Dali neko zna dimenzije ili kataloski broj cepa za karter?
Da li su cepovi isti na Citroen, Peugeot i Renault vozilima.... Hitno!
Hvala u napred! :ziveli:
Sta si uradio? :ha:
Željko ima čep na svom cijenovniku iliti sajtu kako se ono kaže...Kod Sandera i R5 je isti.
Citat: Keka poslato 04.02.2013. - 18:50
Sta si uradio? :ha:
:Smiley: :Smiley: :Smiley: Al` sam vas ispresecao, ma nisam nista uradio, nego imam ponudu za originalni cep za Reno sa podloskom za 150 din. pa htedoh da proverim da li pase na nase limuzine... :ziveli:
Hvala Zoki, od pomoci mi je taj podatak.... ako neko jos nesto zna nek napise. :wave:
Evo nešto!
zahvaljujem se u svoje ime
Hvala @mrsp.... :ziveli:
:wave:
Aj pomagajte !!!
Ostetio sam navoj na karteru. Sta sad ? ima li resenja bez skidanja kartera?
kako se dogodilo?
Zavisi kako je oštećen. Probaj da namotaš kudelju pa da zavrneš.
Kako se desilo...jel ti krivo krenuo? Ako je to, moras ga nekako uhvatiti kako treba i zavrnuti, cep je celicni a karter aluminijumski...ako je cep ispravan, popravice navoj na karteru.
Čak ako je navoj totalno isčupan napravi se čep sa konusnim navojem kakav ima Fića i ne treba skidati karter.
U krajnjem slucaju zavrnes cep, namazes diht masom otpornom na ulje, sacekas da se osusi, sipas ulje i gotovo. Tako vozim Kadeta godinama.
a i karter nije preskup, ima kod clana,
pitam zbog one zastite odozdo, kako se to desilo, ili mozda nemaju svi logani taj lim
Ja bih probao da prorezem navoj na karteru ureznicom M18x1.5 (fabricki je M16x1.5). E sad, bice potreban i veci cep sa spoljnim navojem M18x1.5 koji moze napraviti svaki strugar.
Tako sam svojevremeno resio problem na Golfu.
Pa sto onda veci navoj, ako znamo da je M16x1.5 ond asamo treba proci tom ureznicom i popraviti stari navoj...ne verujem da je pokvaren celom duzinom, verovatno je samo pocetak.
Pomenuli ste sve moguce varijante ostecenja, moja je ona najgora.
Kada sam video da sam napravio glupos, okrenuo sam jos nekoliko krugova i iscupao navoj ...ceo.
Sad je cista rupa oko16 mm. Namotana je i kudelja ali to nije to. Veliko je ostecenje i ne mogu ljudski
da dotegnem. I konusni navoj je solidno resenje ali mislim da najbolje urezati M18 X1.5. Nasao sam
odgovarajuci sraf i ureznicu u firmi pa cu sutra to da odradim. Cak je sraf za kljuc 19 a ne sa cetvrtkom
tako da mogu bas doooooobro da ga dotegnem :-)1
Sad, samo razmisljam da li je dovoljno debeo zid oko cepa da neudjem u prazan prostor...
Javljam.
Pa nećeš valjda opet dooooobro da ga zatežeš... :doh:
Pa kud si navro kada si video da ide tesko.... :doh:
Cep se do kraja zateze rukom...bez kljuca, i treba lagano da ide..a doteze se tek toliko dok se bakarna (suplja) podloska ne stegne... a to je vrlo malo na ruku.. :wave:
iz sake, ne iz lakta! srecno :dobro:
ps
ako nesto znaci, danas sam jureci neki moment kljuc dobio prospekt te firme koja pravi alat, izedju ostalog set ureznica i garnituru cepova za kartere, lepo slika kartera i ubacene ureznice, tako da je to izgleda regularno resenje za ove sa malo jacom rukom :)
Taj sam!Ovo je moja noćna mora - zavrtanje čelika u aluminijum (slično kao i sa svećicama).
Ovde je bilo priče o nekoj podloški kartera od gume i metala;rad sam da to pronađem jer mislim da se čep tada zavrće mnogo blaže.
Ili teflon traka umesto pominjane kudelje.Sigurno nema curenja ni samoodvrtanja.
Odradih konacno.
Ureznica M 18x1.5 sraf je od bos pumpe sa rashodovanog busa i to je to. Plasio sam se da li je dovoljno mesnat onaj anaminijum...
ali ima mesta i za M 20x1.5. Ipak sam namotao malo kucine (ujela me zmija) i mozda sam preterao pa sam blago dotegao...
razumite me izgubio se osecaj, drkte ruke, od danas sam u 47-oj :huh:
Ma nisi morao da stavljas kucinu. Eto, neke koristi i od nas... :ziveli:
odlicno, brze ces da menjas ulje :ziveli:
Oplakah neke komentare :Smiley:
Da ne otvaram novu temu:
Da li je podloška čepa kartera ista za sve motore? U Kit Komercu sam kupio bakarnu podlošku koja je zavedena kao ˝podloška za Dci˝, 60 din., samo nju su imali.
Ako je za sraf M16 to je to, tj. ako je unutrasnji precnik podloske 16mm.
Tako je, samo da potvrdim, unutrašnji prečnik podloške je 16mm.
Hteo bih da sam menjam ulje, na mom sanderu, ali sam video da je čep za ispuštanje ulja po principu imbusa. Pokušao sam kvadratnim imbusom, ali se samo iskrivio. Video sam na sajtu neki unior ključ 152 ,2 ? Da li je to taj ključ?i gde ga kupiti? Unapred se zahvaljujem
Obicno ih ima na buvljacima, to je cetvrtka 8x8mm. Moze da posluzi i kvaka od vrata, kod starijih kvaka je cetvrtka 8x8mm.
@sanderas s, imas na poslednje tri slike u ovom postu kako da uradis od zavrtnja M10 i nama da se lomi ili krivi.
Ne mora imbus, moze i OK-a.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3725.msg80454#msg80454
Ključ 8x8 za čep kartera, kupljen na sajmu automobila za 500 din. Da li neko zna koliki je moment stezanja :bonk:
@kori
20Nm - tako piše u uputstvu za Daciu Logan.
Ko zna koji sve faktori utiču na to, kao npr: istrošenost navoja, da li je zaprljan, da li ga mažeš nečim.
Moram da pitam:Da li stvarno neko steze cep od kartera moment kljucem? I zasto, pogotovo ako to uvek licno radi? :conf:
Ja stežem sa moment ključem ,jer je to aluminijum i nebi da moram petljati sa tim navojem a imam moment ključ.
Zavrnem ga prstima koliko mogu i onda jos kljucem malo. Nije procurio zadnjih 3 godine (pu pu pu). Podloska je sa gumicom.
Nije sa gumicom, podloška je specijalna, elipsastog poprečnog preseka, pisali smo o tome puno puta. Gumicu si možda sam dodao.
E to je i mene iznenadilo. Kada sam kupio ulje dobio sam i podlosku gratis. Odvrnuo sam cep i hteo sam da skinem staru podlosku ali je nije bilo, vec samo gumica. Prethodne promene ulja su bile u ovlascenom servisu, a oni su redovno fakturisali -metalna podloska cepa kartera 180 din :badmood:
U Reno Sava sam tražio bakarnu podlošku, a prodavac mi reče da original Renault više nije bakarna podloška. Kupio sam i montirao ovo na slikama. Rekao mi je i da ova može da se koristi više puta.
Cene se ne sećam...
Auuu brate, pa ovo je potpuno nova stvar za mene! Izgleda OK.
Ovakve podloške sam viđao ranije, ali ne mogu da se setim na kojim vozilima.
Nešto me vuče da su Opeli imali ovakve (možda i grešim) :ne:
Da, kod mene je takva kao kod petra313 godinama, stalno je vracam tj. ne menjam.
A ja godinama kupujem takvu za 50 din.
Citat: Loganovac poslato 27.03.2015. - 10:51
Auuu brate, pa ovo je potpuno nova stvar za mene! Izgleda OK.
Ovcakvu podlosku si imao fabricki na cepu kartera...sve Dacije ih imaju, kao i svi Renoi.
Nisam, imao sam ovakvu (http://www.slavija-auto.co.rs/info.php?pid=2007754) i sad imam takvu. Ali priznajem da nisam obraćao pažnju na Kekine informacije o podloškama u Delovima - jbg nije postavio fotku, vizualno se lakše pamti... :c:
E da, to je ta bakarna , suplja, mislim da su te zamenske.. bar iz iskustva pricam, na svima koji su imali fabricku bila je sa gumicom...doduse ne mora da znaci da nisu stavljali i te bakarne..uostalom nema nikakve razlike, cak je bakarna i sigurnija..gumica se moze pocepati prilikom stezanja i prokapati.
Ta sa gumicom je višekratna. Kome god je na servisu naplaćena , taj je zakinut?
Meni su na obe Dacie bile fabricki bakarne okrugle kao sto je loganovac predtavio, i dalje koristim takve, par puta sam ih kupio za 20-25 dinara, a zadnji put sam dobio 5 komada gratis kada sam kupovao filtere. Nikada nisu procurele i ne treba da se jako stezu.
Zašto se to menja prilikom svake promene ulja?
Citat: Keka poslato 08.01.2016. - 16:42
Podloska cepa kartera, bakarna, bez gumice
40 din komad
Renault Boutique, Novi Sad, Kisacka 52
Prvi put cujem ovo sa gumicom, koliko znam i video, kad se zavrce cep podloska se zgnjavi, kako onda dihtuje gumica...
:offtopic:
Ta sa gumicom je puna podloška od Al sa nanesenim slojem gume preko nje (imaju negde na forumu slike).
Bakarna je prstenasta, šuplja u sredini. Prilikom pritezanja se deformiše prema šrafu i karteru.
na limeni karter ide šuplja bakarna, a na aluminijski ta sa gumom koja se može koristiti više puta
Ja za moje potrebe , preturpijao imbus (šestak) 10mm na 8x8 (kvadrat).