Dacia modeli u najavi

prethodna tema - sledeća tema

bind

Evo i u slici  sta je u planu do 2025 godine.


Loganovac



https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2021&mm=04&nav_id=1837097

https://www.dacia.rs/modeli/konceptna-vozila.html

Sve super, ali autonomija je samo 200km, znači samo za one sa kućom i avlijom, odnosno sopstvenom garažom. Puniš ga svaki - svaki drugi dan , ko mobilni... A na put ideš starim Loganom  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bocca

Ako gledamo iz ugla ekonomskog to može puno da zavara. Od letos živim u kući, ne više stan na petom spratu. Paralelno kreću i priče o jeftinom električnom vozilu. Ja krenem da se ložim, dvorište, punjenje, noću jeftina struja... ispadne kilometar 1 dinar. Ja sa starim Stepom kilometar 7 dinara. Prevelika razlika. Još prelazim 20000km godišnje. Pa to je 120000 dinara ili 1000 eura godišnje! Dosta! Ili baš i nije. Jedna Dačija te veličine da je sa atmosferskim benzincem mogla bi koštati maksimalno 9000 eura ili verovatno i manje. Da budemo načisto, po prvim klipovima ova Dačija je vrlo jeftino urađena. Ni blizu nivoa novog Sandera. Na kraju krajeva i pravi se u Kini da bude što jeftinija proizvodnja. Uz naše bedne, ali i komplikovano ostvarive, subvencije izaći će oko 15000 eura. Pa treba mi 6 celih godina po 1000 eura uštede na gorivu da ispegla nabavnu cenu. Taman da crkne baterija. Nema tu matematike. E sad, ako neko ima love a ima i ekološku svest, to je nešto drugo. Ali da električno vozilo donese uštedu, neće još skoro.

saša61beograd

Ovaj auto je kanta,sam po sebi.Sedišta od skaja,užas i leti i zimi!On je predstavljen samo da se nešto talasa,da se piše i diže prašina,kao dešava se nešto dobro za planetu.Već smo pisali o tome,ali da ponovim:voziti električni auto u Srbiji (i 2/3 Evrope),znači voziti se na ugalj!
To znači da nam prvo trebaju vetrenjače,solarni paneli i ostalo.Zatim kaznene takse za svaki kW iz uglja.Pa kad se tako formira cena struje,onda treba govoriti o isplativosti vožnje na struju.Da besplatno dele električne automobile,kod nas će to biti preskupo.
I uvek će se naći neko ko će reći kako je to super i kako će to da spase planetu (od čega ?).

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Brat vozi elektricni BMW. Čuo sam samo da je kilometar daleko od jeftinog, ali narednih dana cu konkretno znati sta to znaci u Nemačkoj.

KizaHood

U zemlji sa bezobrazno skupim plinom i "socijalno" jeftinom strujom i dalje je jeftinije vozati se na plin... :lazy:

Veterinar

#427
Pitao sam brata sta vozi i kako to izgleda u praksi. Zbog drugacijih privatnih potreba to je bila potpuno sporedna tema, ali ovako to zvuči.
  On vozi plug in hibrid, BMW serije 3, kombinacija baterija i dizel motora od 3000ccm. Ako vozi na struju 100km ga košta oko 19 evra, a ako vozi na dizel 13 evra. Dvaput sam ga pitao da li je pogrešio, dvaput mi je potvrdio istu priču. Rekao je da ih u Nemackoj stimulišu po pitanju kupovine elektricnih vozila, da se tamo jako radi na planu dobijanja ekološki što čistije struje, ali da to mora da kosta. Ne znam puno o sistemu punjenja, ali kaže mi da je tako kako mi je rekao, jer račune ispostavlja firmi.
Nije za čisto elektricni automobil, jer se često vozi praveći veće kilometraze, ali mi je drago što sam čuo neke informacije, jer mi je to sasvim nepoznata sfera. Kaze da je garancija na baterije najčešće osam godina, negde i vise, ali da je pitanje kako tada takav auto i kome prodati. Spomenuo je modele kod kojih baterija kosta nekoliko desetina hiljada evra što je meni nezamislivo, jer mi je bilo nezamislivo i 10000 evra, koliko sam mislio da je otprilike cena. Ne kažem da to nisu opravdane cene, jer pojma nemam. Sunce žarko, ja i dalje neke masine palim posle ponoći, vozim se na plin za 5 evra, a ovde je reč o visokom standardu i 19 evra.
  Sad stvarno, sta se radi sa desetak godina starim e-vozilom? Kome to treba? Znam da ce cene baterija da padnu, ali opet...
 

Zoran

Za 10 godina ćeš vjerovatno morati platiti reciklažu?
Sam svoj gazda - vazda.

Kocijas


MitarMrgulic

Dobar je, fino izgleda, malo vuče na one Volvo karavane (ne znam nazive modela), koji su ovako slično nabudženi...

Ko zna kakva će biti cijena, ponuda motora itd.

Uglavnom, Renault i Dacia, nikako nisu imali sreće sa velikim modelima, počevši od Vel Satisa i Talismana, pa do Lodgy-a, možda im ovaj put krene, ako ubodu neki best buy.

Meni se sviđa što je opcija sa 7 sjedišta, jer smo sada porodično kapacitirani kao "full house" nas dvoje i troje djece, kad napunimo auto, nema mjesta više ni za koga, a često se ukaže potreba da sa nama krene neki prijatelj, baka ili sl.

Kocijas


Veterinar

Meni je interesantan. Prtljažni kapacitet je nalik Lodgijevom. Videćemo cenu eco-g varijante.

saša61beograd

Citat: MitarMrgulic poslato 03.09.2021. - 11:52

Uglavnom, Renault i Dacia, nikako nisu imali sreće sa velikim modelima, počevši od Vel Satisa i Talismana,


Ne radi se tu o sreći,nego je u pitanju tradicionalni francuski tvrdličluk.Koristili su iste delove i tehnologiju za Klio i VelSatis.Naročito sitnice,prekidače,žabice,izolacione materijale.Pa kad na Kliu otpadne kvaka ili korodira konektor,to može da se oprosti,na VelSatisu ne može.Isto je kod PSA.Zato u tzv.premijum klasi nema Francuza,niti se trude da ih bude,računaju na savim drugačiju klijentelu.
A ovaj novi Jogger delije zanimljivo.Prati novi Dačija stajling.Najvažniji podatak za njega biće za koliko je povećena krutost karoserije.Trebalo bi da jeste jer je na drugačijoj platformi od starog Lodgija.

Lazar@