Problemi sa sistemom za TNG

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Dok sam ja vozio na plin (prešao 500 000 km sa 3 auta dok je Bog hodao po zemlji), miševi su mogli da prolaze između magneta i kućišta. Vazda je tu bilo prljavštine ali vazda je radilo kako treba. Vrati se na stari tip ventila koji je provjereno radio kako treba.
Sam svoj gazda - vazda.

dekiv68

Citat: slavko_bgd poslato 06.07.2016. - 09:18
dekiv68, pitanje za tebe, pošto je to tvoja struka: kakva je razlika kod elektromagneta ako je zazor između klipa i cilindra/namotaja veći ili manji? U smislu, da li elektromagnet ima po nečemu bolje li lošije karakteristike ako je zazor između klipa i namotaja manji ili veći? Pitam iz razloga što mislim da je zazor konkretnog klipa/cilindra kod tebe i kod mene izuzetno mali, da zbog toga to :pcele: iz plina pravi problem koji imamo. A znajući Italijane - takva konstrukcija nije slučajno tako realizovana. Da li su tim malim zazorom hteli nešto da poboljšaju ili izbegnu neku negativnu pojavu pri uključenju/isključenju ili tokom rada EM-a (grejanje, struja, povratna indukcija...) nije mi jasno... :ces:

Nisam siguran, ali po slikama ventila sa isparivača, koje si postavio on je konstrukcijski solenoidnog tipa, dakle sastoji se od elektromagneta i pomičnog metalnog jezgra. Kad struja prolazi kroz elektromagnet on pomera (privlači) jezgro delovanjem magnetnog polja. To pomeranje jezgra se koristi za vršenje neke mehaničke radnje (otvaranje - zatvaranje ventila). Iz osnovno-školske fizike smo učili da je magnetni fluks ukupan broj magnetnih linija sile koje prolaze kroz neku površinu u ovom slučaju površina je poprečni presek (kružnica) klipa (tj. jezgra). Kako je veličina magnetnog fluksa jednaka proizvodu magnetne indukcije (koja zavisi od jačine struje koja protiče kroz namotaje solenoida)  i površine poprečnog preseka klipa, vidi se da će fluks biti veći što je veći poprečni presek jezgra solenoida odnosno manji zazor između klipa i namotaja.
Ali meni i dalje nije jasno šta radi taj ventil (šta otvara - zatvara) i šta ga prlja (jer moguće da kroz njega protiče plin i zašto).

Zoran

Autorezervari su svi sa unutrašnje strane "goli lim" koji itekako korodira. Ta korozija  je rastvorena u plinu i nakuplja se na magnetu... :ne:
Sam svoj gazda - vazda.

dekiv68

Da Zoki ali moj rezervoar je tek nešto duže od 2 meseca u upotrebi.

Kod novih rezervoara može da bude malo metalnih opiljaka, ali bi to trebao da zadržava filter tečne faze, pre isparivača.

mdbokic

Sta kazu u servisu? Sredili?

dekiv68

#290
Ne, nisam uspeo da odvezem auto u sredu u Hit auto, pa sam zakazao u Reno Sava za utorak ujutro. Inače i dalje neće da prebaci na plin i pišti kao da ga nema prvih 5-6 km, dok se dobro ne zagreje (na ovom toplom vremenu). Posle kolko god puta da se pali normalno prebacuje (ili pali direktno na plin), dok se ne ohladi. Stim da neće da prebaci dok ga ne resetujem na ključu.

slavko_bgd

#291
To za reset na ključ je normalno kod svih Landirenzo uređaja, takva im je strategija rada, odnosno zaštitna mera da ne može da se vozi sa nedovoljnim pritiskom gasa. Kod AC-a (Stag) kada ECU prebaci na benzin zbog pada pritiska može u vožnji opet da se vrati na plin, tako da vozač može da vozi i sa nedovoljnim pritiskom. 

Citat: Loganovac poslato 06.07.2016. - 11:39
Naravno. I ugradi karburator, obavezno.  :to:

:Smiley:

I izbacim rezervoar za benzin  :Smiley:

Citat: dekiv68 poslato 06.07.2016. - 15:03
...Kako je veličina magnetnog fluksa jednaka proizvodu magnetne indukcije (koja zavisi od jačine struje koja protiče kroz namotaje solenoida)  i površine poprečnog preseka klipa, vidi se da će fluks biti veći što je veći poprečni presek jezgra solenoida odnosno manji zazor između klipa i namotaja.
Ali meni i dalje nije jasno šta radi taj ventil (šta otvara - zatvara) i šta ga prlja (jer moguće da kroz njega protiče plin i zašto).

Hvala na odgovoru, sad mi je jasno. Ispada da je povećanjem preseka klipa i smanjenjem zazora u EM-u moguće smanjiti jačinu struje kroz namotaj za isti fluks. To znači da je manje grejanje namotaja EM-a i manje opterećenje na drajver/relej u ECU.

Taj ventil na isparivaču zatvara dovod gasa iz cevovoda i rasterećuje isparivač kada je plin isključen. Da bi efikasno zatvorio - opruga mora da bude relativo jaka. Da bi efikasno otvorio(savladao pritisak gasa i silu opruge) - fluks mora da bude jak. Ako je fluks jak -namotaj se greje i opterećuje upravljačku jedinicu. Ako je... ma , to je kao pravljenje kobasica ili riblje čorbe: mešavina svega i svačega samo treba naći dobar odnos :) .

Pre ventila je postavljen filter tečne faze koji štiti od mehaničkih nečistoća iz instalacije, ono što je Zoran pomenuo. A ono što je nalepljeno na klip nisu mehaničke nečistoće već kao neka smola. Koji je hemijski sastav toga i šta je zapravo to - to je već pitanje za hemičare.

Citat: Zoran poslato 06.07.2016. - 11:43
Pa kome je srcu drag plin, neka izvoli...
Ja sam ga imao jer sam sa 9 DEM prelazio 1000 km. Sipano u Mađarskoj svake sedmice.

9DEM = 4,5EUR. Najniža cena litre gasa koju ja pamtim bila je oko 0.44 EUR. To znači da si za 9DEM mogao kupiti oko 10L gasa. I preći 1000km?!?! Pa ti si Zoki moj idol!  :dobro: :friends:

Možda si sipao za 90DEM ili si sa 9DEM mogao preći 100km, što je bilo stvarno dobro za to vreme...

vukaschin

Dakle situlacija je sledeca :) Dacia Logan 1.4+TNG

Na benzinu ide super, nista ne trese, ne gori lampica...kad se prebaci na plin u leru trese, prosto te masira u sedistima, menjac podrhtava i krece da gori lampica check engine. Ima Landirenzo uredjaj...ako treba jos nesto da dodam recite...zna li neko u cemu bi mogao da bude problem?
:)

kiconix

Jedna dizna ne radi.
Kako vuce auto na plinu?

vukaschin

Jedna plinska dizna nije radila pa je zamenjena. Vuce skroz normalno
:)

Raja

Koliko s prešao sa tim gasnim uređajem i da li je još nešto rađeno osim što je zamenjena samo jedna plinska dizna?

vukaschin

99.000km :D to je onaj da kazemo "fabricki" plin landirenzo. 1 zamenjena, 3 ociscene, redovan servis plina kad god treba da se radi radi se.
:)

Ivan91

38 k km, Na benzin radi normalno, na plin dok je hladan nromalno, onda u jednom trenutku krecu problemi. Ne vuce pri iole jacem gasu, u leru kako tako, pri jacem gasu trza jako , ne ide i pali check engine.
Dizna ?

Loganovac

Ne. Da nije senzor temperature?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Moguce je sledece:

a) gledati u pasulj sta mu je

b) gledati u jagnjecu plecku sta mu je

c) prikljuciti oba racunara i ocitati parametre i videti sta mu je
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!