Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Andrix

Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

Danas primetim na šipci za ulje da je deo umočen u ulje izgubio onaj braonkasti ton karakterističan za Elf.Ne vidi se na slici baš najbolje,uživo je kao da je šmirglom očišćen.Izgleda da je Shell zaista očistio motor za manje od 8000km (a ja sipao Nisotec).



Zoran

Juče na jednoj pumpi u Prijedoru malko pogledah ELFova ulja koja su tek stigla.  Nemaju više Renoove preporuke.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Za sve motore prve generacije Dačije standard RN0700,710,720 ionako nema veze jer je uveden tek 2008.Za njih,motore prve generacije, važi ACEA A3B4 i API SL,SM i SN.A to su skoro sve ulja koja se danas prodaju i to u gradacijama 10w40,5w40 i 5w30.Prema tome, motori prve generacije "gutaju" bez problema sve što ima na tržištu.A sva ta ulje su +/- 10% u svojim karakteristikama,zavisno od proizvođača i treba preći stotine hiljada km da bi se neka bitna razlika videla.Za prosečnog vozača sa 10-15.000 km godišnja to znači da će se karoserija raspasti od korozije pre nego što ulje pokaže koliko je loše ili dobro.Pod uslovom da je ulje originalno i da se menja kako je propisano.Ipak,radoznalost i želja da se koristi bolje ulje,makar u nijansama, tera nas da biramo i procenjujemo razna ulja.Meni lično je to zabavno i biraću ulja i tražiti bolje bez obzira što je stvarni efekat minimalan.
EFL,kao brend je verovatno pred gašenjem i ista ta ulja će se prodavati pod firmom Totala (ionako su to,manje-više ista ulja).Slično će biti i sa Nisotecom koji će verovatno podpasti pod brend Gazproma ili G-Energy-a.Ionako je svejedno.Jedino je važno da se održi proizvodnja u rafineriji u Novon Sadu,pod bilo kojim brendom.Bilo bi jadno da posle skoro 80 godina ostanemo bez domaće proizvodnje motornih ulja.O tome će se odlučivati u Moskvi,kao i o mnogim drugim stvarima.A naš gubernator će objaviti šta je odlučeno.

Lazar@

Je li moguce da mi je ulje  likvi moli top tec 4100 koje sam sipao na proslom servisu malo ocistilo motor?

Sipao sam sad ponovo elf i prosto ne mogu da vjerujem da je i posle par dana voznje i dalje zlatne boje?
Posto je prije bilo ama cim upalim auto posle zamjene ulja, cim uhvati jedan krug kroz motor bude crno kao katran?  :zloca:  :ces:

Zoran

Moja šipka je očišćena isto kao kod Saše. Bio Nisotec Auto-Line a nasut INA  Millenijum.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Pa šta je očistilo - Nisotek ili INA?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Možda oba po malo.Zato što ELF koji većina koristi ima neki smeđe-braon ton koji ostaje u motoru.To se dobro vidi kad se,recimo, šteluju ventili pa se otvori dekl.Ova obojenost je toliko karakteristična za ELF da sam skoro siguran da nije zato što je ELF loš,nego je prosto zbog nečega što to ulje ima u sebi (neki aditiv ?),a drugi nemaju ili imaju nešto drugo.
Dakle,nije baš svejedno koje ulje se sipa jer je svako dobro ili loše na svoj način.

Lazar@

Svaki otvoreni motor koji sam ja gledao a da je presao par desetina hiljada kilometara ima zuckasto-narandzaste naslage od ulja...

Tako da nije samo od ELF-a

Zoran

Loganovac,  Ina je očistìla Nisotec.
Sam svoj gazda - vazda.

speedo

Danas odrađen servis ulja i filtera i evo nekih mojih zapažanja;

2016. godine sipan ELF NF 5w40 (onaj koji nema reno preporuke, ali ima vw i mercedes) - bez posebnog komentara, litar koštao 12,5 KM ili 6,4€.
2017. sipan ELF SXR 5w40 (sa preporukama RN0700 i RN0710) - nekad krajem novembra primjetim da hladan motor radi glasnije što se nastavilo do zamjene, litar košta 10KM ili 5,11€.
Danas sipan ELF NF 5w40 i motor odmah radi tiše i nekako se lakše zavrti. Buke kad je hladan i pri ubrzavanju nema kakve je bilo ranije. Cijena kao 2016.

Razlika je tolika u ponašanju motora da sigurno nije plabeco efekat u pitanju.
Kao za inat sa tim sipanjem SXR-a prešao sam oko 7700km, najduže ikada sa jednim uljem.

Objašnjenje nemam..isto mjesto kupovine, ista litarska pakovanja (trapava za jednog poznatog proizvođača kakav je ELF, ali eto), jedino razlika u cijeni, modelu ulja i ponašanju. Možda naredne godine promijenim marku ulja, a možda i ostanem na ovom NF-u. SXR po ovoj cijeni i na ovom mjestu više neću sipati.

Loganovac

Prema mom iskustvu, kadgod sipam novo ulje motor se utiša. Pitaćemo se posle par iljadarki...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

speedo

Napisaću svakako iskustvo naredne godine, ne bi trebalo biti nekih problema u međuvremenu.

saša61beograd

Pređoh 1000km sa Nisotecom.Auto radi normalno,kao i sa svim prethodnim ELF-ovima i Shell-ovima.Ulje je još uvek bistro.Kad se iz toplog motora izvuče šipka za merenje,toplo ulje ne kaplje sa nje i to je dobro,tako mora da bude sa dobrim uljem.
Međutim,uticaj Nisoteka na mene lično je dvojak čim se setim šta imam u motoru.Najčešće mislim da sam postupio mnogo pametno i da sam sipao odlično ulje po pristojnoj ceni umesto ovih svetskih brendova u drugorazrednoj verziji za balkanska tržišta.
A ponekad se zapitam šta mi bi da sipam ulje bez ijednog zvaničnog odobrenja (sudeći po NIS-ovom sajtu) pored toliko zvučnih i čuvenih imena.Dakle,potraga i eksperimantisanje se nastavljaju.

LeNgenda

Citat: saša61beograd poslato 25.05.2018. - 09:23
Pređoh 1000km sa Nisotecom.
...
Međutim,uticaj Nisoteka na mene lično je dvojak

Ovo je vrlo postena konstatacija posto je motoru sve ok i potpuno mu je svejedno.  :D

Kao i moj auto, ima da cuti i da vrti i da dobije isto ulje za godinu dana i nista mu nece faliti narednih n godina.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.