Skorašnje poruke

#1
Delovi i održavanje / Odg: zamena stakla
Poslednja poruka MitarMrgulic - danas u 07:39
Baš nezgodno...

Ti senzori za parkiranje, ne vide rupe, ne vide izbočine....Ni supruga ni ja se u Crosslandu još nismo navikli da sa povjerenjem gledamo na kameru za vožnju unazad iako je sasvim dobra i precizna...koristim ja kameru, ali za svaki slučaj provjeravam kretanje u realnom okruženju :)

Inače, stakla su nekada bila cca 100-njak eura sa šoferšajbnu, a čak i manje za ova druga stakla....sad je to nešto tonirano, sa senzorima itd. pa se cijena višestruko penje.

Drugar mi je na kasku tražio intervenciju, valjda mu je neki kamenčić napukao šajbu, mislim da je par stotina eura bila zamjena.

Nakon toga, prilikom pokušaja krađe, razbiju mu prozor na vozačevim vratima, isto tako neka prilična cifra na ovlaštenom, auto je terenac iz Renault grupacije, lik nema sreće sa staklima, pa to ti je....
#2
Delovi i održavanje / Odg: zamena stakla
Poslednja poruka Veterinar - juče u 23:24
To je u inostranstvu. Pre par meseci je kod nas moj kupac resio isti problem za 12000 dinara (oko 100 evra).
#3
Počeće da pada jer mora da pada.Isparljivost je normalna osobina ulja,neko je isparljivo više,neko manje.A što je starije,isparava i troši se sve više.Zato što je ulje tečnost koja se u otvorenom sudu "kuva" 300-400 sati od zamene do zamene.Nema sile da nivo ostane isti između dve zamene.Ako nivo ostane isti ili se poveća,onda je u ulju nesagorelo gorivo.
#4
Delovi i održavanje / Odg: zamena stakla
Poslednja poruka Zoran - juče u 18:24
Dešava se, sve je za ljude, neka nema povrijeđenih. Nešto mi to skupo. Koje je godište auto?
#5
Delovi i održavanje / Odg: zamena stakla
Poslednja poruka mladja73 - juče u 17:58
Pri parkiranju u rikverc oslonio sam se na senzore parkiranja. Nisam video izbocinu u gornjem delu. Samo sam se prislonio i staklo je puklo u hiljadu komada.
Prijavio osiguranju. Platicu 150 EUR ostatak oni. Jedino sto moram cekati do petka 24-og. Sta da se radi. Sreca pa u novoj firmi imam garazu pa ce logan na mali godisnji odmor a ja vozila gradsog prevoza.

#6
Ja ću pomalo Slavkovim stopama po više osnova, pošto u ovaj K4M koji imam odnedavno nameravam da sipam Kroon Emperol 5w40, kao i njihovo menjačko ulje 75w80, pa ću da javim šta se tu dešava.

Za sada ovaj Elf 5w40 sipan pre 5000 km na velikom servisu i dalje stoji na istom nivou, a očekujem da za par meseci vrele gradske vožnje polako počne da pada.
#7
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka slavko_bgd - 12.05.2024. - 19:32
Da, to je frustrirajuće kada na svoj upit ne dobiješ nikakav odgovor. Možda samo nema ko da ti trenutno odgovori. Možda si poslao upit na neku "korporativnu" mejl-adresu koju niko ne otvara. A možda je politika rafinerije da ne rade sa fizičkim licima, što ne znam i samo nagađam. U ovom poslednjem slučaju lično bih očekivao takav odgovor i prihvatio bih ga. Veliki plus i aplauz za Ininu laboratoriju. Ovom prilikom bih na osnovu ličnog iskustva izuzetno pohvalio laboratorije SGS u Staroj Pazovi ( i osoblje sa Novog Beograda takođe) i laboratoriju RNB. Izuzetan ljudski i profesionalni odnos prema inače jednom za njih beznačajnom klijentu.

Citat: slavko_bgd poslato 12.05.2024. - 17:56Moj kriterijum za zamenu ulja je kada uočim da potrošnja rapidno raste i da ga treba sve češće dolivati.
Na trenutnom automobilu u trenutnim uslovima vožnje sa trenutnom sintetikom 5W40 (ACEA A3/B4 API SN/CF i najvažnije MB229.3) ta pojava je uočena na oko pređenih 12000km i uskoro na 15000km sledi zamena.
Bez obzira što je ulje čisto i žuto kao dukat i mogu se peći krofne na njemu :).


Sad vidim da sam zaboravio najvažnije: trenutno ulje je Total Quartz 9000.
Možda ću ostati na tom ulju a možda ću preći na Shell Helix Ultra 5W40 ili na KroonOil Emperol 5W40. Emperol 10W40 sam već koristio i to ulje tadašnji motor praktično nije trošio do 15kkm, znači vozio sam bez dolivanja dok nivo ne padne na MIN, i kada padne na MIN tada sam ga i menjao. Gotovo da nije bilo oksidacije ulja, onako laički koliko se moglo proceniti i siguran sam da je moglo da gura i do 20000km. Za razliku od prethodnog Elfa 10w40 kojem je potrošnja u istom motoru i uslovima vožnje rapidno počinjala da raste već posle 8-9000km i počinjalo je da smrducka onako na izrabljeno ulje. 
Helix nikada do sada nisam koristio ali za sve postoji prvi put. Pa ako bude Shell, dogodine prenesem iskustva. 
#8
DACIA / Odg: Kupovina nove Dacije
Poslednja poruka Capriolo - 12.05.2024. - 19:12
Citat: dekiv68 poslato 12.05.2024. - 11:08Kupovina nove Dačije, doduše u Rumuniji
Koliko košta najjeftinija Dacia Logan u Rumuniji?
https://autorepublika.com/2024/05/12/koliko-kosta-najjeftinija-dacia-logan-u-rumuniji/

Biće dobro ako i na sve Dačije koje se prodaju u Srbiji bude u celosti primenjen "General Safety Regulations 2".
Na primeru ovih cena iz Rumunije vidimo da cena vozila uopšte ne mora da bude divlja (ni da ide na gore) samo zato što u Rumuniji čak i osnovna verzija Logana sada ima svu aktivno bezbednosnu opremu koju nalaže GSR2, a koja je do sada bila potpuno nezamisliva za Dačiju.
#9
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Zoran - 12.05.2024. - 18:24
Pisao sam INI nešto vezano za Millennium 5w40 oni su mi ponudili besplatnu analizu rabljenog ulja. U Zagrebu nisam bio 25 godina i neznam kada ću ići te sam se obratio Rafineriji u Modriči. Poslao sam 2 mejla i moje pitanje je bilo, dali bi mogli uraditi analizu rabljenog Optima Magnuma 5w40 i koliko bi me koštalo? Nisam dobio ni jedan odgovor na ta dva pitanja.
 Šta reći? Kakav bi bio vaš komentar?
#10
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka slavko_bgd - 12.05.2024. - 17:56
Današnja sintetička ulja su odavno "long life" i mogu da izdrže 500-600mč (motočasova) prosečne eksploatacije, što je prosek brzine od 50-ak km/h. 

Zvanično, Maretov auto je na intervalu svakih 30kkm ili 12M, koji uslov prvi bude ispunjen. To je uslov Proizvođača i njegov skalkulisani rizik. Preporuka majstora za prepoloviti interval je sasvim ok ako Mare želi da zadrži svoj auto još koju godinu. I verovatno će dobra servisna istorija značiti za rezidualnu vrednost i kasniju prodaju vozila. A ako se zna da je prosek brzine većine nas koji najviše vozimo po gradu oko 25km/h i ako znamo da ulje traje oko 500mč, onda tačno dođemo na cifru od 15000km za zamenu ulja i filtera ulja. 

Moj kriterijum za zamenu ulja je kada uočim da potrošnja rapidno raste i da ga treba sve češće dolivati. 
Na trenutnom automobilu u trenutnim uslovima vožnje sa trenutnom sintetikom 5W40 (ACEA A3/B4 API SN/CF i najvažnije MB229.3) ta pojava je uočena na oko pređenih 12000km i uskoro na 15000km sledi zamena. 
Bez obzira što je ulje čisto i žuto kao dukat i mogu se peći krofne na njemu :)