Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

Citat: Keka poslato 24.01.2021. - 11:51
Kakve veze ima leto/zima, kad motor i leti i zimi radi na ~90-100C, a temperatura ulja se krece u rasponu od 90-110C?

Sta kaze proizvodjac ulja direktno:

however 5w40 oil outperforms 5w30 oils at higher temperatures...
5w40 oils are likely to be used in higher-performance engines that have higher operating temperatures and loads than the norm.


S obzirom da je auto cipovan, i da volim da potopim gas, i da u PG ljeti  bude  45 stepeni u hladu(na ulici x puta izmjeri i preko 48c), prilicno sam siguran da bez problema mogu da dovedem temperaturu ulja i preko tih 110C.


Zimi znatno hladnije vrijeme(bolje hladjenje motora), losi uslovi na putu, rijetko kad predjem 70km/h i 2500rpm.

Kad se krene prema moru, pa se dohvatis uzbrdice...
x puta prokuvala auta sa strane

kiconix

Mislim da se motor brine da ne predje tih 110, bez obzira koliko se trudio.

Zoran

Ja sam par puta mjerio temperaturu uljnog filtera i zna doći do 105 °C kod velikih opterećenja na velikoj vrućini.
Lako dođe do 90 ali dalje ide sporo.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Citat: Lazar@ poslato 24.01.2021. - 16:59
Sta kaze proizvodjac ulja direktno:
however 5w40 oil outperforms 5w30 oils at higher temperatures...
5w40 oils are likely to be used in higher-performance engines that have higher operating temperatures and loads than the norm.
Da li proizvodjac kaze na sta se tacno odnosi to "outperformes", da li kaze na sta se odnosi "higher temperatures"-spoljnu ili temperaturu motora? To je toliko uopsteno receno da ne vredi ni pominjati kao argument. Kod dizela, pogotovo low saps ulja, uglavnom dolaze kao 5W30. Da li ce 5W40 da nadmasi 5W30 i po kojim parametrima, osim viskoznosti i debljine uljnog filma, zavisi od paketa aditiva, tako da je i to cisto nagadjanje. Da li debljina filma i viskozitet 5W30 ulja odgovara motoru zavisi od konstrukcijskih karakteristika. Proizvodjaci su lepo propisali sta sve moze da se sipa, i sve ostalo je dzeziranje. Neko voli popadiju, neko popa, ali za to treba izneti i neke argumente. U Renault motore moze skoro sve da se sipa, tako da se izbor ulja svodi na licne afinitete i dubinu novcanika.

Citat: Lazar@ poslato 24.01.2021. - 16:59
S obzirom da je auto cipovan, i da volim da potopim gas, i da u PG ljeti  bude  45 stepeni u hladu(na ulici x puta izmjeri i preko 48c), prilicno sam siguran da bez problema mogu da dovedem temperaturu ulja i preko tih 110C.
Bez senzora temperature ulja, to je cisto nagadjanje. Svaki iole ozbiljniji turbo motor ima hladnjak za ulje (ima ga i 1,5dCi). Upravo po toj vrucini koju spominjes, na putu prema primorju, ni na najvecem usponu nisam uspeo da prebacim 110C. Na ravnom u zavisnosti od brzine temperatura ulja je 90-100C.

Citat: Lazar@ poslato 24.01.2021. - 16:59
Kad se krene prema moru, pa se dohvatis uzbrdice...
x puta prokuvala auta sa strane
To ama bas nikakve veze nema sa uljem.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Prenosim stav Steve Stalkera - Ako motor konstrukcijski može koristiti ulje xxw40 a vi sipate xxw30 sigurne su dvije stvari. 1. Štedite gorivo  . 2. Povećano habate motor.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Ne pije vodu, svaki proizvodjac izbaci listu ulja koje motor moze koristiti.
Svako ulje sa liste zadovoljava kriterijume, jedino treba menjati redovno i ne boli glava.

szs

Cenim da je Renault mnogo više analizirao koja ulja mogu da se koriste u njihovim motorima u raznim pa i ekstremnim uslovima
Ako ima preporuku proizvodjača motora i RN broj...meni preostaje samo da procenim da li imam para da ga sipam ili biram jeftinije koje je isto na spisku preporučenih

Mnogo me više zanima da li kod nas prodaju kopije pa da tako ne upropastim motor
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Andrix

Citat: Zoran poslato 25.01.2021. - 08:59
Prenosim stav Steve Stalkera - Ako motor ...
Zar ta oznaka nije za gradaciju a vezano za spoljasnje temperature, bitna je i prva oznaka, a ne samo druga. a za habanje mnono toga ima uticaja
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Najlakše je pičiti sredinom.
Iste gume, ljeti i zimi.
Iste cipele, ljeti i zimi
Ista jakna, ljeti i zimi.
Isto ulje za sve prilike.
Sve to može ali može li bolje?
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Normalno, čak je glupo voziti isti auto leti i zimi.

Ali zato su sarajevski ćevapi dobri i leti i zimi?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Aleks

Ja sam sada malo zbunjen... Jel ja smem da vozim dci preko leta? U taj motor ide isključivo 5w30...

kiconix

Bolje nemoj, ionako mu je bolje u garazi. :wink:

Aleks

Ne staj mi na muku, danas sam morao do Kragujevca...  :aaaa:

saša61beograd

Preporuka fabrike u vezi viskoziteta zavisi od toga šta su joj prioriteti.Zbog smanjenja emisije CO2 za 2%,recimo,spremni su da smanje podmazivanje za 20%.Zato što za prekoračenje CO2 proizvođači plaćaju penale nekoj evropskoj komisiji,za smanjenu debljinu uljnog filma plaćaju vlasnici,dugoročno.
Drugo,ulja sada treba da zaštite i DPF i GPF,ranije su štitila samo motor,to im je bio jedini zadatak i tu nije moralo da bude kompromisa.

kiconix

Dal da zajebemo tu svetsku zaveru protiv potrosaca u Srbiji pa da sipamo zejtin?