Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Zasto se ne preporucuje? U gradaciji 5W40 tehnicke karakteristike ulja su kao na slikama, vidimo da su razlike minimalne, osim bazne rezerve koja je takodje vrlo slicna. Evolution ima za stepen bolju API klasifikaciju, ali ga Elf preporucuje za dizel motore (iako ono drugo ima vecu baznu rezervu). Medjutim, Evolution ima Renault odobrenje dok Excellium predstavlja Elfov standard za 5W40 ulja i ima odobrenje mnogih drugih proizvodjaca, ali je u API klasifikaciji za kategoriju losiji od Evolutiona.

Smatram da je u pitanju prakticno isto ulje, ali je pod nazivom Evolution predvidjen za Renault motore, dok je pod nazivom Excellium predvidjen za ostale.

Koje god da sipate, necete pogresiti. naziv nije bitan koliko je bitna gradacija.

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Turbo

Delim misljenje sa Kekom.
Za Sibeliusa sto se tice filtera nafte:otvoris haubu uzmes lampu i nabijes glavu u prostor kod prednjeg desnog tocka.
Odozgo mozes da vidis filter.Snimi kolko ima crevca na njemu 3 ili 4 i znaces koji tip filtera ide.Plus ako ima neki kablic ili zicka pri dnu filtera ondak ima i senzor.

sibelius

znaci,maska, boca sa kiseonikom, crevo za vazduh pa da zaronimo malo  :Smiley:

jasho

Citat: žac poslato 28.06.2013. - 15:29
Auuu..Jaso, pa ti kao da si radio veliki servis...
Cek, zamenu kocione tecnosti si platio 2000 din. sa popustom...jel u toj ceni i cena "ulja" ili ne?
  Ja sam kupio kociono "ulje" originalno Renault...kod Zive, platio je oko 700 din 1/2 litre, kada sam menjao sofeku, jos ga nisam zamenio...ove godine cu na odmoru..

Manzetna 5500 + 2800 ruke....mislim stvarno...od cega je, jesu ti sad dali garanciju na nju  bar 300 000 km...jel za tu cenu bi trebala toliko da traje..  :huh:

Nije cena ulja uključena, uzeo sam u profacu 3 x 250ml, na kraju u sistem je ušlo pola litre, ostala mi bočica za ,,rezervu''.
Žac,
Meni je to ok cena, iz prostog razloga što mi je rođak to odradio a njemu verujem da je uradio kako treba pre svega mislim na ispuštanje ulja iz kočnica i ozračivanje sistema nakon toga, pre jedno  dve godine sam kod Žive tražio zamenu ulja, ovaj je samo skinuo posudu izlio staro i sipao novo bez ispuštanja na točkovima i to zadovoljstvo je naplatio nešto manje od 1000 din još kao sa popustom.
A što se tiče mažetne ima kod Željka na sajtu zamenska za 1450 din, ali ja sam nešto nepoverljiv u malu privredu, mislim da joj je cena jača jer u okviru mažetne ide i nekakav ležaj, stvari poput upravljačkog , kočionog mehanizma i kaiševa mislim da ću uvek stvljati kvalitet, to nije za ,,mož' da radi''
p.s.
U subotu sam upao u rupu, sad mi se čuje škripa sa desne strane juče gledali desna spona do točka otišla, kad krene krene  :40: :ne:

zac

Rodjak, brate....pa ja komsiji menjao prosle godine ispred zgrade, za dzabe...20 min. posla.  :ne:

Veterinar

Nažalost, Jasho nije u tvom komšiluku, a ja ne bih voleo da kvarimo rodbinske odnose. Bitno je da je posao odradjen kako treba.  :wave:

Zoran

Danas odradjeno na tenane. Elf evolution sxr 5w40 (pozdravio se sa INom) 3x6,5 eura (hvala Speedo).Filter ulja Unico LI 750/3 5 eura. Filter zraka Champion W716 7 eura. Kontrola ulja u mjenjacu  :wave:. Umalo da zaboravim 180 000 kilometraza.
Sam svoj gazda - vazda.

roolet


Zoran

Tražio sam mišljenje Steve (Stalker motorna ulja). On mi je napisao da sam na samoj donjoj granici te mi preporučio da pređem na kvalitetnije ulje - Milenijum npr. Međutim ispade da je Elf jeftiniji u toj klasi skoro 2 eura/litru a još ispunjava zahtijeve RN0700 i RN0710.
Sam svoj gazda - vazda.

bmiillan

#744
na 29000 km uradjen treći servis, ulje elf excelium 5w40 profaco 5 lit 2500 din, filter ulja knecht 600 din, kabine knecht 900 din,
filter vazduha man 900 din, dihtung dekla ventila 500 din (ttd auto, kupljen još prošle godine) naštelovani ventili, i to je priča za
sebe svi usisni su bili 0,20 izduvni 0,20 sem trećeg cilindra gde je ne znam kojim slučajem bio na 0,30. iz ovoga zaključujem da
štelovanje ventila treba odraditi odmah po preuzimanju vozila i to ne u ovlašćenom servisu. naštelovani usivni na 0,15 izduvni na
0.25. neku razliku u radu ne primećujem. leptir gasa je bio izuzetno čist. primetio sam crne naslage na deklu ventila ispod bobine,
koja je bila učvršćena sa tri šrafa, samim stanjem  motora ispod dekla više nego zadovoljan. na bobini nema pukotina koje su neki
članovi foruma uočili na svojim vozilima, mada je možda rano za to.

na kraju malo glancanje motornog prostora :)
nemoj na silu uzmi veci cekic

zac

Svaka cast  :aplause:

Do zakljucka, da ventile treba prestelovati posle preuzimanja vozila, sam dosao i ja, i kod mene su odstupali od propisanih mera.
Imas iste klackalice kao ja, bez lezaja. Za sada jedino DrJekyll ima klackalice sa kotrljajucim lezajevima..

glavonja3

Odradio mali servis:

- Lako i brzo odvrtanja filtera za ulje i cepa kartera. Neki se secaju a drugi mogu pogledati u porukama i ovoj temi koliko sam imao problema prosle godine kod ove dve stvari. Majstori u ovlascenom servisu su zavrnuli toliko da sam polomio/iskrivio/onesposobio prirucne kljuceve i morao to raditi u nelikoko navrata. Motor se dobrano ljuljao od cimanja pri odvrtanju. Onda sam zavrnuo ali ne jako. Zato je ove godine je islo sve kao podmazano  :to:

- Filteri su Purfluks (Panter) a ulje Elf (Profako).

- Posle 15.000 km filter za vazduh je bio osrednje prljav, a 10w40 staro ulje je bilo crno, slabije pokretljivo od osnovog i imalo je neke grumuljice kao crne tackice.

- Posle malog servisa auto bolje ubrzava na visokim obrtajima.

Loganovac

Elf - koji ELF? I sam kažeš da je staro 10W40 bilo crno, mnogo je 15.000 za polusintetiku, pogotovo u našim uslovima.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

glavonja3

Elf polusinteticki 10w40 koji sam nabavio u Profaku, ne ide mi se sada da vidim tacan naziv, zapakovano je u 5L kanister, mislim da nema nijedan drugi nego samo jedan. A da je puno 15 hiljada - puno je  :place:

Keka

Servisi kod nas predvidjaju zamenu ulja na godinu dana ili 15.000 km.

Predvidjena ulja su 5W40 ili 10W40.

Boja ulja ne znaci mnogo, samo hemijska analiza bi odgovorila da li je i koliko pohabano ulje. Rekao sam davno da je bolje da ulje bude crno, to znaci da ispira necistoce. Postavlja se pitanje kvaliteta filtera koji jeste ili nije pokupio cestice. Naravno da iz filtera nece izlaziti bistro ulje, ali je pitanje koju velicinu cestica propusta.

Osnovno pitanje je u kakvom rezimu voznje je predjena ta kilometraza, ni blizu nije isto da li su to bile kratke relacije sa hladnim startovima, jurcanje po autoputu ili duge relacije sa umerenom brzinom.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!