Stepway - ventilator hladnjaka. Koliko vremena do gašenja?

prethodna tema - sledeća tema

DrJekyll


Ja sam na "starijim" motorima uvek čekao da ugasi ventilator pre gašenja motora, a i sinoć sam isto to radio, i na 1500 o/min držim gas da malo procirkuliše voda jer sam čuo od više ljudi da ako se ostavi mnogo vruć motor veće su šanse da odu gumice na ventilima/podizačima (šta god).
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Veterinar

Izvinjavam se ako cu nesto lupiti, ali po mojoj logici laganim turiranjem motora u mestu podstice se ventilator hladnjaka da se ukljuci zbog brzeg zagrevanja rashladne tecnosti.   :huh:

DrJekyll

#17
Bez turiranja, samo lagano držanje gasa na oko 1500 i ne greje se motor ništa mnogo više nego kad radi na 750, a tečnost ide brže. Nisam stručan, ali mi je to logično. :ces: Naravno to radim samo kada se ventilator tek upalio, a ja parkirao, i ne gasim ga dok ga ne ohladi da ugasi ventilator.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Loganovac

#18
Taman i da tečnost ide dvostruko brže (verovatno i ide), motor na dvostruko većem broju obrtaja ima dvostruko veći broj taktova eksplozije (i bar dvostruko veći rad trenja) pa disipira dvostruko više energije - znači mućak. Dobro je i na leru, minimalno je zagrevanje motora, strujanje tečnosti taman!
Takođe ne tvrdim, ali mi je logično.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Kod ispravnog i cistog rashladnog sistema (znaci motor se ne pregreva), nema mogucnosti da propadaju gumice (semerinzi) ventila posle gasenja motora, tako da se ne treba opterecivati sa tim. Cirkulacija vode postoji i kad je motor ugasen, odnosno, kad se ventilator upali nakon gasenja motora on hladi vazdusnom strujom vodu u hladnjaku, i kad se voda ohladi za par stepeni pocinje prirodna cirkulacija, hladnija voda ide dole a toplija iz glave motora ulazi sa gornje strane u hladnjak, Prirodna cirkulacija postoji sve do momenta dok se ne izjednaci temperatura celokupne vode u sistemu, i dok se termostat ne zatvori.

DrJekyll

#20
 :aplause:
Dilema rešena, hvala na objašnjenju :ziveli:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Aleks

 :dobro: Upravo to mi se desilo danas. Po povratku iz Bgd-a, parkirao u garazu i posle nepunog minuta ventilator se sam ukljucio i radio nekoliko minuta.


dejanz

U pocetku sam i ja obracao paznju na ventilator koji se ukjuci posle voznje i gasenja motora, bilo je dovoljno samo da ponovo startujem motor i posle par sekundi se ventilator stane. Danas ga samo ostavim i odem.

kiborggg

Meni se desavalo ovog ljeta. 2.5 sekundi posle gasenja se pali vent i radi nekih 2-5 min. vjerovali ili ne. Ne bih ni obracao paznju na to da nisam primjeto da mi lampice na prekidacu za plin ostanu upaljene dok se on ne ugasi !?

Gagi1/2

A koliko crtica vam pokazuje merač temperature kada vam se upali ventilator?
Vozio sam Logana 1.5 dci prethodne tri godine i nikad mi se nije upalio ventilator - doduše, ni merač mi nikada nije pokazivao iznad četiri crte.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Bata83

Jeste da je stara tema li ista stvar. Veceras dodjoh sa posla i stajao mozda upaljen 10min i kada sam ga ugasio posle 1-2 min upalio se ventilator i radio 5+ min dok nisam okrenuo kljuc i vratio samo kontakt i ventilator se odmah ugasio.
Nesto mi to mnogo dug rad ventilatora to mi se nije nikad desilo na drugom autu autu sa 150ks motorm.

Keka

Logicno je da ce da radi dugo dugo, jer motor ne radi i nema prisilne cirkulacije tecnosti. U svakom slucaju mnogo duze nego sa upaljenim motorom.

Ja i dalje ne mogu da shvatim smisao ventilatora hladnjaka koji se ukljucuje na ugasenom motoru.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Bata83

Kada se ugasi auto i stane vodena pumpa podigne se temp za nekoliko stepeni a termo prekida reaguje na odredjenu temperaturu, tako da je to u principu da kazem nus pojava. Na bmw nisam imao el. ventilator nego visko i nikakvih problema nije bilo