Skorašnje poruke

#1
Uradi sam / Odg: Zvučna izolacija - uradi ...
Poslednja poruka Mare - danas u 17:34
Do sada sam izolovao - poklopac gepeka, a u prostor između krila i točkova ubacio sunđere (nešto slično sam viđao u Opelu Rekordu i Omegama :yes: ). Osetio se malo boljitak.

Prošle godine sam dampirao sva vrata - alubutil na lim, oko zvučnika i na delove tapacira koji su najviše odzvanjali. Ispod tapacira, između lima i plastike, sa unutrašnje strane sam ubacio azmafon. Znatno poboljšanje na brzinama preko 90km/h.

Nakon toga sam izolovao deo patosa na zadnjoj klupi i prostor ispod klupe - alubutil i azmafon. Azmafonom sam obložio centralni tunel gde se tapacir naslanjao na goli lim.
Ovde sam imao čak i pomoćnicu, ljubi je tata. :00009176:


Tada sam izlepio alubutil oko zadnjih točkova, ali sa spoljne strane. Ima delova lima koji su užasno odzvanjali. Nakon nekoliko desetina hiljada km, alubutil i dalje na svom mestu.

Odradio sam izolaciju i oko prednjih točkova - na pokrila i delove karoserije u unutrašnjosti. Takođe, alubutil sam ugradio i na unutrašnjosti krila. Nema ništa da zveči.




Alubutil u tabli veličine 50x25 cm košta oko 500 rsd i do sada sam potrošio nekih 15 tabli.
Obavezno je korišćenje valjka (može za tapete) i industrijskog Fena za grejanje dela karoserije na koji se aplicira alubutil, kao i za alubutila. Obavezno je mesto koje se izolira oprati, očistiti i odmastiti, i otkloniti eventualne korozije!

Auto je daleko ušukaniji nego pre, ali slabiji kvalitet kedera i zaptivnih guma teško da može bilo kakav damping nadomestiti. Takođe, retrovizori prave veliku buku.

Ostalo je odraditi krov, deo patosa kod vozača i suvozača i pod gepeka.
#2
Uradi sam / Farbanje doboša - 2021 Dacia L...
Poslednja poruka Mare - danas u 17:13
Nije teško, samo je potrebno malo alata (torx 30, čekić, brusilica ili šmirgla), boja za kočnice, prostor za rad i dobra volja.

Ovako to izgleda na početku.


Unutrašnjost doboša nakon 90000 km.


Malo Brake cleaner, malo carb cleaner, malo stara četkica za zube i bude sve kao iz fabrike da je izašlo. Zadovoljan sam izgledom pakni i unutrašnjosti doboša.


Korozija je površinska i lako se uklanja žičanom četkom. Ja imam dremel sa nastavkom pomoću kojeg sam obradio sve reljefe po dobošu.


Nakon dva sloja boje, doboš sam lako vratio na svoje mesto.


Kada vratimo točak, sve to izgleda ovako.


Motip sprej za kočnice, oko 10€.


Kako bi se boja što bolje uhvatila za površinu, doboš sam grejao industrijskim fenom - malo doboš, malo sprej.

To je uglavnom to. Nek boja izdrži bar godinu dana, pa na sledeće proleće ponovo da osvežimo doboše novom bojom, a ujedno i očistimo sklopove u unutrašnjosti od kontaminacija. :dobro:
#4
Delovi i održavanje / Odg: 1. servis - Gde, Šta, Kad...
Poslednja poruka juga - danas u 12:09
Mada, sada vidim, da je @nenad28 toliko platio jos pre vise od godinu dana :(
#5
Šta 8.000? Ova dva filtra u prodavnicama ne izlaze preko 2.000, ajde da je u ovlašćenim duplo, ama četiri puta skuplje? Bruka ako je tačno. Proveri još jednom. A u krštenim prodavnicama nalaze ti sve delove po broju šasije, samo im pokaži saobraćajnu.
#6
Delovi i održavanje / Odg: 1. servis - Gde, Šta, Kad...
Poslednja poruka juga - danas u 08:36
Ne mogu da nadjem koji je filter vazduha za Sandero Stepway 1.0. U Purflux-ovom katalogu ga nema.
Btw pitam zato sto su mi u ovlascenom servisu rekli, prilikom zakazivanja prvog servisa, da su filter vazduha i klime ~8.000din!?!
#7
Delovi i održavanje / Odg: zamena stakla
Poslednja poruka MitarMrgulic - danas u 07:39
Baš nezgodno...

Ti senzori za parkiranje, ne vide rupe, ne vide izbočine....Ni supruga ni ja se u Crosslandu još nismo navikli da sa povjerenjem gledamo na kameru za vožnju unazad iako je sasvim dobra i precizna...koristim ja kameru, ali za svaki slučaj provjeravam kretanje u realnom okruženju :)

Inače, stakla su nekada bila cca 100-njak eura sa šoferšajbnu, a čak i manje za ova druga stakla....sad je to nešto tonirano, sa senzorima itd. pa se cijena višestruko penje.

Drugar mi je na kasku tražio intervenciju, valjda mu je neki kamenčić napukao šajbu, mislim da je par stotina eura bila zamjena.

Nakon toga, prilikom pokušaja krađe, razbiju mu prozor na vozačevim vratima, isto tako neka prilična cifra na ovlaštenom, auto je terenac iz Renault grupacije, lik nema sreće sa staklima, pa to ti je....
#8
Delovi i održavanje / Odg: zamena stakla
Poslednja poruka Veterinar - juče u 23:24
To je u inostranstvu. Pre par meseci je kod nas moj kupac resio isti problem za 12000 dinara (oko 100 evra).
#9
Počeće da pada jer mora da pada.Isparljivost je normalna osobina ulja,neko je isparljivo više,neko manje.A što je starije,isparava i troši se sve više.Zato što je ulje tečnost koja se u otvorenom sudu "kuva" 300-400 sati od zamene do zamene.Nema sile da nivo ostane isti između dve zamene.Ako nivo ostane isti ili se poveća,onda je u ulju nesagorelo gorivo.
#10
Delovi i održavanje / Odg: zamena stakla
Poslednja poruka Zoran - juče u 18:24
Dešava se, sve je za ljude, neka nema povrijeđenih. Nešto mi to skupo. Koje je godište auto?