zamjena mijesta (rotacija) guma

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Na svakom točku guma je izložena drugačijim uticajima. Iz tog razloga svaka guma se troši po svom nahođenju. Prednje se troše intenzivnije od zadnjih : jer je naprijed motor (opterećenije su), one i vuku cijelo vozilo, one upravljaju... Pr. desna se više troši od pr. lijeve jer se u lijevu krivinu ulazi znatno brže nego u desnu (zbog preglednosti puta jer se vozimo desnom stranom). Zadnje se troše sa unutrašnje strane zato što podloga nije ravna (teška vozila - kolotrazi) pa se više vozi na unutrašnjem dijelu gazećeg sloja... Vaši komentari su svakako dobro došli  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Sve si rekao, naravno pod uslovom da su trapovi podeseni kako treba, ne znam koji bi komentar jos bio potreban.  :wave:

Loganovac

Nije normalno da se gume na istoj osovini ne troše isto, niti da se bilo koja guma troši neravnomerno, Žac je već imao dobrodošli komentar na ovu tvoju tvrdnju. Nijedan svetski proizvođač guma ne priznaje ove teorije već svi smatraju da se gume moraju trošiti ravnomerno po širini, u suprotnom preporučuju podešavanje trapa i geometrije vozila.
Ovo "brže se ulazi u levu krivinu" podseća me na tvrdnju da je 70% krivina ulevo...  :crazy:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Mozda Zoki vozi samo leve krivine.  :crazy:

Zoran

Kada bi putevi bili od betona bez krivina a parovi točkova jednako opterećeni (uvijek da imate suvozača i sl.) onda ova "moja" teorija nebi imala smisla.
Sam svoj gazda - vazda.

Gagi1/2

Citat: Zoran poslato 13.11.2011. - 17:12
... Prednje se troše intenzivnije od zadnjih : jer je naprijed motor (opterećenije su), one i vuku cijelo vozilo, one upravljaju...
Mislim da se intenzivnije troše pogonski točkovi, bez obzira gde se nalazio motor. Recimo, kod stare Lade koja je imala napred motor, a zadnju vuču - zadnji točkovi su se brže trošili.

Što se tiče zamene mesta guma, sećam se da sam davno (pre 20ak god.) čitao u nekoj knjizi o održavanju kola, da gume treba periodično menjati u krug (PL » PD » ZD » ZL » REZ » PL)
Međutim, danas se to ne preporučuje, već se savetuje da gume (odnosno točkovi) prilikom zamene ne menjaju smer rotacije. Znači PL «» ZL i PD «» ZD (rezervnu ne spominju)
Moj ćale (pristalica stare škole) i ja nikako ne možemo da se složemo oko ovoga  :doh:.

Loganovac

Možda biste se složili kad bi mu objasnio da je za "staru školu" potrebno da ti vulkanizer izrotira sve ove naše gume sa usmerenim dezenom na svim felnama i izbalansira točkove. Ako ovo radiš na svakih 10.000km, u toku životnog veka jedne garniture guma vulkanizeru si "poklonio" bar jednu novu gumu, a teško da si toliko uštedeo.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

To se može uraditi u vlastitoj režiji sa dvije dizalice - podigneš jednu stranu i samo prednji staviš nazad a zadnji naprijed. Sa druge strane isto i posao je gotov.
Ja sam mislio da pomognem  pri montaži korištenih guma, da se to iskombinuje koliko se može. Ja sam ovo ljeto rezervnu vozio naprijed desno a najistrošenija je odmarala. Sada imam 5 komada ljetnih koje su isto potrošene ...
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

"Stara škola" podrazumeva unakrsnu zamenu, čime se menja smer rotacije, pa je zbog toga potrebno demontirati gume.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

1.U uputstvu za upotrebu Logana ne preporučuju premeštanje točkova.
2.Premeštanjem točkova "maskira"se eventualna nepodešenost trapa (valjda je to razlog)
3.Prilikom premeštanja točkova obavezno zadržati isti smer okretanja;kad se dlanom pređe po obimu gazećeg sloja oseti se razlika u jednu ili drugu stranu;kao da se guma razgazi prema smeru okretanja,bez obzira da li je napred ili nazad.
4.Pod 1 i 2 se ne slažem,mislim da je ekonomičnije ravnomerno trošiti prednje i zadnje,i nameravam promenu napred-nazad.

bind

Da se malo osvezi tema .
Rotacija guma je premeštanje pneumatika sa jedne na drugu osovinu, sa ciljem da se postigne njihovo ravnomerno trošenje i postojanost performansi vozila. Mnogi vozači rotiraju gume na svom vozilu, ali nisu svi upućeni u to kako se one pravilno rotiraju.

Pre svega, rotacija guma zavisi od tipa vozila i od pogona.

Raspodela mase na prednjoj i zadnjoj osovini je kod svih vozila različita. Takođe, trošenje guma na različitim osovinama je neravnomerno jer je obično pogon na jednoj osovini, osim kod automobila sa pogonom na sva četiri točka.

To znači da se, u zavisnosti od pogona, gume neravnomerno troše.

Pogledajte kako se pravilno vrši rotacija guma na vozilima sa prednjim, odnosno zadnjim pogonom:




--------------------------------------------------------------------------------------------------

Pogledajte kako se rotiraju guma u slučaju da vaš automobil ima pogon na sva 4 točka, a kako se to radi ako su na vozilu montirane gume sa usmerenom šarom:



---------------------------------------------------------------------------------------------------


Ako se pitate koliko često treba rotirati gume, svaki proizvođač ima svoju filozofiju. Na primer, iz Goodyear kompanije ističu da to treba raditi na 7.000 kilometara, Bridgestone propisuje da se gume rotiraju na 5.000 do 7.000 km, a Michelin na 7.000 do najviše 10.000 pređenih kilometara.

roolet

ovo unakrsno otpada na gumama na kojima lepo pise outside/inside :c0:

nik

Zašto otpada unakrsno?

Spoljna/unutrašnja strana, i ako je montirano na felnu, ostaju na istoj strani (spoljnoj/unutrašnjoj) i kada se zamene unakrsno. Menja se samo smer rotacije .

Gume sa usmerenom šarom su već nešto drugo.

hobbista

Hm, gume sa obeleženim smerom rotacije ne spadaju pod "gume sa usmerenom šarom"?  :ces:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D