Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Slobodan čovek

Да ли је неко од вас наишао на API CN или CM уља, пуна синтетика? Ако јесте, кажите које. Ја данас гледао по интернет продавницама, и нисам баш нешто нашао.

Хтео бих такво уље да сипам убудуће, јер идем до 5-6.000 обртаја по потреби (на узбрдицама и константно 4-5.000), па бих хтео што бољу заштиту мотора.

Raja

Cemu toliki obrtaji, mislim da nema potrebe toliko forsirati motor.

Slobodan čovek

Мотор је слаб, 75 коња. Неку осетну снагу развија тек преко 4.000 обртаја. Када треба да се претиче, идем на максимално убрзање, значи и до 6.000 обртаја. Некад ми је довољно и 4.500, зависи од саобраћаја. Када се укључујем на попречни пут, како овај иза коме сам се убацио не би морао да кочи (као што ја то морам често да радим када ми се неко убаци испред па се вуче mm на сат), максимално убрзавам до 5-6.000 обртаја. На узбрдици, прво се залетим да искористим инерцију, па да не бих много успорио возим на минимум 4.000 обртаја. И тако даље. А и волим да возим "динамичније" када то услови дозвољавају. Када возим константном брзином, обично сам између 2.000 и 3.500 обртаја.

gari1809

Погледај ово, ја сам са њим прешао 100.00 у сенику 1, 1.6 16 вентила а сада ево већ друга замена у логана 1,4 мпи са плином без проблема, ја презадовољан. Цена код нас за 4 литра је око 1500-1600 дин.
https://mannol.de/en/?action=accessory_chemical_preview&name=7705%20O.E.M.%205W-40

Slobodan čovek

Хвала. Тако нешто сам тражио. Нисам чуо за тог произвођача, али видећу да потражим ово уље када будем мењао за који месец.

saša61beograd

Imao sam vremena ovi dana pa sam utvrdio,crno na belo,ono što smo i pretpostavljali:ulja za nas i ostalu boraniju sa istoka nisu ista kao za Nemačku.Poredio sam tehničke podatke (trenutne,najažurnije) za Total Quartz 9000 5w40 i Shell Helix HX7 5w40.Da ne ulazim u detalje,onih 7-8 ključnih karakteristika se kod oba ulja razlikiju zavisno od tržišta,ne nešto presudno,ali se razlikuju.Sve to na zvaničnim sajtovima za SRB i DE.Dakle,ulje nije isto,kao ni Nutela,Ariel,Neskafa,Continental gume...ko sme neka posumnja i da celi novi automobili nisu isti za nas i zapad.

FAM ulja više ne mogu da se naruče,nema cena na sajtu.
Zanimljivo deluje sajt RNB-a sa Galax uljima.Galax Racing 5w40 (vrlo odgovarajuće za Dačijine benzince) je oko 450 dinara za litar i može se kupiti u fabričkoj prodavnici na Pančevačkom putu.Na našem tržištu ovo je najjeftinije i "najoriginalnije" ulje ove kategorije,jedino što o njemu nema nikakvih iskustava ni komentara na internetu.Galax ima neka ulja sa zvaničnim Mercedesovim apruvelom,slično kao i FAM,pa kad bih trošio domaća ulja sipao bih to radije nego Nisotec.Zanimljivo,ambalaža im je ista kao pre 20 i kusur godina kada sam Galax sipao u Yuga,baš nostalgično i "retro",a ulja u toj ambalaži su ipak naprednija,nadam se.

Loganovac

Kupio litar Nisotec Autoline Synt 5W40 za dolivanje, 680 dinara. Ono što me čudi, nikad se ranije nije desilo, ulje u motoru je posle 4000km potpuno žuto, ko zejtin, ko da je sad sipano. Nisam siguran šta bi ovo trebalo da znači.  :ces:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VaskezNS

 :offtopic:

Kanda se spržila veštačka boja iz zejtina u međuvremenu  :Smiley:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

glavonja3

A koje ulje je bilo ranije, pre Nisoteka?

Loganovac

Deset godina ELF, prošle godine isto Nisotec.  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Citat: Loganovac poslato 12.08.2019. - 14:20
Kupio litar Nisotec Autoline Synt 5W40 za dolivanje, 680 dinara. Ono što me čudi, nikad se ranije nije desilo, ulje u motoru je posle 4000km potpuno žuto, ko zejtin, ko da je sad sipano. Nisam siguran šta bi ovo trebalo da znači.  :ces:
Normalno je da su motori na LPG čistiji i da ulje sporije tamni.Ali,ako je ulje čistije nego obično,to može da znači nekoliko stvari (pretpostavke).Koliko se sećam,već si ranije sipao Nisotec,pa je prethodni Nisotec isprao motor od onoga što si koristio pre Nisoteca i to bi bilo dobro.Ne bi bilo dobro da možda ovaj Nisotec koji si sad sipao nema dovoljno detergentnih i disperzivnih aditiva (pretpostavka).Ovo mi je malo verovatno jer verujem da u Novom Sadu ne eksperimentišu mnogo i da svi aditivi idu u paketu koji za njih,i mnoge druge,pravi jedan od nekoliko proizvođača u svetu i tu nema mesta za neku grubu grešku.Posebno što je ovaj Nisotec izrazito dizelsko ulje (C3) pa mu sigurno ne fali aditiva za čišćenje.
Bilo bi lepo da se javi naš član Expendable,on bi sigurno imao neko pametno objašnjenje.
A možda je kad si gledao šipku sunce bilo mnogo jako,jer sva ta naša opažanje su poprilično odokativna.
Kod mene su sve ulja koja sam sipao počela da tamne posle 2-3000 km,tako da mi ovaj tvoj slučaj i nije nešto neobičan.

LeNgenda

Moj 1.4 MPI gura na benzin 10 godina vec, Hobi je svedok kakav Nisotec istace na 8.000-10.000 iz mog auta u poslednje bar cetiri godine.

Ono sto je meni zanimljivo je da se na Nis i Gasprom pumpama Nisotec i G-Drive 5W40 prodaju po istoj ceni, ali, kad sam jednom poblize pogledao, Gasprom ulje je bilo godinu dana starije od Nisovog.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

slavko_bgd

#1092
Citat: saša61beograd poslato 12.08.2019. - 12:29
Dakle,ulje nije isto,kao ni Nutela,Ariel,Neskafa,Continental gume...ko sme neka posumnja i da celi novi automobili nisu isti za nas i zapad.
Mislim da u automobilima koji izlaze iz iste fabrike nema razlike jer bi to suviše iskomplikovalo i usporilo proces proizvodnje da bi bilo besmisleno i neisplativo. Može biti razlike u kvalitetu između fabrika namenjenih za proizvodnju za različita tržišta. Činjenica jeste da su bogata tržišta ujedno i "visoko zahtevna" tržišta i da proizvodi koji se plasiraju na takva tržišta moraju biti najboljeg mogućeg kvaliteta. Ako se na primer u fabrici u Piteštiju prave vozila i za Zapadnu Evropu i za Zapadni Balkan, nemoguće je napraviti razliku u kvalitetu iz prostog razloga što se karoserije, motori, menjači, dakle sve ključne komponente prave pre sklapanja vozila i ne zna se unapred na koje tržište će koje vozilo biti isporučeno. A radnici u fabrici kojima je radni takt po vozilu 2-3 minuta najmanje imaju vremena da gledaju gde mogu da "fušere" a gde moraju da urade vrhunski. Obzirom da ženin teča poseduje Logan1MCV kupljen u Nemačkoj, ne vidim da je išta više ili manje kvalitetan nego što je bio isti takav hobijev MCV.

Ne znam kako se pravi Nutela ili miksuje ulje, ali cenim laički da je lakše napraviti razliku kada proizvod košta 5€ ili 10€ i ima 5-15 komponenti nego kod proizvoda koji košta 12000€ i sadrži 4-5000 komponenti.

Što se tiče ulja, poslednje dve zamene sam vozio Castrol Magnatec 10W40 i to ulje je OK. Sledeće ulje će biti obavezno ful sintetika a presudiće veća viskoznost na 100*C pošto je motor već malo vremešan i već je u fazi da mu treba malo stabilnije i viskoznije ulje na višim temperturama. A to odprilike ispunjavaju ulja gradacije 10W60 jer im je indeks viskoznosti na 100C dvostruko veći nego kod 5W30 ili 10W40. Skuplja su oko 20-30% po litri u odnosu  na Castrol Magnatec koji sam pomenuo ali na moju potrošnju ulja i godišnju kilometražu to nije neka razlika.

astmario

Citat: Loganovac poslato 12.08.2019. - 14:20
Kupio litar Nisotec Autoline Synt 5W40 za dolivanje, 680 dinara. Ono što me čudi, nikad se ranije nije desilo, ulje u motoru je posle 4000km potpuno žuto, ko zejtin, ko da je sad sipano. Nisam siguran šta bi ovo trebalo da znači.  :ces:
Surak mi radi na proizvodnji Galaxa, generalno drzali ih Grci, pa Bugari, niko nista pametno nije ulozio, kvalitet ulja u zavisnosti ko sta naruci, kupuju aditive sa strane i dodaju u bazna ulja i tu sto kaze Slavko imas par firmi koji rade proizvodnju aditiva, pravili su za inostranstvo full sintetiku po svim najmodernijim standardima, imaju i dalje zivu prozivodnju i tehnologe, ali sve zavisi ko sta narucuje, koliko para toliko i muzike, ne znam sta ide u ovo sto se prodaje kod nas.

Loganovac

Citat: saša61beograd poslato 12.08.2019. - 15:57
Normalno je da su motori na LPG čistiji i da ulje sporije tamni.

Neka me Slavko slobodno ispravi ako grešim, ali upravo zbog drugačijeg termičkog režima (ono što utiče na sedišta ventila recimo) ulje u LPG  motorima lakše i brže oksidiše pa se zato na tržištu nude specijalna ulja za LPG motore, navodno otpornija na oksidaciju.
Što se ostalih pretpostavki tiče, palo mi je na pamet nešto slično u pogledu nedostatka deterdžentnih aditiva, ali da Nisotec ispira motor od ELF-a, priznajem da se toga nikad ne bih setio!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.