Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

VeDuS

A ako je bas jako,jako,jako strasna nizbrdica pa poslusas loganovca e onda....  mozda pravi naftu ali puni i gace! :wink:

Svarog

Pošto je u pitanju baš 1.4MPI motor evo malo mojih iskustava, jer se upravo vratih iz Sutomora (skoro 600km). Elem, ja generalno gledam da ne idem ispod 1500 o/min jer imam utisak da se motor nekako muči na 1500 - 1600 o/min. Preko toga već nekako lakše diše i počinje dobro da vuče. Na 1500 o/min se spuštam ponekad u drugoj kod nekih usporenja kao što su ležeći policajac ili kad na raskrsnici ulazim u neku manju ulicu (pa tu su obično i pešaci na prelazu i čovek mora da bude veoma oprezan). Brzine menjam oko 2500 o/min, mada ako ima potrebe da više ubrzam menjam na oko 3000 o/min. Na autoputu ga guram 3200 do 3500 o/min, ponekad do 3700 ili 4000 ako baš moram malo brže nekoga da preteknem.
Što se uzbrdica tiče, a danas sam ih gotovo zamrzeo koliko ih je bilo po CG, moram da priznam da koliko mi se ovaj 1,4l motor čini tromim, toliko se na uzbrdicama pokazao kao dovoljno elastičan da može bez problema da izvlači četvrtom (dvoje u kolima i prtljag). Ko je vozio kanjonom Morače i dalje prema Bjelom Polju zna kakve tamo uzbrdice mogu da budu. Naravno, izbegavam mučenje motora i ako vidim da kreće da se muči postepeno, ne spuštam ga ispod 2200 ili 2300 o/min, nego ga vratim u treću, malo zaletim i onda opet dignem u četvrtu. Sve ovo je pod pretpostavkom da ispred nije neki kamion. Upravo na najvećim uzbrdicama se vidi da u trećoj baš ima snage. Ali moraš ipak prvo da razradiš motor.
Inače, do sada još nisam prešao 4000 o/min jer za tim jednostavno nisam imao potrebe.
Što se zagrevanja tiče tu se uglavnom držim jednog starinskog pravila - leti uvek pustim motor da nakon paljenja radi na leru bar 10 do 15 sekundi, a zimo 30 do 45 sekundi, pa onda vozim. Naravno, za to vreme motor ne dostiže radnu teperaturu ali pokrene dovoljno ulja. Pravo zagrevanje je tokom vožnje, ali bez ikakvog forsiranja do radne temperature.

Samo da napomenem da sam do sada prešao skoro 5000 km (od februara) i da je posle 3000 ili 3500 km motor živnuo, kao da je dobio nekoliko konja.

VeDuS

Svarog, ...  :to:  za odgovor.Sadrzajan sa konkretnim podacima.Svaka cast. :aplause:
Ajde ljudi jos ovakvih opisa i misljenja!

Veterinar

Sto se razrade tice, kad je motor (dci) imao 25000 km isao je do 160 na brzinomeru, a sa 50000 na istoj deonici isao je do 170 km/h. Jos ce vam se razraditi motorici... Na 170 puni gache..., nije taj motoric za to (znam i da to nije stvarna brzina).

jerotije

GPS mi UVEK pokazuje 10 % manju kilometrazu nego cajger na Loganu.

Ko tu laze ?

VeDuS


Loganovac

Ne pratite fabulu radnje, pisali smo o tome...
Teoretski je tačno da svi lažu, ali je to saznanje taman toliko korisno kao i saznanje da je sat koji ne radi dva puta dnevno tačan - samo treba znati u kom trenutku ga pogledati... :hihi1:
Svi cajgeri su namerno podešeni da pokazuju nešto više i to je tako. GPS je daleko tačniji, znači može se njemu verovati.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

jerotije

CitatSvi cajgeri su namerno podešeni da pokazuju nešto više i to je tako.


Koja je tu logika ?

VeDuS

Mozda je jedini tacan (i kad nije) onaj koji policajac drzi kad nas vreba radarom. :hihi1:
Ajmo da se vratimo na temu odnosa pravilnih obrtaja i brzine i kako vozite u odredjenim uslovima.

Svarog

Koliko je meni poznato, brzinomeri se namerno podešavaju iz bezbednosnih razloga da pokazuju 8 do 10% veću vrednost od realne. Kod starih mehaničkih tahografa onda je i kilometraža išla isto toliko procenata više, ali ne vidim razlog zašto bi to tako bilo i sada kod elektronskih merača. I da se vratimo na obrtaje, pitanje je onda da li i obrtomer pokazuje pravu vrednost ili i on "laže"?  :ces:

kiconix

Ja mislim da laze za nekih 2 o/min, ma dajte ljudi. :fiju:


Veterinar

Pri 130 km/h odstupanje brzinomera je oko 6%, sto bi grubom racunicom znacilo da pise 138 km/h. Ne gledam brzinomer dok vozim, uglavnom teram po obrtajima. Ne spustam ispod 1500, ali cesto vozim na 1700 i sl. Vecini benzinaca to bas ne bi godilo, cak nisam siguran da godi dizelasu, ali ovaj moj se jos nije bunio. To se odrazava lose na kontrolu izduvnih gasova, posto iskasljava ugalj na tehnickom. Zato ga pozajmim zeni dan-dva pre tehnickog i rascadzi se. Uzasna spoznaja.  :ha:

Loganovac

Službena opaska: dosta je bilo o brzinomerima i obrtomerima ovde, ako mislite da treba još - otvorite temu.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

sandero1.4mpi

#44
Nemam neko pravilo
sto bi rekli
Koliko ga gazis toliko trosi.

Edit Loganovac: Da nisi promašio temu?