Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

vujanovgoran

Zato i postoji ova tema  :hihi1:, da opisemo kako se mucimo, cvarimo na vrelom/hladnom betonu... i time ustedimo 300,400...dindzi  :rtfm: i onda  :kava: :ziveli: za sve pare.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Keka

Ipak sam jutros platio majstora, a cvario sam se sa kosilicom i grabuljama.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


sibelius

elem, blizi mi se mali servis na ovom mom dizelasu
obzirom da sam do sada terao benzinca dizelas mi je po pitanju servisa totalna misterija
kolege koje teraju dizelke,budite ljubazni pa me prosvetlite sta da nabavljam za servis
koje ulje???
koji filteri??
i naravno gde
za ulje sam vec skontao da je najbolje u profacu mozda ostatak u TTD ali me kao totalnog (dizelaskog) laika prosvetlite na zadatu temu

ps izvinjavam se ako ovo vec negde pise jer ja ocito to ne umem da nadjem

vujanovgoran

Druze, za mali servis ti treba 4l ulja Elf Exilium 5W40 (uzimao u Delmax Zrenjanin 548din/l, imaju prodavnice i u drugim gradovima), filter vazduha (uzimao sam kod Zeljka), filter ulja (uzimao kod Zeljka 550din Purflux), podloska za cep kartera (imao u rezervi), filter goriva sam menjao na 20000km i uzimao kod Zeljka Klaxcar 1450din ili orginal Renaultov (ostali koje sam uzimao su znali da prave problem Bosch je bio 3500din, ali je ventil na njemu upustao pa sam cesto morao da verglam malo duze). Filter klime sam uzimao gde sam stigao,cene su bile od 750din do 1200din. Sve u svemu sat vremena rada laganice  :lazy:, nemozes nista da pogresi :wink:s. Obrati samo paznju na filter goriva, postoje dva modela, sa senzorom vode i bez senzora.  :wave:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Turbo

Za filter nafte obrati paznju,pored toga sto postoji sa i bez senzora za vodu novija godista imaju drugaciji filter sa tri izvoda i nema veze da li ima senzor ili ne.Ja licno uzimam purflux filtere i za sada sam zadovoljan.Ulje kao sto rece u profaco-u excellium nf 5w-40 ili evolution sxr 5w-40,svejedno je.Ja sipam ovo drugo.Sto se tice kolicine verovatno ce ti trebati malo vise od 4L iz razloga sto su svi filteri osim OE renault vece zapremine.Ako sam menjas filtere imaces malo zezancije oko filtera za naftu jer su ga genijalci turili na nezgodno mesto ali sve u svemu nista strasno. :to:

sibelius

#725
elem,sad malo pojasnjenje za ovaj filter goriva sa senzorom
da li to zavisi od godista limuzine ili generalno mogu  i jedni i drugi pa sta uzmes
msm hoce li praviti problem kad se uzem jedan a trebalo je drugi i tako to
generalno ja sam uvek za original ,ipak je to bitna stavka

e da, i za ulje, gledao sam u profacu i vidim da bi odgovarao i excellium i evolution
e sad ima li razlike generalno izmedju ta dva ulja tj stariji motori ,mladji motori,veca kilometraza manja kilometraza itd...
znam da sam dosadan ali imam milion pitanja

saša61beograd

Evolution je fabrička preporuka po uputstvu.
Što se tiče filtera i ostalog:Svaki ozbiljan proizvođač filtera ima svoj sajt i na njemu katalog sa tačnom fabričkom šifrom filtera za odgovarajuće godište i verziju kola.Zapamtite tu šifru i kod prodavca tražite baš to,a ne da vas on ubeđuje šta odgovara,a šta ne,a šta može da se "nabudži".

jasho

Evo da napišem šta sam uradeo:

Promenjeno ulje, filteri ulja i vazduha, svećice na 85440 km, kao što sam već ranije pisao uzeo sam filtere i svećice u euro 07, filteri su bili chapmion, u vezi sa tim mala napomena filter za ulje je nešto duži od standardnog i to može da napravi problem prilikom stavljanja jer je jako nezgodno da dotegnete filter zbog udaranja geodore i ključa za skidanje u onu buksnu iza filtera, zbog čega sam prilikom dotezanja uspeo da zgužvam taj  championov filter, na kraju sam ga skinuo i kupio motrio u AK Kompresor za 580 din i njega stavio, znači obratiti pažnju prilikom odabira zamenskih filtera i rada sa njima :doh:

Dalje, takođe sam menjao ulje u menjaču i u kočionom sistemu nakon 5 godina (ispušteno komletno ulje preko točkova boja kao nes tee od breskve  :ces:), to je urađeno u polu sopstvenoj režiji, tačnije zamenio mi rođak  u servisu gde radi  sa popustom cena 2000 din.

Tom prilikom konstatovano da ima ulja na mažetni do menjača na levom HK zglobu.

Otišao juče u AK kompresor da mi to zamene cena mažetne  oko 5500 din i ruke 2800 din, zbog kartice lojalnosti dobio 20% popusta na rad i 10% na mažetnu sve izašlo 6092 din, bili su korektni i profesionalni osim u jednoj stvari, bez moga znanja  skinuli mi forumaške okvire i stavili svoje, poludeo sam sinoć kad sam primetio :ranting: :palica: koliko se sećam još se nekim forumašima to desilo  :ljut:

zac

Auuu..Jaso, pa ti kao da si radio veliki servis...
Cek, zamenu kocione tecnosti si platio 2000 din. sa popustom...jel u toj ceni i cena "ulja" ili ne?
  Ja sam kupio kociono "ulje" originalno Renault...kod Zive, platio je oko 700 din 1/2 litre, kada sam menjao sofeku, jos ga nisam zamenio...ove godine cu na odmoru..

Manzetna 5500 + 2800 ruke....mislim stvarno...od cega je, jesu ti sad dali garanciju na nju  bar 300 000 km...jel za tu cenu bi trebala toliko da traje..  :huh:

saša61beograd

#729
Uh,mnogo si strog.Sebe smatram naprednim amaterom-hobistom u održavanju kola ali ne bih ni pokušao zamenu manžetne ili kočionog ulja (da ne pominjem zupčasti),nego bih platio nekom drugom.Kod plaćanja je moguće proći bolje ili lošije,a ovo ipak nisu neki astronomski iznosi.

U vezi vlaženja manžetne do menjača jedno iskustvo sa Yuga,možda primenjivo i kod Logana:Kad bih nalio ulje (na Yugu) do tačke da počne da preliva na nalivni otvor,nekoliko dana posle bi ulje kapalo na manžetni.Zatim bi prestalo i nivo bi se ustalio na nekoliko mm ispod donje ivice nalivnog otvora.Kao da je izbacio višak.Odnosno,nivo ulja treba da je u visini ili malo ispod donjeg dela manžetne (semeringa).
Na Loganu mi je manžetna vlažna skoro dve godine,nema pogoršanja,a nivo ulja se napipava kroz nalivni otvor (sa leptir čepom).Predpostavljam da menjaču ništa ne znači par mm gore-dole.Ukratko,neću žuriti sa njenom zamenom a ionako svaki put pred vožnju pogledam pod kola.

vujanovgoran

Sibelius,
Exilium ulje se preporucuje posle 100000, a evolution do 100000km, Filter goriva, mislim da je drugi tip od 2008 godista. Za senzor neznam kako ide, ali znam da ga neki imaju, a neki ne.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

sibelius

hvala za info
prosetacu se ja ovih dana da se malo raspitam sta kako i gde i koliko ce da me kosta celo to planinarenje

zac

Citat: vujanovgoran poslato 28.06.2013. - 17:41
Sibelius,
Exilium ulje se preporucuje posle 100000, a evolution do 100000km, Filter goriva, mislim da je drugi tip od 2008 godista. Za senzor neznam kako ide, ali znam da ga neki imaju, a neki ne.

Nadam se kolega da si mislio na zamenu ulja na 10 000 km...a ne na 100 000 km.... ???

hobbista

Ne pratiš. To je ukupna kilometraža, uz normalne termine za zamenu, što će reći da se ne preporučuje evolution za motore koji su pregazili više od 100.000 km.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

 :doh: :doh: :doh:  Moja greska, izvinjavam se.  :c: