ideja da se stave u rezervnu gumu nije loša,uostalom vredi probati.Drugo što bih probao je da te senzore (bar jedan)dam nekom veštom elektroničaru da vidi kako rade i da ih "namesti" na vrednost koja je ok.Onda ih staviti u kasetu,voziti sa sobom i zaboraviti.
@Veterinar
TPM može i da se isključi preko kompa i u privatnoj režiji :c:
Pitao, raspitivao se, svi tvrde da ne može. :place:
Možda se varam ali ...
Nesto sam i ja guglao, ispada da moze. :ne:
Samo treba naci ko moze.
I Dacia garancija? :badmood:
Nema garancije. Lodgy je u pitanju.
Na MCV je to preko ABS-a, mnogo bolja varijanta.
Gužva na poslu.Ukratko:
USPELO JEEEE! :bliss: :bliss:
:aplause: :ziveli:
Sve u rezevnu ili komp?
Svi senzori zalepljeni trakom za felnu, naravno unutrašnji deo. Kako je felna ulubljena, a deo sa senzorima ravan, nisam mogao drugačije to da izvedem. Ravan deo senzora je pokriven lepljivom trakom, a neravni (gde je rupica, gde se zapravo meri pritisak) je okrenut ka felni, kako ga ne bi prekrila traka (rupicu) i kako bi mogao da "diše" i beleži prtisak.
Greška uspešno poništena (reset tp), prešao sam desetak km i nije se pojavilo upozorenje. Rezervi točak u prtljažniku, vezan lancem. Ne daj bože krađe, to su felna i guma, ali i četiri senzora i zezanje sa lampicama. U slučaju gumidefekta, imam rezervni točak u punoj dimenziji i senzore i dalje na autu.
Gumeni deo (ventil) očito ima vek 3-4 godine, jer su na autu sva četiri puštala, tako da je ovo zaista dobro rešenje. :wave:
:hall: :friends:
Pod pretpostavkom da koristiš senzore na svim točkovima normalno, ako hoćeš imati drugi set točkova , da li to znači da moraš kupiti još četiri senzora za taj drugi set ? Ima li tu neka procedura ? Nemam iskustva sa ovim. Kontrolišem gume jednom mesečno i to je sve, a planiram kupovinu novog auta pa vidim šta me čeka.
Novija vozila koriste podatak sa ABS za monitoring pritiska.
Ova glupost sa senzorima je bila samo prelazno resenje.
Pa nadam se da na vozilima Dacia u 2019.god. nisu u primeni ovi senzori na ventilima. Možda da pitam ovlašćeni servis.
Najbolje tako. Odgovor na tvoje pitanje je "da", svaki točak mora da ima svoj senzor. Preskupo rešenje. Kada bih kupio nov auto sa takvim tipom kontrole pritiska u gumama, isti dan bih otišao kod vulkanizera i uradio ovo što sam juče učinio sa senzorima. Cetiri senzora kostaju 16000, bez montaze. Za manje novca mogu da se nađu felne (ne samo čelične, našao sam aluminijumske za manje para) za rezervni set...
E, ovako... Postoji mogućnost reparacije gumenog tela, tj. ventila, sa senzorom. Hoce da ih menja majstor koji se nalazi kada se iz Salvadora Aljendea skrene pored trznog centra i udara u Mirijevski bulevar (bas tu, vulkanizer i auspuh servis).
Kako vidim, ovo sa kupujem /prodajem kosta oko 1000 dinara, a navodno na Aliexpressu može da se nadje za 4 evra/dolara (ne znam u kojoj valuti su cene). Ovo su sa mnom danas podelili kupci koji imaju Sandero. U prve dve godine promenili su dva ventila. Do sada sve, ali posle reparacije ne ocekuju probleme, guma zamenskog je navodno neuporedivo bolja od originala.
Ja se drzim resenja od pre nekoliko dana, jer trenutno to ne zahteva investiciju.
E, pa, limun mu zuti... Na svakih desetak kilometara pale se lampice istovremeno - narandžasti kvadratic i lampica za pritisak u gumama koja blinka.
Kad je guma izduvavala, upalila bi se lampica za pritisak. Mogao je da se resetuje pritisak, ali bi se lampica upalila ponovo. Posle nekog vremena upalio bi se i crveni kvadratic (pravougaonik valjda, cik-cak linija je u njemu). Reset bi pomogao kratko, nekoliko stotina metara .
Kad su skinuti senzori (u autu su, na atmosferskom pritisku), lampica za pritisak u gumama se pali odmah, ne pomaze reset (ne prihvata ga) , povremeno blinka narandžasti kvadratic, koji je, ako se dobro sećam, povremeno i crvene boje.
Svi senzori u jednoj gumi, na svakih desetak kilometara pale se lampice istovremeno, narandžasti kvadratic i lampica za pritisak u gumama koja blinka. Moze reset, prihvata odmah, desetak kilometara nema signalizacije. Mozda tacno deset, tek pokusavam da utvrdim pravilo pojavljivanja. Mislio sam da je vezano za trenutnu brzinu, u cemu nisam nasao logiku, a jedna kontrola parcijalnim brojacem je pokazala 10.0 km. Mozda slucajno, ali bas je okruglo, a znacu za nekoliko dana, Lodgy se malo vozi.
SHRADER senzori u sebi imaju osim senzora pritiska još dva senzora: ubrzanja i temperature. Drugim rečima, ako ABS/ESP generiše signal da se vozilo kreće a nema signala akceleracije iz senzora TPMS - sistem prepoznaje grešku. Drugim rečima, ne možeš ga prevariti sa senzorima pod pritiskom u gepeku...
Toga sam se i plasio kad sam rekao da nije bas sve tako jednostavno.
Neki dan, na putu izvan Sarajeva, upali mi se signal pritiska u gumama... Vidim, auto ide lijepo i upravljivo, stanem na proširenju, obiđem auto, sve gume naoko u redu... udjem, restartujem TP, prestane lampica i idem dalje.
Nakon cca 200-300 km, ništa se ne pali... vjerovatno je ovaj sistem podešen, kad osjeti razlilku od možda 0,1 bar, da upali lampicu, ne znam šta bi drugo bilo.
Stat ću uskoro negdje na pumpi i izbalansirati pritisak u svim gumama.
Kod indirektnog TPMS-a to hoće da se desi i kada su pritisci u pneumaticima sasvim u redu. Najčešći razlog je neravan put. Zato se polako opet uvodi direktan sistem nadzora pritiska u pneumaticima...
U pravu si Slavko...
To mi se do sada desilo dva puta, i oba puta sam imao neko sitno skretanje na neki makadam, sporedni put, penjanje na neravnine i sl. vjerovatno je do toga.
@Veterinar
Komp sa ELM pa "ubiješ" TPM zauvek u BC. Jedino rešenje ako nećeš patnju :ne:
"To" po mom iskustvu ne može ni sa Clipom da se ubije . Moglo je na starijim automobilima kada je tpms bio opcija a ne obavezna funkcija kao što je na veterinarovom Lodgy-ju, tvom Loganu2 i mnogim drugima. E sad, ako ima neko rešenje za egzekuciju tpms-a vrlo sam otvoren da ga saznam.
Normativ je startovao od novembra 2014.
Nemam elm 1.5 sa pic kod sebe ali mi se ČINI da sam na svakoj opciji video da ima disabled for service
Pokušaću da savatam elm pa da proverim kod mene
Da sam znao za akceleraciju, ne bih stavio senzore u rezervni točak, nego bih sve polepio u pogonske. Srećan sam što sve o cemu pisemo ovde ne gura motor u neki sigurnosni mod. Takođe mi je drago sto mogu da uradim reset tp, posto zena vozi kratke relacije u lokalu, a ja, kad idem na put, znam o čemu se radi. Limun mu zuti.
Ne znam na kom principu radi taj software u smislu očitanja signala, ali da li se može nekako prevariti?
Ako ljudi rade takve gluposti i nekakvim otpornicima varaju lampice i senzore za airbag, možda na taj fol nešto da se učini i sa ovim.
Jedino rešenje je softversko, sačekaćemo da SZS proveri da li je to moguće pa da nam javi.
@veterinar: ventili se kupuju i menjaju nezavisno od senzora. Drugim rečima, ako je problem sa puštanjem vazduha na ventilima - zameni samo njih, vrati senzore ( kod tvog automobila nebitan je raspored jer Lodgy nema sistem sa lociranjem pozicije senzora) i vozi.
Hm. U vulkanizerskim radionicama po pravilu nemaju ventil koji odgovara, a kad sam u Reno Savi trazio ventil, dobio sam i senzor. Papreno beše... :ne:
Dok čekamo ELM
Nadjoh ovo https://bit.ly/2IY0STP
Tu vidim da bi trebalo da može. :ne:
Treba samo proveriti TdB klastere na autu na kom se radi "operacija na otvorenom srcu"
Kako vidim, ako dobro vidim, to je za modele koji informacije dobijaju preko abs-a.
Da prva slika ali za tebe od druge
TPMS_present
Prvo je aktivacija sistema a drugo prikazivanje
Možda je moguće samo drugi deo odraditi. Neka on radi ali neka ne prikazuje.
:ne:
Što više cunjam to mi se više čini da može da se deaktivirra i sa direktnim i sa indirektnim sistemom.
Makar da se poveća Km posle reseta kada će da "opali" grešku. Što možda i nije lošija opcija jer na BC ostaje TPMS kao funkcija ako neko gleda zbog obaveze postojanja sistema po zakonu.
Inače neka ostane makar kao info
Na indirektnom sistemu:
Zahtev za reset/kalibraciju se trigeruje na 10.000km ili 180 dana automatski ako dotle nije bilo reseta.
Slika u prilogu "reset"
Jedno pitanje - da li na novom Dusteru postoji klasičan TPMS sistem sa meračem u svakoj gumi ili je onaj preko ABS senzora?
Planiram da kupim zimske gume pa me interesuje kako će reagovati sistem ako na gumama nema senzora?
I da li su ovi ok ako su potrebni - piše da su za stariju verziju Dustera... valjda radi i na novoj?
https://www.aliexpress.com/item/32953997017.html?spm=a2g0o.cart.0.0.33733c00Siz1og&mp=1
Kako mi to da znamo?
Ovlasceni, pa pitas po broju sasije.
Još nisam čuo za senzore u gumi. Slobodno stavi zimske gume istih dimenzija, ali ne menjaj ventile za svaki slučaj.
Istu nedoumicu sam imao. Kontaktirao ovlašćeni, nisu bili sigurni oko senzora već su tražili da dodjem na proveru.
Suma sumarum u mom slučaju, senzor nije u gumi.
Menjam bez problema, samo je bitno da nakon zamene ponovo podesim pritisak u gumama na putnom računaru.
Loganovac objasnio, doduse nije nacrtao.
Senzor ne moze da bude na (u) gumi, samo na felni.
Da pojednostavimo, gume menjas senzor ne.
Pogrešno sam se izrazio - senzor na ventilu na felni. Ok, hvala, kontaktiraću ovlašćenog servisera
Juče sam imao situaciju paljenja lampice za pritisak u gumama. Nakon predjenih 10ak km se upalila i ona kockasta crvena sa munjicom, za elektroniku.
Ispostavilo se da sam isekao zadnju desnu gumu na neko parče metalnog lima, pritisak je prilikom provere bio 1.3 bara.
Svakako korisna stvar, jedino me stresira paljenje te druge lampice za elektroniku, jer sam je zadnji put video prošle zime kada je auto stao u sred vožnje ( slučaj vode u gorivu)
Takva je strategija prikaza greške. Prvo upozorenje je da je pritisak niži od definisanog, drugo upozorenje je punkcija pneumatika odnosno značajan pad pritiska nekog od pneumatika. Ne bi bilo u redu da svetli samo lampica "TPMS" a da se vozimo na felni, zar ne?
Prebacio sve senzore u jedan točak (zalepljeni trakom za felnu (rupice na senzorima nisu pokrivene, naravno), pa montirana guma). Razlika je sto je sada u pitanju namontiran točak, a ne rezervni.Sa zadovoljstvom mogu da konstatujem da se nikakve lampice ne pale više ni pod kakvim okolnostima. :to:
Nakon dve godine mira, crkao bar jedan senzor. Zamena kosta oko 5000 dinara, a pošto su skloni da prave problem na dnevnom nivou ne pada mi na pamet takva investicija. Eto signalne lampice, jedine o kojoj necu voditi računa.
Mislim da bi bilo dobro da se proveri da li to spada u obavezne "rekvizite" za tehnički pregled
Ja sam nedavno registrovao auto na Dunav tehničkom pregledu sa upaljenom lampicom tmps senzora bez ikakvih problema.
Isključio je lampicu TPMS na Meganu IV. Da li je isto moguće na Dačiji :hm:
Desetak dana sam bio bez senzora na zimskim felnama na mom Meganu. Lampica mi je išla na kuki.
Lampice ne gore stalno, ako resetujem TP, nego se upale za desetak km, tako da nema veze za tehnički svakako.