All-season gume

prethodna tema - sledeća tema

Capriolo

Ekonomski, korišćenje AS guma je uvek jeftinije od dva seta guma (pa i onda kada imaš i dva seta točkova, tj. dva seta felni). Nema te matematike koje će reći da je skuplje korišćenje AS guma.
Pri tome, ako prelaziš do 15-ak kkm godišnje, ti uz AS gume možeš da ih menjaš svake 3-4 godine (pa imaš češće nove gume), a ako imaš dva seta, uz te kilometre dodješ u situaciju da si posle 5-6 godina svakako već zamenio letnje gume, a da ti zimske i dalje imaju dosta mesa, ali su posle oko 6 godina već dosta stare, postanu plastične. Meni se uvek tako do sada dešavalo sa dva seta i uz godišnjih oko 20-25 kkm. I već sam dva puta ,,bacao" zimske Michelin gume sa oko 6-7 godina, koje su i dalje imale oko 6-6.5 mm profila. Ali se pod prstom tačno osetilo da je gazeći sloj postao nekako plastičan i bez uobičajenog trenja. Što nije opasno za sneg, ali, za kišu jeste sigurno. A sigurno će ista sudbina da mi zadesi i sadašnje zimske gume koje imam.
Sad, da li je bezbednije voziti AS gume cele godine ili se voziti na dva seta, tu nema univerzalnog odogovora. Sve zavisi od podneblja gde čovek živi i koliko se zimi često kreće po planinskim putevima zaista prekrivenim snegom.
Ja AS gume koristim na službenim vozilima već nekih 6-7 godina (a koristio sam ih i privatno na dva vozila, par godina) i nemam ni najmanje dileme da svuda i po snegu stižem i na AS gumama. Mada, ni one nisu sve iste. Kao što ni sve zimske ili sve letnje nisu iste.

speedo

Stvar je, naravno, lične procjene na osnovu iskustva i potreba. Jednom nabačene gume koje se voze dok se ne potroše (vremenski ili dubinski) jesu najelegantije rješenje. Moje komentar je najviše bio vis-a-vis cijena vulkanizerskih usluga koje jesu takve kakve jesu.

Andrix

Danas sam nesto svratio u jednu poznatu radnju malo da "opipam" gume. Naravno najvise zimskih guma u ponudi. Naisao sam na Hankook Kinergy 4s2 - sto me je najvise i zanimalo. Na pip, blokovi prilicno cvrsti-tvrdi, blize je letnjoj smesi. Svidja mi se sara ali jedno veliko pitanje je kolika je dubina sara. Gledao sam neke 2xx/50/18 i cini mi se da i nije nesto duboka. Mozda sto nisam mogao bas da zabodem prst do dna, a merac nisam imao pri ruci. Na netu nadjoh da su oko 7.5 mm. Mozda su za manji profil deblje... Pored njih su bile i H Kinergy 4s - raniji model, koja mi je bas klasicna zimska. Sa velikim i mekanim blokovima sa prilicnim "rupama" izmedju blokova /isto je bila 18"/ gde moze da upadne ceo prst.....I dalje su moj br.1 izbor za sve sezone, mada gledam i po drugim forumima iskustva i za druge gume. Kako mi se trose ove Conti ekokontakt 6 za dve god eto mene u radnji.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Nove gume, za veće brzine, imaju pliću šaru.
Sam svoj gazda - vazda.

MitarMrgulic

#904
Citat: Andrix poslato 10.10.2023. - 16:56Danas sam nesto svratio u jednu poznatu radnju malo da "opipam" gume. Naravno najvise zimskih guma u ponudi. Naisao sam na Hankook Kinergy 4s2 - sto me je najvise i zanimalo. Na pip, blokovi prilicno cvrsti-tvrdi, blize je letnjoj smesi. Svidja mi se sara ali jedno veliko pitanje je kolika je dubina sara. Gledao sam neke 2xx/50/18 i cini mi se da i nije nesto duboka. Mozda sto nisam mogao bas da zabodem prst do dna, a merac nisam imao pri ruci. Na netu nadjoh da su oko 7.5 mm. Mozda su za manji profil deblje... Pored njih su bile i H Kinergy 4s - raniji model, koja mi je bas klasicna zimska. Sa velikim i mekanim blokovima sa prilicnim "rupama" izmedju blokova /isto je bila 18"/ gde moze da upadne ceo prst.....I dalje su moj br.1 izbor za sve sezone, mada gledam i po drugim forumima iskustva i za druge gume. Kako mi se trose ove Conti ekokontakt 6 za dve god eto mene u radnji.
Meni nadam se stižu Kinergy S2 za desetak dana, pa ću moći da ti javim iskustva :)

Iskreno, mislim da meni više odgovara guma koja naginje ljetnoj, samo da ne proklizava zimi, jer se ove koje su bliže zimskoj smjesi, brže uništavaju na ljetnim temperaturama....

Andrix

Neka inicijalne info imam, samo mi treba neko ko ih je izvozao bar 30000-50000
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

#906
Ma ŝta kažeŝ profo, letnja a da ne proklizava zimi? :Smiley:

Idem sutra u radnju da ih opipam... :Smiley:


Uozbiljite se ljudi!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

#907
Pre 13 godina,na prvoj strani ove teme,objavio sam da sam kupio all-season gume (možda prvi na forumu).Najjeftinije koje sam našao u mojoj dimenziji,Sava Adapto.Isti model guma i danas vozim.Od tada sam prešao oko 150.000 km,leti i zimi,bez dramatičnog proklizavanja.Znao sam da to nisu najbolje gume na svetu i tako sam vozio,ne sporo,nego najbrže što mi zdrav razum i iskustvo dozvoljavaju.
Da sad kupujem all-seasion gume i da ima u mojoj dimenziji,kupio bih Tigar gume.
Maksimalno 4 godine ili 35-40.000 km,a onda nove.To se može podneti jer su ubedljivo najjeftinije na tržištu.Na pola tog intervala,rotacija prednje/zadnje i ćao do zamene.
Testovi,pipanja,analiza šare,tuđa iskustva,to me više ne zanima,jer mislim nema smisla.Zato što niko,nikad,ni za kakve pare, neće napraviti "letnju koja zimi ne proklizava".Kad je već tako,onda Tigar i pamet u glavu.

Andrix

U obzir i trosak treba uzeti i povremenu rotaciju guma, na nekih 10000 km ili otprilike 1 godisnje. Mada uzimajuci u obzir da vecina  imaju usmerenu saru znaci ima logike tumbati ih, osim onih gde je naznacena samo strana /spoljna ili unutrasnja/, pa i prilikom zamema ista strane ce opet biti na istom polozaju, bila napred ili pozadi.Opet se stedi bar na jednoj izmeni godisnje + nema brige oko smesta i cuvanja.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

Moje iskustvo sa Goodyear - ravnomerno i podjednako se troŝe prednje i zadnje, nema potrebe rotirati ih. Bez demontaže gume sa felne može samo zamena prednja - zadnja sa iste strane vozila.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

mladja73

U potpunosti potpisujem prethodni Loganovcev post
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Andrix

Ja bi ih rotirao samo zbog pojacanog trosenja prednjih po spoljnim rubovima, usled skretanja i veceg opterecenja. Ali ako kazete da ne treba, idemo...Eto ustede.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

LeNgenda

Rotiranje napred-nazad svake godine na malom servisu.

Rotiranje leva-desna na dve godine, tj. pola zivotnog veka. E sad, ja to imam gde da obavim sam, tako da se to ne računa, inače je trošak od cca 25 evra.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

MitarMrgulic

Stavio sam all-season prije 7 dana, prešli smo 100-200 km sa autom, ne primjetim neku razliku u odnosu na ljetnje koje su bile na autu, malo mi je na početku bio osjećaj da malo "sporije" koči, tj. ne zakopava odmah kao sa ljetnjim, koje su vjerovatno već imale "gaz" pa bolje hvatale asfalt...

Uglavnom, pratit ću trošenje, pa ću vidjeti treba li ih rotirati...

Danas na Logana stavio set zimskih guma, zamjena i usluga čuvanja (hotel za gume), nešto manje od 30 eura. Puno se para nakupi kada se u 5 godina, 10 puta mijenjaju gume, tako da se ne kajem što su na Opelu all season-ke.

Ove na Loganu prošle su nešto manje od 20 000 km po svakom setu i ljetnje i zimske, stare su 5-6 godina, planiram ih koristiti još dvije-tri godine, pa će i na Logana all season gume. On ima dobru dimenziju 185 65 15, pa mislim da će čitav set koštati manje od 300 eura.

MitarMrgulic

Evo jedan analitičan članak o all season gumama...mišljenje prodavca su davali iz firme gdje inače mijenjam gume i koristim "hotel" za gume van sezone :)

https://www.klix.ba/auto/zime-su-sve-blaze-da-li-cjelogodisnje-gume-postaju-prihvatljiv-kompromis/231110165