All-season gume

prethodna tema - sledeća tema

Aleks

Ma sve si ti u pravu, gledajući slike obe gume primetio sam da Sava ima prilično više lamelica koje (bi trebalo) u odnosu na Tigar daju prednost na ledu.
:ne:

Keka

#706
Lamelice su za sneg, za led su kanali za odvod vode i smesa gume. Mada za led, osim eksera (ne postoje kod nas) ili lanaca, nema velike filozofije.

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/ganzjahresreifen/235-55-r17/alle-testergebnisse/ sve gume su podjednako prosle na testu sa ledom, ali je na snegu bilo sarolikih rezultata.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

#707
Godinama unazad Sava Adapto koju koristim,185/70 14,je oko 5.500 dinara kod svih koji je prodaju.Sada slučajno naletim da je ima u Kemoimpeksu i to za 6.497 dinara!Skoro 20% više nego obično.Zašto??? Pa ne bih je kupio na po redovnoj ceni jer je već zastarela i verovatno se više i ne proizvodi!

Naleteo sam na neki uporedni test all-season guma i konačno nešto o Tigar/Riken/Kormoran all-season gumi.Na snegu i po suvom je blizu proseka,na mokrom je loša.Najtiša je od testiranih(!) i ubedljivo jeftinija.Ako je verovati testu,na suvom bolje koči od Continentala i Goodyeara!?Ako se do jeseni pojavi u mojoj dimenziji,kupujem (nezavisno od ovog i drugih testova).

Keka

U proteklih mesec dana su podigli cene svih guma. I ja sam se iznenadio pre neki dan.

Citat: saša61beograd poslato 21.03.2021. - 14:05
Naleteo sam na neki uporedni test all-season guma i konačno nešto o Tigar/Riken/Kormoran all-season gumi.Na snegu i po suvom je blizu proseka,na mokrom je loša.Najtiša je od testiranih(!) i ubedljivo jeftinija.Ako je verovati testu,na suvom bolje koči od Continentala i Goodyeara!?

Neki link?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd


Lazar@

Ja bih sacekao testove nove Save All Weather  :dobro:



a jako podsjeca na vector 4 season gen 3


Andrix

Meni je i sara dovoljno dobra, a kvalitet- mnogi hvale raniju verziju, tako da mislim da nece ni ovde biti iznenadjenja. Samo da je jos negde vidim uzivo da je opipam, ipak je subjektivni dozivljaj objektivnog najbolji. Primetio sam da su na skupljim gumama bocni blokovi masivniji i manje izreckani-za bolje drzanje u krivinama, ali verovatno i manje trosenje....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

bocca

Sinoć otvorim par sajtova da pogledam ponudu i cene za gume za sve sezone. Treba mi uskoro 2 komada. Nadam se da sam dobro zapamtio, mrzi me sad da proveravam, mislim da je kemoimpeks, prodaju Hankok i Mišelin gume sa naznakom da je stari DOT. Jedne iz 2015. a jedne iz 2013.!!! Ej, 8 godina stara guma! Pa da li to sme da se prodaje uopšte?!? Ne moram ni da naglašavam da su cene za te stare gume spuštene simbolično.

miki-bgd

CitatNe moram ni da naglašavam da su cene za te stare gume spuštene simbolično.
Bezobrazluk! Ali ne cudi me, kod nas sve prolazi.

Michelin i Continental kazu posle 10 godina zameniti gumu, bez obzira na njeno stanje.
Evo i neko istrazivanje u USA

Andrix

#714
Citat: bocca poslato 22.03.2021. - 07:42
Sinoć otvorim par sajtova da pogledam ponudu i cene za gume za sve sezone. Treba mi uskoro 2 komada. Nadam se da sam dobro zapamtio,
Svuda treba gledati datum, kao i u prodavnici na hrani...Samo sto te oni u prodaji guma uvek zbrzaju...
A za gornji video, i ja sam gledao neke videe, mada se vise odnosilo na odgovarajuce gume za prikolice-zbog nosivosti, da se raspadaju i odvaljuju delovi. U nekom postu sam i naveo da mi je vulkanizer rekao da mogu da bacim glanc novu gumu koja je bila rezervna-stara 8 god i presla 10 km-iz nekadasnjeg Logana, iako je izgledala kao nova. Bice da prodavci imaju suprotna misljenja-u zavisnosti da li ih pitas da li treba menjati postojece gume novim, ili kad kupujes nove sa starim DOT-om, a sve u njihovu korist-da prodaju...
Znam samo da se ne secam kada je moj otac kupio nove gume za Ladu- za 15 god voznje. Znam samo da je bila neka-tipa za sve sezone /TG625 mislim/ i da je imala dobru saru, a da su se tada /pre 30 god/ menjale gume samo kada se potrosi gazeci sloj ili bas ispuca-dobije borice na boku.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

Heh, ima sada akcija u BiH, gdje su prodavci guma, stavili na katalog neku sliku svježe banane, pa onda istrule nakon 4-5 dana, uz poruku, gume se ne kvare stajanjem :):):)

Veterinar

Koristio sam gume stare preko deset godina (naravno, ne savetujem), koje su celi dotadašnji vek provele u prtljažniku ili na nosaču u kući i vodio se mišlju da su svakako bolje nego sedam godina stare koje su bile stalno na autu. Potrošio sam ih tokom dve letnje sezone, ali sa strane izgledaju zdravo, bez sitnih pukotina.  :ne:

bocca

Ma to je ok, imaš ih pa ih imaš, ništa te ne koštaju... ali kad takvu gumu treba da platiš skoro 10000 din po komadu, e to je onda nešto drugo.

slavko_bgd

Citat: Andrix poslato 22.03.2021. - 12:07
Znam samo da se ne secam kada je moj otac kupio nove gume za Ladu- za 15 god voznje. Znam samo da je bila neka-tipa za sve sezone /TG625 mislim/ i da je imala dobru saru, a da su se tada /pre 30 god/ menjale gume samo kada se potrosi gazeci sloj ili bas ispuca-dobije borice na boku.

Biću slobodan da se nadovežem na ovaj citat u smislu nekad i sad. Pre 30+ godina većina vozača nije vezivala ni pojas,nikakav problem nije bio voziti pijan, deca su se držala na krilu ili skakakla po kolima a maksimalna brzina jednog "keca" ili "lade" je bila današnja putna brzina svakog iole normalnog automobila. Mnogo se promenilo od tada.

Prva i osnovna razlika između nekad i sad je tube-type nekad i tubeless-type danas. Sa unutrašnjom gumom totalno je bilo nebitno da li je spoljna malo ispucala, porozna itd jer je unutrašnja držala vazduh. Dok ima šare na njoj, dok ne ispadaju žice i dok smo vozili autoputem 80-90/h sve je to držalo vodu. Vremenom su brzina vozila, masa vozila i prečnik pneumatika u proseku porasli, što za pneumatike postavlja nove zahteve. Da ne idemo puno u detalje, sigurno znate na šta mislim.

Za pneumatike su ključne dve stvari: upotreba pneumatika i skladištenje. Ja lično bih svaki pneumatik koji je bio u gepeku mirne duše montirao i vozio na svom automobilu bez obzira koji mu je DOT. Iz razloga što taj pneumatik nije bio izložen toploti i sunčevoj svetlosti, sve vreme je bio propisno naduvan i ležao je u horizontalnom položaju. Isto kao što sam se ježio od pneumatika koji kao kod Z101, Yuga ili Nive stoji u motorskom prostoru.  Mnogo znači kada su nam setovi na zasebnim felnama, i za upotrebu i za skladištenje (ko ima nuždu ili želju za setom zimskih i letnjih guma). Mislim da pri kupovini novih guma uopšte nije problem stari DOT jer gume na vozilu kod nas traju u proseku 5-7 godina ili 60-80kkm po nekim neproverenim i nezvaničnim podacima koje sam našao. I sve se to uklapa u tih famoznih 10 godina starosti pneumatika.

Već sam pisao: prethodni set letnjih Tigar guma je posle 8-9 godina pošteno odslužio svoje. Ovaj set zimskih otprilike isto starih je pregurao ovu nazovi zimu i voziću ih do jeseni. Zimska guma leti?! Da, jer prelazim malo km u gradu. U međuvremenu sledi nabavka 4 komada univerzalki u cenovnom rangu cca 50-60€/kom. To je ono što meni trenutno najoptimalnije radi posao. Skuplje mi ne trebaju, jeftinije ne želim.

miki-bgd

Citat: slavko_bgd poslato 23.03.2021. - 10:56
Ovaj set zimskih otprilike isto starih je pregurao ovu nazovi zimu i voziću ih do jeseni. Zimska guma leti?! Da, jer prelazim malo km u gradu.
Pre par godina sam ostavio Tigar Winter da izgulim preko leta. Bio je star nekih 6 godina, reko jos malo pa da bacim (sara oko 5mm, cini mi se).
Proslo leto, dosla zima, gume dobre. Pao sneg, ja probao, osecaj dobar sve drzi. Pa sam izvozao jos i tu zimu :D

(leto pre pomenutog kupio 2 nove letnje, koje su, eto, prespavale jedno leto)