Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Čujem da Dijamant ima RN preporuku, al mislim da bi bolje bilo palmino ulje, em duže traje em kad ga istočiš možeš da pržiš mekike.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix


saša61beograd

Citat: kiconix poslato 26.01.2021. - 09:56
Dal da zajebemo tu svetsku zaveru protiv potrosaca u Srbiji pa da sipamo zejtin?
Jel se ovo odnosi na moj post?
Ako se odnosi,da odgovorim.Ne vidim nikakvu zaveru.Samo se menja politika razvijenog sveta koji diktira tehnološke trendove.Što se automobila i auto industrije tiče,krivulja nekog rasta u kvalitetu (trajnosti proizvoda) i kvantitetu se okreće na dole posle 120 godina.
Imam 60 godina,vozim 42 godine,još koju godinu i zabole me šta će biti,ja sam se navozao.Neka trljaju glavu oni mlađi koji automobile vole,ili oni koji od njih žive,bilo da ih voze ili ih prave.

kiconix

Gledajuci tu mladost oko sebe, zabole ih.
Moj sin kaze, meni je vazno da je auto udoban i da je ispravan.
Apsolutno ga ne interesuje sta se sipa i koliko traje.
Sto se mene tice, sipam ono sto je propisano i drzim se filozofije da ono sto radi ne treba popravljati.

LeNgenda

Citat: kiconix poslato 26.01.2021. - 11:21
Moj sin kaze, meni je vazno da je auto udoban i da je ispravan.

A čudo je što uopšte hoće da voze.

Da je javni prevoz na nivou zapadnoevropskih zemalja, bolelo bi klince uvo da voze. Automobil je ozbiljan trošak i smaranje, uz to je opasno i moraš sam da voziš.

Samo što je od mojih 33 do Sašinih 60 manja razlika nego od mojih 33 do njihovih 18.

Svet se brzo okreće.

Doteraš u servis, daš ključeve, oni urade sve po programu održavanja, kao u Švajcarskoj.

To se zove edukacija tržišta i klijenata, svako gleda svoja posla uz međusobno poverenje.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Zoran

 :offtopic: Švicarske i povjerenje.
U Švicarskoj ko je služio vojsku pušku nemože razdužiti, nego je nosi kući čuva dok je živ.
Neadekvatno ulje, dugoročno oštećuje motor.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Pa dobro Zoki, koliko sam ja shvatio, u ovoj temi niko nikad nije spomenuo neadekvatno ulje.
Polemisemo o gradaciji i proizvodjacima.

Zoran

Aleks - smiješ. Jer je to fabrička preporuka.
Manji su zazori nego da fabrička preporuka pokriva i gradaciju 40.
Ponovit ću Doktora Stalkera.
Motori koji mogu koristiti ulje 40 ako se sipa 30 smanjuje se potrošnja goriva a povećava habanje motora.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Uz dužno poštovanje, ne vidim logiku. Ono što haba motor je trenje zbog izostanka / smanjenog pritiska uljnog filma između habajućih površina, a baš to trenje bi trebalo da poveća otpore u motoru,samim tim i potrošnju?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ja samo prenosim stavove Doktora Stalkera
Sam svoj gazda - vazda.

MitarMrgulic

Sredina je neki najbolji i zlatni put, uz poštivanje preporuka proizvođača.

Ja sam imao Seat Toleda, 1.9 tdi 81 kW. Auto je bio sluzbeno auto jedne auto-kuće.

Sipana su long-life ulja, koja su mijenjana na 25 000 km.

Na 150 000 autu je prosvirala turbina, išao je on, sve je bilo ispravno, ali se vidjelo da turbina neće dugo.

Od tada sam se uvjerio, srednji put, propisan od proizvođača je najbolji :)

Zoran

Koga interesuje neka ukuca Stalker viskoznost ili Stalker interval zamjene.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Zoki, iznenađen sam takvim idolopoklonstvom sa tvoje strane. Ti si uvek bio analitičan, pokušavao da uđeš u samu srž problema, a sada si zapeo rek'o Stalker, rek'o Stalker... Bez obzira na njegovu nesumnjivu stručnost i veliko iskustvo, strano mi je da bez i najmanje trunčice preispitivanja (realno) nedovoljno argumentovanih stavova praviš maltene religiju, pa nisu Stalkerovi blogovi Sveto Pismo! Čemu Forumi onda služe? Očekujem da razmisliš (vansezona je šahtova pa imaš vremena, jel da?) i pokušaš da objasniš dilemu koju sam naveo. Možda i grešim, ali voleo bih da zajedno malo produmamo o toj problematici, ako treba i u nekoj drugoj temi, iako je podmazivanje i habanje motora zaista tesno vezano sa izborom i kvalitetom ulja u motoru.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Koga interesuje, neka otvori YouTube i neka u pretraživač ukuca "engineering explained oil viscosity" .

Citat: Loganovac poslato 26.01.2021. - 21:55
Uz dužno poštovanje, ne vidim logiku. Ono što haba motor je trenje zbog izostanka / smanjenog pritiska uljnog filma između habajućih površina, a baš to trenje bi trebalo da poveća otpore u motoru,samim tim i potrošnju?

Tako je. Cilj podmazivanja je da pod opterećenjem i dejstvom temperature uljni film bude konstantan. Viskozitet uslovljavaju tri osnovne varijabile: opterećenje motora( rpm, vršni pritisak pri sagorevanju), konstrukcija motora odnosno zazori u sklopovima koji se podmazuju ( ležeći i leteći ležajevi radilice) i temperaturni opseg u kojem ulje radi.

Citat: saša61beograd poslato 26.01.2021. - 09:39
Preporuka fabrike u vezi viskoziteta zavisi od toga šta su joj prioriteti.Zbog smanjenja emisije CO2 za 2%,recimo,spremni su da smanje podmazivanje za 20%.Zato što za prekoračenje CO2 proizvođači plaćaju penale nekoj evropskoj komisiji,za smanjenu debljinu uljnog filma plaćaju vlasnici,dugoročno.
Drugo,ulja sada treba da zaštite i DPF i GPF,ranije su štitila samo motor,to im je bio jedini zadatak i tu nije moralo da bude kompromisa.

Tačno. Između ostalog to je glavni razlog zašto se forsira električna mobilnost, iako se zna da je nemoguć potpuni prelaz sa termičkog na električni pogon. I da, tačno je da se "krivulja kvaliteta vozila nakon 120 godina kreće na dole" iz više razloga,da ne širim priču. Danas se forsiraju druge stvari u autoindustriji ( bezbednost, mobilnost, reciklabilnost itd,itd, itd) . Koga zanima u detalje neka na netu ukuca " CAFE emission protocol " ili  " www. PolicyCAFE.org "  i pročita.

kiconix

Mi kao da otvaramo rafineriju i forumsku liniju ulja.  :ha:
Koliko ja znam, postoji tabela sta odgovara za koji motor, sipas i ne mislis.