Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Tačno, samo je pitanje koliko je merač tačan.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Batakole

Skinuo malopre akumulator da ga dopunim i na plus polu dosta bele skrame, verivatno jer je bio slabo stegnuta klema. Ocistio kleme na akumulatoru i prikljucio punjac pa cemo videti. Najverovatnije problemi sa punjenjem zbog te skrame.

silent

Успео сам да заборавим укључено светло у кабини пре 3 дана....  :badmood:

Да ли се оно само угаси после неког времена? 

Ако је за утеху, у питању је ЛЕД сијалица.

Keka

A problem sa akumulatorom je?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


silent

Потенцијалан.

Zoran

Kod mene se svjetlo samo ugasi nakon cca, pola sata.
 Sandero 2009
Sam svoj gazda - vazda.

silent

Хвала Зоране  :dobro:
Волтметар на упаљачу је показао 12,3 Волта након давања контакта.

Ставићу га ипак на пуњач један цео дан, питам се само да ли морам да откачињем клеме или могу да остану док је пуњач прикачен на акумулатор...

saša61beograd

Ako imaš "pametni" punjač,kažu da može bez skidanja klema.Lično se nikad nisam usudio da to uradim,nego skidam kleme.

Loganovac

Šta znam, ja baš mislim suprotno. Ako je pametan, to ne mora nužno da znači da zna da li je ili nije klema otkačena, nego možda puni li puni po svojim preprogramiranim algoritmima. Ti pametni punjači po pravilu u određenom režimu šalju snažne strujne impulse koji na lošem akumulatoru mogu da naprave značajne prenapone - to je ono što bi zapravo moglo da ošteti elektroniku ako je u tom trenutku prikačena na akumulator. Zaštita od ovoga morala bi da bude integrisana u softver punjača, tako da prati skok napona pri svakom strujnom impulsu i da preko neke granice olabavi sa punjenjem ili promeni mod.
Znajući sve to, ja ipak hazardiram i priključujem punjač na akumulator ne skidajući kleme. Pri tom se uvek uverim da je spoj klema sa stubićima akumulatora dobar, jer bi u suprotnom čudo moglo da bude.
Ono što je zasigurno najbezbednije je skinuti kleme i priključiti punjač na stubiće akumulatora. Taman se može sve lepo očistiti i podmazati  :kava:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

glavonja3

Na MPI Loganu pri prvom paljenju imam sledece vrednosti na voltmetru u upaljacu:

1. 11,8
2. 12,1

Te dve vrednosti se dobijaju kada se okrene kljuc u bravi ali pre startovanja kola. Prvo ispise jednu cifru a onda sekund posle drugu cifru.

Akumulator je izgleda slab, tako pali tj. anemicno zavergla. Medjutim mene interesuje da li je uobicajeno da se pojavluju dve cifre jedna za drugom? Nekako mi logicno da se pojavi jedna. A koja je ova dve cifre se koristi za tabele napunjenosti akumulatora poput ove:

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0397/7887/7595/files/state-of-charge_480x480.webp?v=1688370386

Edit: Pri uzastopnom paljenju posle voznje pokazuje 12,3 ili 12,4 pre verglanja/stratovanja i tada lako upali.

Loganovac

Slab ti je akumulator definitivno. Zbog toga kad se da kontakt napon naglo padne pa se posle lagano malo povrati, dok ne napuni kondenzatore u kolima koja napaja. Tako da ti je merodavna ona druga cifra - svejedno ne valja.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

silent

Имам онај "паметни" пуњач из Лидла, и слажем се да је најбезбедније скинути клеме током пуњења. Одлична табела @glavonja3, ово ћу да сачувам.

Ма најбитније ми је било да сазнам да ли се светло само гаси после неког времена, ја сам га оставио двадесетак минута и није се угасило, а био сам нестрпљив :)

duster

Citat: glavonja3 poslato 30.08.2023. - 08:41Te dve vrednosti se dobijaju kada se okrene kljuc u bravi ali pre startovanja kola. Prvo ispise jednu cifru a onda sekund posle drugu cifru.
Da li ima neki potrošač na tom osiguraču gde je i upaljač? Kamera ili neki USB punjač npr. Pa odvuče malo struje prilikom uključivanja.

glavonja3

Nema nista dodato na el. instalaciju kod mene u MPI kolima. Ima, ali to je radio koji nije dosao sa kolima jer su napravljena u najmanjoj mogucoj opremi (base, bazni).

Ako sam dobro shvatio gosn. Loganovca, niska vrednost koja se prva prikaze je od kratkog punjenja kondenzatora, pa kada se napune vrati se na "pravu" vrednost. Budi-usput-receno, kakvi su to kondenzatori?

Sijalica ima prekidac sa 3 polozaja, iskljuceno skroz, ukljuceno bez obzira na vrata i ukljuceno kada su otvorena vrata. Mozda od tog polazaja zavisi kada se i da li se gasi svetlo...

Loganovac

Kondenzatori u principu peglaju napon i služe kao rezerva energije kad je potrebno povući veću trenutnu struju. Ima ih u svim uređajima, ali su najvećeg kapaciteta recimo u nekom moćnom pojačalu (znate za onu foru "Gold Caps" kapaciteta nekoliko Farada - ekstremno, trebaju ti da bi izvukao maksimalne pikove na vuferima), u samom radiju, u kompjuterima - svuda. Ali sve to ne bi bio problem da je akumulator u dobrom stanju.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.