Jel ko cistio egr ventil na svom dci motoru,traba li ici majstoru ili se to moze odraditi u svojoj reziji i jos jedno pitanje ,sve vise citam da ljudi izbacuju skroz iz auta taj ventil jel ima neko iskustva sa tim i za sta taj ventil jos sluzi(osim ekologije za koju ne marim bas)
https://www.google.rs/?gws_rd=ssl#q=egr+ventil
Kinezi (ili neki drugi kosooki) su uveli kaznu za vozace koji ne iskljuce dugacka svetla kad ima dolazi drugo vozilo u susret-15 minuta sedenja ispred policijskog automobila i gledanje u upaljenja duga svetla.
Ovima sto ne mare za ekologiju treba uvesti kaznu da sede 15 minuta na pola metra od auspuha Tamica ili nekog drugog nemarnog koji dimi kao parnjaca.
Skoro sam menjao EGR ventil na Pasatu, na nekih 160.000 km.
Kvar tog ventila se manifestuje bitnim gubitkom snage, ali vas takav kvar neće ostaviti na putu.
Ovo oko skidanja tog dela mi nije baš najjasnije, zbog čega bi to neko radio? (da za sad sklonimo ekološku stranu priče na stranu)
Problem je u tome sto u vecini slucajeva ostane zaglavljen u otvorenom polozaju, pa u cilindar vraca izduvne gasove, sto dovodi do gubitka snage.
Zbog toga ga intelektualci pocupaju ili blokiraju u zatvorenom polozaju, softverski izbrisu gresku, i iz auspuha izbacuju miomirise u odnosu na koje je RTB Bor susta ekologija.
Ali, posto ne zivimo u kini JA CU LEPO DA SKINEM EGR iskljucim ga softverski i nemam vise problema oko ciscenja doticnog a i produzicu radni vek motoru. :baeh:
Nemoj ga skidati. Isključi i zatvori :c0:
Na to sam mislio.Samo da ne ispadne kako sam neodgovoran po pitanju prirode i ocuvanja covekove sredine ja cu da vratim egr na automobil istog momenata kada stave filtere na TE Ugljevik i na ostale TE u okruzenju.
Citat: Snele poslato 17.02.2017. - 17:20
JA CU LEPO DA SKINEM EGR iskljucim ga softverski i nemam vise problema oko ciscenja doticnog
Dao si odgovor na svoje pitanje
Ventil skinut i ociscen,kao i ona cijev metalna,trebalo mi je dobrih 2 sata,da ne povjjerujete koliko je bilo garezi na autu koji je presao samo 39k,mogu samo da zamislim kako to izgleda na 150k i vise
EGR ventil se ne čisti, već se menja.
Čišćenje tog dela je kao doduvavanje izbušene gume.
Zasto bih ga mijenjao ako je ispravan ne razumijem,samo sam garez ocistio i vratio ga
Citat: Saša poslato 18.02.2017. - 20:31
EGR ventil se ne čisti, već se menja.
Čišćenje tog dela je kao doduvavanje izbušene gume.
On ako se ne cisti onda mora da se menja jer ce da rikne. :ziveli:
Ima tu jos cevi oko njega, koje budu do 50% zapusene katranom, one se takodje ciste i ne menjaju se.
evo jedan dobar tutorijal za clia(isto kao za daciju) :dobro:
@roolet
Vidiš, naveo sam primer zamene EGR ventila na vozilu koje vozim skoro 6 godina.
Kolege koje su istog dana preuzeli druga vozila, pokušali su sa čišćenjem tog dela ali su posle nepune dve nedelje završavali ponovo u servisu. Posle zamene, problemi su nestali.
U zavisnosti od same konstrukcije EGR ventila, kod nekih tipova se zamena jednostavno - podrazumeva. Kod nekih je čišćenje moguće, ali iz iskustva ljudi koje ja poznajem - to nije trajno rešenje.
Osnovna stvar koja razlikuje tvoje i moje mišljenje (osim rečnika) je to što ja pričam o tome šta bi trebalo, a ti o tome šta bi moglo.
Složićeš se - i jedan i drugi pristup su sasvim logični, u zavisnosti od mnogo faktora (fin.mogućnosti, opšta kultura održavanja, ...) pa nema potrebe da na bilo čije mišljenje lepimo neprimerene etikete. :ziveli:
Evo jednog lepog teksta o ovoj problematici: http://www.micksgarage.com/blog/does-your-egr-valve-need-replacing/
Ja nisam imao nikakav problem,ocistio sam ga preventivno da do problema ne dodje slazem se da ga ne vrijedi cistiti kad blokira tad je vjerovatno gotov,ma nije problem ni u egr ni u bilo kom dijelu auta problem je u gorivu koje sipamo na nasim pumpama
Da nabacim i ja koju reč :cul:
Saša je dao dobar link sa objašnjenjem - izduvni gasovi se vraćaju u cilindar da bi smanjili zapreminu "čistog" vazduha, odnosno kiseonika u cilindru. Time se smanjuje i temperatura pri detonaciji -> smanjuje se procenat NOx u izduvu. Ako se ne varam preko ~ 1.100oC počinje drastično da raste %NOx.
Čišćenje EGR - da kod onih vozila gde je to moguće. Solenoid obično preživi, mada bi trebalo i njega proveriti. Problematičan je ventil koji otvara. Tačnije oko osovine ventila se nakupi garež i ostane u otvorenom položaju, pa vremenom strada i ležište ventila.
Da bi doskočili "čistačima" noviji vageni su umesto solenoida stavili step motor koji uglavnom ne preživi zaglavljivanje. Skoro sam menjao na novijem Golfu 1.6TDI EGR sa hladnjakom - popravke nema a spušta motor u LIMP mod (safe). Ceh - 500 € (400 EGR sa hladnjakom i 100 ruke obzirom da je na na takvom mestu da treba gomilu stvari povaditi da bi se došlo do njega).
Što se tiče zagađenja, sa pregrađenim (zatvorenim, izbačenim) EGR ventilom common rail dizeli i dalje zagađuju mnoooogo manje nego ispravni dizeli sa klasičnom boš-pumpom :lazy:
Moje mišljenje je vrlo blisko poslednjem pasusu poruke koju je napisao hobbista.
Ipak, ja bih taj ventil zamenio, vi kako hoćete. :ne:
Citat: Saša poslato 19.02.2017. - 10:06
posle nepune dve nedelje završavali ponovo u servisu. Posle zamene, problemi su nestali.
Ovo ti je kljucni momenat, kulturno su izbegli da vam ociste kako treba. Zamena je sladja.
E, pa ... neće da bude, čišćenje je obavljeno u privatnoj, kumovoj automehaničarskoj radionici a zamena u Porsche Sever-u. Šta ćemo sad, a? :hihi1:
Pročitao si tekst sa linka koji sam postavio?
Tu ima nekoliko ključnih momenata koje si prevideo.
E, da.
Ovlašćeni servisi ne čiste EGR ventil, tako da je čišćenje uvek u sopstvenoj režiji.
Ja uvek volim da pročitam dobar tekst, pogotovu kad mi neko servira isti na tacnu.
Danas sam skinuo EGR i usisnu cijev... :ne:
Zimus se desavalo da auto brka, i da cima dok drzim gas konstantno :ces:
A u zadnje vrijeme se desava da drzim stisnut gas i da auto cimne, osjetno slabije ide i baci crnog dima pozadi
125 000 kilometara
(http://www.abro.com/images/cc-200%20carb%20-%20choke%20cleaner.png?crc=3831486199)
(bio je pun cadji do vrha, nego ga slucajno tresnuh dok sam ga izvadio)
(https://i.postimg.cc/MHPXftv7/1.jpg)
(ociscen, ali ventil zaglavljen u medju polozaju)
(https://i.postimg.cc/NMQ0NZX8/2.jpg)
(cijev od usisa puna uljnih naslaga!?? :ces:)
(https://i.postimg.cc/dVTDD2vC/3.jpg)
(https://i.postimg.cc/mkDg4M8t/4.jpg)
(https://i.postimg.cc/vmFTn4HN/5.jpg)
Nema vise prekida dok drzim gas, nema dima, a na leru radi mnogo ljepse i tise. :aplause:
:too:
:aplause:
Zanima me koliko vremena je potrebno za ovo?
Otprilike sat vremena...
Na mom motoru je iznenadjujuce pristipacno.
Obavezno otvoriti haubu barem 3-4 sata, da se motor ohladi ako je vozeno prije toga.( Egr je iznad izduvne grane i turbine, gdje su temperature ogromne)
Skine se plastika motora, pa onda kuciste filtera vazduha...Otkace se 3 dzeka sa senzora, i ravnim srafcigerom odvrne selna sa crijeva za vazduh.
EGR je na zadnjem dijelu motora, odmah ispod kucista filtera...Drzi se sa 3 sarafa( osmice), moze da se odvrne sa kljucem ili gedorom i kratkim nastavkom.Ja sam moj malo mrdnuo i izvukao bez nekih problema( moze da se desi da zapekne, ako je bas cadjav)
Usisna cijev je usarafljena u blok motora zajedno sa jedim od drzaca za kuciste filtera sa dvije osmice...Skida se lako, ali moze samo kljuc osam vilasti.
Kad se odsarafi, mora se malo mrdati lijevo-desno i vuci ka spolja, i onda iskoci( na krajevima gdje ulazi u egr/turbo ima neku vrstu gume/dihtung)
Za ciscenje je ovaj Abro sprej odlican(oko 4e kosta)
Obavezno nositi rukavice i nesto dugih rukava, jer cadj prska svuda!
Od ostalih alatki sam koristio i staru cetkicu za zube.
(https://i.postimg.cc/9fVMM7Rz/youdoodle-2019-06-30-T17-43-54-Z.jpg)
Sent from my NX591J using Tapatalk
:aplause: