Problemi sa sistemom za TNG

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Zoki, pa nije valjda taj Lovato onaj koji se ugrađivao u Jugiće, karburatorski? Ovaj mora da ima davač pritiska u gasnom rail-u, da pišti ako padne pritisak gasne faze i da automatski prebaci na benzin.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Silvio1

#481
@slavko
"Hm...vrlo je nezahvalno davati bilo kakvo mišljenje ili savet "na neviđeno" bez uvida u vozilo, uređaj, ugradnju, podešavanja. Ja bih za sada dao šansu opciji 1) . "

:Smiley:
Mislim da bi taj prije bi dao sve zube iz glave izvadit' nego pare vratit'
Ako bih sinuo mapu sa ECU, da li bi htjeli pogledati?
U pitanju je Lovato, trebao bi biti ovaj - EASY FAST DIRECT INJECTION http://www.lovatogas.com/php/eng/lpg_systems_detail/id_8_prodotto_easy-fast-c-obdii-4-cylinders-lpg.html

slavko_bgd

#482
Mapa kao mapa ne znači ništa sama za sebe. Kontrola se radi u vožnji, jedan vozi a drugi računarom prati šta se dešava u momentu kada se pojavi greška. I kada su neki tako specifični slučajevi, po pravilu voze dvojica iz servisa jer jedan mora da zna kako da vozi a drugi mora da zna šta u datom režimu prati. Obzirom da je reč o  iskusnom majstoru i da ste mu stara mušterija, dajte mu šansu da proba da ustanovi o čemu je reč i da otkloni uzrok. To je u najboljem interesu za obe strane.

Nakon 20 godina bavljenja autogasom mogu da kažem samo da je svaki auto i svaka ugradnja priča za sebe i da čak i kada radimo više puta isti auto i isti motor - ne znamo kada ćemo da "nagazimo na minu". Sopstvene greške uglavnom najlakše otkrivamo i otklanjamo ali nije uvek samo do nas, do majstora.
Zato je ključ strpljenje.


mladja04

#483
Poštovani, izčitah prethodne stranice i video sam da je još neko imao sličan problem. pročitao sam i neka rešenja, ali imam i dileme.
Sandero Stepway 2010. godište, isparivač Landirenzo, Landi zelene dizne (stavljene pre oko 100 000km, tada je i računar menjan, sadasam na 190 000km).

U rezervoaru ima uvek plina, više ili manje. Od pre pola godine, otprilike, počelo da se dešava da pri paljenju kola istog momenta prebaci na benzin i pišti kao da nema plina. Pišti sve dok se prebacim na benzin, a svaki pokušaj da se prebaci na plin u tom jednom uključivanju kola povlači da se čuje pištanje. U poslednje vreme, poslednjih 30ak dana, sa toplijim vremenom, često se dešava, svakodnevno da se pri uključivanju kola odmah čuje pištanje i ručno isključim plin - prebacim na benzin. Čak mi se i u vožnji na plin desilo par puta da zapišti i prebaci na benzin. Nekoliko puta sam stao sa strane puta i uključim i isključim kola ali i dalje pišti. Ako se kola ohlade ili duže stoje isključena onda nekada hoće da se uključi normalno (upalim kola sa aktiviranim plinom, ono upali na beznin i onda svetluca zelena lampica sa namerom da prebaci na plin, nakon nekog vremena i prebaci) a nekada neće, već pri verglanju istog momenta prebaci na benzin a pišti plin. Čak i kada isključim plin, tj. uključim samo benzin, pri paljenju on proveri i plin i takođe pišti, sve dok ne isključim ručno.
Pokušao sam i da ručno prebacim na plin, da upalim kola na plin tj, ali iako svetli zelena lampica i pali se na plin, istog momenta kada zaverglam prebaci na benzin i pišti.

Vozio sam u jedan servis i kazali su mi da je pritisak u sistemu bio visok, da su podesili na niži, ali da je problem sa isparivačem, koji u Eko Luki u KG košta 80e. Kazali su mi da nemaju polovan.

Desetak dana nisam mnogo vozio kola, a kada sam ih vozio nije se dešavalo da prebaci da bih odvezao kod majstora. prvi put kada se desilo otišao sam kod drugog majstora da bi proverio dok su kola sa problemom. Uključili smo i isključili par puta, uvek je vraćalo na benzin i pištalo. Povezao je plinski komp. sa dijagnostikom i kazao mi da su parametri dobri. Ali da je ponovo povećan pritisak, čini mi se preko 3 da je bio. Zatim je isključio kola i odvio vrevo kod filtera gasa, iz njega je izašao trenutni plin. Zatim je ponovo uključio kola i ponovo izmerio pritisak u sistemu, bio je oko 1,6 čini mi se, a kola nisu odmah automatski prebacila na benzin već su radila normalno, nije bilo pištanja. Kazao mi je da je riknuo isparivač i konkretno membrana u isparivaču, da ne vraća i stvara pritisak, tj. zatvori i ne otvori.

Predložio mi je neki drugi isparivač da stavimo, ne sećam se koji, a cena tog novog je takođe 80e, kao i cena Landirenza. Ni on nema polovan isparivač.

Molim vas za savet, na osnovu iskustava da li i koliko često strada membrana? I da li je uopšte problem do isparivača ili možda postoje sumnje i na neki drugi problem?
Da li zameniti ceo isparivač ili je možda moguća reparacija postojećeg, tj. zamena membrana i gumenih delova? (pre 2 godine sam uradio reatest, nebih ponovo da radim ako nije neophodno).
Pošto volim da čačkam i istražujem, razmišljam da sam otvorim isparivač i iskontrolišem kakva je situacija, da li je ima nekih skrivenih osigurača za skidanje? Ili samo odviti šrafove imbusom, skinuti feder, skinuti skrivene gumice, klackalicu, itd......
Koje membrane preporučujete, kog proizvođača, i gde ih kupiti?
Pronašao sam trenutno na netu u Al gasu ove oglase a cene su po 950 dinara, obe su od Memtex proizvođača:
Membrana LANDI RENZO Renzomatic
Membrana LANDI RENZO SE81
Na Kupujem Prodajem, Auto Dora oglasnik, videh neke za 800 dinara.

Unapred hvala na odgovoru i pozdrav, Mladen

kiconix

Polovan ne stavljaj.
Ja bih prvo zamenio membrane i ocistio uredjaj.
Ne iskljucujem ni senzor pritiska u rail-u.
Sacekajmo Slavka za strucnije misljenje.

bocca

Imam isti auto i isti uređaj a imao sam i iste manifestacije. Prvo retko a onda samo benzin uvek. Ne sećam se da li sam pisao u temi. Odmah sam otišao kod majstora, nisam puno eksperimentisao. Kod mene je bio senzor pritiska koji Kića spominje. Čim je zamenjen sve radi perfektno. Inače, kod mene na 251000km membrana i isparivač od prvog dana! Pozdrav

Bata83

Nazovi Doru iz NS i kazi mu za problem da cujes njegovo misljenje, jeste da on menja ceo isparivac (naj bolja opcija) ali posto je kod tebe mogu reci nov isparivac mislim nema potrebe. Na loganu sam imao plin i menjana je membrana posle 10god. Slicne probleme sam imao na golfu (lovato) isto tako neka pistanja i cudna prebacivanja benzin-plin. Menjao membrane i cistio dizne (Kinez Ns ) Dora nije hteo to da radi. Od tada ni jedan moj auto nije video Nisovu pumpu a samo kod njih sipao.

slavko_bgd

@mlađa04
- da, moguća je reparacija isparivača. LR preporučuje da se to radi na 100-120kkm jer je to otprilike kilometraža kada se pojavljuju mikroprskotine na membrani i kada membrana počinje da postepeno gubi svoja svojstva. U praksi je bilo slučajeva da su prelazile i dvostruko od toga i većinu tih isparivača koje sam pokušavao da radim nisam uspevao da sklopim iz razloga što su pucali vijci, bilo spoljašnji bilo mali unutrašnji. Ili se čak dešavalo da kada se odviju vijci nije moguće razdvojiti dekle od osnove bez oštećenja. Kada se redovno servisira - nema nikakvih problema.
- možeš uraditi samostalno ako znaš šta treba da radiš, imaš moment-ključ (ili uvežbanu ruku da pravilno dotegneš vijke) i imaš softver da ga podesiš nakon postavljanja na auto
- memtex membrane su loše i setovi za reparaciju isparivača nemaju sve potrebne delove. Jedino Ekoluka u KG ima original membrane ali prema informaciji iz 12/2021 ne prodaju pojedinačnim kupcima koji nisu serviseri iz razloga mogućih grešaka i problema sa garancijom. I ako je LI02 isparivač (izguglaj Landirenzo LI02) preporuka je na toj kilometraži da se dokupi i set priključaka za antifriz koji nije sadržan u baznom setu koji sam pomenuo;
- može se desiti da kad skineš isparivač da moraš zameniti i creva za antifriz i račve/kolena na toj km;
- Renzomatic i SE81 su isparivači za venturi sisteme (karburator i mikser);
- koji god drugi isparivač da staviš umesto originalnog radiće ako apsolutni pritisak može da se podesi prema specifikaciji za Landirenzo (0,95+MAP) za šta opet treba softver i interfejs za konekciju
- nije nikakav problem staviti drugi polovan ali ispravan isparivač
- osnov svake popravke je dobra dijagnostika. Moguće je da je ovaj poslednji kolega postavio dobru dijagnozu.

Nadam se da će ti ove informacije koristiti


mladja04

Hvala na detaljnom odgovoru.

Ipak ću onda kupiti novi isparivač. S obzirom da bi ovaj sadašji sam rasturio, ali da u kompletu ne dolaze svi delovi, da je kasnije potrebno podešavanje itd, a što je pitanje mogu li ga sam sastavaiti, ako Vi koji se time bavite niste uspeli uvek da uradite posao, ili sete radili sa mukom!

Radi li možda neko reparaciju, da nekog predložite_ Da pošaljem poštom.

Hvala.

Veterinar

Svejedno dolazimo do softvera...

mladja04

Hvala puno na odgovorima, još jednom.

S obzirom da mi je trebalo oko 100 evra da zamenim ceo isparivač, a možda i više sa rukom, pa onda možda i novi atest, itd, kupio sam set Memtex (iako su nekvalitetne) membrana, sam sam skinuo isparivač (uz malo viuše muke ali sam uspeo, jer sve je usko kod Sandera), odgledao uputstvo na Youtube, sam sam polako odvijao šrafove, skidao deo po deo, isprao metalne delove i zamenio sve gumice i membranu, a zatim sam sve vratio na svoje mesto, zategao dovoljno da se ne odvije. Nijedan vijak se nije oštetio.

Problem je bio sa prvom prstenastom velikom gumicom koja se nalazi iznad membrane a odmah ispod poklopca. Ona jse skroz raspala, od vibracija membrane. I drugi problem je bio sa gumom na klackalici koja zatvara rupicu kojom se usisava gas u isparivač. Toliko je ona bila oštećena da je po sredini imala rupu a deo koji je stalno nalegao na rupicu je bukvalno odsečen i uvukao se u rupicu dovoda plina, to je pravilo problem.
Evo i slika jedne velike gumice, drugu utisnutu na klackalici nisam slikao.

Zatim sam polako (po mraku, jer me interesovalo da li će raditi) vratio sve na svoje mesto, ali ovoga puta sa manje muke, jer sam shvatio gde sam pri skudanju grešio u koracima  :woo-hoo:. Tako da je sve vraćeno, pritegnuto, provereno još jednom, odvrnuo sam ventil gasa, dao kontakt, sve je bilo ok. Zatim sam ga provozao dok nije prebacilo na plin, radi kao dok je bilo sve normalno. Pritisak su mi podesili pre 2 nedelje, kada sam vozio kola kod majstora i kada je podesio pritisak ali mi kazao da je verovatno crkla membrana. Tako da je i sada taj pritisak u sistemu redu.

Sada nastupa test period, da vidim hoće li i kako raditi, kolika će biti potrošnja, da li će možda negde popustiti gas ili rashladna tečnost.

Sva creva su menjana pre 2 godine (nadam se creva i račve, jer sam platio da se to uradi) kada sam uradio reatest plinskog uređaja i zamenio bocu.

Srećan sam jer sam sam uspeo nešto da uradim, iako nisam majstor, ali mogu da pokušam.  :lux:
Mada, ako bude radilo, i ušteda je fina.  :glare:
Iako ne bude radilo kupiću novi isparivač, a nije veliki trošak što sam kupio ove membrane jer sam i naučio nešto novo.  :to:

Loganovac

 :aplause:

Ništa lepše nego kad čovek sam zasuče rukave...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Čestitam, svaka čast.
Nebi da uvrijedim nikoga ali kod majstora je čest slučaj da naprave jedno ( npr, ležaj točka) a zajebu nešto drugo(npr. mandžetnu poluosovine probuše).
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Citat: mladja04 link=topic=401.msg236164

Pritisak su mi podesili pre 2 nedelje, kada sam vozio kola kod majstora i kada je podesio pritisak ali mi kazao da je verovatno crkla membrana. Tako da je i sada taj pritisak u sistemu redu.
....
Sada nastupa test period, da vidim hoće li i kako raditi, kolika će biti potrošnja, da li će možda negde popustiti gas ili rashladna tečnost.
....


Pritisak podešen sa starom membranom i oštećenom klackalicom teoretski ne može biti isti kao sa novim setom delova. Osim ako se, što bi babe rekle "utrefi". Preporuka je da nakon 500-1000km kada sve "legne" na svoje mesto svratiš do plinadžije i da se proveri da li je pritisak gasa oko 1.35bar. To mu je nominalni, malo odstupanje nije strašno.

Potrošnja plina na ovim sistemima ni po čemu ne zavisi od isparivača.

Batakole

Pozdrav ,u pitanju je Sandero 1.2 16v pre par dana poceo da mi varira ler gas ,digne se do 2000 obrtaja i ne vraca se dok ne prebacim na kratko na benzin pa vratim na gas tada se nirmalizuje. Posumnjao sam na klapnu ler gasa imao sam slican problem na puntu koji je resen pranjem i ciscenjem celog kucista step motora ali problem sa ler gasom je bio i na gasu u benzinu a kod sandera samo na gasu a na benzinu radi normalno