Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)

prethodna tema - sledeća tema

zac

Treba nasem @Ayrtonu da radim veliki servis na Loganu 1.5 DCI, pa mi je kao i prosli put potrebna vasa pomoc oko nekih detalja kao sto su: nacin skidanja remenice PK-kaisa, mesta na koima se nalaze reperi, momenti pritezanja,.....

Koliko sam gledao taj motor, mesta oko razvodnog mehanizma je vrlo malo, pa me zanima da li se motor mora okaciti i delimicno izvuci iz vozila ili ne.... zatim, da li su trnovi za blokiranje radilice kao kod 1.4 MPI ili ne...  Mislim da imam trn za bregasutu, napravio sam ga ranije.
Da li na nesto treba obratiti posebnu paznju???

hobbista

Cekaj da se sastavim, pa cu da pogledam. Mislim da je dovoljno skinuti samo nosac motora (naravno, motor pre toga "obesiti").
Koliko se secam, bloker za radilicu je isti.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Ayrton

Hobbi ne moraš da žuriš,"sastavi se" pa polako.
Hvala!!! :friends:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Veterinar

Meni su oba puta dizali motor "na klocnu", a nisam imao klima uredjaj (u smislu, ipak je bilo vise prostora nego kod Ayrtona).  :ne:

Zoran

Mislim da je bilo priče da se neki čep skida kod bregaste da bi se blokator upotrebio i da taj čep treba novi  :ne:
Sam svoj gazda - vazda.

nik


zac

Hvala druze, pomocice mi ovo.  :too:

Cekamo Ayrtona da postavi slike delova...naravno i cene!   :kava:

vujanovgoran

Kada sam radio veliki servis na 1,5DCI nisam imao fotoaparat da slikam, ali se nadam da ce ovo pomoci.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Ayrton

Citat: žac poslato 22.09.2012. - 16:58
Cekamo Ayrtona da postavi slike delova...naravno i cene!
E pa dosta ste čekali!
Slika nema , ali evo cena:
-Zupčasti kaiš "Dajco" 1950,00 (Auto Mika Zemun)
-Španer z.kaiša "SKF" 3708,00  (Auto Mika Zemun)
-Vodena pumpa "Valeo" 2763,00  (Auto Mika Zemun)
-PK kaiš (šestokanalni) "Gates" 996,00 (Euro Auto Zemun)
-Antifriz "Total" cene se ne sećam, kupio sam ga pre tri - četiri meseca u Profaco-u.
Kad se vreme prolepša, tj. otopli, prijatelju Žac, imaćeš priliku da se pokažeš. :friends: :ziveli:

P.S.Ulje i svi filteri su promenjeni pre oko 3500 km.,tako da će veliki servis biti uradjen bez toga.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!


zac

Drage kolege, ko barata sa onim servisnim dokumentima... treba mi par informacija.

1. Nacin skidanja remenice na radilici (da li je isto kao kod motora 1.4) ???
2. Moment pritezanja zavrtnja spanera i zavrtnja na remenici?

@ Nik.... Postavi molim te ponovo onaj link, u starom postu vise ne radi... Hvala!

Za sad toliko....

P.S. Ayrtone, jesi kupio neki silikon za dihtovanje vodene pumpe?

nik



zac

Kao sto naslov kaze, danas sam trebao uraditi veliki servis na Loganu 1.5 DCI.  Auto je nasega dragog kolege Ayrtona, presao je 60 000 km.
Medjutim naisao sam na veliki problem, elem, nisam uspeo odviti zavrtanj remenice za pogon agregata na kolenastom vratilu.

Radi se o zavrtnju M 14. sa desnim (normalnim) navojem, koji je iz nekog razloga toloko stegnut da se prakticno "zavario" za vratolo. 
-Zavrtanj bi trebalo da je stegnut silom od 120 Nm. medjutim ni mnogo veca sila nije otpustila zavrtanj, pokusano je cak sa polugom od skoro  1m. i 2/3 moje tezine (a svi znate da sam pozamasan  :D) , ali bezuspesno, jednostavno ne ide. Prilikom pokusaja, auto je bio zakocen rucnom kocnicom i noznom + ubacen u brzinu, pored svega toga auto se pokretao prilikom pokusaja otpustanja zavrtnja.
Odustao sam posle sat i 30`  posto sam sav bio mokar. Mislim da sam imao kompresor i pneumatski udarni pistolj, da bih uspeo....

Da ne bi bilo da nisam nista uradio, skinuo sam desni nosac motora i plasticnu zastitu zupcastog kaisa. Mogu reci da je kais posle 60K kao nov, bez vidnih tragova ispucalosti ili istegnutosti, usput sam zamenio linijski (PK) kais i pregledao detaljno prednji trap na vozilu.... Po mom skromnom misljenju, mislim da je kolega Ayrton miran bar jos 30-40 000 km. sa tim zupcastim kaisem.

Eto, da tema ne ostane bez isedne slicice, resio sam da napravim tutorijal o zameni PK kaisa na dizel varijanti Logana.... evo nekih slika, pod svakom je objasnjenje.




zac

Nastavak...  Ovde se na slikama vide ostecenja na plasticnoj zastiti remenice. ostecenja su nastala od presirokih guma na autu ili lose podesenog trapa, to jest srednjeg polozaja letve volana.... tako je to kada se kolega Ayrton kuVci sa sirokim gumama...  :Smiley: :D