Nova Dacia Duster - evolucija na rumunski način
Dacia je objavila prve dizajnerske crteže i fotografije druge generacije modela SUV Duster, koji otkrivaju tipičan evolutivni dizajn ovog automobila.
(http://www.b92.net/news/pics/2017/08/30/29585972959a67f6ebc934757311041_v4_big.jpg)
Oni koji su očekivali drastično drugačiji dizajn u odnosu na aktuelnu verziju, ostaće razočarani, ali očigledno je da se Dacia rukovodila geslom koje glasi: ako nešto već dobro funkcioniše, ne menjaj ga (previše).
(http://www.b92.net/news/pics/2017/08/30/205256412859a67f6ef03fa950839551_v4_big.jpg)
Prva generacija modela Duster na tržištu je od 2010. i značajno je doprinela rastu prodaje automobila brenda Dacia u poslednjih nekoliko godina. U penziju odlazi kao bestseler rumunskog proizvođača, sa preko milion izrađenih primeraka.
Zato se naslednik ovog uspešnog malog terenca očekivao sa nestrpljenjem
(http://www.b92.net/news/pics/2017/08/30/84134697659a67f6f220dd780031269_v4_big.jpg)
Druga generacija, koja će svetsku premijeru imati na auto-salonu u Frankurtu, sada je pred nama, a prvi utisci na osnovu dostupnih fotografija spoljašnjosti su da su vizuelno uspešne karakteristike prethodnika sačuvane i još više naglašene, dok su neki manje uspešni detalji, poput stop svetala, promenjeni.
Razlike između dva Dustera najbolje se mogu sagledati ako pogledate sledeći video:
Prednji deo novog Dustera izgleda šire i agresivnije zahvaljujući novim LED farovima i većoj maski hladnjaka, a posebno se ističe novi zaštitni elmenat na donjem delu branika.
Gledajući otpozadi, umesto ne baš idealno dizajniranih stop svetala na modelu prve generacije, sada su tu znatno bolje uklopljene (mada ne i previše originalne), nove svetlosne grupe.
Krovne šine su u potpunosti od aluminijuma, a nov je i dizajn 17 inčnih alu felni.
(http://www.b92.net/news/pics/2017/08/30/68742008159a67f6f47d4d456298685_v4_big.jpg)
Fotografije unutrašnjosti i podaci o motorizaciji za sada nisu objavljeni, a očekuje se da će kabina pretrpeti veće promene nego eksterijer vozila.
Više fotografija i tehnički detalji biće poznati uoči ili na samom otvaranju sajma automobila u Frankfurtu.
(http://www.b92.net/news/pics/2017/08/30/25418302359a67f6f64441495150330_v4_big.jpg)
(http://www.b92.net/news/pics/2017/08/30/19053213259a67f6f7e86f829133273_v4_big.jpg)
(http://www.b92.net/news/pics/2017/08/30/36018790259a67f6f9ed95151844001_v4_big.jpg)
Dacia Duster II 360° view
Dacia Duster 2
Izvor:b92 sreda, 30.08.2017.
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2017&mm=08&nav_id=1298376 (http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2017&mm=08&nav_id=1298376)
Ovo je novo kao i druga generacija. :banghead:
Ova druga generacija se najavljuje bezmalo godinama. Sve to vreme a posebno u poslednjih par meseci se pričalo o novoj platformi, novim, većim dimenzijama... ova vest je izašla na puno sajtova ali samo na jednom ( auto.blog ) je napisano da zbog ušteda i platforma ali i dimenzije ostaju postojeće. Za nekog ko razmišlja o novom autu u narednom periodu, a daster je među prvim opcijama, ovo je veliko razočarenje.
ako cena bude u rangu sa sadašnjom a unutrašnjost bude kvalitetnija i oprema bogatija ,ne vidim što bi bila razočarenje...
naravno da su svi očekivali da bude nekih velikih promena i dimenzija i izgleda ali očigledno da oni ne razmišljaju tako. Meni je ok... ništa posebno naravno,malo doterana verzija koju već imam.
Meni lično ovo izgleda lepo i rado bih ga kupio. :aplause:
Zadnji deo mi liči na Jeepov Renegade a prednji na Jeepov Compass.
1.2 TCe i 1.6 dCi dizel možda nagoveštavaju i cenu preko 20K u 4x4 Laureat verziji.
Čekamo proleće :ne:
Do kada misle da je ok da rucka za vrata i cilindar ne treba da budu integrisani u jednu celinu?
Dačija sa svojom cenovnom politikom se fino udaljava od prvobitne zamisli low cost vozila . Na takvom vozilu mogu da oprostim brdo nedostataka i manjkavosti ali na modelu koji će u dizel verziji kostati bezmalo 20k eura...jok!
Ko kaže da će toliko da košta :conf:
Pa sada već košta 16.000€ u verziji 4x2. 4x4 je još skuplji, mislim na Urban explorer što mu dođe od prilike kao ovaj na slikama.
Ne bih rekao da toliko košta. Na http://www.dacia.rs/download/cenovnik/duster_n1.pdf Dacia DUSTER ambiance 1.5 dCi 90 košta 13.940e.
Uzgred veoma mi se sviđa izgled novog dunstera
@dekiv68
To su cene za N1
Pogledaj http://www.dacia.rs/download/cenovnik/duster.pdf
Pa ukalkuliši recimo Laureat 4x4 1.6 dci pa salata pa porez na porez...
Urban explorer 1.5 dci 110ks 4x2 kolega Vihor platio 16.100€.
Pošto bih ga kako rekoh rado kupio ali 4x4, sačekajmo cene na proleće. :ne:
freedom verzija u benzin varijanti ( koja meni sasvim odgovara ) i prednji pogone je 13800 i više nego odlično opremljen sa sve kamerom i media nav-om i spolja sa dosta opreme.. to je sasvim ok cena za ono što nudi
Za 14, 16 i 18.000e mogu da se kupe automobili...
Duster je mnogo ozbiljniji auto od raznih "automobila"
Ovo jesu kozmeticke promene, al sama platforma je od pocetka bila odlicna, tako da vece promene mu i ne trebaju da bi parirao mnogo skupljim vozilima
Da bi bilo koji savremeni automobil bio ''ozbiljan'' mora da ispunjava maksimalne bezbedonosne parametre. Kada Dačia bude imala 5* na kreš testu moći ćemo da kažemo da je ozbiljan automobil. Do tada :whistling:
Pogledaj car buyer-ov review, pa ces videti da je duster izgubio jednu zvezdicu jer nije imao esp kao standard (sad ima) a drugu, zbog slabe zastite pesaka(oko 25%) a pretpostavljam da su i to sredili sa ovim modelom. Auto koristi platformu nissana x-trail, tako da vozi se ozbiljnije od svih automobila u tom cenovnom rangu. Koristio sam dosta razlicitih automobila pa ti iz prve ruke kazem moje subjektivno misljene.
Citat: Aleks poslato 01.09.2017. - 07:20
Urban explorer 1.5 dci 110ks 4x2 kolega Vihor platio 16.100€.
+kuka 300
16400
Ispravite me ako grešim. Daster ne koristi platformu x-traila. Daster je na istoj platformi kao i sandero, a samim tim kao i clio. Zar ne?
Ako su već ostavili staru platformu nadam se da su malo poboljšali ergonomiju. Tu prvenstveno mislim na sjedišta, veličinom i načinima podešavanja. Ako je i to ostalo isto onda su zaista glupost napravili...
Ostalo je i do sada bilo korektno, dizajn je ok, mehanika takođe, platforma u principu meni ništa ne znači dok radi posao.
Sjedišta i zvučna izolacija su glavne stvari koje su trebali poboljšati.
Meni se sedista ok, al imam zamerku na opremu u autu, tu dacia uvek kaska, a plastika je ok za sandera/logana, al za duster bi vec morala biti malo bolja, zvucna izolacija je soldna, al realno ima tu prostora za napredak... U svakom slucaju, lep im je redizajn, tj. Isti recept je primenjen kao kod I i ll gen. sandera/logana
Al izgleda da su na sve mislili :D
https://www.google.rs/amp/s/testcoches.es/amp/filtraciones/fotos-espia/dacia-duster-2018-interior/
Sjedišta su dosada bila mala (kratka) i bez ikakvog bočnog oslonca. OK je to u mom Sanderu koji je košta 7000€, ali u Dusteru koji košta duplo pa i više nego duplo mora bolje.
Ako unutrašnjost bude kao na slikama sa linka koji je postavio boki neće biti loše. Pitanje je samo da li će automatska klima biti dostupna u paketima opreme za naše tržište a i koliko će to zadovoljstvo koštati.
Do sad se automatska klima jedino nudila u Ruminiji.
Meni se cini da se sve malo okrenulo... kao prvo dacia je bila best bay na svim trzistima... sad lagano ubacuju svasta, doteruju izgled a samim tim neprimetno povecavaju cenu, dok drugi proizvodjaci uvidevsi kakve su prodajne rezultate postigli rumuni na svim trzistima, obarau cenu vojih inace precenjenih vozila, mislim urangu do 10-15.000 eura...na nasem trzistu mi se cini da ce poceti trka da ko ima kes odmah ima da dobije silne popuste, kojekakvu dodatnu opremu i slicno, ne bi li se odlucio da kupi bas njihov proizvod....
Meni je licno lep novi duster, ali u tom cenovnom rangu je i suzuki koji mi se mnooogoo vise svidja, pa makar i bez pogona na sva 4 tocka....
I sada je best bay ako se ne kupuje skuplji model Logana ili Sandera od 8.000€. Ili Daster od oko 11.000. Sve preko toga, je za mene lično, skupo.
Ali to je moje mišljenje što uopšte ne mora da znači da je i ispravno.
Potpuno isto mislim kao Aleksa, da su najjeftnije verzije Dacije najbolja kupovina za te pare.
Takođe. :to:
+1 :amen:
+1
Do 9-10K definitivno best buy i po meni
Danas su izbacili i slike unutrašnojosti... ovo je verovatno najači paket opreme... meni se sviđa... ali se postavlja pitanje cene...
Evo i sa premijere:
Edit: Jedino mi nije jasno zašto ima kontrolu media uređaja i na volanu i iza volana? Duplo?
Obzirom da ću Dastera kupiti zato što je odličan ''terenac'' (mada sa pravim gumama to i jeste), ova nova verzija mi je dopadljiva. Sviđa mi se dizajn, ali Dacija opet kasni za ostatkom industrije. Plus, cene ćemo znati tek na leto, a ko zna kada će da ga puste u prodaju. Ako cene budu iste, onda OK, ali ako podignu cenu, što mislim da se neće dogoditi, ulaze u rang malo kvalitetnijih vozila da tako kažem. VW je lansirao T-Rock-a koji bi trebalo da ide od 19.000, od 18.000 Seat Alteca. Kao što je neko pomenuo, Suzuki Vitara i sx4. Dacia, verujem, neće dizati cenu jer pravi konkurenciju Renoovim modelima Kađaru i onom drugom isto na K. Šta ja znam, prvo da izađu detaljni prikazi na YT pa posle da diskutujemo. Da ne pričamo o tome da čovek mora da vozi auto malo duže da bi stekao pravi utisak o njemu.
https://www.youtube.com/watch?v=g9ZGUtQybs4
Ako dobro vidim, nema bravice za otkljucavanje na suvozacevim vratima.
@bind
Od Dacie II nemaju. Moj isto
I ako ste primetili, promenili su dobavljaća guma.
Meni se mnogo sviđa. naročito unutrašnjost.
Cena ce ici od 15 do 19 hiljada.. Tako mi sada rekose kod dilera. Na oko i prvih nekoliko videa, vredi ...
Promenili su pedale,ali i dalje nema plastičnog ojačanja na odmorištu za levu nogu,pored kvačila (imao ga je Yugo pre 30 godina).Ušteda u Dačijinom stilu.
Kome treba 4X4 pogon ili mora da se vozi baš u SUV-u, Daster je ok.
U protivnom,sve mi to liči na tortu koja je sa margarinom umesto putera.Torta isto izgleda,ali nije sve u izgledu.
Dačija se sve više udaljava od onoga što sam kod nje cenio.
Kako nema? Ima na mom Dusteru..ili je to patosnica.. Pogledacu kad sednem u kola :)
Tako sam video na slici u prethodnom postovima.
15-19 hiljada je previse... Za te pare mora da bude bolji od qashqai-ja, a to je malo tesko...
A što se tiče cene, verujem da prodavci kod dilera nemaju pojma koliko to može koštati. Pa kod nas se neće prodavati barem još 6 meseci, ako ne i više. Nego im je rečeno da šuketaju cene jake da bi ljudi i stari Daster kupovali, kao po znatno nižim cenama. A i cenovni opseg mora biti veći, ne samo 4000e. Pa sada je od 12000e beli benzinski ambiens do 18500e dizel fridom sa bojom i 4x4 pogonom. Bez opcionala. Živi bili pa videli. Pozdrav
Vidim ubacili podešavanje volana i po visini i po dubini... možda nešto od redizajnirane unutrašnjosti ubace i u Sandero III (koji je u najavi za 2018.)
Zna li neko kolika je zapremina prtljažnika za 2wd i 4wd? Evo jedan lep video:
https://www.youtube.com/watch?v=rJKGJ6Ap07w
Zanimljiv je menjač rikverc ide u levo napred, verovatno sa podizanjem prstena?!
Ne može drugačije zbog šeste brzine. Nisam siguran kako je kod aktuelne verzije, ali imam utisak da medija nav nije baš fukcionalan na jakom suncu jer je u ravni sa panelom. Deluje mi da je dosta nisko što može biti problem pri korišćenju navigacije.
Citat: doravec poslato 13.09.2017. - 12:27
Kako nema? Ima na mom Dusteru..ili je to patosnica.. Pogledacu kad sednem u kola :)
Ipak je u pitanju originalna gumena patosnica. Kako god bitno je da neka zaštita za taj deo postoji.
Izgleda još bolje nego na slikama. Učini mi se da ovaj tip reče da su sjedišta iz Scenica, ako neko zna francuski neka potvrdi.
HF kartica :too: ! Nisam primetio gde je slot za karticu jer ce verovatno kod jeftinijih paketa ici klasicna... A mozda bude i kljuc. :ne:
Spolja je ok, mada nista spektakularno, ali mi se unutrasnjost bas svidja. E sad, kako ce izgledati u jeftinijim varijantama...
Precios del Dacia Duster 2018 en Francia
Motor Acabado Precio
SCe 115 Duster 11.990 euros
SCe 115 GPL Duster 12.790 euros
dCi 90 Duster 14.000 euros
SCe 115 Essentiel 13 850 euros
SCe 115 GPL Essentiel 14 650 euros
TCe 125 Essentiel 15 550 euros
TCe 125 4×4 Essentiel 17 550 euros
dCi 90 Essentiel 15 850 euros
dCi 110 Essentiel 16 450 euros
dCi 110 4×4 Essentiel 18 450 euros
TCe 125 Confort 16 650 euros
TCe 125 4×4 Confort 18 650 euros
dCi 110 * Confort 17 550 euros
dCi 110 4×4 Confort 19 550 euros
TCe 125 Prestige 17 750 euros
TCe 125 4×4 Prestige 19 750 euros
dCi 110 * Prestige 18 650 euros
dCi 110 4×4 Prestige 20 650 euros
:help: 20650 eura za dCi 110 4x4 Prestige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????????????????????????? :fiju: i :fuck:
Nekad beše Duster osnovni (istina, sa manje opreme) 9700 evra...
Taj osnovni odavno završio...sad je prešao u srednju (školu)...mora da prati trendove :) .Dižu nivo opreme,dizajn,a to svakako mora neko da plati.
Hmmm,...
Ako će približno biti takve cijene i u ovim našim krajevima, to znači da je SADA pravi trenutak za kupovinu restilizovanog Dustera (phase 2). Računam da će im sada oboriti cijenu da se riješe "stanja na skladištima", prije nego počne prodaja ovih novih aždaja.
Juče sam imao malecnu intervenciju na bravi petih vrata, prošle zime jednu noć nije htio da upali zbog lošeg goriva i te dvije sitnice su jedini "problemi" koje sam imao sa Dusterom u ove skoro tri godine i pređenih skoro 45.000 km. I dalje uživam u vožnji i nemam ni najmanji osjećaj da vozim "jeftino" auto.
Priznajem da nova verzija izgleda "zavodljivo" i nekoliko puta sam se "uhvatio" kako prečesto gledam video-klipove i tehnikalije novog Dustera. Toliko "prečesto" da je i moja supruga to konstatovala sa zabrinutošću. A, onda je došlo do izražaja moje iskustvo - objasnio sam joj da smo mi muškarci samo radoznali za neke stvari - volim ja da pogledam najnovije slike i "umjetničke izraze" i Jelene Rozge, i Severine, i Sandre Afrike, i šta-ti-ja-znam, ali da mi nije ni na kraj pameti da ono što već imam, zamijenim za neki takav "model"...
Prvo me je gledala zaprepašteno, a onda je odahnula i od tada mi ne gunđa ni zbog gledanja raznoraznih starleta, a kamoli zbog auta. :lazy:
Da skratim - ja ne bih mjenjao mog Dustera iz 11/2014, ni da su cijene novog za 20 % manje od ovih koje je napisao kolega @doravec.
Nisam siguran za ove cene da će biti baš ovakve :ne:
Prosto ne upadaju u cenovnu politiku Dacie. Možda su malo poleteli na oblaku potražnje pa se osilili? Sve više gledam npr Peugeot ili Toyotu kao sledeći auto koji moram da kupim do proleća.
To su cene za Francusku. Treba sačekati komercijalizaciju u Srbiji pa proceniti i cene i auto. Da mi treba takav tip vozila, ne bih se namrštio ni na starog (ph2) a kamoli na novog Dustera.
Verujem da će kod nas cene biti dosta slične. Prvenstveno gledam osnovnog benzinca. Njegova cena jednostavno mora biti 12000e. Onda su i ostali paketi opreme i motori verovatno kao u ovoj tabeli.
Malo me zainteresovalo pa sam na konfiguratoru http://www.dacia.fr/gamme-dacia/sandero/configurateur/
probao cene npr Ambiance 1.5dci sa klimom kao jedinom opcijom i ako se nisam negde prešao to je kod njih 12 250e + troškovi transporta
To mu dodje oko 1600 više nego kod nas (Ambiance sa mp3 10610e)
Analogija sa Dusterom .... nezahvalna ali ...
Sve oko 1500-2000 skuplje?
https://www.youtube.com/watch?v=Y4g5GcczUPE&t=2s
B92.net: Novi Duster
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2017&mm=11&nav_id=1329784 (http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2017&mm=11&nav_id=1329784)
Nacickali opreme pa cena otisla gore. Ok.
I novi dizajn, trendovi.....koji crni trendovi i dizajn. 15 soma eur za ovo sa nekim osrednjim motorom i paketom :cekicem: ne bi dao ni u ludilu ludila...
Izasle cene kod Rumuna https://www.dacia.ro/gama-dacia/modele/duster.html
Ponovo vraćaju plin u ponudu sa SCe 115 motorom
Dizel u fulu preko 20k evara...zaista nisu normalni.
Znaju oni šta rade,ko hoće da tera modu i prati trendove neka plati!
Pravu sliku o novom Dasteru dala bi neka fotka donjeg dela,slikano iz kanala ili sa dizalice.Ali koga to zanima,one što prate modu svakako ne.Zatim,izgled zadnjeg svetla je čista kopija Fiat/Jeep dizajna,na granici bezobrazkuka.
Crna folija na vratima na "b" stubu je ok.Samo što je to trebalo uraditi i na "c" stubu.Ovako liči na DIY vikend projekat (nestalo mi samolepive tapete,završiću sledećeg vikenda).
Zatim,onaj plastični dodatak na prednjem krilu verovatno nema nikakvu funkciju,nego je čista dekoracija.Valjda da Daster izgleda "moćno i opasno".Rekao bih, na granici kiča.
Varijanta sa karticom umesto ključa:nešto najgore sa prethodnih generacija Reno-a.Večiti izvor problema.Taj problem se najčešće rešavao tako što vam zbog te kartice ukradu auto,pa nema više glavobolje.
Gde nestade onaj stari Daster koga sam potajni želeo da imam.Beli sa crnim branicima,jednostavan i neupadljiv.U ovom novom Dasteru osećao bih se kao da sam na ulicu izašao u žutom kaputu,crveni cipelama i roze pantalonama (ako možete da zamislite sredovečnog čoveka u toj kombinaciji).Previše šminke,a ipak samo Dačija.
O ukusima ne vredi raspravljati,a što se kartice tiče....bmw,audi,mercedes,golf, itd.nemaju kartice pa se besomučno kradu.Audi i golf prvenstveno,iako koštaju ko 4-5 dačia-renoa,i trebali bi da budu ,,neuhvatljivi,,za lopove obzirom da se toliko novca da za 2 tone lima. :ne:
Elem ,dačia pokušava ,,nešto,, a to ,,nešto,, ćemo videti kako će da ispadne. :ces:
Imaju i oni kartice samo što su u obliku ključa ili drugog oblika. Imaju HF funkciju, ne moraju da se vade iz dzepa što je jaaaako praktično. Priđeš autu on se sam otključa, sedneš, pritisneš taster i dok vežeš pojas on odradi sve što treba i kresne. Završiš vožnju, izađeš iz auta, zalupiš vrata, kreneš a on se sam zaključa. Jbga, ceo svet vozi takve automobile. Da su lakši za krađu zbog ključ-kartica nije tačno.
Lepo je što Dacia ide u korak s vremenom, a to košta. Iskreno se nadam da će se u ponudi naći i modeli sa automatskim menjačem.
Ali čemu sve to u voziu sa 1.0 atmosfercem?!
Sve ja mogu da razumem, i automatski menjac u 1.0motoru i kartice, i gluposti...jedino sto ne mogu da razumem je cenovna politika. A opet, sto ja ne razumem.cenovnu politiku na drugoj strani oni dobeo prodaju kola očigledno, čak i vade prosek celoj Renault grupi. :ne:
Dacia košta isto koliko i pre 15 godina, čak i jeftinije ako se uzme u obzir da je nekada klotara Logan koštao 8.000€. Sada se dobije klima i još svašta nešto. Teško da može jeftinije. U ono vreme su svi ostali bili bezobrazno skuplji pa sada obaraju cene. Ja mislim da Dacija nema puno prostora za obaranje cene.
Vala ne kosta. 9200eur je ravno kostao moj laureate pack.
Golfovi 4 popularni u to vreme kao polovnjaci nisu vecina imali te opreme. Govorim o pocetku 2015.
Klot Fabija je koštala 11. Mesec dana nakon mene su rodjaci kupili novi Polo 1.4benzin sve bez bord kompa, električnih grejača i motora retrovizora, podizača zadnjih prozora i daljinskog zaključavanja.... ravno 14.990 EUR
Kako ne košta?! Ja sam za 8.100€ dobio metalik, 15", daljinsko zaključavanje, prednje podizače i kasetofon sa eva zvučnika. Sad za te pare nemaš metalik ali dobiješ na sve ostalo još 4 er bega umesto jednog, abs, esp, klimu, možda maglenke... Model sa klimom je bio 800€ skuplji i samo sa 1.6.
Klot Fabija je bila 11... Sada je sa približnom opremom kao Sandero samo 500€ skuplja. Ispod 9.000€
U mom sećanju je cena za "base model" 7200 evra.
Cene sada kreću od 1000 evra vise, ali nivo opreme je daleko, daleko viši. Osnovni motor bio je 1.4, pa 1.2, a sada je 1.0. Jeftinija registracija, manja potrošnja, pitanje trajnosti stoji.
Nije dobro to što je osnovni dizelaš premašio 10000 evra i što sam kupio 0.9tce sa plinskim uređajem za 9700 evra, a sada, godinu dana kasnije, 0.9tce u istoj opremi ali bez plinskog uređaja košta 1000 evra više.
@Veterinar
Tačno tako. Moj 1.4 Ambiance 2011, januar, sa 4 zimske gume (poklon) .. ako se dobro sećam, cena je bila 7699
+ tehnički kod Kompresora džabe + registracija ..... izasao "na put" 7950
Decembar 2011, Duster 1.6, Laureate 12500 EU.
mart 2013, duster 1.6 prednji pogon,laureat II ( sve kao ona delsey verzija ) + kožni volan i ručica menjača - 12750... sada su one specijalne verzije freedom i to bile oko 13500.. jeste više ali imaju mnogooo više opreme ( navigacija,kamere,felne,itd... )
Sveti Nikola 2008, Sandero Ambiance 1.4 električni paket (prozori, maglenke..) 8700 e, pre toga bio 9400 kad sam ga gledao u junu, a posle toga u martu 2009 na sajmu isti 7800 e :ne:
Mart 2009 8500evra za kes, 1.4 ambiance+, popust na lizing zbog SEKA 7700 + gratis metalik boja(sajamska akcija) tako da ovo su pocetne cene, posle godinu dana prodaje pojeftinice duster :)
U par reci samo, nema potrebe za previse pisanija.
Ovih par dana sam imao priliku da se druzim sa novim Dusterom u vise verzija, od turbobenzinca sa manuelnim menjacem, do dizelasa sa EDC-om, a bio je i jedan stari Duster s dizelom i manuelnim menjacem.
Izmene spolja se vide svuda osim iz profila, pa cak i tada. Svidjao se nekome ili ne, sigurno je da izgleda znatno modernije. Od svog eksterijera, ja sam najvise odusevljen dnevnim svetlima i farovima, tj. dnevna svetla se pruzaju spoljnom i donjom ivicom fara, slicno kao kod nove Oktavije, vrlo su snazna i ostavljaju odlican utisak, dok su farovi ksenonski, makar u najvisim paketima opreme. Ako je neko vozio novog Qashqaija sa ksenonima, zna o cemu pricam.
Zadnja svetla neizbezno asociraju na Renegade, ali sta se moze. Uklapaju se fino i to je to.
Necu o drugim detaljima, sve je manje-vise poznato i vidi se na slikama.
Enterijer je bitno drugaciji, moderniji, najvisi paketi imaju automatsku klimu, MediaNav, automatski menjac i tome slicne fine stvari. Najvise mi se svidja sto je centralna konzola, ma sta na njoj bilo, tj. bez obzira na paket opreme, okrenuta ka vozacu i time su ispravili prakticno sve zamerke na preglednost ekrana. Takodje, visi paketi opreme imaju finu, mat crnu handsfree karticu, identicnu kao noviji Renaulti.
Moj najveci utisak je volan, kako zbog novog oblika koji je sjajan, tako i zbog pero-lake servo asistencije, za nekoga sada mozda i previse lake, u rangu sa Fiatom sa ukljucenim City modom.
E sad, jasno je da je sve pomalo supljikavo, da je mat, da je tamno, da je jednostavno, da ne impresionira na prvi pogled i da je to vec 13 godina u osnovi isti auto.
Ali, buduci da osnovni 1.6 16v Ambiance 4x2 kosta 11.990 evra, sto je prakticno isto kao i stari model, ja sam vrlo zadovoljan odnosom ulozeno-dobijeno.
U voznji je malo manje kamionski nastrojen od starog Dustera, iako i dalje vrlo sklon podupravljanju, cak i na nizim brzinama, sto je danak mekanom oslanjanju i visokim gumama. ESP reaguje rano i agresivno, sto zna da prestravi, ali je u redu.
Zvucna izolacija je bolja, vozacka pozicija je bolja i bolje se moze podesiti, iako je volan i dalje pomalo predaleko. Sve je ostalo mekano, lako i predvidljivo kao i do sada.
Ako se nekome svidjao stari Duster za 12.000 evra, ovim ce biti odusevljen za iste novce, utoliko pre sto ni u jednom aspektu nije izgubio ni promil upotrebljivosti, cak ni van puta, jer je, jel`te, to i dalje isti auto.
@LeNgenda
Mnogo hvala za review
Prilično sam zainteresovan ali za motor 1.2 tce. Neka prva iskustva sa njim ili možda slučajno cena?
Ide lepo ali mnogo trosi ulje, bilo je cak i otkazivanja kao i dosta zamena motora u garanciji.
Ne znam da li cu to resili, navodno je radjen neki softverski update.
Ima dosta o tome na netu, posto se isti motor ugradjuje u Daciu, Renault i Nisan.
Sa tim motorom sam se druzio u Nisanovoj verziji, 1.2 Dig-T, u novom Qashqaiju, sa njihovim CVT-om.
E sad, mislim da su razlike izmedju 1.2 turbo u Nisanima i Renou u ponecemu i hardverske, negde sam citao o tome.
U svakom slucaju, performanse su vrlo slicne 1.6 atmosferi, ali moram da priznam da je za mene Qashqai sa tim 1.2 turbobenzin i CVT-om gotovo idealan auto.
Tek sa CVT bi Duster bio mmmmmm :friends:
Mada ne bih bio nezahvalan i sa Easy-R
Ne bi bio nezahvalan, bio bi uzasnut tim menjacem.
Duster ide sa EDC, automatik sa duplim kvacilom i to radi onako kako treba.
LeNgenda, kakva su ta sjedišta, ima li poboljšanja u odnosu na dosadašnja?
@LeNgenda
Nisam znao da EDC ima i sa benzincima :ne:
Citat: speedo poslato 06.12.2017. - 23:01
LeNgenda, kakva su ta sjedišta, ima li poboljšanja u odnosu na dosadašnja?
Sto se mene tice, ima. Ukupno su meksa, ali i udobnija, sedalni deo je meksi, pa se maaaalo upadne, dok su bokovi kao malo cvrsci, ali i dalje je sve to dosta mekano. Jednako su mala i kratka, kao i do sad, ali moj ukupan utisak je da su udobnija.
Makar u novom Dusteru podesavanja su normalna, cak i po visini nisu tri velika klika vec mnogo manjih i solidna je razlika izmedju najviseg i najnizeg polozaja.
Potpuno nebitna stvar, ali poluga za podesavanje udaljenosti sedista od pedala se ne pruza celom duzinom, vec je samo sleva, a ja uvek posegnem desnom rukom ispod sedista, pa vidim da nema, pa pomislim, "majku mu, da nije elektricno", pa se puknem u celo jer je Duster, pa onda spustim levu ruku i podesim sediste.
Citat: szs poslato 06.12.2017. - 23:39
@LeNgenda
Nisam znao da EDC ima i sa benzincima :ne:
Sad nisam ni ja vise siguran, znacemo vise kad izadje cenovnik i paketi opreme, mada bi trebalo da ide samo sa dizelasem.
Neko je spomenuo sedišta iz Scenic-a, medjutim ćorak.
Suština cele priče- uzeo bih i novu verziju, bez oklevanja.
Renault Sava, oglas za prodaju belog Duster-a. Ako se ne varam sa leve strane je model za 2018?
Izgleda, ima plastiku na krilu. Čini mi se da je ovo u Pančevu.
Ja kad sam dokon proverim na dacia.rs da li ima cene i oprema za novi daster. I pošto još uvek nema ja pozovem Sekulić u NSu pre nekoliko dana i žena mi kaže da imaju jednog u salonu i da imaju i cene i opreme i uslove i da su već prodali nekoliko samo da prodaja može da zvanično krene tek 24og. Još se čudi kako na sajtu dačije nema ništa o novom Dasteru. Verovatno tek posle 24og. Pozdrav svima.
Kako da prodaju zalihe? Da da ju popuste? :Smiley: To kod naših neće da može. Teraju dokle god Dačija kaže da mora da predju na novi model
https://www.cdn.daciagroup.com/content/dam/Dacia/HR/Brosure/katalogi/katalog_novi_duster.pdf
Cene u kunama, dCI Prestige 4x4 ~20000 eur.
Izbacili su iSlovenci cene. Hrvati su skuplji kao i kod ostalih modela. I svi naši saloni imaju cene samo do srede neće biti na sajtu. Paketi opreme su isti a kod nas početni benzinac ide od 11990e. Drugi paket je skuplji 500e a najjači paket još 1300e. Ispada cena kao za freedom što je bila. Meni su danas sve odšampali kod Stojanova u Novom Sadu ali su mi papiri ostali u kolima. Inače nisam se posebno oduševio autom.
Prelep...
Sviđa mi se. Rado bih ga posjedovao.
Odozdo sve je isto osim zadnjeg lonca auspuha, bio je pre poprecno na kraju ispod branika, a sad je tu samo cevka.
Lose su slike na onom oglasu, pa ne mogu da mu procenim enterijer, al svako valja posetiti sajam automobila :ziveli:
Mislim da to ima veze sa 4x4 pogonom.
Za 4x4 i pricam, bio je poprecno iza diferencijala a sad je ispred
Eto, vidite da se nesto promenilo.
Nije to vise isti auto. :whistling:
nista zasticeno, vise kablovi, plastika
Kada se pojavio prvi Daster,mislio sam da će postati klasika i da će se dugo praviti u tom obliku.Kao,recimo,Lada Niva ili Mercedes "G" klase.I da će postati prava i ozbiljna "radna mašina" jer je imao potencijal za to zbog dobrih motora i dobrog 4X4 pogona.I neutralnog i funkcionalnog dizajna.Ali,oni tamo u Reno-u misle drugačije,verovatno znaju šta rade i kako se zarađuju pare.
Meni je ovaj novi potpuno nezanimljiv.Ima na tršištu na desetine sličnih,skupljih desetak posto,zašto bih kupovao Dačiju kad mogu nešto drugo.Još jedan ušminkani plastikanac.Nije to auto za vojsku,šumare,vatrogasce,za ozbiljne namene i ozbiljne ljude.
Ne bi se bas slozio, nov je i ovaj pleh sto stiti kablove i dovod goriva, to nije bilo na starom, jedini mi ovaj auspuh sad bode oci, sad je on najniza tacka, tj. Smanjio mu je klirens... A budimo realni ni jedan 4x4 auto sem suzuki vitare i s-crosa nema da se kupi u ove novce, a i oni su nesto skuplji, sve ostalo je 5k+ skuplje minimum. A kao terenac je on prilicno upotrebljiv, i dosta ga sluzbi koristi u te svrhe. Naravno nije na nivou range rovera i nisan navare, mada mu to i nije namena(a ni cenovni rang), al svakako je bolji terenac od 95% ovih u klasi, odlican pogon, odlicna sasija, dobri napadni uglovi...
Evo opet dokon pa razmišljam, upoređujem. Uzmemo benzinski motor, novi daster, najveći paket opreme, ima svašta nešto, 13800e. Lima ima 4,34m. Slični automobili ali za broj manji sa 4,15m dužine, ne mogu da se kupe za te pare ni u prvom paketu opreme. Npr renoov kaptur i slični. Vitara, isto sa 4,15, je nešto jeftinija u prvom paketu opreme ali drugi paket koji je odgovarajući dasterovom najvećem paketu je opet skuplji 800e. A i suzuki je plastični auto kao i dacia. Ne znam, prodavac se kune da je zvučna izolacija kod novog dastera puno bolja, da vožnja " manje umara "...
Upotrebljiv je to auto, ove zahrđane glavčine kvare sliku.
I još par detalja. LPG fabrički ide samo u prvom paketu opreme i doplaćuje se 1000e!!! Kod Slovenaca ako se ne varam 500e. Verovatno se trude da ih ne prodaju posle epizode u sanderu i loganu. Doplata za TCE 125 je 2000e kao i za dci 90 koji ide samo u prvom paketu opreme. Ali zato doplata za dci 110 je 2700e!!! Pa onda, kod oba benzinca doplata za 4x4 je 2000e ali zato kod dizela je 1700e!!! I tako...
Pazi, tek se pojavio, sad je prilika da se klepa sa cenom, bice on 1000-2000 jeftiniji za godinu do dve dana
:to:
Pojavio se cenovnik, interesantan mi je Prestige 1.6 SCe po ceni od 13.790E. Samo mi se ne sviđa u beloj boji koja se ne doplaćuje. Nadam se da ću za jedno 3 godine kad prodam Stepway ugrabiti neku dobru akciju (i po pitanju cene i po pitanju finansiranja) i pazariti Duster...
Zanimljivo je da vise nema base modela, sad prakticno krece od onog sto je nekad bio ambiance, tako da iako su vise cene, ima vise i opreme... Tako da mu dodje na isto
http://youtu.be/0jS-WhmOTyQ
...samo otkaz brisaca bio, neobjasnjivo...
I reset brisača sa kontakt ključem. Novi Duster garant ima Windows :Smiley:
Kolega @baki09, hvala ti za ovaj link.
Meni je bilo zaista zanimljivo.
Zanimljivo bi bilo da su ga nakon svega oprali, videli da li je pretrpio neka ostecenja, u kakvom su gume stanju, plocice, diskovi....
Ovako jos jedna "atraktivno" dosadna reklama Alvirovica i RNS.
Definitivno ima elemenata za jednu test vožnju, jako me interesuju nova sedišta i držanje u krivinama
Ma, nakon 1200 km je to sve kao novo. 12l / 100km je interesantan podatak...
Veliko maltretiranje ali i velika potrosnja za dci. :ne:
Nadao sam se rezime-u stanja guma i kočnica nakon tih 24 sata iživljavanja :whistling: :hihi1:. Ovo sa brisačima je nažalost neobjašnjivo. 12L prosječne potrošnje me ipak malo iznenadilo za dCi-a, iako - i sam sam vozio Track-day pa znam kako potrošnja može ići u nebo pod takvim uvjetima.
S druge strane - što su oni ovim testom zapravo htjeli dokazati?
Ajd ponovo.
REKLAMA
Renault platio, poslao vozilo, poslao direktora da vozi 2 smene i za sve to dobio reklamu na tv-u i dodatno na Sat reviji.
Na kraju emisije lepo mladi Alvirko rekao, ovo je prvi.
Nastavak sledi u zavisnosti od ponude.
Vrlo jednostavno.
Evo nešto vezano prvenstveno za novog dastera ali i za ostale modele. Juče stigao koverat od Dačije, malo reklama i vaučer na dodatnu opremu od 400e, uz zimske gume naravno. Sve to ako se pazari do kraja februara. Kreće kampanja!!!
pa iskreno nije ni to loše..za vaučer uzmeš šta treba a nema,a malo se pomučiš i iskukaš još jedan vaučer.
Ne videh kao doplatu adaptivni tempomat, a mogli su da ubace i to...
Danas sam imao priliku da testiram model Prestige dci 110 4x4, bez velikog detaljisanja spoljašnjosti i kvaliteta unutrašnjeg materijala, kao i veličine ključa i automatske klime, jer mi to apsolutno ne znači ništa.
Prvi utisak je pao već kod otvaranja vrata- duplo su teža u odnosu na prethodnu verziju. Deo oko unutrašnjeg ruba je pokriven plastikom, tako da se ne vidi ona žuta pena kao u prethodnoj verziji.
Sedišta se podešavaju po visini ( sajla). Odmah sam podesio na najnižu tačku u cilju provere da li će doći do razlike u preglednosti šoferke, jer sam visok 195, medjutim i dalje sam imao isti položaj kao i kod mene u Dusteru.
Sedalni deo je duži u odnosu na prethodnu verziju, odmah se oseti razlika u smislu udobnosti, ali su bočna podupiranja i dalje slaba jer ih ne osećate u vožnji.
Servo volan, prijatno iznenadjenje. Daleko se lakše manevriše nego u prethodnoj verziji.
Menjač, kratki prenosi zbog 4x4 verzije, ne koristim isti tako da nisam merodavan da komentarišem. Navikao sam na duže prenose pa mi nije bilo po volji, ali je podjednako precizan.
Razlike postoje, u smislu atraktivnije unutrašnjosti, ali mi nemojte zameriti što ne pišem o tome jer me to stvarno ne interesuje, niti mi je to reper prilikom odabira vozila.
Ono što bih definitivno promenio kod naredne kupovine je motor, sa sadašnjih 90ks na 110 kao idealnu meru za njega, sa prednjim pogonom u paketu Comfort, i gratis dodatkom paketa VOZAČ ( prednji naslon za ruku, podešavanje vozačevog sedišta u lumbalnom delu, pregrada ispod suvozačevog sedišta)
S druge strane - što su oni ovim testom zapravo htjeli dokazati?
[/quote]To sam se i ja pitao.Odgledao sam sve,a jako mi je naporno da gledam Alviroviće,ali nisam shvatio šta su hteli da dokažu.Valjda da novi Daster može da pređe 1700 km sa samo jednim resetovanjem brisača.Ili da pokažu da po blatu i kiši troši 2,5 puta više nego što je deklarisano?Ili,jednostavno da se vrti ne RTS-u,u udarnom terminu 20 minuta.
Ajd opet,
REKLAMA!!!
Jasno je meni da je reklama.Glupa reklama.Glupa,ali dugačka.
Meni je najsmešnije bila njegova reakcija na kraju testa kad se radovao kao mali m.....!!!Šta je očekivao?Da nov auto neče preći toliko km za 24 sata :ces:
To je i mene iznerviralo, naglas sam prokomentarisao. Test je put oko sveta. Mislim, možda zvućim kao seronja, ali garancija je 100000 km, pa stoti deo te kilometraže ne znači ništa. Nesumnjivo je sve super, pogon na sva četiri točka. Ovo je vožnja, a ne startovi. Meni bi značilo da sednem i da vidim kako kreće iz glibova, bez konstantne vožnje. U svakom slučaju interesantan auto, skup za moj ukus u toj opremi, preterana potrošnja čak i za pomenute uslove.
Mogli su novinarima makar madrace na naduvavanje da daju. :wave:
Zbog tolike potrebe za energijom i nema terenaca na električni pogon.
Bice, Tesla vec najavljuje kamion i to tegljac.
Ali to je neka druga tema, ovde je necemo siriti.
Sustina testa je reklama i najava daljih testiranja.
U prevodu, dali su oglas da ko da pare za reklamu bice i na testu.
Ovaj 1.6 sce je, koliko sam uspeo da pronađem, nisanov. Ali, barem kod nas, u nisanovim vozilima ga nema, a ide samo u renoov megan i u dačiu. Da li neko ko se ozbiljnije razume u motore, ili u engleski, može da mi kaže nešto više o ovom motoru? Koliko dugo postoji, ima li proverenih informacija o pouzdanosti, kolike su realne potrošnje (pogotovo sa lošom aerodinamikom )... Možda čak i da li ima podataka o tome kako podnosi auto gas? Hvala unapred dobri ljudi. Pomozite mi da maštam. :ziveli:
Ovako na bum bih rekao da je to K4M sa nekim sitnicama izmenjenim od strane Nissana.
Slicno je i sa 1.2 tCe Renault i 1.2 Dig-T Nissan, u biti isto, ali nije isto.
Mislim da plin ne bi trebalo da bude problem.
Pa i nije. Koliko vidim, blok i glava su Al što znači da ima plivajuće (mokre) hilzne.
Razvod je preko lanca.
Mislim da je brizganje goriva direktno u cilindar.
Izduvna grana je integrisana sa glavom!? (šta god ovo značilo).
Tako da je ovo sasvim sigurno drugačija generacija motora.
EDIT: svaki auto kupljen nov ne bi trebao da ima nekih većih problema u prvih 150.000km, tako da tu nema mesta sekiraciji.
Obe verzije Sce motora su vrlo tajnovite,barem ja nisam našao na netu neku ozbiljnu Renoovu prezentaciju.
Pošto mi se Sce 1,0 nameće kao obavezno rešenje u nekoj novoj Dačiji,pokušavam da se ne sekiram,ali ne ide,ipak se sekiram.Imam utisak da se novi motori sada puštaju u proizvodnju bez neke velike provere i testiranja.A pri tome su puni nekih novotarija koje u praksi,posle nekog vremena, postanu problem.
Evo vam blamova i sramote velikih proizvođača sa novim motorima:prva generacija VW-ovog Tsi motora,opšte poznata stvar.Zatim,problemi sa Renoovim 1,2 Tce (ne tako česti,ali ih ima,imate na netu o tome).Zatim,BMW-ov 1,5 trocilindrićni benzinac.Na testu Auto bilda je ovaj motor "pukao" na 30 i nešto hiljada (ležajevi radilice !).Ili,ako hoćete,nekompatibilnost 0,9 Tce TNG sa našim gorivom.U redu,nije Reno kriv direktno,ali delimično jeste.
Prema tome,vrlo sam skeptičan kad je Sce u pitanju.
Ne prijatelju, nije Reno kriv ni malo.
Nije do njih uopste, problem je u drzavi Srbiji posto jedino kod nas postoji taj problem.
Sta je trebao Reno, da uvozi tng samo za njihova vozila posto ovi nasi prodaju djubre?
Da se ne lazemo, nije samo fabricki tng imao taj problem, imali si drugi.
Igrom slučaja, tata se juče u Hrvatskoj vozio u MCV 0.9 tce LPG taksiju koji je prešao 175000 km, dok je na taxi stanici ostao primerak sa oko 190000 km na satu. Niti jedan od njih (u Vukovaru ih ima još, svi već imaju solidnu kilometražu, jer su samo ti modeli na taksiju) nije imao problem sa plinom, niti bilo kakav drugi problem, osim što su obojici zamenjeni ablenderi pod garancijom.
Ne znam za ostale modele, ali 0.9 tce je u ponudi u Dačiji već pet godina i, osim problema sa lošim plinom (ali ne i uređajem), nisam čuo za druge probleme. :ne:
Nisam rekao ništa protiv Tce 0,9 TNG.Naprotiv.Poenta je da se stvari (motori)puštaju u prodaju bez dovoljno provera.Niko u RNS nije provozao bar 1000km sa našim plinom.A Reno je odgovoran za onoga koga je ovlastio (RNS).
Hoću da kažem da je takav pristup opšta stvar,pa zato malo zazirem od svega novog,pa i od ovih novih Sce motora.Nekad su,u vremena veće odgovornosti,do besvesti testirali nove motore,u svim mogućim uslovima,od Arktika do Sahare.Ovi danas,imam utisak,umesto testiranja samo kuckaju u računare i gledaju da sebi smanje troškove razvoja.
Saša 61 beograd, potpuno se slazem sa tobom.
Ma ajte molim vas, da se sve vreme radilo kao 1930. mi bismo danas tehnološki bili u 1970. godini. Voleo bih da vas dvojica možete samo jednu sezonu da vodite R&D tim bilo koje velike svetske kuće, siguran sam da biste drugačije razmišljali. Kakva vožnja od Arktika do Sahare, kome to i zbog čega treba i ko bi normalan danas to finansirao? Tehnološki napredak zasniva se na učenju i iskustvima, pa nećeš svakih deset godina da probaš da glavom razbiješ betonski zid i da se iznova razočaravaš, neko je to probao pre tebe i zna se da ne ide. Da se podsetimo, auto je nekada bio velika privilegija isključivo veoma bogatih a danas je konfekcija, nema porodice bez automobila. Šta hoćete za te pare? Rols Rojsa?
Kakogod,mene je Dačija za sada izgubila kao kupca jer nemam poverenja u Sce motor.Prihvatam da oni imaju svoju logiku i interese,ali imam ih i ja.
Khm, tema je o Dusteru, ajde da se vratimo na istu.
Svakako hvala svima na komentarima. SCE motor je na ovim prostorima " mlad " i puno toga se još uvek nagađa. Nažalost, previše teško i sporo zarađujemo 14000e pa najmanje što želimo je bilo kakva nepoznanica.
Idemo dalje, i kod nove verzije na zadnjim točkovima ne postoji unutrašnja zaštita blatobrana...da li je to slučaj i kod ostalih modela?
Seo u neki 4x4. Nisam siguran za paket opreme. Materijal sedišta užas. Crno, sjajno, kao debele ženske hulakop :help:.
Zapalo za oko:
Zvuk zatvaranja vrata - teži švabskom :aplause:
Zatvaranje i dalje mora da se odalame vrata.
Unutrašnja ručica vrata...imam osećaj da ću da je odvalim prilikom povlačenja (što sigurno neće da se desi ali odaje takav utisak)
Prednja konzola deluje zanimljivo (model bez media nav).
Sedišta kratka.
Kabina deluje ušuškana, odaje barem takav utisak.
Nudjen mi 4x4 (110hp) sa full opremom da provozam. Nisam imao kad. Možda neki drugi put, baš bi voleo da ga uporedim sa ovim starim motorom u rešou. U servisu bio drugim povodom.
Dobri stari mrzitelj.
Kako bre mrzitelj, u više stavki sam ga pozitivno ocenio neg" negativno.
Skroz sam bio realan. :ne:
Priznaj da nisi smeo da probaš full jer ne bi imao šta da zameriš. :cool: Ili si ga možda probao...
Šalu na stranu, kakav god da je novi Daster, obrni+okreni, opet nudi najviše za pare koliko košta.
E sad, da li je neko spreman da da neke (tolike) pare za njega, to je druga priča.
Kako sam uspeo da povežem svi prodavci u Srbiji su za salon dobili po jedan 4x4 u prvom paketu opreme i ti si ( Daniel ) verovatno video taj koji stvarno ima katastrofalan i štof i sunđer na sedištima. Mene su bili na kratko pustili i u taj testni u najvećem paketu i utisak o sedištima je skroz drugačiji, pozitivno. Srednji paket opreme mislim da u Srbiji još nema za videti.
Citat: saša61beograd poslato 04.02.2018. - 14:30
Obe verzije Sce motora su vrlo tajnovite,barem ja nisam našao na netu neku ozbiljnu Renoovu prezentaciju.
Pošto mi se Sce 1,0 nameće kao obavezno rešenje u nekoj novoj Dačiji,pokušavam da se ne sekiram,ali ne ide,ipak se sekiram.Imam utisak da se novi motori sada puštaju u proizvodnju bez neke velike provere i testiranja.A pri tome su puni nekih novotarija koje u praksi,posle nekog vremena, postanu problem.
Meni dolazi jedan 1.0 Sce i slično sam kao ti razmišljao, međutim, ne radi auto industrija tako laički i diletantski, jer se na nova auta sada daje dugogodišnja garancija i svaka fula sa nekim sklopom, znači pa i milionske gubitke za proizvođača.
Da inovacija ima, ima ih, tako se svaka industrija razvija, od mobilnih telefona, usisivača i razne tehnike.
Ne idu baš neprovjerene stvari pod haubu, pa da se čeka "kako će se pokazati". Citroen se hvalio da je prilkom razvoja C Elysse prešli milion KM, kako bi provjerili sklopove.
Auto industrija, obično isproba neki sklop, kroz proizvodne procese, pa ako se pokaže ok, onda ga inovira u širu proizvodnju.
Promašaja ima, kao onih koje si naveo, bilo ih je i '80-ih, pa se sjećamo Opel Kadeta 1,7 diesel, koji su bili na glasu kao loše riješeni, pa zativ 2,5 d motor kod vw grupacije, koji niko živ neće, problema sa mjenjačima kod golfa 2 1,3 benzinaca, kojima je to bila boljka...
Inače, svaki auto ima neki sklop koji je manje izdržljiv i trajan od drugih sklopova i to je to. Bitno je da nema nekih "smrtnih" posljedica kao što su rikavanje motora i drugi teški kvarovi, ovo ostalo se prevaziđe.
Kod vw 1,2 tsi je bio zamišljen kao motor sa lancem, kojim će se uštediti skupi veliki servis kod vw-a koji ide nekada i do 5-10 % vrijednosti auta, a desilo se to da vlasnici mijenjaju lanac češće nego ovi sa remenom -remenje :)
Ali šta je tu je, u auto industriji ima uvijek pogodaka i promašaja.
Mislim da je ovaj 1,0 Sce razvijen postepenim inovacijama, koje su provjeravane u ranijim tehničkim rješenjima, pa valjda neće biti nekih ozbiljnih problema.
Ako su Rumuni spremni dati garanciju 5 god ili 100 000 km, i ja sam spreman reskirati :ziveli:
Mitre prijatelju, prati temu.
Ovde je tema Duster i to novi.
Sve sto nije tema bice obrisano.
Oprosti druže moderatoru :) morao sam...
Kod nas u Bosni, kada se pojavio novi Duster, uglavnom su komentari da nema tu reprezentativnost jednog terenca, da se ljudi okreću za njim, a cure vlaže kad ga vide na cesti, ali što se tiče mehnike, pouzdanosti, pa i cijena i pristupačnosti, dosta su dobri komentari :)
Lada Niva, za koju će mnogi reći da je eksploatacijski najbolji terenac na ovim prostorima, a ne šminka, potvrđuje da svako traži ono što mu treba.
Meni su Land Roveri oni stari Defenderi, što je u bivšoj Jugi vozala policija, bili terenci za strahopoštovanje, ali nisu nikad bili vizuelno privlačni.
Inače, mislim da su ova četvrtasta zadnja svjetla, koja su dobili Duster, Sandero, Logan, dizajnerski pravi pogodak, što će se i pokazati :)
Zadnja svjetla na Dasteru II su mi odvratna.
Meni su baš simpa! :zurka: (podsvesno se palim na Regenarde :to:)!
Stvar ukusa, meni daleko bolje izgledaju u prethodnoj verziji...
Kao sto smo rekli, stvar ukusa. :wink:
Tačno, stvar ukusa. Meni recimo taj Jeep izgled nimalo ne smeta. Naprotiv, deluje baš. baš lepo :ne:
Novi ''Duster'' ima zapreminu gepeka od 478l ili 414l ako je pogon na svim točkovima. Renegade ima 351l. Ja sam bio zapaljen za jeep neko vreme dok nisam imao priliku da provozam isti. Tada mi se svideo još više. Međutim, zadnji red sedišta je katastrofalno neudoban i mnogo manji nego kod dastera. Dacia je, uzevši u obzir da sedišta imaju jadnu bočnu potporu, udoban automobil. Draga mi je stavila veto na renegade baš zbog gepeka i zadnjih sedišta (cena je isto faktor). Čiroki joj se sviđa mnogo više, ali oboje mislimo da je duster super po odnosu uloženo-dobijeno. Isto tako, meni je jako bitna stavka da kada radim servis automobila ili koji god to bio razlog, ako stupam u kontakt sa servisom ili majstorima ne želim da se preznojavam razmišljajući o konačnoj ceni. U tome Jeep i Dacia ne mogu da se porede ni u ludilu. Takođe, novi daster je dobar za ''off road''. I tu opet dolazim do jedne meni bitne stavke, kada bih išao na off road, bitno mi je koliko me može koštati neki kvar, bilo na limariji ili na ostalim delovima automobila.
Ne mogu da stavim link sa YT, evo ga tekst, na dnu je link:
http://cartutes.com/wp/?p=41367
Ne sviđa mi se što je "krstić" u zadnjim svjetlima "uvijen"/iskrivljen. Nekako mi kvari sliku auta, koji mi se u suštini sviđa. Kontam (Bože zdravlja!) da bi ga mogao kupiti za neku godinu.
Da mogu da ga priustim, nista mi ne bi smetalo.
Bio bi savrsen auto za mene.
Ovako mi svasta pada u oko, cak mi se ni guma koja je crna ne svidja. :bonk:
Citat: bocca poslato 05.02.2018. - 22:17
Kako sam uspeo da povežem svi prodavci u Srbiji su za salon dobili po jedan 4x4 u prvom paketu opreme i ti si ( Daniel ) verovatno video taj koji stvarno ima katastrofalan i štof i sunđer na sedištima. Mene su bili na kratko pustili i u taj testni u najvećem paketu i utisak o sedištima je skroz drugačiji, pozitivno. Srednji paket opreme mislim da u Srbiji još nema za videti.
Testirao sam Premium paket, pre toga sam sedeo u prvom paketu i nisam primetio razliku u dimenzijama sedišta već materijalu i dezenu. Sedišta su daleko udobnija u odnosu na prethodnu verziju, ali ostaje žal za boljim bočnim podupiranjem.
Na slici su sedišta iz Essential i Comfort paketa opreme
Koliko vidim, instrumenti su ponovo "normalan " obrtomjer i brzinomjer. A temperatura motora? Jeli još uvijek kao na Fići kontrašu?
Nisam ni gledao da li ima, vremenom prihvatiš da ti nije neophodno :)
Kad budu delili besplatno,može da se prihvati.Kad se debelo plaća,ništa ne mora da se prihvati (kad već može da se bira).Mnogi novi modeli uredno imaju termometar motora.Možda nije neophodan,ali je poželjan.Kad šikne para na kompenzacioni sud,onda se vidi koliko je neophodan.Koliko sam čuo,lampica za povišenu temperaturu motora se često prekasno upali.
Pun mi je kufer priča kako se sa novim modelima dobija sve više,a za isto para.To su bajke za naivne,a tako proizvođači uglavnom vide svoje kupce.
I kod restilizovane verzije ne postoji guma duž celog kanala iznad vrata...videćemo u narednom periodu da li će neko reklamirati pucanje farbe ili su ovog puta uradili kako treba
Citat: saša61beograd poslato 21.02.2018. - 12:19
Kad budu delili besplatno,može da se prihvati.Kad se debelo plaća,ništa ne mora da se prihvati (kad već može da se bira).Mnogi novi modeli uredno imaju termometar motora.Možda nije neophodan,ali je poželjan.Kad šikne para na kompenzacioni sud,onda se vidi koliko je neophodan.Koliko sam čuo,lampica za povišenu temperaturu motora se često prekasno upali.
Pun mi je kufer priča kako se sa novim modelima dobija sve više,a za isto para.To su bajke za naivne,a tako proizvođači uglavnom vide svoje kupce.
+1 :too:
Lampica znači, stani gotov si.
Pre neki dan na sajmu seo u novi Daster II, koiko god sam bio pozitivno pod utiskom novog izdanja, sad sam se razočarao, uživo nisam nešto impresioniran to je generalni utisak, a najviše su me razočarala sedišta, prekratka i preuska :ne:
Jasho,
A da nije do tvojih dimenzija :) Sedišta su duža u odnosu na prethodnu verziju i bolje prijanjaju
ali generalno i dalje imaju prostora za napredak, da se ne lažemo.
Citat: Goran25 poslato 28.03.2018. - 15:12
Jasho,
A da nije do tvojih dimenzija :) Sedišta su duža u odnosu na prethodnu verziju i bolje prijanjaju
ali generalno i dalje imaju prostora za napredak, da se ne lažemo.
U sanderu su mi ok, ja sam 186cm/93kg
Danas sam u Tuzli, na sajmu automobila imao priliku probati novi Duster.
Ljudi moji...šta je ono. Hoću da kažem veoma sam pozitivno iznenađen. U pitanju je bila verzija 4x4 sa najjačim dizelom i najvećom opremom plus par opcija. Na prvi dojam volan nevjerovatno lagan u mjestu, sa brzinom se ukrućuje i nimalo ne bježi iz ruku preko džombi i visokog trotoara. Sjedišta, veoma dobra. Automatska klima ekstra...jednostavna za upotrebu plus sa točkićima za podešavanja koji su praktičniji nego ovi starinski, da je u jednom Audiju npr. ne bi se imala čega sramotiti.
Dvije zamjerke, onako na prvu, 1. rezolucija kamere. Ovaj je imao tu full kameru sa sve četiri strane i zaista se lako prebacuje i koristi međutim rezolucija je poslaba. Vidi se, naravno dijete, veći kamen, veća grana, stubić i sl. što bi realno i moglo da napravi problem, ali neke manje stvari se malo slabije razaznaju. 2. Nije moj i neće u neko skorije vrijeme biti.
Motor lijepo vuče, ali u gradskoj vožnji i nisam ga baš patosirao. Start-stop sistem dobro radi, ne pravi probleme. Mjenjač ugodan za rukovanje, premda traži malo privikavanja u smislu "dužine" brzina. Prva je kratka, ali ne baš prekratka. Drugom se može krenuti po ravnom, a ostale su nekako miks. Ovo sve u poređenju sa klasičnim petobrzincem. Handsfree kartica veoma praktična stvar. Potrošnja po bordu 6,5 litara testiranja po gradu, rekao bih nadasve pristojno.
Sve u svemu auto ostavlja prilično prestižan dojam i meni se jako dopao na prvu. Sandero prve pa i druge generaciju izgledaju kao zastarjeli modeli u usporedbi sa novim Dusterom. Ko god se odluči za kupovinu sigurno neće pogriješiti.
Taj Daster košta 16-17.000 evra.U bilo koji auto te cene da si seo,delovao bi bolje od Sandera.
Pa i ne bih se baš složio. Mislim da je za te pare taj Duster jako poštena ponuda. Sjeo sam i u Citroene i Pežoe i Hjundajie sličnih cijena i nisu me toliko impresionirali u odnosu i na tog Dustera i na npr. mog Sandera. Ili su mali sa prostorom, imaju nekih jeftinih detalja, mjenjač dugačkog hoda i neprecizan...
https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2018&mm=05&nav_id=1394047
Prva asocijacija mi je bila : kako je to vozilo idealno za nekoga ko se bavi malom privredom !
100 % će privući pažnju nekih "sumnjivih" tipova koji se bave izradom šta-ja-znam šahtova na primjer, ili imaju prodavnice za kućne ljubimce, ili ... :ces: :whistling: :zloca:
P.S. Na novom Dusteru mi najviše smeta "repić" na slovu U u natpisu DUSTER . Zašto su to dirali ? :badmood:
Super je to auto. Prikolica puna šahtova a on pun šarafa. Još nebi morao stavljati lance za snijeg na Komaru, kao prošle godine za 1. Maj.
Nije loše to, ali pre bih birao opciju sa 4-5 sedišta, a da je pickup. Još da može tovarni prostor da sr zatvori... Ovde, ako sam dobro shvatio brzinskim pregledom teksta, se doplaćuje preko 1500 evra za ovu varijantu u odnosu na putnicku. Gde je logika? Sadašnji N1 Duster sa pregradom nudi veliki tovarni kapacitet, a opciono stanu i putnici. Ok, znam, ovo je baš za teret, ali Zoki se snašao sa putničkim Sanderom...
Renault Alaskan ?
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Renault_Alaskan_IMG_0912.jpg
Gledajući sa strane rekao bih Nisan Navara. :ne:
Mislio sam na ovo...
Lep.
Renault Duster Oroch. Na platformi Duster1. Za tržište Južne Amerike. Možda će i Duster2 biti u verziji pick-up, možda i u Evropi...
Pre neki dan mi u salonu rekose da je motor 1.6, 115hp, koji se moze dobiti u novom Duster-u, u stvari stari Nissan-ov motor! Taj motor je nazalost, dobro poznat po brojnim problemima pa ga u Nissan-u vise nema ali eto ga u novoj Daciji. Zasto?
Kojim problemima? Čini mi se da je taj motor ugrađivan u zadnju seriju Reno Fluensa, a sad je u Meganu IV.
Mnogo se pisalo o problemima sa ventilima, blokom, lancem... Ima ga i u novom meganu pa mi to govori da su mozda nesto radili da te nedostatke otklone. Ako neko zna nesto vise o tome molim da napise jer je to interesantna opcija. Najjeftiniji je motor u ponudi a i odrzavanje bi trebalo da bude najpovolnije.
Citat: cika mili poslato 09.06.2018. - 06:45
Kojim problemima? Čini mi se da je taj motor ugrađivan u zadnju seriju Reno Fluensa, a sad je u Meganu IV.
Tako je, to je taj motor i koliko znam dobro se vozi.
Da Reno izbaci iz upotrebe svoj provereni 1.6 16v a umesto njega da ugrađuje neki Nisanov krš? Meni je teško za poverovati.
@Kocijas
I najveća potrošnja. TNG obavezno!
Nisam upoznat sa ovim :ne:
Imao je Nisam 1.6 16V sa lancem, ali je to motor od pre 20-25 godina. Mislim da bi bilo sumanoto da su taj motor prilagođavali euro normama kada već imaju proveren Renault motor !?
Slazem se, i meni je cudno zvucalo ali covek je prodavac u salonu pa racunam zna sta prica, mada... :ces:
Renault K4M nastao evolucijom iz vremesnog K7M motora, 1998. godine postavljanjem glave sa 16 ventila. Ima zupcasti kais, a radni hod cilindra je 79,5x70mm.
Nissan HR16DE (kod Renaulta H4Mk) ima lanac, radni hod cilindra je 78x83.6mm, predstavljen je 2012. godine.
Citat: Aleks poslato 09.06.2018. - 20:35
Tako je, to je taj motor i koliko znam dobro se vozi.
Da Reno izbaci iz upotrebe svoj provereni 1.6 16v a umesto njega da ugrađuje neki Nisanov krš? Meni je teško za poverovati.
Motor K4M je Renault prestao da isporučuje isključivo iz razloga emisionih normativa. K4M6xx u Dačijama i K4M8xx u Renault vozilima bio je homologovan zaključno sa EUR05 normativom. Tačno je da je to bio proveren i izuzetno kvalitetan motor. Ako je normalno korišćen i normalno održavan mogao je da pređe oko 800kkm . Znači, tom motoru je "došao glave" emisioni normativ.
U vezi H4M motora: nakon 6 godina i ko zna koliko globalno prodatih vozila sa tim motorom nema informacija da je taj motor po nečemu loš i problematičan. Osim što je za moj ukus lenj, kao i svaki atmo benzinac. U Dusteru2 trenutno taj motor zadovoljava EUR06C normativ. U Srbiji je relativno malo iskustvo sa tim motorima, vrlo malo ih je prodato sa fabričkim tng-om i nešto vrlo malo ih je naknadno konvertovano na tng. Otvaran je svojevremeno samo jedan motor na +100000km sa naknadno ugrađenim gasom. Najverovatnije da je motor bio "prevrten" preko limitacije greškom vozača. Bili su lagano pokrivljeni neki ventili i svi su zamenjeni. Cilindri, klipovi, karike, ležajevi, lanac, lančanici, španer lanca itd su bili u savršenom stanju za tu km. Taj motor danas radi kao prvog dana. I cena popravke u ovlašćenom je bila nešto mizerna, ne sećam se tačnog iznosa ali nije ni bitno za ovu priču. Zaključak je da je Duster2 sa H4M + LPG dobra kupovina. Ja lično bih ga rado vozio i pravio se važan ;)
Dacia DCI Blue
http://www.motorbox.com/auto/magazine/auto-novita/dacia-duster-2018-arrivano-i-nuovi-motori-diesel-blue-dci
Na hrvatskom auto forumu napisano da je moguće poručivanje Dastera sa novim 1.3 tce motorom. Ali ga još uvek nema u njihovom cenovniku. Kod nas će verovatno krenuti u martu!!!
\\\1.5 dCi 8V 110 CV S&S 4x4 Prestige\\\koliko bi ks imao sa 16 v
Izbacuju 1,2 TCe 125 (nažalost), a da li je isto i sa 1.6 115KS :conf:
TEST: Dacia Duster 1,2 TCe 125 Comfort
https://www.magazinauto.com/test-dacia-duster-12-tce-125/
SCE naravno ostaje. Novi 1.3 tce je dominantan veoma. Ima razne opcije snage i obrtnog momenta. Kod nekih varijanti snage maksimalni momenat ima već na 1400 obrtaja. Nize nego bilo koji dizel.
Evo malo razlike u mozgu 4x4 sistema :lux:
Komsije izbacile cene Dustera sa 1.3 tce motorom. 130 hp oko 16.200e a 150 hp oko 19.160e. Naravno sa razlicitim paketima opreme. Kako vam se cini?
Skupo.
19.200 eur za Daciu je bas bas mnogo para, makar koliko je gotivili.
Kod Slovenaca je 350e jeftiniji nego 1.5 dci. Slicno i u Hrvatskoj. Ali je tamo razlika u ceni izmedju sce i dci 2000e, a kod nas 2700e. Kod nas najverovatnije ide na 2000e vise od sce a 700e manje od dci! Po meni ipak previse. Koliko god mocan bio ipak trosi najmanje 1.5 litara vise od dizela koji je takodje odlican. A razlika u ceni verovatno nevelika!
Nisam baš najbolje shvatio, ali tce130 i dci (bilo koji) su nebo i zemlja. Da ne pominjem tce150, koga nisam ni imao prilike da probam...
Dacia je auto koje je takvog koncepta da treba da bude Best Buy u svojoj klasi, tako da svako trpanje neke suvišne opreme na Dacie i bildanje cijena ne vodi nikuda...
Vjerovatno se firma ohrabrena dobrim prodajnim rezultatima nekog modela, naročito Dustera i Sandera, odluči da poveća apetite i da cijene idu u nebo.
Npr. u BiH je Sandero ili Logan diesel, pogotovo ako je Stepway, ide do 13 000 eura, što je stvarno puno, jer u toj klasi ide već Citroen Elysee pa i Opel Astra itd. Da ne govorimo da više nema onih Logana koji su bili po 7-8 hiljada eura, najjeftiniji Sandero ne ide ispod 8500 eur.
Duster je bio hit kada je koštao oko 10 000 eura, pa nešto manje ili više ali tu je bilo to. Sad vidim kod nas već Dustere koji gaze dobro preko 15 000 eura.
Mislim da bi Dacia napravila hit, da većinu modela smjesti između 7500-10 000 eura, samo rijetki da idu od preko 10 000 pa sa najskupljom opremom da gornji limit bude 15 000 eura.
Ovako, zalutat će na trištu tamo gdje joj nije mjesto, a postat će konkurencija i samom Renaultu, što mislim da im nije cilj.
Posalji im mail sa ovim tekstom, mozda upali. :Smiley:
Sad ja nisam najbolje shvatio. Loganovac, probao si neki od novih četvorocilindričnih tce motora? Ako jesi, kakvi su utisci? Ja posle čitanja nekih osnovnih podataka verujem da su vrlo moćni, ali kako je na drumu?!? I jako bitno, kakva je potrošnja ako se motor malo i potera, da se njegova moć oseti? Pozdrav!
Citat: Kocijas poslato 19.01.2019. - 22:09
Komsije izbacile cene Dustera sa 1.3 tce motorom. 130 hp oko 16.200e a 150 hp oko 19.160e. Naravno sa razlicitim paketima opreme. Kako vam se cini?
Pa to je to. Možda je skupo ali opet najjeftinije od ostalih. Dacia ma koliko koštala opet nudi najviše opreme i snage za novac koliko košta.
E sad, ako je to puno para za nečiji dzep ne mora da znači da je skupo.
Meni bi lično bilo mrsko da dam toliki novac za novu Dačiju, bilo koju.
Novi Duster je baš dobar auto, probao sam dCi 4x4 sa najvišim nivoom opreme. Nema to auto veze sa mojim Sanderom prve generacije ni u kom pogledu, osim imena.
Kao što kaže Aleks "manje dobiješ ali manje i košta". Daster u najvećem paketu opreme sa dci motorom od 115ks košta 17000e i ima svašta. Nešto malo veći Kađar, u prvom paketu opreme sa istim motorom košta 19600e a u drugom paketu opreme koji je ekvivalentniji Dasterovom trećem košta 22300e!!! Takođe Tukson, nešto veći, motor 1.6 sa 115ks, prvi paket 21000e, a drugi, sličniji Dasterovom, 21800e! Onda, malo manji Renegejd, motor 1.6 sa 120ks, prva oprema koja je dosta slaba za 19500e a već u drugom paketu opreme 21300e! Vitara koja je isto znatno manja nema dizel motor. To su sve bolja auta koja bih uvek rađe posedovao nego Dastera, ali i znatno skuplja. A to su najjeftiniji konkurenti. U sličnim dimenzijama ima i još mnogo skupljih. Ustvari najveći problem je što je u 99% slučajeva kod nas 15000e ogroman novac! Pozdrav svima vama, dobri moji Dačisti!!!
Naći će to auto svoje mjesto i put do kupaca, ali neće napraviti bum, kao što je npr. Logan 1.generacije, koji se razgrabio čim bi stigao sa lagera :)
Unutar mreze Dacia koncesionara, ovisno o prodaji i potraznji, neki modeli imaju vece margine oko davanja popusta, neki manje.
Sandero je skup i fiksno drzi cijenu, dok se za MCV moze dobiti znatan popust u odnosu na deklariranu cijenu.
Vjerujem da je management vidio da Duster ide dobro i da se grabi na trzistima EU, pa hoce na njemu da zarade sto je moguce vise.
Uglavnom, Dacia je i dalje najpovoljnija, a vjerujem da maheri iz Renaulta znaju dobro trziste i svoj posao :)
Citat: speedo poslato 20.01.2019. - 13:28
Novi Duster je baš dobar auto, probao sam dCi 4x4 sa najvišim nivoom opreme. Nema to auto veze sa mojim Sanderom prve generacije ni u kom pogledu, osim imena.
To je to.
Vec je postao mnogo ozbiljan auto...
Vozio sam novi par puta, nikakve veze nema sa dacijom od prije 5-6 godina.
Reno puca na klasu iznad, dacija postaje ono sto je bio reno, a umjesto dacije dolazi lada.
Nisam nikad vozio niti se vozao u Dusteru, morat ću naći neki način da vidim iz prve ruke kako to izgleda.
Napravit će Renault brend i od Lade, samo treba izbjeći serije prve 2 godine, jer će biti vjerovatno dosta dječjih bolesti, a nakon toga će biti grom.
Kad još stave 1,5 dci, a auto bude oko 6500 eura, to će biti pravo slavlje :)
Ja ne bih bježao od Lade, nemam kompleksa, ako bi bilo dobro auto, rado bih uzeo.
Evo sad gledam Duster 4x4 kod nas, sa onom Inka narandzastom bojom, dođe oko 19 000 eur, to je najskuplji koji sam do sada vidio, inače ih ima sasvim pristojnih diesela za 15 000 eura.
@Bocca: probao sam tce125, ide kao promaja u odnosu na dci 110ks. Koliko troši ne znam. Verovatno koliko ga pritisneš, kao i svi ostali.
Ali ovi novi imaju još veći obrtni momenat na još nižim obrtajima. Sa Dasterovom laganom karoserijom mora da su barem kao dve promaje.
Dacia Duster II u Prestige paketu sa 1.3 Tce motorom osnovna cena 16.490E.
Stvarno nisu normalni! Opet dizel poskupeo 200e! A još bolji ovaj novi paket opreme, oduzmu ti rezervni točak, oduzmu ti zatamljena stakla, dodaju jednu nalepnicu i presvlake i naplate 300e!!! Pa od čega li su te presvlake da mi je znati?!? Bagra lopovska.
Preterali su, za te ili slicne novce gomila ozbiljnih vozila u ponudi, npr. https://www.hyundai.rs/upload/document/cenovnik_tucson.pdf
Da ne pricamo o padu vrednosti, postprodaji itd.
Keka druže,
O tome ja odavno pričam.
Ne znam kakva je situacija u Srbiji, ali u BiH je dosta teško prodati Daciu, sa 10 + godina, a i ove mlađe.
Dosta pratim oglase i vidim da se neki solidni primjerci, vrte po oglasu više mjeseci, a po mom mišljenju dobra su ponuda.
Kod nas Dusteri ipak drže cijenu u odnosu na ostale Dacie, polovnjaci su dosta skuplji....
Dacia je auto za nekog ko planira voziti ga 10+ godina bez nekih problema, treba da bude jeftina i pouzdana i to je njena filozofija.
Sjećam se jednog mog kolege, koji nikako nije mogao da svari kada su se pojavile Alfa Romeo karavani, tamo one 156 mislim... Samo je vrtio glavom i govorio...alfa je sportska zujalica, nije ona bolan za karavana :):):)
Citat: Keka poslato 22.01.2019. - 19:48
Preterali su, za te ili slicne novce gomila ozbiljnih vozila u ponudi, npr. https://www.hyundai.rs/upload/document/cenovnik_tucson.pdf
Da ne pricamo o padu vrednosti, postprodaji itd.
Tuscon u prvom paketu opreme sa 1.6 benzinskim motorom nije ništa posebno. Unutra ima ekran kao iz 90ih , 16ice felne koje deluju smešno u odnosu na gabarit vozila, tvrda plastika gde god pogled i ruka sežu...
Mi smo gledali njega i onda za 2000e manje kupili za broj manje vozilo sa neuporedivo vise opreme (s cross 1.4t)
Pristojno opremljen tuscon je blizu 20.000e
Duster je ozbijan auto, i kao polovan dobro drzi cenu, tj 8-9 god star drzi 50% cene novog, tako da se ne bi slozio da nam dacije gube vrednost....
Meni nema logike da tce ne ide sa 4x4 pogonom, to je ipak najjaci motor, bez obzira na zapreminu...
dacija drzi cijenu fantasticno zapravo
kod nas ih ima milion, i narod vise i ne bjezi od njih, prodaju se lagano samo ako su ocuvane :whistling:
TCE je trenutno samo u FWD verziji...Do kraja godine se ocekuje 4x4 i jos automatik menjac...
Valjda treba mali redizajn pogona, jer je 150ks dosta vise od 90ks sa koliko je duster isprva dolazio, a pogon se nije drasticno mijenjao do sad
4x4 pogon na Dasteru je, ako se ne varam, preuzet sa neke od predhodnih generacija Nisanovog X Trejla koji je pored ostalih imao i dCi motore 2.0 od 150ks.
Možda je nešto drugo razlog...
Verzija sa automatskim će po meni biti zanimljiva, i verujem da će opet biti jeftiniji od konkurencije.
Citat: Aleks poslato 24.01.2019. - 23:40
4x4 pogon na Dasteru je, ako se ne varam, preuzet sa neke od predhodnih generacija Nisanovog X Trejla koji je pored ostalih imao i dCi motore 2.0 od 150ks.
Možda je nešto drugo razlog...
Verzija sa automatskim će po meni biti zanimljiva, i verujem da će opet biti jeftiniji od konkurencije.
4x4 pogon se pregrijava u ekstremnim uslovima i na trenutnim modelima...auto postane prednja vuca, i ne postoji sansa da se ukljuci 4x4 dok se "centralni" diferencijal ne ohladi(minimum 10-15minuta cekanja)
vidjao u par ruskih klipova na yt :D ako nadjem okacit cu
Verovatno su preterivali, da ne kažem silovali auto. Ako se dobro sećam, pre 10-ak godina je Nisanov integralni pogon važio (proglašen) za najbolji. Sad dal u klasi, Evropi ili svetu ne sećam se.
Ono što znam je da naše službe spasavanja koriste Dastere i voze ih u stvarno ekstremnim uslovima i to pregrevanje čega već nije nije prijavljivano. Jedina "mana" Dastera je malo duže međuosovinsko odstojanje pa se dešava da u pojedinim situacijama da se "nasadi", ali na tim mestima ne mogu da prođu ni Defenderi ni Puhovi i mnogo zvučniji modeli. E tu poso završava kratka Lada Niva ali da ne skrećemo od teme.
Da li se meni čini, ili je ''Duster'' malko poskupeo?! Gledam na jednom sajtu gde prodaju nove i polovni automobili :hihi: Tech road paket opreme preko 20.000€ A i ostalima je cena oko 19-20k€.
http://www.dacia.rs/download/cenovnik/duster.pdf
Ne sviđa mi se što se u početnom paketu doplaćuje 210e za radio i 110e za maglenke.
Sviđa mi se što su u cenovnik stavili novi 1.3 TCe turbo benzinac od 130-150KS razvijan zajedno sa mercedesom
I meni se sviđa što su ubacili 1.33 turbo benzinac ali mi se nikako ne sviđa što je 2200 eura skuplji od atmosferca! Pitam se samo koliki je udeo cene motora u ukupnoj ceni vozila?
Veliki je udeo cene motora u ceni vozila , osim kod na primer Konnigsega ili Hjuavre za 1M €. Kod ova dva poslednja je udeo manji u ukupnoj ceni vozila al' je šit što nemaju dizel u ponudi. A ko želi veliki obrtni moment i malu potrošnju benzina (ili dizel-motor) mora da gurne dublje ruku u džep. Isto važi i za menjač, pogon 4x4, dodatnu opremu, "personalizaciju" itd. Uvek bilo, jeste i biće.
Citat: Lazar@ poslato 25.01.2019. - 02:25
4x4 pogon se pregrijava u ekstremnim uslovima i na trenutnim modelima...auto postane prednja vuca, i ne postoji sansa da se ukljuci 4x4 dok se "centralni" diferencijal ne ohladi(minimum 10-15minuta cekanja)
vidjao u par ruskih klipova na yt :D ako nadjem okacit cu
U "Lock" položaju koji je namenjen za ekstremne uslove nema pregrejavanja diff-a. U "AUTO" modu koji je namenjen za vožnju po klizavom nema pregrevanja, osim ako je silovan u "AUTO" modu kada je trebalo uključiti "LOCK" mod.
Nađi spotove pa okači linkove, baš me interesuje šta je rađeno sa tim automobilima.
Mada... ako su se Rusi iživljavali , ne želim da gledam. Besmisleno je.
Problemi sa 1.2 TCE
https://autorepublika.com/2019/05/26/le-figaro-nekoliko-stotina-hiljada-renaultovih-motora-je-ocajne-izrade/?fbclid=IwAR3cfioJ9Pmw9Ecoi8KedsGD0F_ko1QLesl3RknPP5q9RNTBWWYwWgoO8_8 (https://autorepublika.com/2019/05/26/le-figaro-nekoliko-stotina-hiljada-renaultovih-motora-je-ocajne-izrade/?fbclid=IwAR3cfioJ9Pmw9Ecoi8KedsGD0F_ko1QLesl3RknPP5q9RNTBWWYwWgoO8_8)
Član DFS iz Rumunije (mislim stefanuandrea) je pisao kako mu je otkazao motor.
Svaki motor otkaže kad ostane bez ulja. A nivo ulja se mora povremeno kontrolisati. :ne:
Problemi sa 1.2 tce su stara prica.
Ti motori se vise ne prave.
Obazrivo samo sa kupovinom polovnih.
Sad bi kao trebalo požuriti sa kupovinom novog 1,33 Tce dok se i kod njega nešto ne pojavi.Kontrola ulja na svakih 100 km i nema problema.Bezobrazluk!Sad su uveli novu normu ulja za turbobenzince sa direktnim ubrizgavanjem,Api SN Plus!Ali su je uveli tek kad se problem pojavio u praksi,na probnom stolu je sve bilo ok.Detaljno ispitivanje je bilo skupo,pa su ga sproveli kupci i javili rezultate.A da se ne bi mnogo bunili,staviće ekran osetljiv na dodir od 15 inča i nove elektronska pomagala,ABC,DEF,GHI itd.I kupci će biti oduševljeni.
Uh bre!
Al si ti naostren na novotarije, konji i kola, uzivancija.
Ovaj motor jeste crna mrlja u moru dobrih Renoovih motora.
Citat: cika mili poslato 04.06.2019. - 18:06
Član DFS iz Rumunije (mislim stefanuandrea) je pisao kako mu je otkazao motor.
A garancija mu je odbijena jer je na taj motor neovlašćeno ugradio plin.
Citat: Vladan P poslato 04.06.2019. - 14:35
Problemi sa 1.2 TCE
https://autorepublika.com/2019/05/26/le-figaro-nekoliko-stotina-hiljada-renaultovih-motora-je-ocajne-izrade/?fbclid=IwAR3cfioJ9Pmw9Ecoi8KedsGD0F_ko1QLesl3RknPP5q9RNTBWWYwWgoO8_8 (https://autorepublika.com/2019/05/26/le-figaro-nekoliko-stotina-hiljada-renaultovih-motora-je-ocajne-izrade/?fbclid=IwAR3cfioJ9Pmw9Ecoi8KedsGD0F_ko1QLesl3RknPP5q9RNTBWWYwWgoO8_8)
Novinarske komentare sam odavno presao da čitam. Konkretan tekst je nepotpun i polovičan, nisu objektivno napisane sve informacije.
Citat: kiconix poslato 05.06.2019. - 08:28
Problemi sa 1.2 tce su stara prica.
Ti motori se vise ne prave.
Obazrivo samo sa kupovinom polovnih.
Tačno je da se više ne prave jer ne zadovoljavaju EUR6S normativ. Menja ga novi H5H 1.3tCe koji je fenomenalan po svemu. Obzirom da u familiji imamo jednog Captura sa H5F motorom (120tCe) i EDC menjačem, odlično znamo koliko taj motor (ne)troši ulja, kako lepo ide i kako nema nikakvih problema.
Evo novog motora u Dasteru. 1.0 tce 100ks. Menjač sa 5 brzina, cena identična kao 1.6 sce tj 2200e jeftiniji od 1.33 tce. Još nema podataka o potrošnji. Verovatno isti motor uskoro i u Sanderu umesto 0.9 tce. Pozdrav svima
Ako neko zna neka nam objasni u cemu je sustinska razlika izmedju ova dva motora. Ne verujem da je jedina razlika u zapremini i snazi i da ona cini razliku u ceni od 2300e.
Pa, od 100ks do 160ks je prilicna razlika i neko je spreman to da plati 2200 evra.
Utoliko pre sto potrosnja bude vise-manje tu negde, svakako razlika bude nesrazmerna.
Ko kaze da je razlika u motoru od 2300e.
Proizvodjac stavlja cenu koju kalkulise sam.
Koja je razlika bila izmedju 1.4 i 1.6 pa je kostao par stotina evra vise.
Nase je da probamo, i ako nam se svidi platimo.
Kome se ne svidja, ima raznih opcija.
Stvarno nisam ozbiljan poznavalac ali kako sam ja razumeo da je to isti motor, razvijan sa Mercedesom, samo sa cilindrom manje. Možda grešim...
Da li se varam, ili to prvi put u Dustera ide trocilindras :)
Ako je 1,0 Tce sa tri cilindra, a po zapremini mislim da jeste.
Definitivno je utrka u downsizingu prisutna :)
Ako nisi primetio, motor u tvom Loganu je 1.0.
I još je amosferac
U Škodine modele i VW (čak i u SUV-ije) već oko 3 godine unazad se ugrađuje trocolindraš 1.0 TSI 115 KS 200 Nm. Uporno sam tražio po internetu a imam i drugara koji godinama vozi sa tim motorom i nigde još nisu prijavljeni problemi. Trocilindaš 1.0 sa puno obrtnog momenta i konjskih snaga postaje normala. Neki i dalje teraju stare benzince 1.6 sa manje ili više KS (Toyota, Hyndai) ali se već sada komentarišu kao pouzdana ali ipak zastarela tehnologija. Trocilindraš 1.0 turbo benzinac generalno će biti motor koji zadovoljava potrebe većine kupaca a sve preko toga za zahtevne vozače će da košta više po svim pitanjima (cena, registracija i održavanje). Tako mi se dojmi ovih dana.
Jeste, znam da je u mom Loganu, ali u Dusterima (koji su dosta širi i teži) se ne sjećam ovih manjih benzinaca ispod 1 l zapremine, ispravirte me ako griješim... :ne:
Probaj tce, posle raspravljamo o snazi.
Mislim da je Mitar sasvim razumno postavio pitanje i uz to i malu sumnju. Na forumu svi znamo snagu i moć 0.9 tce od 90ks. Ovaj ima i više konja i veći momenat. Ali Daster je veći, teži, skoro pa znatno veći koeficijent otpora vazduha. Sigurno da iole zahtevnijim vozačima neće biti dovoljno. Drugo, na nekim testovima na novom Kliu isti motor i isti menjač nisu se pokazali posebno štedljivim. A na Dasteru??? Ok, idu već 1.0 turbaci na vozila ovih gabarita ali svi imaju i više konja i veći momenat i najveći momenat na nižim obrtajima. Po meni, sumnja na ovaj motor u ovom autu opravdana a vreme će pokazati.
Pričamo o motoru 1.0tce koji je zamena motoru 1.6 16v.
Citiram:
"Međutim, glavni dobitak se ogleda u tome što je svih 160 njutn metara dostupno već od 2.750 obrtaja, dok je za atmosferskih 156 Nm trebalo stistnuti papučicu gasa kao kod Korejaca, sve do 5.000 obrtaja, odnosno bezmalo do poda."
Vreme će pokazati...
Mnogi su se zalili da tromost 1.6 16v.
Ovo je zamena za taj tromi motor, naravno da ne treba ocekivati cuda ali mislim da ce ga adekvatno zameniti.
Ipak treba sacekati priliku za probu, ja sam jaaaako sumnjao u 0.9 pa se na kraju odusevio.
https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2019&mm=08&nav_id=1573154&version=amp
1.0 Tce sa 100ks i 160Nm a potrošnja 5.5
Na ravnom i sa 4x2 MOŽDA tu negde
Grad ima da ga "sahrani" sa potrošnjom
Mnogo zanimljivije što je 0.9 ponovo u prodaji sa LPG :lux: start sa cenom od 8290
https://www.dacia.rs/modeli/sandero/komparator.html
Taj komparator koji si postavio je milion % netačan. Nema mesta radovanju. :ziveli:
U pravu si
Kada pogledaš cenovnik sa 1.0 75ks je 9000e :banghead:
Kako ubacis Sandera u temu o Dusteru?
:banghead:
:offtopic: sorry
::friends:
Sedeo sam u raznim SUV autima a danas sam sedeo (na svim sedištima) u aktuelnom Duster-u. Njemu nedostaje bar 5cm visine putničkog prostora da bi se mogao upoređivati sa konkurencijom. Novi Duster ne donosi ništa novo u tom delu. Za ljude koji od SUV-ija ne traže veću prostranost od Logana, novi isto kao i stari Duster će biti super, posebno sa novim Tce motorima koji su sasvim odgovarajući. Novi izgled nije ružniji od starog. Dalje će zavisti od cene.
Jedna od vecih zabluda nasih ljudi jeste sa SUV-ovi donose vise prostora, bilo za putnike, bilo za prtljag.
Narocito kad je u pitanju SUV-B i SUV-C segment.
Industrija pomera ljude ka SUV-D segmentu da bi dobili korisnu zapreminu MPV-eva kao sto su stari Scenic, C-Max i slicno.
Duster je tek maaaaalo veci od Sandera i ne moze se ocekivati kabina Lodgy-ja.
Nisam neki ljubitelj SUV automobila ali sam bio impresioniran prostranošću Hyndai Tucsona, Škodinih manjih SUV-a i slično. Cena oko 18 k eur. Doduše svi imaju skromniji prtljažni prostor. Onda sedneš u malo jeftinijeg Dustera i vidiš zašto je jeftiniji. Problematika prostora, ergonomije i filozofija 7 seatera bi mogla da se obrađuje u nekoj posebnoj temi ako neko postavi. Mislim da bi bilo zanimljivo.
To je bar lako resivo, odes i pazaris nesto od ponudjenog a da nije Dacia.
:aplause:
Citat: kiconix poslato 04.08.2019. - 16:04
To je bar lako resivo, odes i pazaris nesto od ponudjenog a da nije Dacia.
:hall:
Motor 100 tce zaista jeftiniji preko 2000€ od 130 tce. Koliko vidim, osim motora jedina razlika je što 100 tce dolazi sa petobrzinskim mjenjačem, a ovi jači imaju brzinu više. Essential 100 tce 12500€, Comfort 13000, a Prestige 14200 (izvor dacia.ba). Dobra ponuda svakako, volio bih isprobati kako ide ovaj motor. Fabrički podaci: maks. brzina 168kmh, ubrzanje do stotke 12,5, potrošnja 6,5l grad, otvorena 4,8, prosječna 5,4.
Jedna molba za forumaše koji bolje barataju sa engleskim sajtovima. Ili rumunskim. Može li neko pronaći krivu obrtnog momenta za ovaj novi 1.0 tce 100ks? Zašto pitam? Nekako mi čudno da maksimalni momenat od 160nm postiže na dosta visokim obrtajima za turbake (2750 obrtaja)! Rekoh, možda npr 150nm ili 155nm ostvaruje na dosta nižim obrtajima pa nije toliko strašno. Mada krive obično brzo rastu a sporo padaju pa možda i nije tako. Inače 1.3 tce od 100ks ima maksimalni momenat od 200nm na nestvarnih 1400 obrtaja!!!
I drugo, može li iko negde pronaći podatak, u petoj brzini kolika je brzina kretanja pri 1000 obrtaja? Ili za svih 5 brzina. Nekada su objavljivali te podatke na sajtu Dačije u Srbiji a sada više ne.
Pozdrav svima.
Nije baš za novu temu pa da postavim ovde -
Papamobil!
https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/ne-mora-biti-mercedes-pogledajte-novi-papamobil-skromnog-pape-franje-koji-je-samo-za-njega-specijalno-izraden-u-rumunjskoj/9677818/?fbclid=IwAR2_lzMl_hmXJkdLdzP-MAB5fXOA3MeVKSwzQmAy_14QpyiULqZ_Ubx4p2Y (https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/ne-mora-biti-mercedes-pogledajte-novi-papamobil-skromnog-pape-franje-koji-je-samo-za-njega-specijalno-izraden-u-rumunjskoj/9677818/?fbclid=IwAR2_lzMl_hmXJkdLdzP-MAB5fXOA3MeVKSwzQmAy_14QpyiULqZ_Ubx4p2Y)
@bocca: 1.0 je trocilindras, mora da se zavrti, 1.3 ima 4 cilindra.
Možda i nije za ovu temu a možda i jeste. Imao pre neki dan sastanak u Subotici. Posle imao vremena i odem do salona da ponovo pogledam Dastera (nisam ga gledao par meseci). Nemam niti vremena niti mogu ovako da vam opišem koliko prodavac nema pojma ni o čemu!!! Sramota. Na kraju uđe na sajt i ne zna da pronađe katalog za dodatnu opremu! Ma...
Takav utisak sam stekao nekoliko puta na različitim mestima. Svaki put bih bio jako neprijatno iznenađen.
Jedinu informaciju koju sam dobio od svog prodavca prilikom testiranja Dustera je da se ne kvari kao i da ću biti zadovoljan potrošnjom ukoliko se opredelim za dizel varijantu, valjda čovek voli suštinu bez mnogo detaljisanja :) zato sam pre kupovine napravio listu pitanja a odgovore sam pronalazio na netu po raznim forumima...
A da ne spominjem napirlitane žalfije, što ne znaju razliku između diesela i benzinca.
Smatram da bi u ovim salonima, kao prodavci trebali raditi ljudi, koji znaju o Daciji, barem koliko prosječan forumaš ovdje :)
Inače, kako se bavim i muzikom, mogu reći da je u music shopovima gdje se prodaju instrumenti, uglavnom prodavačko osoblje iz muzičke branše, čak i dosta dobri muzičari i instrumentalisti, tako da se mogu dobiti potpune, korisne i kvalitetne informacije...
No, da se vratimo na temu, pratim ovih dana kod koncesionara u BiH, da li će biti nekih sniženja, jer ide kraj godine i modelska 2019. će za 30-ak dana, već biti prošlogodišnja... Ima nekih popusta, uglavnom za Sandero i Sandero Stepway, ali Dusteri baš drže cijenu :)
Dacia predstavila obnovljeni Duster
https://www.klix.ba/auto/noviteti/dacia-predstavila-obnovljeni-duster/210622057
Mislim da je dizajn zadnjih štopaljki definitivno iznuđen. To mi je najjači utisak u vezi redizajna. Dosadašnji izgled je bio upečatljiv, mada bi moglo da se kaže kako nije originalan al ajd sad... Jedina prava izmena je nova multimedija. Pominje se i automatski menjač, a benzinci neće imati verziju 4 x 4 ako sam dobro razumeo...Tu je i nova boja Atacama orange...ili kako već...
Cijenu treba smanjiti za 1/3
Zoki, da se ti i ja pitamo malo bi bilo i 50% sniženje. Ali ne pita nas niko.
Da se ja pitam, davali bi ih dzabe na pumpama ko kupi vise od 20 litara goriva.
Citat: Raja poslato 23.06.2021. - 15:10
Zoki, da se ti i ja pitamo malo bi bilo i 50% sniženje. Ali ne pita nas niko.
Itekako ima da nas pitaju.Ti,Zoki i ja smo ciljna grupa kupaca za Dačiju (ovakvi kao mi su razlog postojanja brenda).I još nekoliko miliona sličnih širom sveta.Ove sadašnje cene su zbog poskupljenja sirovina (trenutnog ?),nedostatka čipova i ostalih brojnih poremećaja u zadnje dve godine.Ako se neke stvari vrate u normalu,imamo šansu da se ponovimo sa novim mašinama za manje od 10.000.A ako se stvari ne poprave,ono što sledi više će boleti Reno i Dačiju nego nas.
I da ne bude potpuni off:ako je ovo sve,nisu morali da se trude.Promena zadnjeg svetla i naslona za glavu?Staro i novo,restilizovano?Budalaština,tek da se nešto objavi i digne prašina.I da se nađe opravdanje za eventualno dizanje cene.
Cek bre, pa ti rece da nisi kupac novog automobila.
Bio bi da je cena niza.
Ne mogu da pohvatam, jeste pa nije ,pa nije pa jeste.
Logan ili Sandero,TCe,sa klimom za ispod 10.000.Kad to bude,onda sam kupac.Može i Sandero SCe sa klimom za ispod 9.000.Ili bez klime za 8.500.To su moji uslovi,na Reno-u da se potrudi jer "mušterija je uvek u pravu".
Upravo rade na tome. :to:
Latin NCAP traži od Renaulta da povuče sve Dustere...
https://vrelegume.rs/renault-duster-dobio-nula-zvezdica-na-latin-ncap-testu-video/?fbclid=IwAR3SVjvA78YyuY0o06Q2OnneHkA7u6FXlYKyu9tz6BWNxhPpINMesN2B_Pw (https://vrelegume.rs/renault-duster-dobio-nula-zvezdica-na-latin-ncap-testu-video/?fbclid=IwAR3SVjvA78YyuY0o06Q2OnneHkA7u6FXlYKyu9tz6BWNxhPpINMesN2B_Pw)