Dacia Jogger

prethodna tema - sledeća tema

glavonja3

Citat: Loganovac poslato 02.12.2021. - 12:17
@Capriolo: šta podrazumeva pojam rentabilnosti. U slučaju automobila najniža cena po kilometru uz najmanje ulaganja. Obično se radi preko LTC parametara (Life Time Cost), dakle koliko te je koštao pređeni kilometar  kad na kraju životnog veka vozila svedeš sve troškove, što investiciju u vozilo i eventulano dodatne uređaje, ulaganja kroz cene servisa i popravki, naravno troškove goriva i sve ostale troškove.
Od toga se odbije tržišna vrednost (ako postoji) na kraju životnog veka, sve to podeliš sa pređenim kilometrima i voila.

Znaci pre kupovine kola uzmem podatak iz buducnosti i samo primenim formulu? Ne bih rekao da je to tako jednostavno inace ne bi ni pisali sve ovo o isplativosti...

Loganovac

U pravu si, pogrešio sam što sam napisao "na kraju životnog veka". LTC podaci se procenjuju i evaluiraju da bi se donela odluka o isplativosti investicije, dakle pre kupovine.

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Po cenovniku objavljenom na sajtu Reno Save (http://www.renosava.com/sites/default/files/cenovnik_novo/ri1_jogger_01122021_srb.pdf), vozilo sa fabrickim TNG je 300 evra jeftinije od vozila koje koristi samo benzin, u istom paketu opreme.

Tri cilindra i fabricki podaci na papiru ne znace nista, pogotovo sa jako dugackom 5. i 6. brzinom, plus kvazi karavan konstrukcija, od zadovoljstva u voznji tu nema ni z.

Moze da povuce kad zatreba, ali ne treba ocekivati cuda. Obavice sasvim dobro prevoz od tacke A do tacke B. Za veci uzitak u voznji pogledati u susednom salonu.

Posto je nabavna cena (osim ako nije greska) manja, a trosi jeftinije pogonsko gorivo, model sa fabrickim TNG je nesumnjivo znatno rentabilniji. Cak i da se vozi samo na benzin.

Ono sto je Veterinar hteo da kaze, a oko cega ste opet poprskali temu sa svih strana, jeste kako dobiti najupotrebljiviji auto za najmanje novaca. Bez nepotrebnih opcionala.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Capriolo

"Bez Bez nepotrebnih opcionala."?

Još samo kada bi postojalo unapred "objektivno" definisano kao aksiom šta su "nepotrebni opcionali".  :cul:
Medjutim, pitanje "potrebnih opcionala" je veoma "subjektivna", a ne "objektivna" stvar. I to "subjektivna" stvar koja se vremenom menja. I razvija.
I ja sam nekada vozio automobil bez serva, bez ABS, bez air bag-a, bez klima uredjaja, bez "ičega". I to mi je tada bilo sasvim dovoljno. I nekako baš normalno. Ali, kada je moj pok. otac kupovao Logana prve generacije, naterao sam ga bukvalno da uzme bar srednji paket opreme. Danas mi nije dovoljno ni mnogo više. Meni nije. Za druge ne znam. Uostalom, neke kolege sa ovog foruma danas voze i automobile koji standardno imaju čak i u baznoj (najnižoj) opremi, primera radi, i radarski tempomat. Zašto bi to (svakome) bila "nepotrebna" oprema?
Baš zato imamo i pakete opreme i opcije, pa svako izabere ono što je njemu "potrebno" kao paket opreme i opcija, kao i motor koji smatra za njega "najboljim". Inače, prihvatam kao potpuno legitimno sagledavanje da je nekome najbolji izbor bazni paket, sa dodatkom klima uredjaja, pogonjen TNG-om.


szs

Opet ne čitaš šta je napisao @Veterinar
Pomenuo nije ništa sem RENTABILNOSTI
O ličnim preferencijalima, da li voli ili ne, nije bilo reči

Citat: Veterinar poslato 01.12.2021. - 23:31
Mislim da je najrentabilnija osnovna plinska verzija, sa doplacenom klimom.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Mare

Citat: silent poslato 26.09.2021. - 17:38
:offtopic: - "5 цм нижи"

Не разумем тај тренд снижавања висине возила, још мало, па неће моћи да пређу преко лежећег. Може бити да је разлог гурање купца у вишу класу "крос-овер" возила. Гледам Заставина возила, скоро видех Рено 4, па то има клиренс као УАЗ!
Стварно су то била возила са најширим спектром намене. Сада имам утисак да нас неко заје*ава, за наше паре.

Novi Logan je nizak unutra. Ne mnogo, ali dovoljno da zakačim glavom plafon kada se nameštam (186 cm i 90 kg). Ne smeta mi, a to je prvo što sam skontao kada sam prvi put seo u taj model. Klirens je sasvim dovoljan.

Lično, najniži nivo opreme koji bih uzeo jeste Comfort. Eventualno Extreme, al ako bi bilo viška novca.
I tih 16.5k i 17.2 k uopšte nije mnogo za taj auto. Jedino mi se ne sviđa što i dalje nema plastičnih pragova u enterijeru i što i dalje furaju doboše. Verzija sa plinom je jeftinija od benzinca sa 110 ks.  :dobro:

Ako je sve ostalo kao na novom Loganu, odličan je to auto. I vredi toliko.  :to:

Kocijas

Nije greska u ceni, svaka konjska snaga drasticno dize cenu. Pogledajte samo cene Dastera sa motorima od 130 ph. Sreca pa su u Joggera ubacili slabiji, od 110 ph.

Capriolo

@Mare
Pa, zar nije na neki način možda i logično da (kod Joggera) verzija sa motorom od 110 ks ima (za kupca) veću cenu od one sa 100 ks, kao što (kod Sandera) verzija sa 100 ks košta više od one sa 90 ?
Koliko tačno proizvodjača zaista dodatno košta dorada za Eco-G verziju, ne znam, ali, rekao bih - ne previše. Čitao sam u jednom testu Sandero Stepway-a da u FR Eco-G verzija košta isto kao TCe90 ("... voženi 1.0 Eco-G ... Tražen je i dobijen na testiranje jer je u Francuskoj i mnogim drugim zemljama EU, pazite sad, ponuđen po istoj ceni kao 1.0 TCe/90 ks! ..."). Sad, što nama u Srbiji to naplate još 700 evra, drugi je par rukava.
A slažem se sa tobom potpuno po pitanju sagledavanja opreme novog Sandera ili Jogger-a.
Kao što znam i koliko sam ja puta (sa visinom 192) ulazeći u ćaletov Logan opalio glavom u ram krova (kao i moja pok, majka sa 183, dok moj pok. otac nije nikada, ali je on imao i 173 cm), a u novi Sandero Stepway ja sednem lepo, bez ikakvog rizika da zapnem glavom.

@SZS
O pitanju "rentabilnosti" (u svetlu komentara koji je ostavio @Veterinar sinoć u 23.21) sam se izjasnio danas u 13.22 ( drugi deo tog komentara, jasno odvojen ). Citirao sam u vezi toga i deo onoga što su stari članovi pisali dan-dva ranije na TNG temi ( Ugradnja gasa Da ili Ne? ). Tvoj komentar na toj temi nisam citirao, jer nisam želeo da bude pogrešno shvaćen ako bih naveo samo deo ( "Ako mi je PROSEK grad/put 5.4 benzina ...Koliko bi trebalo da se otplati ako prelazim 12 do 15.000 km? Ako je 700e sa ugradnjom...po mojoj računici 6.5 do 6.9 godina ").
Kao što sam i naveo " ... ima nešto i u užitku. Bar ja to tako gledam. Meni nije baš sve u parama". Možda je TNG verzija nekome i rentabilnija. Meni to nije prioritet (a videh iz citiranih komentara starih članova da to nije imperativ za sve članove). Meni je npr. kod TVG verzije velika mana što automobil ne može da ima rezervni točak. Da sam (poslovno) jurio samo uštedu, radije bih uzeo neki od fabričkih CNG modela koji se nudio u Srbiji (a bilo je toga ). Em manje košta vožnja nego na TNG, em može i rezervni točak. Što uopšte ne znači da nekome TNG nije najrentabilnija varijanta zadovoljenja njegovih potreba za prevozom. Naravno da (nekome) jeste.

Loganovac

CitatRentabilnost predstavlja zahtev da se ostvari
što veći profit (dobit) sa što manje angažovanih sredstava.

Izvor: https://www.bpa.edu.rs/FileDownload?filename=5d69f6f6-8ac5-4b36-aab1-e2f7e11b48d3.pdf&originalName=11-uvod-u-ekonomiju.pdf

Ti si ekonomske struke? Nemoj da teraš mene električara da te edukujem u tvojoj struci. Ako kažeš rentabilnost, gore piše šta je to. Ništa servo, klima, konji, samo kinta i kilometri. Luksuz i uživanje se dodatno plaća i nikakve veze sa rentabilnošću nema - po definiciji. Tačka.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

#39
Dobro veče želim. Citiraju se postovi vezani za naknadnu ugradnju TNG uređaja. Ovo je fabrički uređaj, moj stav o tome mora da bude drugačiji.
U temi o isplativosti ugradnje TNG uređaja pisao sam o potrošnji 5l/100 km, ali sam napisao i da bih u karavan sa bilo kojim motorom, s obzirom na moju godišnju kilometrazu, odmah ugradio TNG uređaj. Ovde je ponuđena karavan verzija automobila koja to već ima. Onaj ko ima potrebu za sedmosedom (kakvu privatno imam) imaće verovatno i prosečnu potrošnju takvu da TNG uređaj samo može da bude od koristi. U slučaju fabricki ugrađenog, od koristi će biti i prilikom prodaje. Pišem iz iskustva. Sve ovo.
Kiconix vozi na benzin, jer neće da ugradi TNG uređaj. Za početak, auto je tek kupio, pod garancijom je. Da je imao opciju TNG fabrickog uređaja u automobilu, za sličnu cenu, izabrao bi je, verujem. I to pišem iz iskustva.

Jogger je interesantan auto. Svaki metar lima vredi mnogo (danas malo više), pa ne mogu da ne pomislim kako je dobra prilika za pazar, ako uporedim cenu osnovne verzije Stepwaya ili Logana, sa cenom Joggera. Cena konjskih snaga stoji, ali ko je vozio putnike u trećem redu sedišta znaće da se takvi voze pazljivo, da se ne stvori smrdljiva fleka na zadnjoj strani drugog reda sedišta. Kako vozim zaista sličan sedmosed, sa losijom krivom obrtnog momenta i sa samo 83ks, 100ks na plin mi je dovoljno. Do pre mesec dana vozio sam karavan na plinski uređaj ss 90ks, što je takođe bilo više nego dovoljno za moje uobičajene potrebe.

Mare

 :dobro:

A ja bih dodao da se 100 ks na TNG u novom Loganu voze zaista odlično. Verujem da je slično i u Joggeru.

Capriolo

Naravno da je "dovoljno" 100 ks u Eco-G motoru. "Dovoljno" je i onih 86 ks koje kolega @Veterinar pominje. I kada sam povremeno vozio očevog Logana 1,4 sa 75 ks delovalo mi je tada "dovoljno". Pa i onda kada sam 75 ks davno imao u Ladi Nivi ( sa ubrzanjem od 23-24 sekunde ).
Samo sam rekao da je za Jogger-a onih 110 ks sa 200Nm u 1,0 TCe (meni) "bolje".
Prosto, pruža "više", i daje drugi osećaj i bolje mogućnosti u vožnji u nekim situacijama, posebno za sedmoseda. 308 SW sedmosed koji sam imao je imao najveću dozvoljenu masu od 2.150 kg (imao je nosivost 650 kg, što je lako postići sa 7 osoba u kolima i sa prtljagom). Govorili su mi pri izboru motora da mi je "dovoljno" i HDI 110 sa 240 Nm. I ja sam bez nekog razmišljanja to odmah prihvatio. Tokom naredne decenije sam bezbroj puta bio u saobraćajnoj situaciji da sam se natovaren kao magarac vukao dugim uzbrdicama maltene kao TAM-80 i nisam imao dilemu da bi za takvo vozilo bilo "bolje" da sam uzeo sa jačim motorom. Bez dileme, pogrešio sam pri izboru (za moje razumevanje), ali sam to prekasno shvatio. Bilo je to ono u stilu "biraj brzo, kajaćeš se na tenane".
Što se tiče problema prevoza porodice i povraćanja ( što kolega @Veterinar sa pravom pominje), nikada mi deca (ili neki drugi putnici ) nisu povratila sa trećeg reda sedišta sedmoseda, ali, jesu par puta povratila sa prethodnim vozilima, u običnom petosedu, sa 75 i 90 ks. Ta pojava nema veze sa snagom motora.
Ali, koliko je 1,0 Eco-G zaista "dovoljan", nema to dileme. Deklaracija perfomansi to potvrdjuje.

slavko_bgd

#42
A koliko često si bio u tim situacijama da ti je trebao jači motor, i koji je to jači motor koji si mogao da izabereš ako pričamo o P308 SW? Verovatno 2.0HDI 100kW/136ks sa šestostepenim menjačem? Ako da, 26kS više kod dizela znači zaista. Kod Joggera benzinca 9ks više bez plina u odnosu na sa plinom je zanemarljivo.

saša61beograd

Kolika je prosečna brzina svih na forumu?Verujem da nije veća od 25-30 km/h.Koliko nas potera preko 3000 o/min u svakodnevnoj vožnji?Retko ko,mislim na one normalne.Konjske snage su za amatere,pravi vozači voze na Nm između 1800 i 2500 o/min.

Zanimljiv auto,pravi naslednik starog MCV prve generacije.Nadam se da ću poživeti toliko dugo da neki vidim uživo,na ulici.Možda na sajmu,ako ga bude.

Capriolo

@slavko_bgd
Ne radi se tu toliko o pitanju razlike maksimalne snage (uostalom, koliko često vozimo na maksimalnim obrtajima), već o razlici visine maks. obrtnog momenta (koji su na nižim obrtajima, a na njima smo najveći deo perioda vožnje), kao i o fizici ( a fizika kaže da na bilo kojim obrtajima motora, snaga je uvek jednaka proizvodu obrtnog momenta na tim obrtajima i samih broja obrtaja ). Vozio sam par godina paralelno sa tim 308 sedmosedom, još jednog dizela, petoseda, iste težine prazan, sa 5 ks manje snage, ali, sa 80 Nm više (320Nm). Pa shodno fizici taj slabiji dizel je na 1.750 obrtaja razvijao oko 34% više snage od onog jačeg pri istim obrtajima i to baš zato jer je na tim obrtajima imao za 34% veći obrtni moment. Taj ,,slabiji" dizel (već obrtnog momenta) je uzbrdo (čak i natovaren) išao neuporedivo lakše, bez potrebe da mu dodaješ dodatni gas ili da ga šaltaš u nižu i da ga zavrtiš.Kao što je preticao lakše. Sa 308SW je sve to bilo teže. Kreneš npr. natovaren sa njim od Tjentišta uzrdo na tunelu Čemerno ( uspon dug 7 km ) ili uzbrdo od Trebinja ka HN (na dve lokacije su dugački usponi). I pitaš se šta mu je, što neće da ide mada si mu dodao gas i što ipak na kraju moraš da ga prešaltaš stepen-dva niže i da ga dobro zavrtiš. Pa, kada ti u kola sedne 4-5-6-7 duša, treba tu obrtnog momenta. Vozio sam povremeno godinu dana mladji 308 SW 2,0 HDI (drugar je imao ), takodje 320 Nm (kao i onaj gore pomenuti od samo 105 ks). Taj brdo ne oseti na malim obrtajima. Lakše pretiče (kada treba), što ga čini i bezbednijim (po mom mišljenju).

A sve su to razlozi zbog kojih mislim da je (za mene) bolji za Joggera Tce 110 (sa 200Nm), nego TCe 100 Eco-G (sa 170 Nm na gas i 160 Nm na benzin), iako verujem da vožnja manje košta sa Eco-G. Što ne znači da nekome nije bolji i/ili dovoljan baš Eco-G. Naravno da jeste.